Informacje prasowe

Finał Pucharu Orange

07 marca 2016
Finał Pucharu Orange

Młodzi sportowcy, którzy na co dzień rozwijają swoje talenty w Klubach Sportowych Orange, rywalizowali o Puchar Orange. Finałowa dziesiątka drużyn została wyłoniona spośród 100 klubów z całej Polski. Eliminacje trwały prawie 4 miesiące. Pierwsze miejsce zajęła drużyna UKS przy Gimnazjum w Giżycku, drugie KS Rogotix z Rogolina, trzecie Stowarzyszenie Piłkarsko-Siatkarskie Wola. Zawodników podczas grywalizacji oraz rozgrywek finałowych wspierali ambasadorowie programu: Jerzy Dudek, Artur Siódmiak, Marcin Urbaś oraz Tomasz Jankowski. Główną ideą rozgrywek jest promocja aktywności fizycznej wśród dzieci już od najmłodszych lat.

Dzieci, które regularnie uprawiają sport, osiągają lepsze wyniki w nauce, łatwiej radzą sobie ze stresem, szybciej nawiązują relacje z rówieśnikami[1]. Sport uczy dyscypliny, odwagi, przekraczania swoich granic, hartuje ducha. Mimo to, z roku na rok obniża się sprawność fizyczna młodych Polaków[2]. Badania pokazują, że prawie w jednej czwartej powodem nieuczęszczania na zorganizowane zajęcia jest brak takiej możliwości w okolicy. Dostęp do odpowiedniego sprzętu, infrastruktury i wiedzy trenerskiej nie wszędzie bywa taki sam.

Dlatego Orange Polska  stworzył program, który pozwala na rozwój sportowych talentów m.in. poprzez przekazanie sprzętu sportowego i merytoryczną pomoc dla100 klubów w całej Polsce. Mieszczą się one zarówno przy szkołach, w SKS, UKS, MUKS, jak w innych ośrodkach użyteczności publicznej, głównie w małych miejscowościach oraz na terenach wiejskich i rozwijają sportowe pasje w pięciu dyscyplinach: siatkówce, koszykówce, piłce nożnej, ręcznej i lekkoatletyce.

Oprócz stałej rywalizacji klubów na platformie internetowej, Orange Polska zaplanował dla zawodników rywalizację bezpośrednią - Puchar Orange. 10 najlepszych drużyn wyłoniono po 115 dniach eliminacji i 33 746 kilometrach przemierzonych przez zespół trenerów i ekspertów KSO. Pod ich czujnym okiem, młodzi zawodnicy wykonywali 6 ćwiczeń, opracowanych na potrzeby programu. Eliminacjom do Pucharu towarzyszył doping kolegów, rodziców i całej społeczności lokalnej.

Obecnie w Klubach Sportowych Orange trenuje ponad 6200 dzieci. Zawodnikom zapewniliśmy nie tylko sprzęt i stroje sportowe - kluby zasilone zostały technologicznie w postaci tabletów i Internetu, dzięki czemu mogą korzystać z platformy internetowej, która jest interaktywnym centrum edukacji sportowej oraz miejscem rywalizacji międzyklubowej. Mamy nadzieje, że korzystanie z niej stanowi motywację dla zawodników i trenerów Klubów Sportowych Orange. Podczas finałów Pucharu Orange wszystkie zespoły walczyły dzielnie o trofeum. Oczywiście gratuluję zwycięzcom umiejętności i hartu ducha - komentuje Anna Kowalik - Mizgalska, kierująca sponsoringiem i CSR w Orange Polska.

Finałowa dziesiątka:

Stowarzyszenie Piłkarsko-Siatkarskie Wola – Wola, woj. śląskie

SKS Jedynka Wodzisław Śląski – Wodzisław Śląski, woj. śląskie

KS Rogotix – Rogolin, woj. mazowieckie

Grupa Virtus – Szlichtyngowa, woj. lubuskie

UKS przy Gimnazjum w Giżycku – Giżycko, woj. warmińsko-mazurskie

SKS przy Zespole Szkół w Wilkanowie – Wilkanów, woj. dolnośląskie

LKS Piast – Łapanów, woj. małopolskie

MUKS Halny – Kamienica, woj. małopolskie

LKS Pogoń Bełchów – Nieborów, woj. łódzkie

LUKS „ Młodzik” – Domaszowice, woj. opolskie

Zasady i ćwiczenia turniejowe

Dodatkowo, aby inspiracji i edukacji sportowej było jeszcze więcej, w ramach programu Kluby Sportowe Orange, od kwietnia br. organizowane będą rozgrywki w 8 wojewódzkich miastach Polski, w których wezmą udział zawodnicy ze wszystkich klubów objętych programem. Młodym zawodnikom kibicować będą uznani sportowcy związani z programem.

Rozgrywki organizowane w ramach road show będą nie tylko dużym wydarzeniem sportowym

w skali regionu, ale istotnym dla mnie osobiście. Z doświadczenia wiem, jak trudne są początki sportowej kariery. Cieszę się, że teraz mogę być inspiracją i wsparciem dla rodzących się talentów – mówi Jerzy Dudek, ekspert merytoryczny Klubów Sportowych Orange.

Patronat honorowy nad programem objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Więcej informacji na temat programu można znaleźć na www.klubysportoweorange.pl oraz pod numerem telefonu +48 510 555 666, dostępnym w dni robocze w godz. od 9.00 do 17.00. Można również napisać maila na adres info@klubysportoweorange.pl.

Więcej informacji i zdjęcia z Pucharu Orange.

[1] Designed to Move. A Physical Activity Action Agenda, American College of Sports Medicine, Access to Sport Nike iInternationalfor Sport Science and Physical Education, designedtomove.org

[2] Władysław Pańczyk (2012), Aktywność rekreacyjno-turystyczna w świetle ponowoczesnych, zdrowotnych potrzeb społecznych, w: Kultura fizyczna i sport w zwierciadle nauk społecznych (red.) W. J. Cynarski, J. Kosiewicz, K. Obodyński

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Orange Insights: Mały biznes – duże zagrożenia. Bezpieczeństwo IT małych i średnich firm

01 marca 2016
Orange Insights: Mały biznes – duże zagrożenia. Bezpieczeństwo IT małych i średnich firm

Kolejna część raportu Orange Insights, przygotowanego przez Orange Polska dotyczy podejścia małych i średnich firm działających w Polsce do zagadnień bezpieczeństwa informatycznego. Wyniki badania pozwalają zdefiniować najważniejsze trendy i zagrożenia pojawiające się w tym sektorze przedsiębiorstw.

Kluczowe wnioski z raportu to:

  • Połowa firm – 51 proc. twierdzi, że bezpieczeństwo IT to kluczowy obszar,  warunkujący ciągłość ich działania.
  • 23 proc. respondentów uważa, że poziom zagrożenia dla IT w niewielkich firmach stale rośnie.
  • Potrzeba zapewnienia ciągłości funkcjonowania systemów to jeden z najważniejszych trendów w budowaniu bezpieczeństwa IT firmy. Uważa tak – 23 proc. badanych.
  • Dla co trzeciej firmy – 31 proc., jednym z największych zagrożeń IT jest cyberprzestępczość  Na drugim końcu skali znajduje się mobilność, która nie stanowi zagrożenia zdaniem aż 61 proc. ankietowanych.

Orange Insights, to druga edycja cyklu raportów przygotowanych na podstawie badań przeprowadzonych przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska - wśród działających w Polsce przedsiębiorców. Najnowszy raport obejmuje wyniki badania małych i średnich firm, zatrudniających poniżej 250 pracowników. Jego tematem jest postrzeganie bezpieczeństwa informatyzacji w przedsiębiorstwach przez ich przedstawicieli (właścicieli, pracowników - specjalistów IT oraz współpracujących z firmami freelancerów IT). Wyniki następnych raportów dotyczących IT będą udostępniane przez Orange w kolejnych miesiącach.

Znaczenie bezpieczeństwa IT

Dla połowy małych i średnich firm (51 proc.) bezpieczeństwo informatyczne jest kluczowe dla zachowania ciągłości działania. Respondenci pytani o główne skojarzenie związane z bezpieczeństwem prowadzenia biznesu najczęściej wymieniają bezpieczeństwo finansowe – 18 proc., a następnie bezpieczeństwo IT – 12 proc. wskazań.

Główne zagrożenia dla małych i średnich firm

Co czwarty ankietowany (23 proc.) zauważa dynamiczny wzrost ilości zagrożeń w sferze IT. Wśród największych zagrożeń dla bezpieczeństwa danych i systemów informatycznych badani wymieniają kolejno:

  • Cyberprzestępczość – 31 proc. wskazań.
  • Problemy z transmisją danych przez internet – 26 proc.
  • Nieuczciwość pracowników oraz awarie serwerów, komputerów i łączy – po 25 proc.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że mimo rosnącego zagrożenia cyberatakami na urządzenia mobilne, małe i średnie firmy nie traktują zagrożeń związanych z korzystaniem z laptopów, telefonów komórkowych, smartfonów i tabletów tak poważnie, jak zagrożeń wynikających z korzystania ze zwykłego, stacjonarnego komputera. Mobilność nie jest postrzegana jako zagrożenie przez ponad połowę badanych firm – aż 61 proc. To niepokojący wniosek wskazujący na niewystarczającą świadomość rzeczywistych zagrożeń.

Cyberprzestępczość to jedno z największych zagrożeń dla małych i średnich firm. Tymczasem wiele z nich uważa, że są bezpieczne, bo w ich opinii cyberprzestępcy skupiają się wyłącznie na największych podmiotach, które obracają największymi pieniędzmi. Firmy z takim nastawieniem są łatwiejszym celem dla przestępców. Jak wskazuje badanie Orange Insights, w ciągu ostatniego roku aż 13 proc. małych i średnich firm było celem ataków hakerskich - komentuje wyniki badania Artur Stankiewicz, Dyrektor Segmentu Klientów SME i SOHO.

Biorąc pod uwagę, że takie firmy stanowią zdecydowaną większość przedsiębiorstw w Polsce, skala ataków jest ogromna i idzie w tysiące. Prawie połowę z nich, 49 proc. stanowią włamania na strony www, serwery i pocztę. Już co czwarty atak ma charakter szantażu finansowego, a 15 proc. ataków generują złośliwe wirusy i trojany.

Bardzo niepokojącym zjawiskiem wśród małych i średnich firm jest niedostrzeganie i bagatelizowanie  zagrożeń czyhających na użytkowników urządzeń mobilnych. Przecież na nich też pracujemy, zapisujemy ważne dokumenty, kontakty, korespondencję, a nawet dokonujemy nimi płatności. Ataki na tego typu urządzenia mogą narazić przedsiębiorców na dotkliwe straty finansowe lub wizerunkowe. To poważne zagrożenie, które nie powinno być lekceważone zwłaszcza, że rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo IT nie są kosztowne. Na rynku jest wiele ofert skierowanych do firm z sektora SME, wśród nich jest także oferta Orange Polska, którą można elastycznie dostosowywać do indywidulanych potrzeb i możliwości danego biznesu – dodał Stankiewicz.

Trendy w bezpieczeństwie IT

Jako główne trendy w budowaniu bezpieczeństwa IT małe i średnie firmy najczęściej  wymieniają:

  • Zapewnianie ciągłości funkcjonowania systemów – 23 proc. wskazań.
  • Rozwój narzędzi zwiększających możliwości wykrywania zagrożeń i zarządzania nimi – 12 proc.
  • Budowanie świadomości dbania o bezpieczeństwo danych wśród pracowników – 12 proc.

Generalnie, firmy twierdzą, że dobrze radzą sobie z zagrożeniami w występującymi we wspomnianych obszarach – odpowiedzi twierdzących udzieliło kolejno 90 proc., 93 proc. i 83 proc. respondentów. Z kolei wśród istotnych obszarów, z którymi firmy radzą sobie niewiele gorzej warto wymienić:

  • Kontrolę dostępu pracowników do systemów i informacji – 80 proc. wskazań
  • Ochronę przed cyberatakami – 79 proc.

Kompleksowa ochrona przed cyberatakami oraz skuteczna kontrola dostępu pracowników do systemów i informacji wymagają odpowiednich kompetencji, narzędzi i dostępu do najnowocześniejszych rozwiązań IT. Małe i średnie firmy, które skupiają się na sprawach bieżących, często nie mają możliwości i zasobów – pieniędzy, czasu, pracowników – żeby skupić się na aspekcie bezpieczeństwa. Dlatego firmy z sektora SME powinny zainteresować się najkorzystniejszym dla nich outsourcingiem rozwiązań IT. Doświadczony dostawca zewnętrzny posiada odpowiednią wiedzę, dostęp do technologii oraz pracowników, którzy w każdej chwili mogą rozwiązać problem, z którym przedsiębiorca nie byłby w stanie sobie poradzić samodzielnie. Dzięki temu nie musi martwić się o bezpieczeństwo i może skupić się na swojej głównej działalności – zaznacza Artur Stankiewicz.

Bezpieczeństwo IT w najważniejszych sektorach

W ramach badania Orange Insights przeanalizowano podejście MŚP do bezpieczeństwa IT w podziale uwzględniającym różne sektory prowadzenia działalności – handel, usługi i produkcję.

Dla firm z sektora handlowego największymi zagrożeniami bezpieczeństwa danych i systemów informatycznych są: cyberprzestępczość (39 proc. odpowiedzi) oraz mobilność i nieuczciwość pracowników (po 32 proc. wskazań). W zakresie trendów, firmy z tego sektora, największego zagrożenia w budowaniu bezpieczeństwa IT upatrują w zapewnieniu ciągłości funkcjonowania systemów (18  proc.) oraz w budowaniu świadomości dbania o bezpieczeństwo danych wśród pracowników (15 proc.) Pozwala to założyć, że właśnie te obszary będą w najbliższym czasie najmocniej przez nie rozwijane.

Firmy z sektora usługowego jako największe zagrożenia definiują: cyberprzestępczość (42 proc.) oraz awarie serwerów, komputerów i łączy (35 proc.). Odnośnie trendów, zdecydowanie najbardziej spośród wszystkich ankietowanych w badaniu, firmy działające w tym sektorze, obawiają się zagrożeń wynikających z braku świadomości dbania o bezpieczeństwo danych wśród pracowników – 17 proc. odpowiedzi.

Z kolei firmy z sektora produkcyjnego, najbardziej obawiają się: cyberprzestępczości (28 proc.) oraz nieuczciwości pracowników i problemów z transmisją danych przez internet (po 23 proc. wskazań). Jeżeli chodzi o trendy, firmy produkcyjne zdecydowanie bardziej niż pozostałe sektory, największego zagrożenia w budowaniu bezpieczeństwa IT upatrują w zapewnieniu ciągłości funkcjonowania systemów – uważa tak co czwarta z nich (25 proc.).

Na temat badania

W drugiej edycji badania Orange Insights dotyczącej małych i średnich firm wzięło udział 500 przedstawicieli przedsiębiorstw z sektora SME – 300 właścicieli i szefów, 100 specjalistów IT zatrudnionych na etat oraz 100 freelancerów IT współpracujących z małymi lub średnimi firmami. Badanie zostało zrealizowane metodą CATI/CAWI – w jego ramach zrealizowano łącznie 500 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD.

Infografika obrazująca najważniejsze wnioski z badania Orange Insight

Więcej informacji:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Nasz blog:  www.blog.orange.pl

Mediateka


Informacje prasowe

Nowa telewizja Orange – jeszcze więcej rozrywki dla całej rodziny w pakiecie z szybkim internetem

22 lutego 2016
Nowa telewizja Orange – jeszcze więcej rozrywki dla całej rodziny w pakiecie z szybkim internetem

Ponad 90 kanałów telewizyjnych dla całej rodziny bez dodatkowych opłat, w ramach abonamentu za FunPack lub Neostradę z telewizją. Nowe dodatkowe pakiety kanałów tematycznych za 0 zł przez 6 miesięcy, atrakcyjna oferta kanałów dziecięcych i filmowych, nowe kanały sportowe Eleven i Eleven Sports. To najważniejsze zalety nowej telewizji Orange, od dziś dostępnej  dla klientów korzystających z szybkiego domowego  internetu Orange - Neostrady w opcji do 20 Mb/s, do 80 Mb/s lub internetu światłowodowego Supernova.

W ciągu najbliższych 3 lat, dzięki zaplanowanym przez Orange Polska inwestycjom w zasięgu superszybkiego internetu światłowodowego znajdzie się do 3,5 miliona rodzin. Bardzo się cieszę, że będziemy mogli oferować go w pakiecie z nową ofertą telewizyjną, doskonale odpowiadającą na potrzeby wymagających klientów - powiedział Michał Paschalis-Jakubowicz, członek zarządu Orange Polska ds. Marketingu. – Wzbogacając samodzielnie tworzoną ofertę telewizyjną, zyskujemy większą elastyczność zarówno pod względem cenowym jak i doboru programów. Dołożyliśmy starań, żeby nasza nowa propozycja pozytywnie wyróżniła się na rynku; mam nadzieję że  zostanie dobrze przyjęta przez klientów – dodał.

Równocześnie Orange Polska planuje w dalszym ciągu rozwijać silne partnerstwo z platformą satelitarną nc+ i dosprzedawać  pakiety nc+ dla klientów IPTV.  Jeśli chodzi o ofertę telewizyjną w technologii satelitarnej, nie ulega ona zmianie. Nadal będzie oparta na odsprzedaży treści telewizyjnych platformy satelitarnej nc+ .

FunPack oraz Neostrada z Telewizją z pakietem Optymalnym

W ramach abonamentu za FunPack-a (pakiet składający się z domowego internetu, telewizji i telefonu domowego) lub za Neostradę z Telewizją (domowy internet + telewizja) klienci otrzymują aż 91 kanałów telewizyjnych w pakiecie Optymalnym, 25 z nich jest nadawanych w jakości HD.  Znajdą tu kilkanaście kanałów ogólnych (w tym popularne polskie kanały czyli TVP1 HD, TVP2 HD, TVN HD, Polsat), 14 kanałów filmowych (m.in. AXN HD,  Fox HD, Comedy Central HD, Paramount Channel HD, Universal Channel HD, FilmBox, TVP Seriale), 7 kanałów dziecięcych, czyli zdecydowaną większość najchętniej przez dzieci oglądanych kanałów, m.in. Nickelodeon, Cartoon Network, pakiet kanałów Disney czy TVP ABC dla najmłodszych. W zestawie znajduje się także kilkanaście kanałów informacyjnych, 8 kanałów w kategorii Wiedza (m.in. Discovery HD, National Geographic Channel HD, History HD i ID Discovery HD), kanały sportowe (m.in. obydwa kanały Eurosportu w wersji HD oraz TVP Sport HD), 8 kanałów z kategorii Rozrywka (m.in. TVN Turbo HD, TVN Style HD, TLC HD czy TVP Rozrywka) oraz 10 kanałów muzycznych (w tym m.in. MTV, VIVA, Eska TV, Kino Polska Muzyka).

Ponadto, klienci pakietu Optymalnego otrzymają bezpłatny dostęp do kanałów Eleven i Eleven Sports do 17 marca.

Poniższa tabela przedstawia szczegóły cen abonamentu FunPacka i Neostrady z Telewizją z pakietem Optymalnym, przy umowie na 24 miesiące w ramach obowiązujących od dziś ofert:

Do powyższych cen Orange nie dolicza już żadnych dodatkowych opłat. W przypadku Neostrady do 20 i do 80 Mb/s, gdy klient jednocześnie korzysta z tradycyjnego telefonu stacjonarnego na linii Orange, opłata jest obniżana z 99,14 do 69,90 zł.

W pakietach z Neostradą w opcji prędkości do 10Mb/s będą nadal oferowane pakiety telewizji nc+ w technologii satelitarnej. Abonament FunPack-a oraz Neostrady z Telewizją z internetem o prędkości do 10 Mb/s oraz pakietem Podstawowym z 61 kanałami, w tym 7 w jakości HD, przy umowie na 24 miesiące wynosi 89,14 zł.

Dodatkowe pakiety telewizyjne

Klienci mogą rozszerzyć ofertę kanałów telewizyjnych dostępną w pakiecie Optymalnym, dokupując jeden z poniższych pakietów:

Pakiet HBO zawierający 3 kanały w jakości HD (HBO HD, HBO2 HD, HBO Comedy HD) oraz dostęp do serwisu HBO GO przez cały okres umowy. Oferta programowa HBO obejmuje najnowsze hollywoodzkie produkcje filmowe, wielokrotnie nagradzane seriale własnej produkcji, zarówno amerykańskie, jak i lokalne, kontrowersyjne dokumenty, programy rozrywkowe oraz koncerty. Po raz pierwszy w ofercie telewizji Orange pojawia się HBO GO – internetowy serwis wideo na żądanie, który gwarantuje dostęp do biblioteki ponad 2500 godzin programu. W HBO G widzowie mogą oglądać filmy i seriale bez reklam, gdzie chcą i kiedy chcą, za pomocą komputera, tabletu oraz smartfona.  Abonament  za pakiet HBO wraz z serwisem HBO GO wynosi 29,90 zł.

Pakiet Bogaty - zawiera wszystkie kanały tematyczne w nowej ofercie Orange, najlepsze w każdej kategorii. W sumie 134 kanały TV, z czego 48 w jakości HD. Dodatkowo klienci otrzymują pakiet HBO wraz z HBO GO w prezencie na próbę na miesiąc. Cena efektywna wynosi 29,90 zł miesięcznie (6 miesięcy za 0 zł, potem 39,90 zł).

Pakiet Bogaty z HBO - Pełna oferta kanałów tematycznych połączona z kanałami premium HBO oraz dostępem do HBO GO. W sumie 137 kanałów, z czego 51 w jakości  HD. Cena efektywna wynosi 52,4 zł miesięcznie (6 miesięcy za 0 zł, potem 69,90 zł)

Pakiet Maksymalny – pełna oferta kanałów tematycznych oraz wszystkie dodatkowe opcje premium, czyli pakiet 5 kanałów FilmBox, pakiet HBO z dostępem do HBO GO, kanały Cinemax HD i Cinemax2 HD oraz Pakiet dla dorosłych zawierający kanały Hustler HD, Private TV, Dorcel TV i Dorcel XXX HD. W sumie 148 kanałów, w tym 56 w jakości HD. Cena efektywna wynosi 74,9 zł (6 miesięcy za 0 zł,  potem 99,90 zł)

Więcej wygody

Nowa telewizja Orange to także nowy, bardziej intuicyjny podział kanałów tematycznych i bardziej wygodne przechodzenie do odpowiedniej kategorii dzięki „magicznym cyfrom” pilota: 111 – sport, 222 – film, 333 – rozrywka,  444 – wiedza, 555 – dzieci, 666 – muzyka, 777 – kanały zagraniczne. Kanały zostały ponadto uporządkowane w taki sposób, by zminimalizować konieczność przewijania w przypadku dublujących się kanałów dostępnych zarówno w jakości SD oraz HD.

Dodatkowo została udostępniona usługa „telewizji na życzenie” umożliwiająca dostęp do wybranych pozycji programowych kanałów do 7 dni po ich emisji w ramach wybranego pakietu telewizyjnego.

Ponadto, klienci mogą łatwo i w dowolnej chwili zmienić wybrany pakiet TV na inny, nie tańszy pakiet dostępny w tej samej promocji, bez zmiany okresu trwania umowy.

Szczegółowe informacje na temat nowej telewizji Orange znajdują się na www.orange.pl.

Więcej informacji:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange 

Nasz blog:  www.blog.orange.pl

Scroll to Top