Informacje prasowe

Badanie Orange Insights: ochrona firmy przed cyberatakami najważniejsza dla dyrektorów IT, a dla zarządów i właścicieli – zachowanie ciągłości biznesowej.

15 października 2019
Badanie Orange Insights: ochrona firmy przed cyberatakami najważniejsza dla dyrektorów IT, a dla zarządów i właścicieli – zachowanie ciągłości biznesowej.

Dla 43% kierowników i dyrektorów IT w największych polskich firmach, zatrudniających powyżej 250 pracowników, ochrona przed cyberzagrożeniami jest najważniejszym wyzwaniem dotyczącym cyberbezpieczeństwa. Ich opinię podziela zaledwie 24% zarządzających, dla których kluczowe jest zapewnienie ciągłości biznesowej. To pierwsze wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights.

- Badanie Orange Insights po raz kolejny pokazuje, że zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego to dla polskich firm spore wyzwanie. Tak uważa blisko 80% zarządzających i jeszcze większy odsetek dyrektorów IT. Gdy jednak przyjrzymy się szczegółom, widać, że inaczej postrzegają oni najważniejsze zagrożenia i wyzwania. W Orange zachęcamy naszych klientów, by do bezpieczeństwa podchodzili całościowo, począwszy od zabezpieczenia sieci firmowej przed cyberatakami, poprzez rozwój narzędzi wczesnego ostrzegania, aż po właściwe zabezpieczenie urządzeń służbowych. Tylko w ten sposób mogą przygotować swoje firmy do cyfrowej transformacji i w pełni z niej korzystać. To istotne zwłaszcza w obliczu szerokiego zastosowania technologii 5G już w niedalekiej przyszłości, a także rozwoju Przemysłu 4.0, czy handlu Retail 4.0 - mówi Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. Rynku Biznesowego.

Zarówno szefowie IT, jak też kadra zarządzająca biorąca udział w badaniu Orange Insights zauważają, że poziom zagrożenia bezpieczeństwa informatycznego w ich firmach rośnie - takiej odpowiedzi udzieliło odpowiednio 67% i 74% przedstawicieli tych grup.

Badanie pokazuje również, że wzrost zagrożenia bezpieczeństwa informatycznego oraz przeciwdziałanie temu zjawisku jest bardzo ważne dla wszystkich ankietowanych firm, niezależnie od branży. Różnice pojawiają się w rozłożeniu akcentów. Przykładowo, dla branży handlowej dużym wyzwaniem jest pozyskanie niezbędnego finansowania na zapewnienie cyberbezpieczeństwa. Taką opinię podzielało 26% respondentów z tej branży, podczas gdy średnia dla wszystkich branż wynosiła 19%. Z kolei wśród firm usługowych większy niż w innych branżach nacisk kładziono na budowanie świadomości dbania o bezpieczeństwo danych wśród pracowników.

Orange Polska jest liderem w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego, o które dba specjalistyczna jednostka CERT Orange Polska. Firma oferuje szeroki zakres rozwiązań cyberbezpieczeństwa w modelu abonamentowym, czyli nie wymagających od firm dużych jednorazowych inwestycji.  Przykładowo, niemal 400 przedsiębiorstw korzysta z ochrony przed atakami DDoS, które mogą zablokować funkcjonowanie stron internetowych czy aplikacji firmy i zagrozić ciągłości jej biznesu. By odpowiednio zabezpieczyć dane na firmowych smartfonach Orange oferuje także mobilną Cybertarczę, która pozwala ochronić je m.in. przed próbami phishingu. Jak wynika z najnowszych analiz CERT Orange Polska, próby wyłudzenia danych stanowiły ponad 2/3 zagrożeń (67 proc.) wykrytych w pierwszej połowie 2019 roku w sieci operatora.

Badanie zrealizowane w sierpniu 2019 roku przez ICAN Institute, wydawcę Harward Business Review Polska na próbie 304 respondentów z segmentu firm zatrudniających powyżej 250 pracowników. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD. Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI/CAWI.

Mediateka


Informacje prasowe

Mamy wielką moc. Mamy wielką odpowiedzialność. Orange zachęca, by w cyfrowym świecie zachować równowagę

14 października 2019
Mamy wielką moc. Mamy wielką odpowiedzialność. Orange zachęca, by w cyfrowym świecie zachować równowagę

Technologie zmieniają nasze życie, oferują coraz większe możliwości komunikowania się i rozwoju. Niosą za sobą także wyzwania, z którymi musimy sobie radzić - indywidualnie, w rodzinach i jako społeczeństwo. Orange we wszystkich krajach, w których obecna jest marka, zwraca uwagę na potencjalne zagrożenia związane z cyfrowymi narzędziami i pokazuje sposoby radzenia sobie z nimi. Startuje polska odsłona globalnej inicjatywy promującej odpowiedzialne korzystanie z technologii. Ruszył także portal Razem w sieci, dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć więcej o świadomym korzystaniu z możliwości, jakie daje cyfrowy świat. 

Nowoczesne technologie są naszymi sprzymierzeńcami. Otworzyły przed nami niesamowite możliwości, to nie ulega wątpliwości. Chcemy pokazywać te dobre strony internetu i uczyć, jak radzić sobie z tymi trudniejszymi aspektami bycia online. Od wielu lat dbamy o bezpieczeństwo internautów i mądrą edukację cyfrową. Programy Fundacji Orange uczą dzieci i młodzież bycia świadomymi użytkownikami multimediów. Wdrażamy rozwiązania technologiczne i usługi bezpieczeństwa. Wyzwań jest jednak coraz więcej. Nadużywanie czasu spędzanego przed ekranem, kontakt z nieodpowiednimi treściami - to tylko niektóre zagrożenia w internecie. Z tym wszystkim muszą sobie radzić coraz młodsi użytkownicy i ich rodzice. Stąd nasz apel. Będziemy wspierać budowanie świadomości na temat roli technologii w naszym życiu i potrzeby równowagi pomiędzy tym, co wirtualne, a co realne, aby w centrum naszej uwagi pozostawał drugi człowiek -mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Rodzice mogą od dziś korzystać z nowego serwisu internetowego Razem w sieci. Znajdą tam praktyczne informacje i wskazówki, odpowiadające na najbardziej aktualne dziś pytania: od kiedy dziecko powinno zacząć korzystać z urządzeń multimedialnych; jak odpowiednio zabezpieczyć pierwszy smartfon dziecka, jak chronić najmłodszych w internecie, towarzyszyć im w cyfrowym świecie, jak rozmawiać z nastolatkiem zanurzonym w wirtualnym świecie, który jest dla niego równie ważny, jak ten offline; gdzie szukać pomocy, gdy dzieje się coś niepokojącego; co robić, jeśli mamy wrażenie, że spędzamy za dużo czasu przed ekranem; jak zabezpieczyć komputer i smartfon, ale też jak wykorzystać pozytywnie możliwości, które technologie stwarzają. Można też pobrać specjalny test, który pomoże ocenić, ile czasu rzeczywiście spędzamy w internecie i czy nie stwarza to ryzyka uzależnienia.

Orange Polska od lat bardzo aktywnie działa na rzecz edukacji cyfrowej i bezpieczeństwa w internecie, zwłaszcza jeśli chodzi o najmłodszych internautów. Wszystkie działania są odpowiedzią na rzeczywiste i aktualne potrzeby oraz wyzwania społeczne, opierają się na wynikach badań i konsultacjach z ekspertami w danej dziedzinie, np. raporty EU Kids On-line, „Rodzice i dzieci wobec zagrożeń w internecie” czy „Postrzeganie internetu i nowych technologii”. Firma prowadzi działania edukacyjne poprzez Fundację Orange, a także w ramach wieloletniej współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Dzięki niej powstało wiele narzędzi i materiałów edukacyjnych, takich jak platforma e-learningowa, portale informacyjne oraz broszury i zasady w wersji elektronicznej dla dzieci, rodziców i nauczycieli. W samym 2018 roku z materiałów edukacyjnych skorzystały blisko 2 miliony dzieci i dorosłych. Wszystkie te materiały można teraz znaleźć na stronie Razem w sieci: https://www.orange.pl/razemwsieci#

Więcej na temat programów edukacyjnych Orange Polska i Fundacji Orange dowiesz się z infografiki.

Orange nie tylko edukuje, ale daje swoim klientom konkretne narzędzia ochrony rodzicielskiej. Firma oferuje usługi takie jak Bezpieczny Starter czy Chroń Dzieci w Sieci, które pomagają chronić dzieci przed nieodpowiednimi dla nich treściami. Z kolei Cybertarcza działająca w sieci Orange chroni urządzenia klientów podłączone do internetu przed atakami ze strony cyberprzestępców.

Od dziś w mediach można też zobaczyć spoty towarzyszące globalnej kampanii świadomościowej Orange. Widzowie są świadkami emocji, jakie przeżywa rodzic wręczający swojej córce pierwszego smartfona. Prowokuje to u niego refleksję nad własnymi nawykami związanymi z korzystaniem z cyfrowych narzędzi. Kampania wspierająca bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z technologii będzie prowadzona w 27 krajach, w których działa Orange. Spot wyreżyserowała Katia Lewkowicz, a producentem jest Publicis Conseil.

Mediateka


Informacje prasowe

Thom Yorke Tomorrow’s Modern Boxes na Open’er Festival Powered by Orange 2020

07 października 2019
Thom Yorke Tomorrow’s Modern Boxes na Open’er Festival Powered by Orange 2020

Przez trzy dekady jego twórczość przyjmowała wiele form, obejmując szerokie spektrum gatunków. Dziś, bez względu na to, czy jesteśmy fanami Radiohead czy wyczekujemy jego pobocznych i solowych projektów, jego status jest niepodważalny - Thom Yorke to legenda współczesnej alternatywy. Z radością ogłaszamy, że w lipcu przybędzie do Gdyni, razem z Nigelem Godrichem, jego wieloletnim producentem i współpracownikiem, oraz Tarikiem Barrim - artystą wizualnym. Wspólnie zagrają przekrój jego solowej twórczości.

W 2019 roku ukazał się najnowszy, świetnie oceniany album Thoma Yorke'a "Anima", który został stworzony z Godrichem. Wydawnictwo, któremu towarzyszył wyreżyserowany przez Paula Thomasa Andersona film, jest pierwszym solowym albumem Yorke’a, który znalazł się na szczycie zestawienia Billboard Dance/Electronic Albums oraz drugim w pierwszej dziesiątce najlepszych płyt na Wyspach. Thom Yorke Tomorrow’s Modern Boxes wystąpi na Open'erze 2020. Do zobaczenia 1 lipca.

EARLY BIRD TICKETS w sprzedaży (do wyczerpania puli)

Karnet 4 DNI - 539 PLN

Karnet 4 DNI + pole namiotowe - 639 PLN

Karnet weekendowy (pt + sob) - 419 PLN

Karnet weekendowy (pt + sob) + pole namiotowe - 489 PLN

Bilet jednodniowy - 299 PLN

Bilety dostępne na www.altersklep.pl lub www.ebilet.pl

Mediateka

Scroll to Top