Bezpieczeństwo

To nie Rossmann – to phishing

Michał Rosiak Michał Rosiak
26 lipca 2018
To nie Rossmann – to phishing

Dostaliście w ostatnim czasie taką informację jak na tytułowym obrazku? Najczęściej pojawia się na urządzeniach mobilnych. Jeśli tak, jesteście w godnym towarzystwie, bo wraz z Wami pokazuje się przeszło 100 tysiącom osób w ciągu tygodnia, w samej tylko sieci Orange Polska. I tak - to nie Rossmann to wysłał i nie spodziewałbym się, że zyskacie pieniądze - prędzej je stracicie.

"Lewy" bon z Rossmanna

Witryna hxxp://play.leadzu.com/ to przez ostatnie tygodnie zdecydowany król jeśli chodzi o zablokowane w sieci Orange Polska próby phishingu. Najczęściej pojawia się Wam na urządzeniach mobilnych jako "Bon Rossmann", ale np. na Windowsie potrafi się przedstawić jako nieokreślone coś "Exclusive for Windows PC". Autorzy kampanii muszą się mocno starać, bowiem z wynikiem niemal 108 tysięcy "odpukań" przez ubiegły tydzień wyprzedza o wiele długości witrynę z drugiego miejsca, otwieraną "zaledwie" 17 tysięcy razy.

Jeśli jesteście klientami Orange Polska możecie jednak spać spokojnie. Wewnątrz sieci Orange Polska ten i tysiące innych adresów są blackholowane - nie macie możliwości wejścia na witryny rozpoznane jako phishingowe lub serwujące malware, zamiast nich zobaczycie informację z CyberTarczy z adresem właściwej strony (jeśli phishing jest na konkretną markę), bądź informacją, że strona jest "lewa".

Nie ma darmowych obiadów

O ile obecnie celem kampanii wydaje się być wykradanie danych osobowych, tego typu strony mogą pełnić wieloraką rolę. Teraz kliknięcie "kontynuuj" przekieruje nas do formularza, ale to kwestia chwili roboty i na docelowej stronie może się znaleźć exploit, wykorzystujący podatność przeglądarki i instalująćym nam "niespodziankę".

Nie bez kozery Mark Twain mawiał, że nie ma darmowych obiadów. Swoją drogą, wiecie skąd to się wzięło? Pisałem o tym już na blogu, ale chyba z pięć lat temu. Twain miał na myśli knajpę gdzieś w USA, w której do "darmowych" obiadów właściciel dodawał przesadnie dużo soli. Było smacznie, ale potem "nie wiedzieć czemu" klientom chciało się pić. Z radością więc płacili za piwo jak za zboże ;) Pamiętajcie więc, że jeśli "wygrywacie" w konkursie, w którym nie braliście udziału, to coś tu brzydko pachnie... Życzę Wam wszystkim jak najwięcej takich kuponów, ale prawdziwych :)

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 08:48 27-07-2018

A bo ludzie są naiwni na wygrane – sam się kiedyś sam na to „brałem”. Ale fajne ostrzeżenie Michale.

Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 10:48 27-07-2018

A bo ludzie są naiwni na wygrane – sam się kiedyś sam na to „brałem”. Ale fajne ostrzeżenie Michale.

Odpowiedz
Presto
Presto 16:20 27-07-2018

Czemu mi tarcza pisze mimo że mam internet mobilny domowy

Odpowiedz
Presto
Presto 18:20 27-07-2018

Czemu mi tarcza pisze mimo że mam internet mobilny domowy

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 18:14 28-07-2018

Ostatnio zbyt wiele dostaje fałszywych informacji że mam paczkę do odbioru czy wygrałem iPhone’a nawet informacja jest z moim imieniem i nazwiskiem ciekawe skąd mają taka informację..Oczywiście wszystkie te maile są fałszywe zawierają link z wirusem koniem trojańskim.
Zauważyłem że im więcej nowych technologii tym więcej tego dziadostwa nie dość że wysyłają Ci maile z wirusem to w dodatku chcą Cię okraść..

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 20:14 28-07-2018

Ostatnio zbyt wiele dostaje fałszywych informacji że mam paczkę do odbioru czy wygrałem iPhone’a nawet informacja jest z moim imieniem i nazwiskiem ciekawe skąd mają taka informację..Oczywiście wszystkie te maile są fałszywe zawierają link z wirusem koniem trojańskim.
Zauważyłem że im więcej nowych technologii tym więcej tego dziadostwa nie dość że wysyłają Ci maile z wirusem to w dodatku chcą Cię okraść..

Odpowiedz

Rozrywka

Jaki będzie smartfon przyszłości? Spróbujcie odpowiedzieć i wygrać HTC U12+

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
26 lipca 2018
Jaki będzie smartfon przyszłości? Spróbujcie odpowiedzieć i wygrać HTC U12+

Zastanawialiście się kiedyś, jak będzie wyglądać smartfon przyszłości? A może w ogóle go nie będzie? Nigdy nie zadawałem sobie takiego pytania, ale Wam polecam się z nim zmierzyć. Autor najlepszej odpowiedzi może zgarnąć świetny smartfon HTC U12+, który jest nagrodą w naszym, wspólnym konkursem z HTC. Pytanie brzmi: Zilustruj lub wymień cechy, które powinien mieć telefon przyszłości.

Czas na odpowiedź macie do 8 sierpnia. Odpowiedzi nie mogą być dłuższe niż 500 znaków, mogą zawierać linki do portali społecznościowych, jeśli chcecie poszerzyć odpowiedź o film czy zdjęcie. Pamiętajcie tylko, żeby były one publiczne.

Przy okazji informuję, że nieco zmieniliśmy mechanizmy konkursów na blogu. Teraz macie dodatkowy system dodawania odpowiedzi, który działa na tej samej zasadzie co komentarze, ale dodatkowo musicie podać swoje imię i nazwisko oraz adres mailowy. Nie będziemy go wyświetlać, ale da nam możliwość skontaktowania się, kiedy konkurs zostanie rozstrzygnięty. Normalnie komentarze także możecie dodawać, opcja jest trochę niżej.

Dla wszystkich, którzy chcą się zainspirować polecam recenzję HTC U12+ przygotowaną przez Michała Rosiaka oraz moją rozmowę z Bartkiem Żukiem z HTC.

Powodzenia w konkursie!

A o naszej ofercie na ten telefon przeczytacie tutaj.

Aktualizacja 13.08.2018 15:50 - wyniki

Odpowiedzi przesłaliście całą masę, wybór był trudny, ale mamy zwycięzce. HTC U12+ wygrywa Sylwester, który opublikował swoją odpowiedź 8 sierpnia. Uzasadnił sens zastosowania tych rozwiązań, wskazał cechy telefonu przyszłości, nawiązał do HTC U12+ i bez wątpienia stworzył ciekawą odpowiedź. Sylwestrze gratujemy i prosimy o kontakt!

[runcontest edition="wygraj-htc-u12" start="2018-07-26 12:00:00" end="2018-08-08 23:59:59" regulations="https://biuroprasowe.orange.pl/wp-content/uploads/2018/07/blog/Regulamin-konkursu-HTC-U12-na-blogu-Orange.pdf"]

Komentarze


Rozrywka

Orange zbliża – reszta zależy od Ciebie

Stella Widomska Stella Widomska
26 lipca 2018
Orange zbliża – reszta zależy od Ciebie

Od ponad tygodnia w mediach możecie spotkać nasza nową kampanię wizerunkową przygotowaną przez Publicis France. Trwający 90 sekund  film (wyreżyserowany przez Nico Pereza Viegę), to prosta historia dwojga ludzi, których mimo wielu przeciwności spotkanych po drodze, łączy pomarańczowa lina.

Spot to jeden z elementów kampanii 360°, w której skład wchodzą między innymi telewizja, kino, digital, OOH, prasa i social media. Kampania uzupełniona została o również o niestandardowe formaty, jakie zobaczyć można na przykład w przejściu podziemnym w okolicach Rotundy w Warszawie.

Myślą przewodnią kampanii jest hasło „Orange zbliża – reszta zależy od Ciebie”. Potraktowaliśmy ją bardzo dosłownie i postanowiliśmy zbliżyć do siebie dwa zupełnie odległe światy. Dlatego w tym projekcie spotkało się dwoje wyjątkowych artystów: legenda warszawskiego hip-hopu Sokół i młoda, prężnie rozwijająca się artystka kolażowa Beata Barrakuz Śliwińska. Owocem tego niecodziennego spotkania stał się mural inspirowany kampanią Orange oraz życiem i twórczością rapera, zaprojektowany przez Barrakuz. Praca powstała w kultowym miejscu spotkań warszawiaków — na „Patelni”, tuż przy przystanku Metro Centrum. Nie mieliście jeszcze okazji zobaczyć naszego murala? Koniecznie odwiedźcie „Patelnię”  i eksplorujcie wszystkie ukryte w nim smaczki. A jeśli macie do nas daleko, to popatrzcie na zdjęcie murala w całej okazałości. I pamiętajcie – Orange zbliża!

Komentarze

Scroll to Top