Czy firma może być dobrym sąsiadem? Jaki wpływ na środowisko ma nasza działalność biznesowa? Jak firma traktuje swoich pracowników? Dlaczego wspiera organizacje pozarządowe i angażuje się w rozwiązywanie problemów społecznych? – na te i inne pytania możecie znaleźć odpowiedź w raportach Społecznej Odpowiedzialności.
Takie raporty publikuje coraz więcej firm, także w Polsce. Są one najczęściej sporządzane według międzynarodowych standardów raportowania społecznego, które mówią, jakie dane firma powinna ujawniać i w jaki sposób. Niektóre z raportów sprawdzane są jeszcze przez niezależnego audytora. Nie przypominają więc ulotek reklamowych ani materiałów public relations, ale bardziej roczne raporty finansowe korporacji – pełne danych, tabel i liczb. Mówimy, że te raporty pokazują pozafinansowe wskaźniki funkcjonowania firmy na rynku.
My również od kilku lat wydajemy Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska, w którym pokazujemy nasz wpływ na otoczenie społeczne i przyrodnicze. Integracja cyfrowa, edukacja w zakresie nowych technologii, dbałość o bezpieczeństwo produktów i ich użytkowników, odpowiadanie na oczekiwania klientów, zagwarantowanie bezpiecznego i inspirującego miejsca pracy, zaangażowanie w rozwiązywanie problemów społecznych czy dbałość o czyste środowisko- to tematy, o których piszemy.
Jeśli podoba Wam się Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012, znajdujecie w nim ciekawe informacje na temat naszej firmy, a także odpowiedź na pytanie, co robi Orange, by być firmą odpowiedzialną społecznie – zapraszam do głosowania na nas w Konkursie Raporty Społeczne. A przy okazji zobaczcie, co inne korporacje piszą o swojej społecznej odpowiedzialności.