Wiele razy pisałam, że nawet małe gesty mają znaczenie dla środowiska. Dziś kolejny przykład - zajęliśmy się poczciwymi… kopertami. Właśnie wdrożyliśmy projekt zmieniający sposób ich zamawiania i wykorzystywania. To pozwoli zaoszczędzić sporo papieru.
Mniej wzorów, mniej papieru
Chociaż digitalizujemy nasze procesy, gdzie tylko możemy to część korespondencji wymaga jeszcze wysłania pisma w kopercie zamiast e-maila. Wiemy zarazem, że część kopert zalega nieużywanych w naszych biurach. Dlatego przyjrzeliśmy się procesowi ich zamawiania, aby zminimalizować zakupy i dodatkowo ograniczyliśmy rodzaje kopert tylko do tych, najczęściej używanych. Zmniejszyliśmy też liczbę nadruków umieszczanych na kopertach, co pozwoliło zminimalizować liczbę wzorów przygotowywanych w drukarni. Wszystko to, biorąc pod uwagę skalę naszej firmy, daje bardzo wymierne oszczędności papieru. Szacujemy, że m.in. dzięki tej transformacji oraz dalszej digitalizacji procesów będziemy mogli zredukować liczbę wykorzystywanych kopert o 100 tys. rocznie!
Drugie życie starych kopert
Nowy standard naszych kopert obowiązuje od 1 września, ale nie pozwolimy, aby zmarnowały się, które jeszcze mamy w obiegu. To dobra okazja do zrobienia porządków w szafkach. Wszystkie nieaktualne, nieużywane koperty będzie można zwrócić i zostaną wykorzystane do procesów niewymagających wysyłki. Sposób ich wykorzystania będzie zależeć od ich stanu. Stare koperty, z wyschniętym klejem uniemożliwiającym zamknięcie lub pożółkłe przekażemy na makulaturę, czyli wrócą do obiegu.
Aplikacja SendME
Postaraliśmy się także o udogodnienia, dzięki którym każdy nadawca będzie na bieżąco mógł śledzić, gdzie dokładnie znajduje się jego przesyłka. Działa bardzo znajomo. Wystarczy zarejestrować ją w aplikacji SendME dostępną przez przeglądarkę internetową lub skorzystać z wersji mobilnej , a kopertę przekazać do wysyłki w kancelarii. Dzięki kodowi kreskowemu zawierającemu wdrożoną identyfikację numeryczną, możemy monitorować w aplikacji wędrówkę przesyłki w drodze do adresata.
Przy użyciu aplikacji mobilnej zeskanowanie barkodu odbywa się poprzez wykorzystanie aparatu fotograficznego dostępnego w telefonie. Proste? Pewnie, że tak. Późniejsza identyfikacja nieodebranych czy zwróconych przesyłek też jest znacznie prostsza.
Komentarze
Tzw. greenwashing
OdpowiedzTo tylko jedno z wielu działań Orange Polska – nasze najważniejsze to redukcja emisji CO2 o -65% w zakresach 1 i 2 vs 2015 do 2025 – w celu osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej netto do 2040 (w zakresach 1, 2 i 3), czyli 10 lat przed celami UE. Ale jednocześnie, obok tych dużych działań takich jak przechodzenie na zieloną energię, przeprowadzki do energooszczędnych budynków, wdrożone programy optymalizacji energii czy tez zakresie wydłużania życia urządzeń realizujemy też mniejsze działania, dzięki którym możemy zmniejszać realnie nasz wpływ na środowisko.
OdpowiedzPani Haniu! – Proszę o rozwinięcie tematów:
1/wdrożone programy optymalizacji energii – nie raz uczestniczyłem w ramach takich programów, kiedy to jeszcze EmiTel był w ramach GP. Nie było ciekawych pomysłów oprócz zakupu energii na wolnym rynku – ale teraz wy ją też teraz sprzedajecie 😉 Ciekawe co teraz jest na topie 🙂
2/zakres wydłużania życia urządzeń – niestety, jako technik muszę stwierdzić, że urządzenia technologicznie z czasem są tylko na złom i nie wiem, jak można przedłużyć ich funkcjonalność… Amortyzacja – jest coś takiego 😉
Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl
Odpowiedz1. Nasze inicjatywy związane z oszczędnością energii elektrycznej ujęliśmy w jeden Program Energy Optimization obejmujący nasze sieci, data center, salony oraz biura. Od 2015 to prawie 200 zrealizowanych inicjatyw przekładających się na realne oszczędności 710 GWh. Od wygaszania nadmiarowych w danym momencie elementów urządzeń, poprzez migrację klientów z przestarzałych, nieefektywnych technologii miedzianych do efektywnych energetycznie i nowoczesnych technologii światłowodowych, a także poprzez modernizację lub wymianę na nowsze systemy klimatyzacji czy zasilania, o wyższej efektywności, a także wspierając istniejące systemy klimatyzacji przez układy wentylacji wykorzystujące zewnętrzne powietrze do efektywnego i taniego chłodzenia ( freecooling). Poza tym budujemy nowe efektywnie energetycznie obiekty techniczne, takie jak Warsaw Data Hub – nowoczesne Data Center pod Warszawą z efektywnymi systemami chłodzenia i zasilania oraz częściowo zasilane z energii odnawialnej.
Odpowiedz2. Ponowne użycie, odnowa, naprawa, recykling – włączamy zasady gospodarki obiegu zamkniętego w nasze procesy, aby wydłużać żywotność urządzeń i ograniczać odpady. Skupujemy używane smartfony, zbieramy stare, zużyte telefony, oferujemy odnowione, a także odnawiamy modemy i dekodery przekazując do ponownego użytkowania co roku prawie pół miliona takich urządzeń.
Fajna akcja. Chociaż nowe koperty można wytwarzać z komponentów z recyklingu i wówczas oszczędzimy drzewa przed wycinką. Uważam że zmorą kopert w których otrzymujemy faktury są foliowe okienka. W tym aspekcie powinny być wprowadzone zmiany na szczeblu ogólnoeuropejskim. Papier to cenny surowiec który bardzo łatwo przetworzyć i dać mu drugie życie tylko musi być on wolny od plastiku.
OdpowiedzA jak do eko Orange ma się ta gigapaka. Dostaje karton w którym jest kolejny karton i dwa pudełka z telefonami. Plus kartka papieru z fakturą. Trochę to nie eko
OdpowiedzSłuszna uwaga. To była jednorazowa akcja. Rozmawialiśmy już o tym i jak najbardziej będziemy będziemy pracować, aby było lepiej – bo najlepsze opakowanie to takie, którego nie ma.
Odpowiedz