Odpowiedzialny biznes

Webinarium: Procedura Niebieskiej Karty – jak interweniować?

Monika Kulik Monika Kulik
11 maja 2020
Webinarium: Procedura Niebieskiej Karty – jak interweniować?

Niedawno zapraszaliśmy osoby, które udzielają pomocy psychologicznej na webinarium o pomocy zdalnej. Wzięło w nim udział 649 osób. Z ankiety, którą uczestniczy wypełnili przed i po webinarium wynika, że o 30% zwiększyli oni swoją wiedzę i kompetencje w zakresie pomocy zdalnej, a szkolenie oceniają bardzo dobrze.

Bardzo cieszy nas tak liczna frekwencja. W imieniu Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego dziękujemy za wszystkie komentarze i refleksje. To bardzo ważne, że udało się spełnić Państwa oczekiwania. Jednocześnie widzimy, że zapotrzebowanie na wiedzę z tematów związanych z pomocą psychologiczną i wsparciem dla osób w kryzysie w obecnym czasie jest bardzo duże. Dlatego dziś zapraszamy na kolejny webinar – o interwencji kryzysowej i procedurze Niebieskiej Karty.

Szkolenie poprowadzi Justyna Podlewska - prawnik, koordynatorka programu prawnego Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Autorka artykułów i publikacji nt. prawnej ochrony dziecka krzywdzonego, interwencji i przeciwdziałania przemocy.

Bezpłatne webinarium Procedura Niebieskiej Karty – jak interweniować? -  już dziś 11.05. godz. 17.00. Szczegóły zapisów na www.suicydologia.org.

Na stronie PTS znajdują się także tematy kolejnych webinariów. Dzięki wsparciu Orange Polska cykl 10 spotkań on-line jest bezpłatny dla uczestników.

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 17:29 11-05-2020

Orange fajnie ze wspieracie takie projekty, brawo.

Odpowiedz

Oferta

Oferta tygodnia: telewizor LG 43″ Full HD

Marta Krajewska Marta Krajewska
07 maja 2020
Oferta tygodnia: telewizor LG 43″ Full HD

Jak co czwartek, w ofercie tygodnia mamy dla Was sprzęt w promocyjnych cenach. Tym razem przeceniliśmy 43- calowy telewizor marki LG, z opcją Full HD Dynamic Color. Promocja potrwa do środy 13 maja br, do końca dnia.

Sprawdźcie okazję w sklepie Orange: Telewizor LG 43LK5100

Zasady są proste - jeśli nie chcecie podpisywać umowy na usługi telekomunikacyjne, telewizor możecie kupić z 200 zł obniżką, w 20 ratach 0%. Wysokość raty wyniesie 49,95 zł/mc.

Jeśli wybierzecie Plan Mobilny 55 lub 75, pakiet Orange Love w wersji Standard, Extra lub Premium, za telewizor zapłacicie ratę wysokości 35 zł miesięcznie. We wszystkich przypadkach zaoszczędzicie 120 zł, w porównaniu do ceny sprzed promocji. Obniżka dotyczy nowych i lojalnych klientów, którzy podpiszą umowę na 24 miesiące.

Sprawdźcie poprzednie oferty tygodnia

 

Komentarze


Odpowiedzialny biznes

0 800 220 280 – telefon zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19

Monika Kulik Monika Kulik
06 maja 2020
0 800 220 280 – telefon zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19

Niedawno pisaliśmy o tym, że w sytuacji zagrożenia koronawirusem wielu ludzi potrzebuje pomocy psychologicznej i o tym, jak można pomagać przez telefon. Dziś praktyczny przykład – linia 0 800 220 280 Fundacji „Znajdź Pomoc”, w której uruchomieniu pomogliśmy.

 

Na nasze pytania odpowiada Agnieszka Nitka, Koordynator ds. Marketingu i Komunikacji w Fundacji „Znajdź Pomoc".

1. Dlaczego zdecydowaliście się na uruchomienie linii 0 800?

Telefon Zaufania Fundacji powstał w odpowiedzi na realne zapotrzebowanie, które odnotowaliśmy na przestrzeni ostatnich tygodni. Fundacja od lat prowadzi bezpłatny telefon dla osób chorych onkologicznie i ich bliskich, jednak od jakiegoś czasu zaczęliśmy otrzymywać dużą liczbę telefonów niedotyczących pacjentów onkologicznych, a bardziej sytuacji bieżącej, stresu związanego z koronawirusem – stąd, aby zapewnić chorym możliwość stałego dostępu do wsparcia, zdecydowaliśmy się na stworzenie osobnego numeru dla osób przeżywających negatywne emocje związane z sytuacją pandemii. Rolą telefonu jest interwencyjne wsparcie psychologiczne jak największej liczby potrzebujących osób.

2. Jak działa infolinia?

Telefon działa od poniedziałku do piątku, w godzinach 17:00-20:00. Odbierają go psycholodzy, osoby z dużym doświadczeniem w niesieniu zdalnej pomocy oraz interwencji kryzysowej.

3. Z jakimi problemami ludzie dzwonią do Was?

Najczęściej są to telefony związane z bieżącym nagromadzeniem się napięcia, stresu, różnych emocji. Osoby, które nie chcą obarczać swoimi zmartwieniami swoich bliskich, lub nie mają po prostu z kim o nich porozmawiać. Młodzi ludzie, pozbawieni kontaktu z rówieśnikami, często intensywnie analizujący swoje emocje i stan. Ludzie samotni, którzy potrzebują porozmawiać z kimś życzliwym. Rodzice pracujący zdalnie, którzy nagle muszą radzić sobie równolegle z całodobową opieką nad dziećmi. Rodziny pracowników służby zdrowia, które martwią się o swoich bliskich. Czasem są to również nagłe sytuacje, wymagające szybkiej interwencji psychologicznej (typu przemoc domowa). Rozmowa, nawet na odległość, potrafi w takich sytuacjach zaowocować złagodzeniem napięcia, kryzysu i stworzeniem przestrzeni do określenia możliwych rozwiązań w danej sytuacji.

4. Gdzie można szukać pomocy w ww. sytuacjach?

Oczywiście jest to uzależnione od każdego indywidualnego przypadku. W sytuacji nagłej przemocy zawsze polecamy kontakt z policją (997) lub niebieską linią (0 800 120 002) , gdzie mają doświadczenie w procedurach przemocy w rodzinie. Czasem sugerujemy rozważenie pracy indywidualnej ze specjalistą – w czasie pandemii część psychologów pracuje zdalnie, rozpoczął działalność również dedykowany projekt Psychologowie Dla Społeczeństwa. To, czy potrzebna jest stała praca ze specjalistą, zależy od wielu czynników, niestety często osoby w dużym stresie i emocjach mają zaburzoną autopercepcję i trudno jest im się obiektywnie diagnozować – dlatego warto skonsultować swoją sytuację z kimś z zewnątrz, np. właśnie z psychologiem z Telefonu Zaufania. Często również już sam telefon do nas pomaga danej osobie na tyle, że nie jest jej na ten moment potrzebna dalsza rekomendacja.

5. Co powinno nas zaniepokoić w naszych emocjach?

Na pewno warto pracować nad świadomością własnego stanu emocjonalnego. Jesteśmy społeczeństwem, które nie ma wypracowanych tradycyjnie metod radzenia sobie z emocjami i raczej przyzwyczajeni jesteśmy do ich „zamiatania pod dywan", co niestety owocuje gromadzeniem się napięcia, a w efekcie zwiększeniem poziomu stresu i emocji, z którymi danej osobie jest już trudno radzić sobie samodzielnie. Warto komunikować swoje emocje, potrzeby i stan, być otwartym na taką komunikację u innych. Wielu problemów, z którymi dzwonią do nas osoby potrzebujące wsparcia, można by uniknąć, gdyby wcześniej zaistniała w ich otoczeniu bardziej empatyczna komunikacja.

 

Komentarze

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.