Odpowiedzialny biznes

ZIELONA Grupa TP

Bartlomiej Roch Bartlomiej Roch
19 marca 2010
ZIELONA Grupa TP

Odpowiedzialność za środowisko naturalne rozpoczyna się tak naprawdę od tego, co każdy z nas robi na co dzień... Jeśli ta prawda będzie w praktyce stosowana przez społeczności lokalne czy firmy, to uda się nam rzeczywiście wpłynąć na poprawę kondycji środowiska. Odpowiedzialność firm za kreowanie nawyków proekologicznych wśród swoich pracowników była ostatnio tematem prac jednej z grup roboczych Forum Odpowiedzialnego Biznesu, w których jako TP braliśmy udział. Z wymiany doświadczeń powstał ciekawy poradnik.

W GTP ten temat traktujemy bardzo poważnie. W 2009 roku wprowadziliśmy nową Politykę Ochrony Środowiska. Wdrażamy rozmaite projekty, m.in. segregację papieru, zbiórkę zużytych baterii, propagowanie oszczędnego wydruku czy ograniczanie zużywania wody i energii. Myślimy też o klientach GTP. Oferujemy e-fakturę a w naszych salonach można zostawić niepotrzebne i nieużywane telefony komórkowe - dbamy by szczególnie ich baterie i elektroniczne części nie zanieczyściły środowiska i oddajemy je do utylizacji. Włączamy się też w ogólnoświatowe akcje takie jak „Godzina dla Ziemi” czy  „Europejski dzień bez samochodu”.

 

Firma=Środowisko

 

Gorąco zapraszam do lektury broszury Firma = środowisko. Dowiecie się tam, czy Wasze codzienne nawyki są zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju i jak ewentualnie można je zmienić.  Starajmy się nie nadużywać tego, co należy do przyszłych pokoleń. To nie jest banał, ale nasza wspólna odpowiedzialność!

 

 

 

 


Rozrywka

Orange… i wszystko jasne

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
19 marca 2010
Orange… i wszystko jasne

Przez cały tydzień widzieliście reklamy, w których nie było ani logo, ani nazwy operatora. Pojawiał się tylko tekst: ”nie zobaczysz nazwy naszej sieci ani naszego logo, a i tak dobrze wiesz, czyja to reklama; to najlepszy dowód na to, że pozycja najpopularniejszego dostawcy mobilnego internetu jest w pełni zasłużona, dziękujemy”. Myślę, że większość z Was od razu domyśliła się o kogo chodzi. Osobiście bardzo lubię niekonwencjonalne pomysły i lekko inną reklamę. Jest po prostu ciekawsza.

Od jutra wracamy do prezentowania Orange Free w pełnej okazałości, czyli bezkonkurencyjnie duże limity przy niskich cenach abonamentów i modemów. A dla wybierających tylko SIM 25 proc. taniej. I nie trzeba czekać na noc, aby swobodnie posurfować :-)


Odpowiedzialny biznes

Biznes i NGOsy

Monika Kulik Monika Kulik
18 marca 2010
Biznes i NGOsy

W podejściu firm do relacji z organizacjami pozarządowymi coraz częściej wychodzi się poza filantropię, budując bardziej partnerskie relacje. Jest  wiele NGOsów, z którymi współpracujemy od lat, wspólnie planując i organizując programy edukacyjne czy charytatywne.

Tymczasem wiele organizacji nadal traktuje biznes jedynie jako worek z pieniędzmi – wyznając zasadę: „dajcie nam pieniądze, a już my wiemy najlepiej, co z nimi zrobić”. Tymczasem w tygodniu  do naszej firmy spływa ponad 50 próśb o wsparcie, w miesiącu to już 200, w ciągu roku 2500. Jak wybrać spośród tak wielu wartościowych i ważnych projektów?

Od lat staramy się budować naszą politykę społecznego zaangażowania – skupiając się na pewnych obszarach aktywności, proponując różne formy współpracy organizacjom -  przekazując nie tylko pieniądze, ale też usługi, dary rzeczowe czy wsparcie wolontariuszy. Mamy fundację korporacyjną, która działa od ponad 4 lat i przejęła nasze programy społeczne oraz współpracę z NGOsami.  Dla wszystkich organizacji, które chcą uzyskać wsparce przygotowaliśmy elekroniczny wniosek o dotację.

Tymczasem wiele organizacji – nawet nie zadaje sobie trudu sprawdzenia, co robi społecznie dana firma i jakie programy wspiera. A może warto to zrobić, aby uniknąć kosztów i rozczarowań.

Wszystkim NGOsom, które szukają współpracy z biznesem polecam lekturę krótkiego poradnika.

Scroll to Top