Odpowiedzialny biznes

Złość, emocje czy brak kultury?

Bartosz Nowakowski Bartosz Nowakowski
22 kwietnia 2010
Złość, emocje czy brak kultury?

Cudowny wieczór w stolicy Bawarii przyniósł kolejne, niesamowite piłkarskie emocje. Wprawdzie padła tylko jedna bramka, to jednak nie brakowało wrażeń. Dwie czerwone kartki (sportowa złość Toulalana była tak wielka, że podczas zejścia do szatni uderzył pięścią w ścianę) i... specyficzne zachowanie strzelca jedynej bramki Arjena Robbena, który zdenerwowany z powodu zmiany, podczas zejścia z boiska nie podał ręki trenerowi Louisowi Van Gaalowi. Holenderski trener jednak szybko zareagował na taką postawę swojego piłkarza i od razu wystosował szybką lekcję kultury zachowania. Oczywiście można bronić Robbena. Jego zadanie w meczu było kluczowe, o czym świadczy najważniejsza statystyka czyli wynik.

W ostatnim czasie można odnotować kilka przypadków niepodawania ręki na sportowych arenach. Do najgłośniejszych należy oczywiście skandal dotyczący Johna Terry'ego. Obrońca Chelsea Londyn romansował z przyjaciółką Wayne Bridge'a (niegdyś kolega z drużyny). W ostatnim meczu Chelsea z Manchesterem City (obecny klub Bridge'a), wszystkie obiektywy skierowane były na tych dwóch piłkarzy. Choć Bridge przed meczem podkreślał, że ręki Johnowi nie poda. I słowa dotrzymał. Dochodzi dodatkowy problem reprezentacyjny, ponieważ Bridge nie ma również zamiaru grać obok obrońcy Chelsea. To jednak już problem Anglików i Fabio Capello.

Innym przypadkiem niekulturalnego zachowania (również kwestia niepodania ręki rywalowi) jest postawa młodej gwiazdy NHL Sydeya Crosby'ego. Kanadyjczyk po ostatniej syrenie w finałowym meczu o Puchar Stanleya, pomiędzy Pittsburgh Penguins a Detroit Red Wngs, nie podał ręki rywalom w geście podziękowania za grę. Sprawa była mocno komentowana, zwłaszcza przez starszych, bardziej doświadczonych hokeistów.

Oczywiście podobnych przypadków i innych niekulturalnych gestów, kronika sportowa zapisała znacznie więcej. Można zadać pytanie, czy wpływ na to mają: sportowe emocje, złość, czy może brak kultury? Niemniej bez takich pobocznych historyjek, sportowy świat nie byłby tak barwny.

bn.


Odpowiedzialny biznes

Powstaje Fundacja 10 Kwietnia

Tomasz Sulewski Tomasz Sulewski
21 kwietnia 2010
Powstaje Fundacja 10 Kwietnia

Społeczna odpowiedzialność biznesu, jak sami wiecie, bywa czasem pustym hasłem, którego niektóre firmy używają, żeby wykazać się przed klientami tym, że robią coś ważnego. Zdarzają się jednak takie sytuacje, kiedy rzeczywistość mówi "sprawdzam!". Takim wydarzeniem była katastrofa pod Smoleńskiem. W jej wyniku zginęli ludzie odgrywający ważną rolę w życiu publicznym naszego kraju. Ale przecież te osoby to nie tylko oficjele i urzędnicy - to także, a może przede wszystkim, matki i ojcowie. Tragedia, która dotknęła całą Polskę, przede wszystkim odbija się na ich dzieciach. To właśnie z troski o ich los zrodził się pomysł powołania Fundacji 10 Kwietnia.

Inicjatywa ta ma w założeniu skupiać polskich przedsiębiorców, dużych i małych, którzy pomogą wspierać w pierwszej kolejności dzieci i uczącą się młodzież, którzy w katastrofie stracili rodziców lub opiekunów. Zgodnie z założeniami Fundacji, w miarę dostępności środków, będzie ona mogła swoją opieką obejmować także kolejne dzieci, których rodzice zginęli tragicznie.

W tej chwili akces do grona Fundatorów-Założycieli już potwierdzili: Asseco Poland, Auchan Polska, BZ WBK, Canal+, Fiat Group, Grupa ITI / TVN / Onet, Impel, Kulczyk Holding, Netia, P4 / Play, Pekao SA, PGE, PGNiG, Philip Morris, PKN Orlen, PKO BP, Powszechny Zakład Ubezpieczeń, TAURON Polska Energia i Telekomunikacja Polska / Orange, jednak wciąż pojawiają się kolejne firmy, które deklarują gotowość przystąpienia do współpracy.

Więcej informacji na ten temat znaleźć można na stronie www.fundacja10kwietnia.pl, lub pod numerami telefonów 800 10 04 10 oraz 22 654 05 44.

Komentarz jest chyba niepotrzebny. Naprawdę cieszę się, że w tych trudnych momentach firmy - na co dzień nie zawsze w idealnych stosunkach - potrafią wspólnie pokazać, co oznacza odpowiedzialność.


Oferta

Abonamentowe Delfin, Pelikan i Pantera

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
21 kwietnia 2010
Abonamentowe Delfin, Pelikan i Pantera

Medialne przecieki, których tym razem nie udało się uniknąć sprawiły, że zanim mogłem dziś powiedzieć o wprowadzeniu nowej oferty abonamentowej, niektórzy z was sporo o niej wiedzą. Dajemy pierwszą na polskim rynku tak wyraźnie segmentowaną ofertę, która odpowiada na różne potrzeby klientów. Wystarczy zastanowić się co potrzebujemy najbardziej i wybrać. Delfin dla osób lubiących dużo rozmawiać, Pelikan dla fanów SMS-owania i pisania na portalach społecznościowych, a Pantera dla ceniących bycie stale online. W abonamentach zaszyliśmy bezkonkurencyjne bonusy: do 6000 minut na połączenia z 5 wybranymi numerami w Orange lub stacjonarnych, do 5000 SMS-ów do Orange i nielimitowany dostęp do mobilnego Facebooka oraz innych serwisów społecznościowych, a także do 1 GB na połączenia z internetem w telefonie. Moim zdaniem właśnie ta różnorodność będzie decydowała o sukcesie. Na koniec zwracam uwagę na kultowe 29 gr/min, które nie jest już tylko w promocji, ale jako standard. Szczegóły oferty wkrótce na www.orange.pl, a na stronach Biura Prasowego zamieścimy materiały z konferencji prasowej, którą zaczynamy o 11.00.

taryfa liczba minut do wszystkich sieci liczba numerów do wyboru (w Orange i stacjonarnych) oraz liczba minut na połączenia cena za minutę poza abonamentem do wszystkich sieci

(bez Play i Polsatu Cyfrowego)

cena abonamentu
Delfin 40 40 1 numer

1200 minut

49 gr 29 zł
Delfin 60 60 2 numery

2400 minut

49 gr 39 zł
Delfin 150 150 5 numerów

6000 minut

29 gr 59 zł
Delfin 225 225 5 numerów

6000 minut

29 gr 79 zł
Delfin300 300 5 numerów

6000 minut

29 gr 99 zł

 

taryfa liczba minut do wszystkich sieci pakiet

na transmisję danych

bezpłatny dostęp do hotspotów dodatkowe minuty do Orange cena za minutę poza abonamentem do wszystkich sieci (bez Play i Polsatu Cyfrowego) cena abonamentu
Pantera 150 150 0,2 GB tak - 29 gr 59 zł
Pantera 300 300 1 GB tak - 29 gr 99 zł
Pantera 750 750 1 GB tak 250 29 gr 199 zł
Pantera iPhone 500 500 1 GB tak - 29 gr 149 zł

 

taryfa liczba minut do wszystkich sieci pakiet

SMS-ów

do Orange

dostęp do wybranych serwisów społecznościo-wych cena za minutę poza abonament-em do wszystkich sieci (bez Play i Polsatu Cyfrowego cena abonamentu
 

Pelikan 40

 

40 100 płatny 49 gr 29 zł
 

Pelikan 60

 

60 300 bezpłatny 49 gr 39 zł
 

Pelikan 150

 

150 1000 bezpłatny 29 gr 59 zł
 

Pelikan 225

 

225 5000 bezpłatny 29 gr 79 zł

Scroll to Top