Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska za 1 kwartał: dobry początek roku. Cele całoroczne podtrzymane

23 kwietnia 2024

Wyniki Orange Polska za 1 kwartał: dobry początek roku. Cele całoroczne podtrzymane
0

Orange Polska osiągnął w 1 kwartale solidne wyniki zarówno pod względem finansowym jak i komercyjnym. Kluczowe usługi telekomunikacyjne w dobrym tempie zyskują nowych klientów, budując wartość. Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła w porównaniu z 1 kwartałem ubiegłego roku o niemal 5%. Przychody firmy za 1 kwartał były o 1,8% niższe rok do roku, natomiast przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych wzrosły o ponad 4%.

Za nami dobry początek roku. Dzięki inwestycjom w rozwój i jakość naszej sieci, klienci zyskali dostęp do najnowocześniejszych technologii. Usługi 5G, pozwalające korzystać z mobilnego internetu o prędkości nawet ponad 1 Gb/s, uruchomiliśmy już na ok. 1400 stacjach bazowych, w ponad 160 miastach i miejscowościach. Zaoferowaliśmy też ultraszybki światłowód o prędkości do 8 Gb/s, odpowiadający na potrzeby najbardziej wymagających użytkowników. Co dziesiąty klient Orange Światłowodu korzysta już z opcji prędkości do1 Gb/s. Podpisaliśmy także umowy na realizację inwestycji ze wsparciem środków UE, by wesprzeć budowę nowoczesnej infrastruktury na terenach, gdzie brakuje dostępu do szybkiego internetu – mówi Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska. – Jesteśmy zadowoleni z tempa, w jakim rozwijają się kluczowe usługi. Klienci coraz częściej korzystają z cyfrowych narzędzi, takich jak aplikacja Mój Orange czy zakupy w kanałach cyfrowych – w minionym kwartale stanowiły one już 23% wszystkich aktów sprzedażowych. To wygodne rozwiązania dla klientów, które wspierają jednocześnie efektywność naszego biznesu. Jesteśmy na dobrej drodze, by osiągnąć całoroczne cele – dodaje Liudmila Climoc.

Kluczowe usługi zyskują nowych klientów, rośnie wartość

W pierwszym kwartale br. przybyło 45 tys. użytkowników Orange Światłowodu, a łączna ich liczba wzrosła rok do roku o ponad 14%. Z usługi korzysta już 1,4 mln klientów. W zasięgu znajduje się 8,2 mln domów i mieszkań w całym kraju. Tylko w pierwszych trzech miesiącach roku zasięg zwiększył się o ponad 230 tys. gospodarstw domowych.

W usługach mobilnych w pierwszym kwartale br. przybyło 48 tys. użytkowników abonamentowych usług głosowych, a ich łączna liczba wzrosła o 3% rok do roku. Z rozwiązań konwergentnych korzysta już 1,7 mln klientów, co oznacza wzrost niemal o 5% rok do roku. Tylko w pierwszym kwartale przybyło 18 tys. użytkowników pakietów łączących usługi stacjonarne i mobilne.

Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii „więcej za więcej” we wszystkich kluczowych ofertach rośnie wartość (ARPO).

Kluczowe wyniki finansowe za 1 kwartał, cele całoroczne podtrzymane

Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki z kluczowych usług telekomunikacyjnych – przychody wzrosły o ponad 4% rok do roku. Dzięki popytowi na urządzenia 5G, o 3% rok do roku wzrosły przychody ze sprzedaży sprzętu. Z drugiej strony, w usługach IT/IS widoczne było cykliczne spowolnienie, związane z ogólną sytuacją na rynku IT, a także niższym popytem ze strony sektora publicznego. Niższe były także przychody z odsprzedaży energii, spowodowane spadkiem cen energii na rynku. To wszystko przełożyło się na łączne przychody firmy: niższe o 1,8% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o prawie 5%. Na ten wynik wpłynęły bardzo dobre wyniki w głównych usługach telekomunikacyjnych, niższa presja ze strony kosztów energii oraz korzyści z naszych inicjatyw efektywnościowych.

Firma podtrzymuje całoroczne cele i jest na dobrej drodze do realizacji wszystkich ambicji strategii .Grow.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 1 kwartał 2024 znajduje się na www.orange-ir.pl

Udostępnij: Wyniki Orange Polska za 1 kwartał: dobry początek roku. Cele całoroczne podtrzymane

Informacje prasowe

Zielony Tydzień w Orange: operator zachęca do odpowiedzialnego korzystania z technologii

22 kwietnia 2024

Zielony Tydzień w Orange: operator zachęca do odpowiedzialnego korzystania z technologii
0

Od poniedziałku, 22 kwietnia, Orange Polska zaprasza klientów do swoich salonów na Zielony Tydzień. W ten sposób operator, z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, chce zachęcić do świadomego i odpowiedzialnego korzystania z urządzeń – z myślą o klimacie i środowisku. Orange przygotował promocje na odkup nieużywanych już przez klientów telefonów, tańsze smartfony z odnowy oraz rabaty dla tych, którzy zdecydują się na zakup Czystej Energii od Orange. To element działań operatora na rzecz klimatu, na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej netto.

– Orange Polska od 3 lat realizuje strategię #OrangeGoesGreen, by ograniczyć wpływ swojej działalności na klimat. Na koniec 2023 roku ograniczyliśmy emisje CO2 z własnej działalności o blisko 80% względem 2015 roku, a energia odnawialna stanowiła już 74% zużycia energii elektrycznej firmy. Zrealizowaliśmy już dwa średniookresowe cele klimatyczne na dwa lata przed założonym terminem. Wyzwaniem natomiast pozostają emisje gazów cieplarnianych pochodzące z całego łańcucha wartości, czyli produkcji urządzeń, logistyki oraz użytkowania urządzeń przez naszych klientów. Dlatego w ramach Programu Re zachęcamy klientów do odpowiedzialnego korzystania z urządzeń – napraw, recyklingu czy korzystania z odnowionego sprzętu. Również w ramach rozpoczynającego się Zielonego Tygodnia możemy razem zrobić coś dobrego na rzecz środowiska, ponieważ często z pozoru drobne działania mogą mieć duże znaczenie – mówi Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.

Odpowiedzialne rozstanie ze starym smartfonem – to się opłaca

Warto przejrzeć szuflady i pozbyć się starych nieużywanych już telefonów. W Zielonym Tygodniu, od 22 do 28 kwietnia, w każdym salonie Orange Polska można skorzystać z oferty wyceny i odkupu takich urządzeń. Można zyskać od 20 zł za oddanie niedziałającego już telefonu oraz 50 zł za telefon nieuszkodzony, który się włączy. W obu przypadkach konieczne jest odczytanie nr IMEI. Ważne, by taki telefon nie miał rozbitego ekranu i obudowy oraz był kompletny (np. posiadał baterię). W salonach Orange odkupujemy także sprawne, używane, wartościowe telefony. Takie urządzenia zostaną  profesjonalnie wycenione. Za odkupione sprzęty klient otrzyma bony, za które można nabyć akcesoria, obniżyć cenę nowego lub odnowionego telefonu.

W Zielonym Tygodniu można w obniżonej cenie zakupić wybrane odnowione smartfony (które klienci zwrócili w okresie 14 dni od zakupu) lub outletowe m.in. iPhone 11 128GB Recommerce klasa A+, iPhone XR 64GB Cadaoz klasa A+, Samsung Galaxy A14 64GB outlet, Samsung Galaxy S21+ 128GB Recommerce klasa A, Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 512GB outlet i Xiaomi Redmi 12C 3/64GB outlet. Szczegóły oferty można znaleźć tu. Telefony odnowione i outletowe są objęte 24 miesięczną gwarancją lub rękojmią.

Przedłuż życie swojego smartfona

Każdy smartfon warto zaopatrzyć w akcesoria, pomagające przedłużyć jego sprawne i bezproblemowe funkcjonowanie. W ofercie Orange dostępne są m.in. ochronne szybki na ekran czy obudowy wykonane z materiałów z recyklingu lub biodegradowalnych, a także energooszczędne ładowarki. Warto pamiętać, że wymiana wyświetlacza kosztuje nawet dziesięć razy więcej niż folia czy szkło. W ofercie Orange klienci znajdą akcesoria z mniejszym wpływem na klimat. Niektóre z nich w Zielonym Tygodniu będą dostępne w obniżonych cenach.

Chcąc wydłużyć życie smartfona, przydatna może być usługa Ochrona Smartfona. Wariant Premium obejmuje jedną naprawę rocznie bez limitu kwotowego i pozwala kompleksowo naprawić uszkodzenia mechaniczne oraz usunąć skutki zalania wodą. Miesięcznie Ochrona Smartfona kosztuje od 17 zł.

Czysta Energia od Orange

Dla osób szukających nowego sprzedawcy energii, Orange Energia proponuje ofertę Czysta Energia od Orange, gdzie 100% energii pochodzi z odnawialnych źródeł energii. W Pakiecie 150 zł, dostępnym w ramach oferty, można zyskać 150 zł rabatu na odnowiony smartfon lub akcesoria. Szczegóły na stronie: www.orangeenergia.pl.

Nasz cel: neutralność klimatyczna netto do 2040 roku

Orange Polska zamierza do 2030 roku osiągnąć redukcję emisji w całym łańcuchu wartości o 45% względem roku 2020, a docelowo neutralność klimatyczną netto do 2040 roku. Od kilku lat prowadzi w związku z tym wiele działań.

W ramach programu odnowy sprzętu sieciowego, operator we własnym zakresie odnawia modemy i dekodery, a po profesjonalnym odświeżeniu ponownie wprowadza je na rynek. Dziś co drugie urządzenie tego typu, wydawane użytkownikom Orange, przeszło taki proces odnowy. W latach 2021- 2023 firma odnowiła ok. 1,5 miliona urządzeń klienckich, takich jak telefony, modemy czy dekodery. Orange Polska zachęca swoich klientów do odpowiedzialnego rozstawania się ze smartfonami, dłuższego korzystania z tych, które mają oraz dawania telefonom „drugiego życia” w ramach Programu Re. Z kolei optymalizacja trybów energooszczędnych w urządzeniach, z których korzystają klienci usług stacjonarnych, umożliwia  zaoszczędzenie nawet 5 GWh w skali roku.

Więcej na temat działań Orange Polska na rzecz klimatu i środowiska znajduje się na:  www.razemdlaplanety.pl i www.programre.pl.

Zapraszamy do Zielonych salonów Orange: w Warszawie – Al. Jerozolimskie 160, Miasteczko Orange, ul. Marszałkowska 126/134 – Sezam,  Wołoska 12 – Westfield Mokotów oraz w Krakowie – ul, Kamieńskiego 11 – CH Bonarka.

 

Udostępnij: Zielony Tydzień w Orange: operator zachęca do odpowiedzialnego korzystania z technologii

Informacje prasowe

Orange Polska wybuduje sieci szerokopasmowe w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy

17 kwietnia 2024

Orange Polska wybuduje sieci szerokopasmowe w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy
0

W ramach naborów KPO i FERC, zapewniających dostęp do bardzo szybkiego internetu, Orange Polska podpisał łącznie umowy na realizacje inwestycji w 28 obszarach. Dzięki temu ok. 155 tys. gospodarstw domowych i ponad 22 tys. przedsiębiorstw może zostać objętych zasięgiem sieci szerokopasmowej. Wkrótce ruszą pierwsze prace.

W ramach naborów, prowadzonych przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa, operatorzy telekomunikacyjni mogli ubiegać się o dofinansowanie na budowę sieci szerokopasmowych w 402 obszarach, gdzie dostęp do internetu jest utrudniony, a komercyjne inwestycje są nieopłacalne. Realizowane przez operatorów działania mają, zgodnie z założeniami programów, umożliwić jak najszerszy dostęp do sieci szerokopasmowych, przy jak najwyższych parametrach technicznych.

Na podstawie nowych projektów Orange Polska zbuduje sieci szerokopasmowe w 125 gminach, a powstała infrastruktura pozwoli mieszkańcom ponad 2300 miejscowości w pełni korzystać z możliwości, jakie daje dostęp do nowoczesnej sieci.

Kwota przyznanej Orange Polska dotacji to łącznie ponad 662 mln zł, a zaangażowane przez operatora środki własne to około 300 mln zł. To tylko część kwoty, jaką operator przeznacza od lat na rozwój nowoczesnych sieci szerokopasmowych na terenie całego kraju.

Firma jest długofalowym i zaufanym inwestorem na polskim rynku telekomunikacyjnym. W ostatnich 5 latach na inwestycje przeznaczyła ok. 10 mld zł. Od 2015 roku tylko na inwestycje światłowodowe wydała ponad 4 mld zł.

Budowa sieci w ramach KPO wpisuje się też w szerszy kontekst działań Orange Polska na rzecz włączenia społeczno-cyfrowego wszystkich mieszkańców, w tym obszarów wiejskich, odległych i mniej zurbanizowanych. Dzięki temu Orange Polska nie tylko podnosi jakość usług telekomunikacyjnych, ale także staje się partnerem w budowaniu zrównoważonego, cyfrowego społeczeństwa.

Mediateka

Udostępnij: Orange Polska wybuduje sieci szerokopasmowe w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy

Informacje prasowe

LTE w miejsce technologii 3G w Orange – plan do końca 2024 roku

17 kwietnia 2024

LTE w miejsce technologii 3G w Orange – plan do końca 2024 roku
0

Do końca tego roku, użytkownicy sieci Orange zyskają – w kolejnych lokalizacjach – lepszy zasięg nowoczesnej sieci mobilnej, a tym samym wyższą jakość połączeń telefonicznych oraz mobilnego internetu. Operator kontynuuje wyłączanie starszej technologii 3G, by zastąpić ją nowszą technologią LTE. Szczegóły planów na najbliższe miesiące można sprawdzić na mapce przygotowanej przez operatora.

Proces wyłączania sieci 3G rozpoczął się w Orange we wrześniu 2023 roku. Zwolnione przez 3G częstotliwości pasma 900 MHz wykorzystywane są na potrzeby sieci LTE. To pozwala zwiększyć jej zasięg i pojemność, co przekłada się na poprawę komfortu korzystania z usług mobilnych.

Wszystko po to, by przyspieszyć prędkość internetu, zwiększyć jakość rozmów oraz połączeń, a docelowo przygotować kolejne obszary na 5G jakości Orange. Z sukcesem zadziało się to już m.in. w rejonie Piły czy Sieradza.

Najbliższe wyłączenia sieci 3G oraz wzmocnienie LTE planowane są w okolicach Słupska i Koszalina. Szczegóły dalszych prac, aż do końca roku, dostępne są na mapce.

Jak się przygotować?

Większość użytkowników nie musi się szykować do tej zmiany – otrzymają po prostu lepszy zasięg i jakość usług. Nowoczesne smartfony są gotowe na obsługę nowszych technologii.

W przypadku starszych urządzeń, użytkownicy powinni sprawdzić swój telefon oraz kartę SIM, by upewnić się, czy współpracują z 4G LTE i obsługują VoLTE (czyli realizację połączeń głosowych poprzez technologię LTE). Wystarczy wysłać bezpłatnego SMS-a o treści KARTA na numer 80233. Usługa dostępna jest dla klientów sieci Orange oraz nju mobile, a osoby korzystające z Orange Flex mogą sprawdzić kartę i telefon za pomocą dostępnego w aplikacji czatu. Jeśli okaże się, że karta SIM wymaga wymiany na nowszą, można tego dokonać bezpłatnie w salonie Orange. Mieszkańcy okolic Koszalina i Słupska powinni to zrobić do 6 maja b.r.

Klienci, którzy pozostaną przy korzystaniu z kart SIM lub telefonów starszego typu – nieobsługujących 4G, będą mieli zapewnione usługi w technologii 2G. Przy wyborze nowego modelu warto zwrócić uwagę czy obsługuje VoLTE. Z listą rekomendowanych telefonów, które wspierają technologię VoLTE, można zapoznać się na stronie udostępnionej przez operatora. Wszystkie odnowione telefony dostępne w Orange (czyli tańsze modele) mają tę funkcjonalność. Dodatkowo, można odsprzedać w salonie swój starszy smartfon i zyskać zniżkę na zakup nowego. Nie musi to być drogi sprzęt, bo urządzenia obsługujące 5G są dostępne już od kilkuset złotych i asortyment ten stale się rozszerza.

Więcej w temacie wyłączania sieci 3G – instrukcje, poradniki, filmy – znajduje się pod linkiem: https://www.orange.pl/zobacz/wylaczamy-3g.
Wsparcia oraz informacji udzielą także konsultanci na infolinii i w salonach.

Wyłączanie 3G w Orange potrwa do końca 2025 roku. Plany na dalsze wyłączenia przekazywane będą z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.

 

Mediateka

Udostępnij: LTE w miejsce technologii 3G w Orange – plan do końca 2024 roku

Informacje prasowe

Orange Polska dołącza do Programu Współpracy w Cyberbezpieczeństwie (PWCyber)

16 kwietnia 2024

Orange Polska dołącza do Programu Współpracy w Cyberbezpieczeństwie (PWCyber)
0

Orange Polska dołączył do grona partnerów w ramach Programu Współpracy w Cyberbezpieczeństwie (PWCyber) prowadzonego przez Ministra Cyfryzacji. Porozumienie sygnowali Paweł Olszewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji oraz przedstawiciele Orange Polska – Witold Drożdż, Członek Zarządu ds. Strategii i Spraw Korporacyjnych oraz Sławomir Chmielewski, Dyrektor Bezpieczeństwa i Compliance.

– Kolejny partner dołącza do grona programu PWCyber. Cieszę się z tej współpracy oraz możliwości wymiany doświadczeń, jakie daje. Zakładam, że przyniesie wiele korzyści. Szczególnie, że to pierwszy operator telekomunikacyjny w tym gronie. Dzięki tej wymianie – zarówno jednostki, jak i organizacje -będą mogły osiągać większe sukcesy i lepiej odpowiadać na wyzwania, przed którymi stoją –powiedział wiceminister Paweł Olszewski.

Orange Polska jest jednym z wiodących dostawców usług telekomunikacyjnych w kraju. Posiada największą w Polsce infrastrukturę, dzięki której oferuje usługi w najnowocześniejszych technologiach, m.in. internet światłowodowy o prędkości nawet do 8 Gb/s oraz usługi mobilne w technologii 5G. Jest dostawcą kompleksowych rozwiązań dla biznesu, oferuje usługi z zakresu IoT, ICT i cyberbezpieczeństwa.

– CERT Orange Polska każdego dnia ma do czynienia średnio z ponad 170 tys. prób ataków – to ogromna skala sieciowych zagrożeń. Zaproszenie nas, jako pierwszej firmy telekomunikacyjnej, do grona partnerów Programu Współpracy w Cyberbezpieczeństwie traktujemy jako wyróżnienie i uznanie dla profesjonalizmu naszych ekspertów. Kontynuujemy intensywne działania w obszarze ochrony sieci oraz stale udoskonalamy rozwiązania przeciwdziałające zagrożeniom, dla dobra naszych klientów i partnerów biznesowych, jak również na rzecz sektora publicznego – powiedział Witold Drożdż, Członek Zarządu ds. Strategii i Spraw Korporacyjnych Orange Polska.

Więcej informacji o firmie na stronach: www.orange.pl oraz www.cert.orange.pl.

Program Współpracy w Cyberbezpieczeństwie (PWCyber) jest przedsięwzięciem niekomercyjnym o charakterze partnerstwa publiczno-prywatnego, które jest realizowane na rzecz krajowego systemu cyberbezpieczeństwa. Partnerzy Programu zobowiązują się do wymiany doświadczeń m.in., w celu zwiększenia bezpieczeństwa cyfrowych procesów, produktów i usług oraz podnoszenia świadomości użytkowników rozwiązań cyfrowych.
W Programie uczestniczą firmy technologiczne (polskie i zagraniczne), które zdecydowały się współpracować przy działaniach mających na celu podnoszenie poziomu cyberbezpieczeństwa Polski.

 

Udostępnij: Orange Polska dołącza do Programu Współpracy w Cyberbezpieczeństwie (PWCyber)

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej