;

Odpowiedzialny biznes

Warsztaty dla seniorów w salonach (1)

Monika Kulik

6 kwietnia 2022

Warsztaty dla seniorów w salonach
1

Od lutego do kwietnia zorganizowaliśmy cykl warsztatów on-line dla seniorów – „Mój pierwszy smartfon – jak zacząć korzystać ze smartfona i wykorzystywać jego funkcjonalności na co dzień”. Kurs składał się z 9 szkoleń na platformie ABC senior, a wzięło w nim udział 356 seniorów. Poznali oni nowe funkcjonalności swoich telefonów. Nauczyli się też wiele o aplikacjach, które na co dzień mogą się przydać, aby być w kontakcie z bliskimi, zadbać o zdrowie czy zaplanować podroż. Zaznajomili się też z zasadami bezpieczeństwa w sieci.

Trwają przygotowania do nowej edycji kursów on-line, a tym czasem zaczęliśmy się spotykać także stacjonarnie w naszych salonach. Warsztaty dla seniorów odbyły się już w Łodzi, Częstochowie i Bielsku Białej. Zobaczcie, krótką relację z ostatniego szkolenia.

Udostępnij: Warsztaty dla seniorów w salonach
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:22 07-04-2022
    Fajna akcja ?
    Odpowiedz

;

Gaming

Playstation “dorównuje” Xboxowi (0)

Bartosz Graczyk

5 kwietnia 2022

Playstation “dorównuje” Xboxowi
0

Branża gier komputerowych rządzi się własnymi zasadami. Jedna z nich głosi o tym, że konsole mają dominujący wpływ na kształt rynku. Od kilku lat gracze Xboxowi, cieszą się abonamentem “Ultimate Game Pass” – ten jest gamingowym odpowiednikiem HBO Max lub Netflixa. Płacisz raz w miesiącu określoną kwotę, a w zamian otrzymujesz dostęp ogromnej bazy gier. Playstation przygotowuje kontratak, który może wpłynąć na przyszłość branży gier komputerowych.

Czym jest Xbox Game Pass?

Ten aspekt konsoli Xbox przyciągał do zielonego obozu tłumy graczy, którzy pozostawali wierni marce, bowiem oferowała szeroką paletę gier komputerowych w przystępnej cenie.

Xbox Game Pass Ultimate to abonament, w którego skład wchodzi usługa Xbox Live Gold oraz Game Pass. Sam jestem fanem tej usługi, ponieważ sprowadziła mnie do konsoli Microsoftu na stałe (nie odpalałem PS4 od ponad 2 lat). Dzięki temu mogłem sprawdzić gry, o których zakupie nawet nie myślałem (z obecnej generacji czy tych starszych – w odświeżonej odsłonie). Oprócz tego miałem okazję ogrywać najnowsze produkcje w dniu premiery np: Forza Horizon czy Flight Simulator. Dodatkowym atutem okazała się możliwość grania w chmurze, nawet na urządzeniach mobilnych. Nie jestem jedyną osobą, którą zauroczył “pakiet benefitów”. Podobne zdanie miało miliony graczy, którzy aktywnie korzystają z usługi i jej korzyści. Sony zaczęło tracić fanów i jak można zaobserwować, na podstawie ostatnich doniesień – rusza z odsieczą.

Jak działały usługi Playstation do tej pory?

Tak jak wspomniałem wcześniej, Xbox oferuje w swojej usłudze między innymi możliwość gry w chmurze. Na konsolach Sony, podobny sposób konsumpcji mediów istnieje już od dawna, jednakże jest niedostępny w Polsce. Mowa tu o Playstation Now. W ramach członkostwa, użytkownicy otrzymują gry z ery PS1, PS2, PS3 czy nawet PSP. Okazuje się, że tego typu oferta to za mało, by zainteresować graczy, bowiem według plotek, skorzystało z niej jedynie 5% posiadaczy “PS+”. Mówiąc już o “PS+”, warto przytoczyć, że bez owej usługi, nie doświadczymy multiplayer na konsoli Sony. W ramach rekompensaty, za “płatny multiplayer”, gracze raz w miesiącu otrzymywali około trzech darmowych gier oraz zniżki na zakupy.  Teraz możemy spodziewać się kroku na przód.

Czym jest nowe Playstation Plus?

Nowe “PS+” ma być usługą łączącą “PS Now” wraz z omawianym abonamentem. Jeżeli owa usługa nie jest dostępna w Polsce, to czy polscy gracze skorzystają z nowej oferty? Ze względu na różnice jakie dzielą poszczególne regiony, Sony przygotowało kilka wariantów odświeżonego “PS+”:

  • “Essential” – podstawowy, który nie różni się niczym względem starszej odsłony,
  • “Extra” – użytkownik otrzymuje dostęp do bazy ponad 400 gier od studiów Playstation oraz firm zewnętrznych na konsole PS4/PS5,
  • “Premium” – te same benefity co wcześniej + dodatkowe 320 gier z PS1/2/3/PSP w formie streamingu,
  • “Deluxe” – połączenie wersji “Essential” oraz “Extra”. Usługa dla krajów, które nie mają dostępu do “PS Now” (w tym Polski).

Dlaczego temat jest ważny dla graczy?

Decyzja Sony o wprowadzeniu “abonamentów na gry” pokazuje, w którą stronę zmierza branża gier wideo. Jak widać, więksi producenci oraz dostawcy gier komputerowych przechodzą na nową formę dostępu do rozrywki wirtualnej. Gracze powoli stają się “pozbawieni własności” na rzecz wygody oraz stałych opłat – co swoją drogą nie jest złe. Nową formę zaimplementowały już tak duże firmy jak: Google, Apple, Microsoft, czy EA. Można powiedzieć, że Sony w pewien sposób pozostawało w tyle, utrzymując wizerunek “środowiska dla hardcorowych graczy”.

Co ważne, większość usług gamingowych przechodzi do internetu. “Więksi gracze”, tacy jak Sony czy Microsoft inwestują w “grę w chmurze”. Wraz z rozwojem infrastruktury sieciowej na całym świecie, możliwości streamingowe urosły do poziomu, w którym każdy może z nich skorzystać. Jeszcze kilka lat temu, gdy firma “onlive” próbowała swoich sił z grą zdalną, inicjatywa okazała się fiaskiem, gdyż do szybkiego internetu mieli dostęp głównie mieszkańcy dużych miast. Dziś, gdy internet 4G jest standardem np: w całej Polsce – tego typu usługi mają sens.

Jeżeli jesteś zainteresowany grą w chmurze, a kochasz podróżować, nic nie szkodzi na przeszkodzie, abyś sprawdził internet mobilny orange, natomiast usługę Xbox Game Pass Ultimate, która pozwala na granie w wysokobudżetowe produkcje konsolowe na ekranie smartfona, zakupisz w sklepie Microsoft za pomocą usługi “Płać z Orange”.

 

Udostępnij: Playstation “dorównuje” Xboxowi
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

Dłuższy czas na odbieranie połączeń w Orange na kartę (26)

Ewa Przybylińska

4 kwietnia 2022

Dłuższy czas na odbieranie połączeń w Orange na kartę
26

Mam dla Was dobrą informację na początek tygodnia. Od dziś wydłużamy czas na odbieranie połączeń po doładowaniu konta w Orange na kartę. Teraz będzie to 12 miesięcy od chwili doładowania, nawet jeśli zasilicie swoje konto najniższym nominałem za 5 zł. Zmiana obowiązuje we wszystkich taryfach: Orange Free na kartę, Orange Yes, Orange POP, Zawsze Bez Limitu, IoT oraz Orange Ekstra Numer.

Szczegółowe informacje wraz z cennikami znajdziecie tutaj.

Udostępnij: Dłuższy czas na odbieranie połączeń w Orange na kartę
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Łukasz 16:42 04-04-2022
    Super sprawa tez powino być odwrotnie czyli wychodzace ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Miś 16:51 04-04-2022
    Tylko od której godziny dziś? Doładowałem rano i wcale rok na odbieranie się nie ustawił.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ster 16:05 06-04-2022
      U mnie też data przychodzacych bez zmian mimo doladowania
      Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 17:33 04-04-2022
    Wasza hipokryzja sięgła DNA!!! To 5zł zniknie w ciągu jednego miesiąca, jak będziemy tylko odbierać połączenia!!! Nieprawdaż??? Żenujące to jest!!! Gdzie jest jakieś oficjalne info na ten temat??? Gdzie REGULAMIN???
    Odpowiedz
    • komentarz
      Łukasz 17:57 04-04-2022
      Nie martw się UKE juz o tym wie.Nowa usługa „Utrzymanie numeru w sieci” jest niezgodna z prawem
      Odpowiedz
      • komentarz
        Łukasz 18:13 04-04-2022
        Zle napisałem UOKiK
        Odpowiedz
    • komentarz
      Artur 18:00 04-04-2022
      Regulaminu nie będzie, bo to jest ty,ko uzupełnienie obecnego cennika. Te tematy są również poruszane na forum nasz.orange.pl Pewnie sytuacja będzie wyglądała tak, że po doładowaniu aktywuje się promocja na odbieranie połączeń. Jak na numerze nie będzie żadnego aktywowanego pakietu i/lub wykonywania połączeń, czy wysyłania SMS/MMS-ów, to po 30 dniach pobrana zostanie opłata 5 zł. Nawet jak środki zostaną zablokowane, to z za kolejne 30 dni braku aktywności zostanie pobrana opłata kolejne 5 zł, aż do wyczyszczenia konta. Potem opłaty już nie będzie z czego pobierać, wiec zostanie już goły numer na odbieranie połączeń 12 miesięcy od ostatniego doładowania. Tak to by wyglądało po przeczytaniu komunikatów na dole strony.
      Odpowiedz
      • komentarz
        emitelek 18:27 04-04-2022
        Zapodaj link do aktualnego cennika... Poza tym zwykły kowalski skąd ma wiedzieć, że za NIC operator zabierze mu 5zł??? Ktoś kogoś informuje o takowym złodziejskim działaniu orangutana???
        Odpowiedz
        • komentarz
          Ron3 11:09 05-04-2022
          Zapis w Cenniku o 5zł za brak aktywności wygląda fatalnie. Więcej było w SMS, ale do teraz nie wiadomo czy usługa "Więcej czasu na wszystko", która przedłuża ważność konta na rok zwalnia z pobierania opłaty? Same niewiadome.
          Odpowiedz
          • komentarz
            emitelek 14:25 05-04-2022
            Fatalny to jest cały "nowy" cennik z datą 24 lutego, ale nie wiadomo którego roku... Coś orange sam się w tym wszystkim pogubił :/ https://dokumenty.orange.pl/bw/dokumenty/20155/0/95820/1438f715-7e69-420c-a8ad-3cc07b04fe72?_ga=2.2125424.1749841850.1649075237-1797540809.1646923901
            Odpowiedz
          • komentarz
            Ewa Przybylińska 14:40 05-04-2022
            Odpowiadając na pytanie: "Więcej czasu na wszystko", która przedłuża ważność konta na rok, zwalnia z pobierania opłaty?" Z opłaty zwalnia: wykonanie połączenia, wysłanie SMS, MMS, połączenie z internetem (także na numery bezpłatne oraz z wykorzystaniem środków pochodzących z darmowych bonusów), włączenie pakietu lub usługi. Samo posiadanie aktywnej usługi „więcej czasu na wszystko” podobnie jak usługi „konto ważne rok” nie zwalnia z opłaty.
            Odpowiedz
            • komentarz
              Ron 14:50 05-04-2022
              np. korzystanie z: Darmowy wybrany numer z dowolnej sieci? I Darmowe rozmowy i SMS w Orange? Czy te usługi zwalniają, bo wq SMSa tak... Będę wdzięczny za info.
              Odpowiedz
              • komentarz
                Ewa Przybylińska 15:19 05-04-2022
                Jeżeli ktoś skorzysta z usług takich jak: Darmowy wybrany numer z dowolnej sieci lub Darmowe rozmowy i SMS w Orange, czyli wykona połączenie lub wyśle SMS-a z puli wliczającej się w te usługi – to jak najbardziej jest to liczone jako aktywność i żadna opłata nie zostanie pobrana. Tak, jak napisaliśmy wcześniej -> usługa jest bezpłatna dla każdego klienta, który przynajmniej 1x w ciągu 31 dni wykona jakiekolwiek połączenie wychodzące, wyśle SMS, MMS, połączenie z internetem. ‘Jakiekolwiek’ oznacza, że również na bezpłatne numery, z puli środków zakupionych lub otrzymanych za darmo w ramach jakichś usług lub promocji.
                Odpowiedz
                • komentarz
                  Ron 15:40 05-04-2022
                  Więc wszystko jest już jasne. Usługa dotyczy tylko leżących numerów. Należy wykonać aktywność, więc usługa nie jest uciążliwa. :)
                  Odpowiedz
        • komentarz
          Ewa Przybylińska 14:37 05-04-2022
          Na 1 dzień przed planowanym pobraniem opłaty wyślemy do klienta SMS z informacją. Gdy tego dnia wykona on aktywność - opłata nie zostanie pobrana. O zmianie w cennikach, polegającej na wprowadzeniu usługi „Utrzymanie numeru w sieci”, poinformowaliśmy SMS-em wszystkich klientów, którzy wyrazili zgodę obsługową oraz jak zawsze opublikowaliśmy informację w sekcji ‘ważne komunikaty’ na naszej stronie. Link do cenników: https://www.orange.pl/view/regulaminy_cenniki?footerlink=true
          Odpowiedz
    • komentarz
      Ewa Przybylińska 14:30 05-04-2022
      W tym komentarzu jest odniesienie do usługi „Utrzymanie numeru w sieci”, jaką wprowadziliśmy również wczoraj, tj. 4/4/2022. Zmiana ta jest wprowadzona we wszystkich cennikach ofert na kartę w Orange, a szczegóły usługi opisane są na stronie: https://www.orange.pl/view/utrzymanie-numeru Dla klientów, którzy wykonają w ciągu 31 dni przynajmniej jedno połączenie wychodzące, wyślą SMS, MMS, połączą się z internetem (dotyczy to również numerów bezpłatnych oraz środków pochodzących z darmowych bonusów), włączą usługę lub pakiet – usługa ,,Utrzymanie numeru w sieci" jest bezpłatna. Opłatę pobierzemy jedynie od klientów, którzy nie korzystają z telefony w opisany sposób – nie są aktywni. Opłata ta nie jest nowością na rynku – taką opłatę w swojej ofercie mają niektórzy inni operatorzy na polskim rynku. Jej wprowadzenie wynika z rosnących kosztów utrzymywania numerów w sieci.
      Odpowiedz
      • komentarz
        OrangeOdZawsze 20:01 05-04-2022
        Pytanie: Czy "połączeniem wychodzącym" jest również *124*# lub *500 (bezpłatna forma)? Opinia: Dziwi bardzo, że połączenia przychodzące nie są uważane za aktywność numeru. Pokazuje to, że wcale nie chodzi o to, aby numer był aktywny i koszt jego utrzymania. To krótkowzroczne patrzenie. Przecież aby odebrać połączenie, ktoś inny musi zadzwonić - czyli wydać pieniądze. Ogólny bilans się zgadza, ale to patrzenie długoterminowe, które Januszom biznesu ciężko zrozumieć. Jeśli faktycznym celem było "uwolnienie" nieużywanych numerów, to wystarczyłoby wymagać, aby numer był zalogowany w sieci - proste i bez zbędnych uciążliwości, szczególnie dla osób starszych, które głównie odbierają połączenia. A tak, to zaczęło się polowanie na czarownice (a nóż wpadnie piątak). Ale oczywiście wszyscy kumaci znają prawdziwy powód...
        Odpowiedz
        • komentarz
          Ewa Przybylińska 10:59 06-04-2022
          Odpowiadając na pierwsze pytanie: wysyłka kodu USSD, czyli np. *124*# - nie jest. Natomiast połączenie na *500 – jest. Czy naszym celem było "uwolnienie" nieużywanych numerów? – nie było, nigdy tego nie mówiliśmy. Przyjęliśmy analogiczną zasadę jak nasi konkurenci - rozwiązanie, które funkcjonuje już na rynku telekomunikacyjnym. Wdrożenie to uznaliśmy za zasadne wobec rosnących kosztów utrzymania numeru w sieci.
          Odpowiedz
          • komentarz
            OrangeOdZawsze 16:40 06-04-2022
            Dziękuję za odpowiedź na pierwsze pytanie. Co do drugiego, nie wydaje się, aby grosik czy 20 groszy za sms zmniejszyło koszty utrzymania numerów. Tak jak piszą inni - chodzi o wyzerowanie konta przed spodziewanym uwolnieniem numeru albo przeniesienie. Szkoda tylko, że w ten sposób komplikujecie ofertę, niczym system podatkowy w Polsce. A dopiero co zamykaliście przeróżne usługi z hasłem upraszczania oferty...
            Odpowiedz
          • komentarz
            pablo_ck 21:20 07-04-2022
            No to teraz raz w Msc połączenie na któryś z nr alarmowych i po sprawie. "Halo. Oj przepraszam, pomyłka" ?. Uważam że nr ratunkowe nie powinny uprawniać do tego że opłata za utrzymanie nr nie będzie naliczana. Moim zdaniem stwarza to niebezpieczeństwo nadużyć.
            Odpowiedz
    • komentarz
      Listek 16:09 06-04-2022
      Czy ktokolwiek nabiera sie na te marketingowa "papke"? 1.Nazywanie kary "usluga" 2.Niby rozwiazanie znane na rynku, ale sposrod kilkudziesieciu operatorow tylko Plus stosuje je w ten sposob, bo Play ma tylko w bezterminowej taryfie gdzie mozna uznac kare za uzasadniona 3.Sciaganie oplat nawet z zablokowanych srodkow zdradza o co w niej naprawde chodzi czyli zerowanie sald kart przed ich wygasnieciem by po wejsciu nowych przepisow ustawowych nie musiec ich stawiac do dyzpocycji klienta
      Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 18:08 04-04-2022
    Może lepiej zróbcie z karty abonament niż za nie aktywność płacic marne 5 zł.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 15:05 05-04-2022
    Przepraszam ze krytykuje ostro tą usługę ale szczerze juz wiem dlaczego ja wprowadziliście..
    Odpowiedz
  • komentarz
    Jackson 23:26 05-04-2022
    Pytanie z innej beczki gdzie i w jakiej formie mogę zgłosić prośbę o dodanie na nadajniku w mojej miejscowości więcej częstotliwości nadawania pasm zasięgu lte w tym momencie wasz nadajnik nadaje tylko i wyłącznie sygnał lte 800 mh przez co nie ma tak szybkiego internetu Pozdrawiam
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ewa Przybylińska 11:26 06-04-2022
      Stale rozbudowujemy naszą sieć mobilną - tak, jak jest to możliwe. Problemy zasięgowe można zgłaszać na numer telefonu *100 lub 510 100 100 lub poprzez chat.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Jackson 19:57 07-04-2022
        Próbowałem przez chat lecz Pani konsultant powiedziała że trzeba jakiś list wysyłać do firmy ze Skierniewic?Problem dotyczy nadajnika w miejscowości Dąbrowa Gmina Pawłów kod pocztowy 27-225 Powiat Starachowicki
        Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej