Sieć

Zaczęły się wakacje, także w naszej sieci

Piotr Domański Piotr Domański
01 lipca 2019
Zaczęły się wakacje, także w naszej sieci

Polacy ruszają na wakacje, z dala od miast, na łonie natury i wszechobecnego internetu delektują się niezakłóconą bliskością przyrody.

Idylla, lecz niezbyt prawdziwa...

Bo Polacy, także na wakacjach korzystają ze swoich smartfonów, tabletów i internetu, dokładnie tak samo intensywnie jak przed nimi.

Różnica leży tylko w tym kiedy ruszają surfować po internecie. Przed wakacjami wstajemy i zaczynamy nieco wcześniej – a szybki transfer danych rusza już około 6-7. Na wakacjach wstajemy później, jednak gdy już wstaniemy przewody zaczynają grzać się od danych. Różnica w ruchu między 20 maja a 24 czerwca w godzinach około południowych to 20%. W trakcie wakacji dużo dłużej siedzimy przy komputerach i więcej danych przesyłamy w nocy. Spójrzcie na ten wykres – różnica między ruchem w godzinach 23 a 2 rano przed wakacjami i w ich trakcie to nawet 20%.

Rużnica w ruchu między wakacjami, a wiosną w sieci Orange Polska

Dlatego zawsze tak mocno przygotowujemy naszą sieć na lato. Zdaję sobie sprawę, że w komentarzach pojawią się głosy, o tym że wakacje należy spędzać bez internetu. Mimo nim, nasi klienci chcą korzystać z szybkiej sieci przez cały czas i nie przejmują się tym, że wakacje nie są od tego ;-)

A jeżeli chcecie wiedzieć, kiedy to się skończy, zajrzyjcie do mojego wpisu z ubiegłego roku, gdzie pisałem że nasza sieć wie, kiedy kończą się wakacje.

Komentarze

andrzej
andrzej 10:27 01-07-2019

czy mimo wakacji jest szansa na wprowadzenie esim na zegarki w orange flex?
pozdrawiam

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 10:31 01-07-2019

    Jak już wielokrotnie pisałem – nad eSIM we Flex ostro pracujemy.

    Odpowiedz
      andrzej
      andrzej 13:53 01-07-2019

      rozumiem, ze nie mozecie podac jakies kontkretnej daty, ale jesli caly czas pracujecie to mozna liczyc na esim jeszcze w wakacje?

      Odpowiedz
        Piotr Domański
        Piotr Domański 14:33 01-07-2019

        Nie możemy podać konkretnej daty, bo robimy to (jak to się w pewnym języku obcym mówi) „na ASAP”, czyli tak szybko jak to możliwe.

        Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 13:28 01-07-2019

Wakacje czas odpoczynku i urlopow kto pracuje ten pracuje ? pomyslcie o pakietach MMSOW w pakiecie no-limit za 25 zl

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 15:00 02-07-2019

    Chyba musimy napisać jakąś społeczną prośbę o włączenie mmsów do pakietów „no-limit” :p

    Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 14:45 01-07-2019

Piotrze zauważyłem,że ze sklepu Play usunięto aplikacje Orange VoIP. Czy w zamian planujecie wprowadzić nową wersję?

Odpowiedz
kellu
kellu 19:26 01-07-2019

Dlaczego moje konto orange (email/telefon) – nie działa we flexie i muszę zakładac nowe konto? chciałem przejść z abonamentu bo flex wygląda ciekawie.

Odpowiedz
user.
user. 11:26 02-07-2019

W Orange na kartę brakuje MMSów. Dodajcie to… w nju są.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 08:38 05-09-2019

    MMS są w ofercie Zawsze bez limitu. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
Paul
Paul 18:29 02-07-2019

Ale pomimo wakacji na mapie zasięgu Waszej sieci nadal występują miejsca ze szczątkowym zasięgiem, gdzie w razie potrzeby nie uda się nawet wezwać pomocy przez telefon.

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 12:54 03-07-2019

Przyłączam sie do napisania prośby społecznej ☺?

Odpowiedz
spotify
spotify 18:08 14-07-2019

@Piotrze
Czy N! w końcu zacznie wykorzystywać potencjał swojej sieci i przewagę nad konkurencją? Macie najwięcej stacji w Polsce jako N! i największy zasięg ale konfiguracja u Was nadal leży.
Dlaczego terminal (telefon) nie loguje się do najbliższej stacji, którą ma w zasięgu? Z reguły telefon pomija najbliższą i loguje się do kolejnej lub jeszcze dalszej stacji i o zgrozo pod słabe L2600. W takim przypadku mamy sygnał na poziomie -115dBM albo niżej. Przecież to jakiś absurd! W sieci Play L2600 z racji pasma pojemnościowego jest pasmem głównym ale logujemy się do najbliższego ich nadajnika, gdzie parametry sygnału są o wiele lepsze. Mało tego, z Play L2600 jest nawet do wykorzystania w mieszkaniu, a wasze L2600 nie dociera wcale. Przy takiej ilości stacji i takim zasięgu Wasza konfiguracja jest jakimś nieporozumieniem, gdzie nie można wykorzystać potencjału Waszej sieci!
Czy jakiś radiowiec lub inżynier sieci N! może w końcu napisać, dlaczego tak konfigurujecie sieć? Czy to jest wymuszone przez to, że mają duże zagęszczenie stacji? Czy jakiś inny powód, przez który nie potraficie wykorzystać swojej przewagi oraz potencjału na tle konkurencji?

Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

Raport Zintegrowany Orange Polska 2018

Monika Kulik Monika Kulik
28 czerwca 2019
Raport Zintegrowany Orange Polska 2018

W dobie aktualnych dyskusji klimatycznych i ekonomicznych, warto postawić sobie pytanie – jaki jest wpływ naszej firmy na gospodarkę, społeczeństwo czy środowisko. My takie pytanie zadajemy sobie już od dawna, w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Co więcej – mierzymy nasz wpływ i pokazujemy go co roku w raportach rocznych.

Od 3 lat przygotowujemy Raport Zintegrowany, łącząc finansowe i niefinansowe wskaźniki w jeden spójny dokument, który pokazuje, z jakich zasobów zewnętrznych korzystamy, jak wygląda nasz model biznesowy, jakie są rezultaty i efekty naszych działań.

Taki Raport to dobra okazja, żeby pokazać, że firma wypracowuje zysk nie tylko w krótszej, ale też dłużej perspektywie, poprzez strategiczne podejście do rozwoju. Przynosi korzyści nie tylko finansowe, ale także społeczne czy środowiskowe. Nie tylko dla firmy, ale dla wszystkich jej interesariuszy - klientów, pracowników, społeczeństwa czy partnerów biznesowych.

Tak rozumiany zysk wypracowuje się nie tylko dzięki konkurencyjności – wyróżniającej się ofercie i lepszej obsłudze, ale też dzięki współpracy z partnerami biznesowymi i społecznymi. Nasze usługi są podstawą dla rozwoju komunikacji i transformacji cyfrowej. Obsługujemy miliony klientów indywidulanych i biznesowych, zatrudniamy tysiące pracowników w całej Polsce i mamy tysiące dostawców. Firma taka jak nasza, musi być świadoma znaczącego wpływu społecznego, jaki może wywierać. Dlatego ważne jest, by zarządzanie nią maksymalizowało pozytywne oddziaływanie i minimalizowało negatywne. Tylko wtedy możemy powiedzieć, że firma prowadzi swój biznes w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.

Zapraszamy Was do lektury naszego Raportu.

rysunek pokazujący nasz wpły społeczny na PKB, rynek pracy, inwestycje społeczne

Dane na 31.12.2018.

Komentarze

Yaro
Yaro 11:59 26-08-2025

Czy 5G na częstotliwości 700 MHz pojawi się na terenach przygranicznych z obwodem królewieckim? Czy te pasmo będzie współdzielone z LTE tak jak ma to miejsce na częstotliwości 2100 MHz?

Odpowiedz
Mateusz
Mateusz 12:58 26-08-2025

Czy przewidują Państwo zwiększenie pojemności GSM (przeznaczenie większej części pasma 900MHz lub 1800MHz) w miejscach, gdzie przewidywany jest duży ruch pochodzący od terminali realizujących do tej pory połączenia głosowe w 3G?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:00 27-08-2025

    Tak, lokalnie, w zależności od potrzeb sieciowych i możliwości technicznych.

    Odpowiedz
Malech
Malech 04:27 27-08-2025

Nie. Nie.

Odpowiedz
elektrogość
elektrogość 09:24 27-08-2025

Czy jest harmonogram uruchomień sieci 5G na paśmie 700-800MHz?

Odpowiedz
Robert
Robert 10:34 27-08-2025

700 nie będzie w DSS.

Odpowiedz
Pablo
Pablo 13:52 27-08-2025

Czy wiadomo już coś może o nadajnik w miejscowości 28-220 Oleśnica woj. Świętokrzyskie. Wyłączono 3g w czerwcu a lte900 nie zostało uruchomione do tej pory. I dodatkowo jest to bardzo obciążony nadajnik bo prędkości neta są w przeważającym czasie poniżej 1mb/s.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:58 27-08-2025

    Niestety ze względów technicznych opóźniło się uruchomienie LTE. Zaplanowane jest na ostatni kwartał roku.

    Odpowiedz
OrangeCEO
OrangeCEO 15:35 27-08-2025

Zrobiliście dosyć dużo modyfikacji 5g, 3g off, pełen komplet pasm w Krotoszyn Wlkp 63-700 ale i sieć nie działa lepiej niż bez ulepszeń co jest przyczyną??? upload tragiczny

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:05 28-08-2025

    Po stronie sieci nie widzimy problemów technicznych, które mogłoby być przyczyną obniżenia jakości sieci. Najlepiej byłoby skontaktować się z obsługą klienta, która będzie mogła ocenić sytuację dla konkretnego numeru telefonu.

    Odpowiedz
Pablo
Pablo 11:13 28-08-2025

A czy ten nadajnik zostanie zmodernizowany do innych pasm? np. 5G 700mhz czy LTE1800,2100?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:19 28-08-2025

    Tak, to będzie połączone z modernizacją. Na ten moment w planach jest LTE800, 1800 i 2100.

    Odpowiedz
Telek
Telek 19:59 28-08-2025

Zauważyłem że nie które połączenie z sieci Orange do Plus obsługują kodek evs czyli hd + czy planujecie jakieś oficjalne info w tej sprawie? Jeśli tak to kiedy? Pozdrawiam

Odpowiedz
Derrek
Derrek 10:59 09-09-2025

Pasmo 700MHz w Orange nie będzie współdzielone z LTE.

Odpowiedz
Marek
Marek 17:58 17-09-2025

Pani Kingo. Czy wyłączenie sieci 3G może odbiegać od planu?
Małopolska > pow. Myślenicki z mapy wynika wyłączenie na Listopad. Jest wrzesień a 3G już zgasło w tym powiecie. 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:39 24-09-2025

    Panie Marku, mieliśmy błąd na mapie – przepraszamy. Powiat myślenicki zaplanowany był na wrzesień i w tym czasie 3G zostało wyłączone. Dziękuję za uważność!

    Odpowiedz
Moni
Moni 10:03 21-09-2025

Witam serdecznie;) Co z terenami, które mają GSM/UMTS? (Głównie te przygraniczne). Czy będą one miały modernizację do technologii LTE? Jak to będzie wyglądało?

Odpowiedz

Oferta

Firmy grupy Orange na szczytach rankingu TOP 200 Computerworld

Piotr Domański Piotr Domański
26 czerwca 2019
Firmy grupy Orange na szczytach rankingu TOP 200 Computerworld

Światło dzienne ujrzał  najnowszy ranking TOP 200 magazynu Computerworld. To prestiżowy Raport obrazujący dynamikę i kierunki rozwoju polskiego rynku ICT, w którym mocnym akcentem odznaczyły się firmy tworzące grupę Orange Polska. Trzy z nich osiągnęły bardzo dobre wyniki swoich kategoriach, pokazując jak ważna jest ich rola w transformacji cyfrowej polskich firm.

Orange Polska, podobnie jak w ubiegłym roku, jest największym na naszym rynku dostawcą usług telekomunikacyjnych, znacznie wyprzedzając kolejne spółki w zestawieniu. Integrated Solutions, integrator technologii Grupy jest w pierwszej trójce największych polskich integratorów. Jego rola jest szczególnie duża w dostarczaniu rozwiązań i usług IT dla branży transportowej, logistycznej, edukacyjnej, bankowej, także dla instytucji publicznych  i wielu innych dziedzin gospodarki. Od niedawna częścią grupy jest także firma BlueSoft, o czym pisaliśmy wcześniej w jednym z komunikatów prasowych. Zajęła ona wysoką pozycję wśród dostawców usług integracyjnych, z bardzo mocną dynamiką wzrostu – 198% rok do roku, w rankingu największych dostawców usług IT.

Usługi ICT stanowią dla grupy Orange jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się linii biznesowych. Jak pokazują wyniki Raportu Computerworld – dowodzi to trafności strategii Orange.One, w której usługi te są jednym z kluczowych czynników wzrostu, obok konwergencji i światłowodów.

Komentarze

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.