Informacje prasowe

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, Tychy i Orange Polska tworzą Smart City

19 czerwca 2018
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, Tychy i Orange Polska tworzą Smart City

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, Miasto Tychy oraz Orange Polska będą współpracować przy rekomendacji oraz wdrażaniu rozwiązań wspierających budowę Inteligentnego Miasta (Smart City). Porozumienie w tej sprawie zawarte zostało 19 czerwca w Tychach.

Najpierw powstanie precyzyjna koncepcja Inteligentnego Miasta, skonsultowana ze środowiskami naukowymi. Na tej podstawie zarekomendowane zostaną do wdrożenia konkretne rozwiązania technologiczne. Zakres planowanych działań jest bardzo szeroki. Obejmuje inteligentne oświetlenie ulic, zdalny odczyt liczników wody i nadzór sieci wodociągowej, zdalną rezerwację miejsc parkingowych, wypożyczalnie rowerów, ławki z możliwością ładowania urządzeń mobilnych, monitoring jakości powietrza, monitoring miejski, zwiększenie funkcjonalności obecnie stosowanych urządzeń miejskich jak kosze na śmieci czy wiaty przystankowe.Wdrożenia będą oparte o dostarczone przez Orange Polska rozwiązania z zakresu Internetu Rzeczy (Internet of Things) i cyberbezpieczeństwa na bazie sieci LTE-M. Orange jest wiodącym europejskim dostawcą usług IoT.

„Miasta potrzebują nowoczesnych technologii. Zapewniają one wyższy komfort życia i bezpieczeństwo mieszkańców, oszczędność energii i wody, większą troskę o środowisko naturalne. Inteligencja miasta przestaje być wyróżnikiem, a zaczyna być standardem. Orange jest sprawdzonym partnerem samorządów w budowaniu funkcjonalności Smart City. Dysponuje siecią przewodową i mobilną w całym kraju, jako pierwszy operator w Polsce dostarcza otwarte i bezpieczne środowisko API IoT dla Internetu Rzeczy. Pozwala ono budować szytą na miarę paletę usług. Współpraca z samorządami Górnego Śląska, Zagłębia i Tychów to dla nas powód do dumy a zarazem okazja zaprezentowania naszych kompetencji” – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego Orange Polska.

„Tychy są miastem nowoczesnym. Wdrażamy nowe rozwiązania technologiczne, aby zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić jakość życia mieszkańców. Ponadto ich zastosowanie daje nam możliwość interaktywnego komunikowania się z mieszkańcami. W Tychach m.in. zamontowaliśmy czujniki jakości powietrza, inwestujemy w monitoring miejski, od 1 czerwca br. w urzędzie można płacić smartfonem, co nie tylko usprawnia pracę urzędu, ale przede wszystkim zwiększa komfort mieszkańców przy załatwianiu spraw. Widzimy, że wszystkie te rozwiązania dają dobre efekty. Podjęliśmy się kreowania i projektowania miasta w kierunku Smart City po to, aby efektywnie nim zarządzać i aktywnie wspierać naszych mieszkańców” – mówi Andrzej Dziuba, Prezydent Miasta Tychy.

„Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia jako pierwszy związek metropolitalny w Polsce, jest naturalnym partnerem do testowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań o znaczeniu ponadlokalnym, ponieważ praca nad takimi projektami jest tutaj lepiej skoordynowana. Poza tym możemy sprawdzić jak takie systemy będą działać nie w jednej gminie, ale na znacznie większym obszarze. Podpisane dzisiaj porozumienie pozwala na to, aby idea Smart City była wdrażana w Tychach i podregionie tyskim, który składa się w sumie z 10 miast i gmin” – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to pierwsza tego typu instytucja samorządowa w naszym kraju. Integruje i koordynuje współpracę 41 miast i gmin, znajdujących się w centralnej części województwa śląskiego. Zakres zadań, które realizuje, został określony w specjalnej ustawie. Jednym z nich jest rozwój społeczno-gospodarczy, a co za tym idzie – podnoszenie jakości i komfortu życia mieszkańców. Ten cel może zostać osiągnięty m.in. poprzez wdrażania koncepcji Smart City, która realnie może usprawnić funkcjonowanie mieszkańców w przestrzeni miejskiej.

W skład metropolitalnego podregionu tyskiego, poza Tychami, wchodzi również: Mikołów, Łaziska Górne, Wyry, Kobiór, Bojszowy, Bieruń, Lędziny, Imielin oraz Chełm Śląski.


Informacje prasowe

Orange Polska i mBank kończą współpracę w ramach Orange Finanse

18 czerwca 2018
Orange Polska i mBank kończą współpracę w ramach Orange Finanse

Orange Polska i mBank podjęły decyzję o zakończeniu projektu Orange Finanse z dniem 31 grudnia 2018 roku. Klienci będą nadal mogli bezpiecznie i wygodnie korzystać ze swoich kont oraz wszystkich dotychczasowych usług.

Obecnie z Orange Finanse korzysta ponad 430 tysięcy klientów, którzy docenili możliwości nowoczesnej bankowości mobilnej z wykorzystaniem szybkich, wygodnych i bezpiecznych płatności.

W ciągu prawie 4 lat, Orange Polska zdobył bogate doświadczenie w obszarze finansów i usług płatniczych, zbudował nową kategorię usług w Orange - nowoczesną mobilną bankowość. Dla Orange Polska usługi finansowe to nadal ważny element strategii, szansa rozwoju, a dostarczanie usług konwergentnych dla klientów jest jednym z najważniejszych biznesowych priorytetów Orange.

Zakończenie współpracy pomiędzy firmami nie wpłynie w żaden sposób na możliwość korzystania z rachunku w Orange Finanse poprzez aplikację mobilną i bankowość internetową. Wszystkie dotychczasowe funkcje pozostają bez zmian. Docelowo rachunki, depozyty i kredyty aktywnych klientów zostaną przeniesione na główną platformę bankowości elektronicznej i mobilnej mBanku. Pozwoli to użytkownikom korzystać z szerokiej gamy produktów i usług dostępnych w ramach mBanku.

O poszczególnych etapach zmian klienci zostaną poinformowani z wyprzedzeniem.

Informacje na temat Orange Finanse są dostępne pod nr infolinii +48 42 19 300.


Informacje prasowe

Najnowocześniejszy Smart Store Orange powstał w Warszawie. Do 2020 roku co piąty punkt sprzedaży będzie „smart”

15 czerwca 2018
Najnowocześniejszy Smart Store Orange powstał w Warszawie. Do 2020 roku co piąty punkt sprzedaży będzie „smart”

Nowy, osiemnasty już Smart Store Orange powstał w samym centrum stolicy, w dawnym Domu Towarowym Sezam, przy ul. Marszałkowskiej 126/134. A w nim – pierwszy w Polsce punkt serwisowy, w którym eksperci od ręki usuną większość usterek. Do końca tego roku Orange chce otworzyć jeszcze 5 większych salonów w formule Smart Store i zmodernizować ponad 100 mniejszych punktów w całym kraju.

Pierwszy Smart Store otworzyliśmy w Warszawie w 2015 roku. Dziś mamy już 18 takich interaktywnych salonów w kilkunastu największych polskich miastach. Widzimy, że klienci chętnie z nich korzystają. W ciągu miesiąca Smart Store’y odwiedza średnio dwa razy więcej osób niż tradycyjne salony – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. - Smart Store to przyjazne i maksymalnie spersonalizowane podejście do klientów, zapewniające najwyższe standardy obsługi. Miejsce, w którym mogą załatwić sprawy związane ich usługami, ale też przetestować urządzenia, a od teraz również dokonać niezbędnych napraw. To sprawdza się tak dobrze, że modernizujemy również mniejsze salony, wprowadzając do nich elementy znane ze Smart Store’ów. Sezam to wyjątkowe miejsce, nasz najnowocześniejszy salon w samym sercu Warszawy, oferujący najbardziej zaawansowane technologie i smartfony – dodał.

Aż 60% nowych klientów Orange decyduje się na zakup usług w salonach sprzedaży. Dwóch na trzech, którzy chcą dokupić dodatkowe usługi, robi to właśnie w salonie. Dlatego Orange inwestuje w sieć swoich punktów. Jeszcze w tym roku kolejne salony w formule Smart Store powstaną w Krakowie, Chorzowie, Bydgoszczy, Toruniu i Nowym Sączu. Oznacza to, że „smart” będzie już co dziesiąty salon własny. Orange modernizuje też mniejsze salony - do końca roku nową oprawę zyska ponad 100 punktów, a do 2021 roku zmodernizowane zostaną wszystkie placówki.

W Smart Store przy ul. Marszałkowskiej klienci znajdą:

  • ponad 200 m2 ekspozycji podzielonej na 3 strefy, nawiązujące do codziennych sytuacji, w których towarzyszy im technologia: Dom, Rozrywka, Firma,
  • ponad 2 tys. produktów i usług, dostępnych na wyciągnięcie ręki,
  • profesjonalną obsługę, która zaprezentuje i doradzi odpowiednie do potrzeb klienta produkty i usługi,
  • otwartą przestrzeń, w której obsługa podąża za klientem do strefy, która najbardziej go interesuje; w każdej ze stref można dokonać zakupu i bezgotówkowej płatności.

Nowością w Smart Store Sezam będzie serwis telefonów komórkowych. To nowe rozwiązanie na polskim rynku telekomunikacyjnym, dzięki któremu klienci będą mogli dokonać większości napraw od ręki, bezpośrednio w salonie, bez konieczności umawiania kuriera, rozstawania się z telefonem na kilka dni oraz wypełniania formalności. Naprawy wykonają pracownicy serwisu autoryzowanego przez większość producentów sprzętu. Będzie można tu również dokonać napraw na podstawie gwarancji lub rękojmi producenta.

Na otwarcie Smart Store przy ul. Marszałkowskiej, Orange przygotował dla klientów specjalne oferty:

  • wybrane akcesoria tańsze o 20% (m.in. power banki, uchwyty samochodowe, opaski sportowe, słuchawki douszne),
  • rabat w wysokości 240 złotych (10 zł na ratę przez 24 miesiące) na zakup urządzenia (np. telefonu czy routera) w ofertach: Plan Komórkowy, Internet Mobilny Optymalny, Internet domowy 4G lub w pakiecie Orange Love,
  • możliwość korzystania z wybranych usług Orange (Nawigacja, Gdzie jest dziecko, Chroń dzieci w sieci) za darmo nawet przez pierwszy rok użytkowania.

Dodatkowo, każdy kto odwiedzi Smart Store przed 22 czerwca 2018, może wziąć udział w konkursie, w którym można wygrać: iPhone 8 256 GB, iPhone 8 64 GB oraz dron Goclever Transformer FPV.

Mediateka

Scroll to Top