Oferta

Twój dom, Twoje WiFi, Mój Funbox

Piotr Domański Piotr Domański
30 sierpnia 2017
Twój dom, Twoje WiFi, Mój Funbox

Obojętnie czy posiadacie Funbox 3.0, czy też Funbox 2.0 czasem trzeba nieco „przemeblować” nasze domowe WiFi. Narzędziem ku temu może być aplikacja Mój Funbox. Powodów może być wiele – planujemy przyjęcie i chcielibyście przesłać wszystkim gościom hasło do domowego WiFi w łatwy i przyjemny sposób? A może Wasza pociecha wchodzi w wiek, w którym chcielibyście zaznajomić ją z cyfrowym światem, a jednocześnie mieć pewność, że nie przebywa w nim zbyt długo? Czy też najzwyczajniej na świecie chcielibyście, znaleźć najlepsze miejsce dla Waszego modemu.

Aplikacja Mój Funbox - jak zacząć?

Właśnie do tego wszystkiego i wielu innych rzeczy służy aplikacja Mój Funbox. Od dzisiaj jest dostępna dla urządzeń z iOS, możecie pobrać ją z AppStore. Do tej pory była dostępna wyłącznie dla Androida (jeżeli jeszcze nie pobraliście oto bezpośredni link do sklepu Google Play), Fani Apple, których nieco odwiedza naszego bloga powinni być zadowoleni ;-).

Całą zabawę z aplikacją zaczynamy oczywiście od jej pobrania i uruchomienia. Następnie łączymy nasz smartfon lub tablet z naszym Funboxem (czyli modemem) poprzez WiFi – tutaj aplikacja będzie Was już prowadziła za rękę, więc nie będę się nad tym rozwodził. Radzę tylko, by po logowaniu, ze względów bezpieczeństwa, zmienić hasło administracyjne. Poczytajcie teksty Michała Rosiaka – dowiecie się jak zadbać, by spełniało ono swoje zadanie. Aplikacja poprowadzi Was także, jak po sznurku po samym procesie instalacji wybranego przez Was modemu.

Mój FunBox do Twojego WiFi

Moim zdaniem zarządzanie dostępem poszczególnych urządzeń w domu to jedna z najciekawszych funkcji aplikacji. Można ustawić pewne zasady - na przykład tablet naszego dziecka nie może się logować do sieci dłużej niż przez 2 godziny. I po tych godzinach faktycznie "Bang"... i sieć dla tego konkretnego urządzenia przestaje działać. O ileż to bardziej cywilizowane, niż zabieranie kabla sieciowego? I działa także, wtedy gdy nie ma nas w domu, oczywiście, pod warunkiem, że dziecko korzysta z sieci przez WiFi. W innym przypadku polecam aplikacje „Chroń Dzieci w Sieci”.

Drugą przydatną funkcją jest szybkie udostępnianie hasła do WiFi. Wystarczy jeden SMS, lub QR kod i już wszyscy mogą korzystać z sieci. Przydatne, czy to podczas imprez, czy też wtedy, gdy właśnie zmieniliśmy hasło i chcemy się nim podzielić z domownikami.

Aplikacja Mój Funbox dostępna teraz także na iOS

Aplikacja, pozwala także na sprawne zarządzanie kanałami WiFi. To szczególnie ważne w blokach, gdzie tłok jest duży, a domowa sieć sąsiadów sprawnie utrudnia działanie naszej. Wtedy można przełączyć się na mniej oblegane kanały. Z tą funkcjonalnością powiązana jest kolejna - aplikacja daje nam możliwość określenia optymalnego miejsca dla ustawienia modemu. Kilkukrotnie już pisałem na blogu o tym dlaczego to takie ważne, poniżej linki do tych tekstów.

Dlaczego moje WiFi działa tak wolno? Podpowiadamy

Speedtest po miedzi i światłowodzie

Diagnostyka modemu i technikalia

Aplikacja daje dostęp do parametrów technicznych naszego modemu. Jednocześnie umożliwia diagnostykę problemów z siecią domową i podłączonymi do niej urządzeniami. Chodzi między innymi o VoIP. Warto skorzystać z tej opcji nim zadzwonicie (oczywiście przez aplikację Mój Orange) na naszą infolinię.

Czy warto korzystać z aplikacji Jeżeli jeszcze Was nie przekonałem zajrzyjcie do sklepu Google Play - 4,1 gwiazdki coś oznacza. Szczególnie, że aplikacje pobrało kilka tysięcy klientów ;-)

WiFi od Orange

Jednak, obojętnie jak na to spojrzeć, ta aplikacja to dodatek. Cenny, ważny, lecz tylko dodatek do samego WiFi i sprzętu, dzięki któremu możecie z niego korzystać – Funboxa 2.0 i 3.0. Trzeba dodać, że oba te urządzenia są tak stworzone, by w pełni wykorzystać możliwości jakie daje nasz internet, także ten światłowodowy – co oznacza, że zapewnia transfer nawet do 600 Mb/s. Oczywiście by w pełni skorzystać z tych możliwości Wasze domowe urządzenia również muszą obsługiwać transfer z odpowiednią prędkością. Pisałem o tym w tekście „Speedtest po miedzi i światłowodzie”, do którego link znajdziecie nieco wyżej.

P.S. Możliwości Funbox 3.0 i aplikacja Mój Funbox to nie są nasze ostatnie słowa. Do końca roku wprowadzimy kilka nowych gadżetów. Spodobają się Wam ;-)

Mediateka

Komentarze

mike278
mike278 09:32 30-08-2017

Fajnie że funkcjonalność się zwiększa. Czy ma to związek ze zwiększeniem opłaty miesięcznej za wypożyczenie FunBoxa? O ile pamiętam z 1 pln (tyle u mnie się płaci) do 10 plnów w nowej, przejrzystej taryfie?

Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 10:12 30-08-2017

„…aplikacja Mój Funbox. Od dzisiaj jest dostępna dla urządzeń z iOS […] Fani Apple, których nieco odwiedza naszego bloga powinni być zadowoleni ;-).”
Bardziej byśmy byli zadowoleni z aplikacji do zarządzania NJU na iOS. Aaa no i z WifiCalling w iPhone 5S 😀

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 14:43 30-08-2017

    W pierwszym temacie – trudno mi określić, czy i kiedy wprowadzimy aplikację. Na razie koledzy z nju pracują ostro nad aplikacją do WiFi Calling, analogiczną do tej wprowadzonej niedawno w Orange. Co do modelu 5S, trudno mi coś więcej powiedzieć.

    Odpowiedz
      pablo_ck
      pablo_ck 20:53 31-08-2017

      O Windows Phone nie ma chyba co marzyć ;p ;p Hehe ;p

      Odpowiedz
robert
robert 13:18 30-08-2017

czy planujecie wprowadzic pakiety mms, albo dodac mmsy do pakietow no-limit dla prepaid? w sumie dlaczego rozdajac tysieca gigabajtow nie chcecie udostepnic no limit dla mms-ow zajmujacy pare kilo? pozdrawiam

Odpowiedz
    Kajka
    Kajka 13:54 30-08-2017

    Brawo! właśnie też mnie dziwi, że nie dają nam w prepaid MMSów, nawet ciekawych pakietów MMS nie posiadają, ale za to w mój orange w bilingu od dłuższego czasu połączyli SMS z MMS i dopiero po cenie widzę czy wysyłałam SMS czy MMS. Skoro mój orange nie prezentuje osobno sms i mms to żądamy jednakowej ceny za MMSa!

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 14:40 30-08-2017

    MMS-y są obecnie dostępnie w większości planów abonamentowych. Nie wiem nic o planach wprowadzenia ich w prepaid.

    Odpowiedz
      robert
      robert 14:52 30-08-2017

      Piotrze, w takim razie jako klient i pewnie nie tylko ja prosiłbym Orange o dodanie MMS-ow do pakietow. Czy 1000 czy 1100GB nie robi duzej roznicy, a dodanie mms-ow (cena 40gr/mms tez przeraza w porownaniu z pozostalymi cenami uslug) przez Orange byloby super!

      Odpowiedz
        Kajka
        Kajka 17:58 30-08-2017

        Robert, ja niestety nie mam na to nadziei, bo od lat nie promują MMSów, a szkoda bo nie każdy ma smartfony i cuda wianki. Moja mamusia uwielbia swoją nokie E52 i właśnie w ten sposób dzielimy się emocjami- MMSami, ale są drogie w Orange 40 gr

        Odpowiedz
          zły
          zły 18:40 01-09-2017

          Od dawna powinni dodawać MMSy do pakietów SMS, bo wszędzie to już standard. Jeżeli dodają do abo, to płacąc tyle samo za pakiety na kartę też chce mieć mmsy.

          Odpowiedz
Piotrekk85
Piotrekk85 16:01 30-08-2017

A planujecie podobne narzędzia/aplikacje dla sieci mobilnej? Jakieś aplikacje do sterowania mobilnymi routerami z Waszej oferty (obecnie wszystkie apki np. w Google Play od producenta są po angielsku co stanowi barierę dla niektórych). Ponadto przydałaby się jakaś diagnostyka do konfiguracji apnów w telefonie i po stronie sieci (zarówno do internetu i mmsów), sprawdzenie centrum sms, CLIRa, ew. innych ustawień.

Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 21:18 30-08-2017

Piotrze,w Nowym Sączu do końca roku z tego co wiem ma być podłączona cała wysoka zabudowa pod FTTH,a kiedy wchodzicie w domki jednorodzinne?W Maju były przeprowadzane ankiety i informowano,że być może we Wrześniu. Mógłbyś zaczerpnąć gdzieś informacji na ten temat?Pozdrawiam

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 22:41 30-08-2017

    Zobaczę jak wyglada sytuacja i dam znać.

    Odpowiedz

Sieć

Tak pracowaliśmy i naprawialiśmy skutki nawałnicy

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
25 sierpnia 2017
Tak pracowaliśmy i naprawialiśmy skutki nawałnicy

Przez ostatnie dni na bieżąco dostawałem raporty, jak przywracaliśmy usługi klientom i usuwaliśmy skutki nawałnicy z 12 sierpnia. Chociaż minęło już prawie dwa tygodnie, to dopiero wczoraj do ostatnich 4 stacji bazowych poszkodowanych podczas burzy dotarł prąd z sieci energetycznej. Wcześniej pracowały na naszych agregatach. Łącznie nawałnica spowodowała, że 179 naszych stacji nie miało dostępu do prądu przez krótszą lub dłuższą chwilę. Żadna stacja nie zawaliła się, ani nie zostały uszkodzone nadajniki. Mobilne agregaty pracowały przy 135 stacjach.

Większe szkody nawałnica wyrządziła naszej sieci stacjonarnej. Bezpośrednio jej skutki odczuło ponad 25 tys. klientów. Mam na myśli połamane słupy, zerwane kable i uszkodzenia innych urządzeń telekomunikacyjnych, w tym także bezpośrednio znajdujących się w domach klientów (dekodery, rutery). Większość uszkodzeń naprawiliśmy w ciągu kilku dni. W tej chwili zostało nam ok. 100 trudnych przypadków, w których aby w 100 proc. przywrócić usługi klientom musimy odbudować dużą część infrastruktury, co niestety wydłuża czas naprawy.

W okresie nawałnic i po nich nasze centra obsługi miały kilkakrotnie więcej zgłoszeń niż zazwyczaj. W usuwanie skutków nawałnicy było zaangażowanych łącznie ponad 1,4 tys. pracowników Orange Polska i firm współpracujących z nami. Technicy pracowali po 12 godzin dziennie, w weekendy, a część z nich ściągnęliśmy z urlopów. Przejechali samochodami technicznymi ponad 70 tys. kilometrów.

Korzystając z okazji, WIELKIE dzięki dla wszystkich, którzy byli zaangażowani w pomoc i usuwanie skutków nawałnic.

Ps. Dane, które przedstawiłem dotyczą województwa kujawsko-pomorskiego, które najbardziej ucierpiało podczas burz.

Komentarze

Łukasz
Łukasz 15:56 16-09-2025

Karciarze czekają na takie promocje 👌

Odpowiedz

Oferta

Ruszyliśmy z przedsprzedażą Galaxy Note 8

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
25 sierpnia 2017
Ruszyliśmy z przedsprzedażą Galaxy Note 8

Wczoraj w Nowym Jorku Samsung pokazał światu model Galaxy Note 8. Dziś w Orange Polska ruszyliśmy z jego przedsprzedażą, która potrwa do 14 września. Zamawiający otrzymają urządzenie w zestawie ze stacją dokującą Samsung DeX. Mamy przygotowanych 350 kompletów. Dostępne kolory w przedsprzedaży to czarny i złoty. Pod tym linkiem znajdziecie oficjalny komunikat Samsunga opisujący Note 8. Dzięki uprzejmości Wojtka Piechockiego z GSMonline poniżej zamieszczam zdjęcia z nowojorskiego wydarzenia.

Komentarze

Dinozaur
Dinozaur 15:32 31-07-2025

Dzień dobry,
a jak wygląda statystyka wysłanych SMS-ów? Wymierająca forma komunikacji czy mimo powszechności komunikatorów itd. nadal trzymają się mocno?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:29 01-08-2025

    Zapraszam we wrześniu, podsumuję też ruch SMS-owy.

    Odpowiedz
N!
N! 16:06 31-07-2025

Przepraszam, że się powtórzę Pani Kingo, ale jak zawsze świetny, bardzo ciekawy wpis, na które z niecierpliwością czekamy💪 Zatem chyba nie ma lepszego dowodu na to, że inwestycje w pasmo 5G n78 na stacjach są po prostu must be! Jeśli użytkownicy mają szybki stabilny internet, to są jeszcze bardziej zachęcani do tego, żeby intensywnie z sieci korzystać i mamy tego wyniki. Nieprawdopodobne wręcz wzrosty ruchu na sieci, wszystkiemu temu jesteśmy w stanie podołać inwestując w warstwę CBand.

Tak jak na trwającym obecnie festiwalu PolandRock, spływają do mnie opinie speedtesty zdjęcia screeny od użytkowników, którzy chwalą, że w tym roku rzeczywiście sieć działa i to super, chociaż nie jest idealnie, bo jedna
stacja oddalona od festiwalu N!31967 powinna dostać n78. Tam też jest dużo pól namiotowych, niestety tamci użytkownicy logujący się do tej stacji są poszkodowani i tam LTE jest zapchane a 5G brak, to jest temat do zrobienia na przyszły rok, zaś na samym terenie festiwalu naprawdę duży progres w stosunku do ubiegłorocznej sytuacji. Jest porządna infrastruktura to i sieć porządnie działa.
Także Cband Cband i raz jeszcze Cband oraz oczywiście czekamy z niecierpliwością na pierwsze wdrożenia 5G StandAlone, które już totalnie zrewolucjonizuje rynek mobilnej transmisji danych w naszym kraju.
Pozdrawiam 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:40 01-08-2025

    Dziękuję, bardzo mi miło! Zgadzam się, w wielu miejscach Cband zmienia zasady gry. 😉

    Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 22:25 31-07-2025

Pani Kingo,a jak wygląda obciążenie stacji bazowych w Nowym Sączu?Pozdrawiam

Odpowiedz
piotrek2555
piotrek2555 09:35 01-08-2025

Kiedy będzie 5g SA w sieci orange?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:43 01-08-2025

    Na ten moment nie możemy podać konkretnego terminu.

    Odpowiedz
Dinozaur
Dinozaur 14:58 02-08-2025

Dziękuję Pani Kingo za informację,
będę śledził stronę biura prasowego Orange w oczekiwaniu na ww. informację/statystyki.

Odpowiedz
piotrek2555
piotrek2555 15:24 02-08-2025

5 g w pasmie C 3600 , w solinie i tarnobrzegu kiedy będzie? A dębica?

Odpowiedz
Maciek
Maciek 14:55 04-08-2025

Cześć! Czy coś wiadomo na temat modernizacji stacji:
ID: 805 Pasłęk, pl. św. Wojciecha 11A oraz ID: 11521 Chełm, ul. J.Kochanowskiego 36

Niedawno były dni Pasłęka (2 i 3 sierpnia). Cała ta uroczystość znajdowała się w pobliżu tej stacji i oczywiście z powodu obciążenia stacja przestała działać. W 100% ruch sieci przejęła stacja na ul. Zwycięstwa 28. Czy coś będzie działane w kwesti tych stacji? Wiadomo kiedy zostaną zmodernizowane? Czekamy bardzo długo na to, aż to nastąpi lecz dalej nie mamy informacji zwrotnej w tej kwesti.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 16:34 04-08-2025

    Odpowiadałam na pytanie o te lokalizacje pod innym artykułem. Niestety ze względów technicznych termin modernizacji tych stacji przesunął się na trzeci i czwarty kwartał roku.

    Odpowiedz
Szymon
Szymon 05:50 05-08-2025

Dzień dobry,
Niesamowite jest to jak ruch 5G z roku na rok wzrasta. Mam jeszcze jedno pytanie Pani Kingo. Czy coś wiadomo kiedy zostanie ulepszony nadajnik w Ćmachowie – gmina Wronki? Jest wydane pozwolenie na pasmo 700 MHz. Osoby które mieszkają 5km dalej w Popowie muszą ściągać z tego nadajnika ponieważ z Wronek nie ma szans

Odpowiedz
Pytanie
Pytanie 13:47 10-08-2025

Droga Kingo czy informacje o termin realizacji dostępu do internetu światłowodowego budowanego w ramach KPO w konkretnej miejscowości , też u Ciebie się dowiem ? Jeśli tak to jak mam się z Tobą skontaktować ? Dziękuję

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:32 11-08-2025

    U mnie nie. Proponuję kolejno sprawdzić na stronie https://internet.gov.pl/ czy adres jest na pewno objęty programem KPO. Następnie na stronie https://hurt-orange.pl/operatorzy-krajowi/projekty-inwestycyjne/kpo-i-ferc/?openDownloadTab=2 można sprawdzić harmonogramy rozbudowy zasięgu w ramach KPO i FERC. Są one publikowane z 3-miesięcznym wyprzedzeniem. Zaznaczam tylko, że są to planowane terminy i mogą się przesunąć. Jeśli nie ma w nich jeszcze konkretnej miejscowości, trzeba poczekać na kolejne harmonogramy. Zakończenie wszystkich projektów zaplanowane jest na czerwiec 2026 r.

    Odpowiedz
Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.