Dziś chciałem napisać trochę o CSR, ale nie do końca naszym, ale firm związanych z reklamą zewnętrzną (outdoor), bo to problem, który nas wszystkich coraz bardziej dotyka… Zwracając uwagę na tę kwestię nie ukrywam, że liczę na zwiększenie świadomości nas jako odbiorców tego typu reklamy, ale również nas jako reklamodawców… Specjalnie nie załączam dziś zdjęcia ilustrującego wpis, wystarczy, żebysmy po prostu się wokół siebie rozejrzeli i zobaczyli to, czego już praktycznie na co dzień nie zauważamy. Spróbujmy wspólnie wreszcie coś z tym zrobić!
Wielkoformatowa reklama stała się już poważnym problemem w polskich miastach. I to już nawet nie poprzez jej niepohamowany zalew, co bardziej przez brak perspektyw na zmianę obecnej sytuacji. Wielkomiejska przestrzeń publiczna (zresztą nie tylko miejska, bo problem dotyczy też miasteczek, dróg i poboczy oraz miejscowości wypoczynkowych) staje się pomału jednym wielkim wizualnym śmietnikiem, też za przyzwoleniem nas wszystkich. Stąd mówi się już coraz częściej o zanieczyszczeniu wizualnym polskiej przestrzeni publicznej. Ten niewyobrażalny chaos w mieście dobitnie świadczy o niskim poziomie świadomości kultury wizualnej, gdzie urbanistyka, poszanowanie krajobrazu i przyrody po II wojnie światowej poddane były ideologicznemu marnotrawstwu, od lat 90. zaś kapitalizmowi w wersji karaoke. I o ile obecnie istnieją ścisłe regulacje co do hałasu dźwiękowego w przestrzeni publicznej, z jasno określonymi zasadami i karami, nie ma podobnych dla hałasu wizualnego, który zewsząd nas otacza i przed którym użytkownicy miast nie mają praktycznie możliwości ucieczki.
Dla zainteresowanych tematem podaję link do całości artykułu na ten temat: http://www.crnavigator.com/art24/wizualne_zasmiecanie_miast.html . O napisanie artykułu zostałem poproszony przez kwartalnik CRnavigator, którego najnowszy numer poświęcony jest kulturze, w tym jej związkom z biznesem. Gorąco polecam jego lekturę!
Jeżeli temat wam jest bliski zobaczcie co na rzecz poprawy sytuacji robi stowarzyszenie MiastoMojeAwNim.pl !