Oferta

Zaczynamy wakacje – 5 GB na 5 dni, rozmowy i SMS-y za darmo

Kasia Barys Kasia Barys
23 czerwca 2021
Zaczynamy wakacje – 5 GB na 5 dni, rozmowy i SMS-y za darmo

Lato już trwa, a za chwilę zaczynają się wakacje. Ruszycie w góry, nad morze i jeziora. Część z was pewnie odpocznie w domu. Z tej okazji oferujemy rozmowy, SMS-y i MMS-y bez limitu do wszystkich oraz 5 GB na 5 dni zupełnie za darmo. Promocja dotyczy wszystkich użytkowników Orange na kartę, za wyjątkiem taryfy Zawsze bez limitu. Wystarczy wysłać SMS o treści WAKACJE pod bezpłatny numer 364. Usługę można  włączyć w dniach 23-27 czerwca 2021. Prezent jest ważny przez 5 dni od dnia aktywacji.

Regulamin znajdziecie tutaj.  Wszystko ofercie na kartę dowiecie się na stronie Orange.

Udanych i bezpiecznych wakacji!

 

Komentarze

emitelek
emitelek 12:09 23-06-2021

Dzię-ku-je-my 😉
Szkoda, że info z jednodniowym poślizgiem…

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 15:02 23-06-2021

Dzień Ojca – dobre i 5 dni za darmo dziekujemy

Odpowiedz
    emitelek
    emitelek 18:14 23-06-2021

    Ale to nie z tej okazji! Tutaj nic nie ma! 🙁

    Odpowiedz
      Łukasz
      Łukasz 19:22 23-06-2021

      Wiem 🙂

      Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 22:49 23-06-2021

Dziękuję, fajny prezent ?

Odpowiedz
Nikt
Nikt 00:54 28-06-2021

Jak zwykle nie skorzystałem z ani jednego kb z tego pakietu i jak było 5GB tak dalej jest i dziś przepadają 🙂 Super.

Odpowiedz
…
06:32 30-06-2021

Slabo promuja bo dopiero dzis wyczytalam przypadkiem o to chyba im chodzi zeby jaknajmniej za darmo ktos skorzystal… Czemu nie do 30 czerwca? Dziwne..

Odpowiedz
    emitelek
    emitelek 17:55 05-07-2021

    Tu masz rację. Ja jednak uważam, że skoro pakiet na wakacje, to powinna być możliwość jego włączenia przez cały ich okres, żeby każdy mógł sobie go włączyć, kiedy mu pasuje… Ale cóż – całe orange… Daje tak, żeby nie wszystkim dać! Ot co!

    Odpowiedz
Jkm
Jkm 16:30 14-08-2021

Komuś w Orange pomyliła się odsiadka 5 dyniowa w areszcie z wakacjami.
Wakacje w roku szkolnym są dłuższe. Są do wrzesnia. Studenci mają je do października.

Odpowiedz
rozhodne
rozhodne 21:02 25-06-2022

Jak sprawdzić ile zostało jeszcze Internetu ?

Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

Startupy Pozytywnego Wpływu

Monika Kulik Monika Kulik
22 czerwca 2021
Startupy Pozytywnego Wpływu

Ukazał się nowy Raport „Startupy pozytywnego wpływu. Radykalna innowacja społeczna". To już 3. edycja publikacji, która pokazuje najbardziej innowacyjne zrównoważone startupy w Polsce. Orange po raz kolejny jest partnerem Raportu.

Co to jest startup pozytywnego wpływu ?

Bolesław Rok - prof. ALK i autor tego określenia pisze tak: „Startup pozytywnego wpływu to innowacyjna forma przedsiębiorczości skierowanej na rozwiązywanie istotnych wyzwań społecznych, podejmowana przez osoby działające z pasją w imię dobra wspólnego, które potrafią doprowadzić do wzrostu wartości organizacji, jakości życia ludzi i środowiska w ramach sfery swojego oddziaływania. Jeżeli do pasji i dobra wspólnego dodajemy zrównoważony rozwój, wyzwania klimatyczne i społeczne, a także technologię, efektywność organizacyjną oraz autentyczną przydatność oferowanych produktów lub usług, to rozpoczynamy drogę w kierunku zwiększania pozytywnego wpływu”.

Dlaczego warto przeczytać Raport?

Takie organizacje i ich twórcy mogą być dla nas inspiracją – do tworzenia naszych własnych pomysłów biznesowych, organizacji społecznych czy do współpracy zawodowej. Ale też, na gruncie prywatnym, mogą prowadzić do zmiany sposobu życia, utartych nawyków i skorzystania z oferowanych przez nich produktów czy usług.

W Raporcie znajdziecie nie tylko historie startupów, ale przede wszystkim opowieści o ludziach z pasją, którzy idee przekładają na realne działania. Dowiadujemy się, co ich zainspirowało, jakie trudności musieli pokonać, jak sobie poradzili i co z tego wynikło.

Raport to także teksty ekspertów, innowatorów społecznych o tym, jak zmienia się nasz świat, jakie są największe wyzwania społeczne czy klimatyczne, co czeka nas w przyszłości – jakie trendy będą towarzyszyć nam w najbliższym czasie.

Dla mnie lektura Raportu to duża doza inspiracji, motywacji i poczucia sensu, że zmierzamy w odpowiednim, zrównoważonym kierunku. Może jeszcze nie w głównym nurcie i nie tak szybko, jak trzeba, ale są dobre podstawy do zmian. Zawsze znajduję też coś dla siebie na drodze zawodowej czy osobistej – produkty czy usługi, które pomagają mi żyć w sposób bardziej zrównoważony. Czego i Wam życzę.

Partnerami raportu są BNP Paribas Bank Polska, Orange Polska oraz Samsung Polska. Raport znajdziecie na stronie Kozminski Business Hub. Raportowi z wypowiedziami ekspertów i ekspertek towarzyszy także baza ponad 600 startupów pozytywnego wpływu funkcjonujących w Polsce.

pkładka Raportu Startupy Pozytywnego Wpływu

Komentarze


Odpowiedzialny biznes

Nowoczesne technologie w nauczaniu

Antonina Bojanowska Antonina Bojanowska
22 czerwca 2021
Nowoczesne technologie w nauczaniu

Nauczyciele i nauczycielki pełnią wiele ról. Na ile aktualna jest ta - związana z „przekazywaniem” wiedzy? Jak uczyć młodzież w czasach, kiedy wszystko jest w wyszukiwarce? Czy technologie rujnują relacje uczeń-nauczyciel, czy mogą być mostem zbliżającym ich jeszcze bardziej do siebie?

Nauczyciel kiedyś a dziś

Nauczanie to tylko jeden z wielu aspektów pracy w szkole. Nauczyciele kształtują postawy i wartości młodych ludzi, zauważają talenty i problemy uczniów, a w ich rozwiązywaniu wspierają rodziców. Dawniej mieli monopol na „przekazywanie” wiedzy – dla wielu - niemal tajemnej. Ale żyjemy w czasach, kiedy ta wiedza jest na wyciągnięcie ręki, a dzieci za pomocą kilku kliknięć mogą dotrzeć do niesamowitych źródeł informacji. Edukacja zmienia się na naszych oczach, a w czasie pandemii zmiany te znacznie przyspieszyły.

63% rodziców i 55% uczniów jest zadowolonych z poziomu nauczania w szkole, dla 63% uczniów podstawą ich szacunku dla pracy nauczyciela jest jego umiejętność ciekawego przekazywania wiedzy – wynika z najnowszego raportu Fundacji Orange „Między pasją a zawodem” o statusie nauczycieli i nauczycielek w Polsce 2021 , którego premierę ostatnio Wam zapowiadałam. Ale… co jest dziś ciekawe i ważne dla młodych?

Dobra relacja to podstawa…wszystkiego!

Okazuje się, że to nie wiedza, ani zdolności oratorskie nauczyciela są kluczowe, ale tworzenie bezpiecznych warunków do nauki opartych na dobrej relacji z uczniem. Emocje, zaciekawienie na lekcji i zaangażowanie młodzieży powodują, że ich nauka jest po prostu bardziej efektywna.

Tradycyjny układ ławek w sali jest jeszcze dosyć popularny w polskiej szkole. Dla mnie obrazuje on układ: nadawca na scenie, odbiorca jako publiczność. Ale ten model relacji nie odpowiada rzeczywistym potrzebom uczniów, rodziców i coraz częściej nie odpowiada samym nauczycielom, którzy poszukują metod na nowoczesne prowadzenie zajęć, na „dotarcie” do świata młodych.

- Dziś nauczyciel nie jest „przekazicielem wiedzy”. Nie ma czegoś takiego jak „przekazywanie wiedzy”, bo wiedza jest „nieprzekazywalna”. Jej nabywanie jest wynikiem aktywności twórczej i poznawczej osoby uczącej się. Jeśli tego nie przeżyjesz, nie doświadczysz, to się nie nauczysz, po prostu. – mówi Dariusz Stachecki, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu.

Jak zatem się uczyć w tych czasach?

Wejdźmy na chwilę na lekcje, o których opowiada mi Dariusz Stachecki.

- Mapa papierowa na lekcji historii? OK. Ale jeśli możesz mieć interaktywną – pokazywać zmiany, procesy, wyświetlać trasę, to wtedy nauka idzie przystępniej, a taka praca pozwala uczniom lepiej zrozumieć różne wydarzenia, ich kontekst, przyczyny i skutki. – mówi. Inny przykład:

- Nauczyciel prowadzi lekcje bez tablicy, wyświetlając uczniom prezentacje na tabletach, które trzymają. Co 2-3 slajdy uczniowie dostają pytanie. Ich odpowiedzi to ‘feedback’ dla nauczyciela w czasie rzeczywistym, po którym wie, czy wszyscy rozumieją, czy są zaangażowani. Atencja ucznia na takiej lekcji jest na najwyższym poziomie, tu nie ma miejsca na nudę. – dodaje.

A znacie webquest? To taka metoda pracy, w której uczniowie dostają pewne zadanie - wyzwanie. Aby je rozwiązać, muszą poszukiwać informacji - odpowiedzi na pytania w różnych źródłach, także internetowych. Mogą tu tworzyć, porównywać wpisy z różnych miejsc. Spotykają się za jakiś czas, prezentując, co zgromadzili. Dyskutują między sobą! Minimalnie angażując nauczyciela. Zobaczcie inną opcję:

- Uczniowie dzielą się na 4 grupy i każda z tych grup przygotowuje test z jakiegoś tematu dla tej drugiej grupy. I muszą się „nagłowić”, żeby zadać trudne pytania. Ale przy tych przygotowaniach testu - sami poznają na nie odpowiedzi. Efekt: zwykle chcą wiedzieć jeszcze więcej! A ja bym poświęcił 4-5 lekcji na to, żeby to tłumaczyć i nie mam pewności, czy byłby taki skutek. – opowiada Dariusz Stachecki.

Zobaczcie, co tu się dzieje i co wynika z wyjścia z „tradycyjnych” ról ucznia i nauczyciela.

  • Sprawczość! Tu przede wszystkim zadziewa się sprawczość i upodmiotowienie młodych ludzi. Nie są biernymi odbiorcami w części dla publiczności, a pełnoprawnymi uczestnikami zajęć. Coś od nich zależy, mają wpływ i biorą odpowiedzialność.
  • Tu się dzieje tzw. problem solving – to ważna kompetencja, która wymaga kreatywnego myślenia.
  • Młodzi uczą się wydobywania informacji i tak cennego w dzisiejszych czasach krytycznego myślenia, sprawdzania źródeł, weryfikowania i analizowania treści.
  • A przy tym doświadczają współpracy w zespole!

Lekcja, na której nauczyciel jest facylitatorem, opiekunem, wsparciem w weryfikowaniu treści, może on odkrywać nowe rzeczy i możliwości razem z uczniami, daje przestrzeń do zdobywania wiedzy, pozwala rozbudzić naturalną ciekawość młodych ludzi. To budowanie relacji, w której nauczyciel jest bardziej partnerem do rozmowy i wspólnego poznawania jakiegoś kawałka świata. Jest też trochę strażnikiem tych poszukiwań, który nie pozwala dzieciakom zabłądzić.

To do czego te technologie?

- Technologia jest elementem naszego życia i ważnym elementem życia naszych uczniów. Warto, żeby nauczyciel rozumiał język młodych ludzi. Nie może być tak, że w szkole dzieci „zostawiają” swój świat - za jej drzwiami. Nauczyciel musi mówić ich językiem młodych ludzi, żeby być bliżej nich. To jest po prostu autentyczne. – komentuje wyniki raportu Dariusz Stachecki. A pokazują one, że to właśnie kontakt z młodymi ludźmi i brak monotonii są m.in. dla nauczycieli źródłem poczucia satysfakcji z pracy. A 78% z nich, mimo wielu wyzwań, czuje tę satysfakcję.

Technologie i internet to naturalne, znane środowisko dla młodych ludzi (w odróżnieniu od często dość archaicznych podręczników). Wykorzystanie prezentacji multimedialnych, formatów wideo, zdjęć, memów, programów, aplikacji, stron internetowych daje zupełnie nowe możliwości tworzenia interaktywnych zajęć.

- Nauczyciele wykonali dużą pracę w edukacji zdalnej, ucząc się nowych kompetencji, które będą wykorzystywane w edukacji, ale i w innych obszarach życia codziennego -mówiła Monika Eilmes-Glegoła z projektu Lekcja:Enter w czasie debaty o raporcie, którą ostatnio Wam zapowiadałam.

- Nowe technologie dziś są jak cyrkiel i ekierka kiedyś – dodaje wprost Pan Dariusz.

I z tym Was zostawię, choć warto wiedzieć, że nie o same technologie tu chodzi. Ale o nową jakość relacji z uczniami, o edukację dostosowaną do ich potrzeb, do ich świata.

Edukacja leży nam na sercu

Jeśli znacie nauczycieli, którzy w czasie pandemii zmienili swoje podejście do nauczania, rozwinęli nowe kompetencje, przekuwając tę trudną sytuację w możliwość rozwoju dla siebie i całej szkolnej społeczności – konkurs „Nauczyciel Jutr@”, który realizujemy razem z Głosem Nauczycielskim jest właśnie dla nich!

Jeśli znacie nauczycieli, którzy chcą rozwijać swoje cyfrowe kompetencje – zapraszamy na szkolenia w projekcie Lekcja:Enter. Bezpłatne, realizowane w różnych częściach kraju.

Jeśli chcecie wiedzieć więcej o blaskach i cieniach pracy nauczycieli, poznać realia ich pracy, lepiej zrozumieć ich potrzeby – czytajcie raport. Bardzo Was do tego zachęcam i będę jeszcze o nim wspominać, pisząc o edukacji.

Komentarze

Scroll to Top