Informacje prasowe

Jak zmieniać szkoły na lepsze dzięki technologiom? Rusza nabór wniosków do projektu „Lekcja:Enter”, który podniesie cyfrowe kompetencje nauczycieli.

27 lutego 2020
Jak zmieniać szkoły na lepsze dzięki technologiom? Rusza nabór wniosków do projektu „Lekcja:Enter”, który podniesie cyfrowe kompetencje nauczycieli.

Druga edycja „Lekcji:Enter” startuje 2 marca. Placówki doskonalenia nauczycieli z całego kraju mogą składać wnioski o dofinansowanie na organizację szkoleń z wykorzystania e-zasobów w edukacji. Oprócz grantu otrzymają pełne wsparcie – trenerów do prowadzenia tych szkoleń przygotują eksperci. Za inicjatywę odpowiada Fundacja Orange w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytutem Spraw Publicznych.

Jak pokazują badania[*1], ponad połowa uczniów uważa, że internet odgrywa w ich edukacji pozytywną rolę. Jednocześnie ci sami uczniowie mówią, że jeśli nauczyciele korzystają z sieci podczas lekcji, to głównie by pokazać film (81,2%) lub prezentację (77,6%). Dzięki udziałowi w „Lekcji:Enter” nauczyciele poznają zastosowanie e-zasobów i aplikacji edukacyjnych i nauczą się, jak twórczo i ciekawie korzystać z nich w swojej codziennej pracy.

Projekt powstał, żeby wspierać szkoły i nauczycieli w prowadzeniu atrakcyjnych, nowoczesnych lekcji, dzięki którym uczniowie zobaczą, że internet to nie tylko rozrywka i komunikacja, ale też dostęp do bogatych źródeł wiedzy, możliwość udziału w konferencjach i webinarach z ekspertami, wirtualne wycieczki do odległych zakątków świata czy e-wizyty w największych muzeach. Przewodnikami po tych edukacyjnych zasobach mają być nauczyciele i do tej właśnie roli przygotuje ich „Lekcja:Enter”. To największy projekt edukacji cyfrowej dla szkół w Polsce – obejmie aż 75 tys. nauczycieli.

Szkolenia dla nich organizować mają placówki doskonalenia z całej Polski. Na ten cel mogą otrzymać grant oraz wsparcie ekspertów „Lekcji:Enter”, którzy przygotują trenerów do prowadzenia tych szkoleń. Już 2 marca rusza nabór wniosków do drugiej edycji projektu.

Jak ubiegać się o wsparcie?

Wnioski składać mogą publiczne i niepubliczne ośrodki doskonalenia nauczycieli - samodzielnie lub w partnerstwie z jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi lub szkołami wyższymi. Formularz zgłoszeniowy dostępny będzie na  www.lekcjaenter.pl od 2 marca do 28 kwietnia 2020. Maksymalna kwota grantu to 450 tys. zł.

- Zachęcamy do udziału w „Lekcji:Enter” instytucje, które chcą mieć wpływ na rozwój kompetencji cyfrowych nauczycieli, a w efekcie uczniów w swoich regionach. Placówkom, które chcą się zgłosić do projektu, gwarantujemy wsparcie na każdym etapie zarówno aplikowania, jak i realizacji projektu – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

W marcu, w 11 miastach wojewódzkich, odbędą się spotkania informacyjne, podczas których konsultanci odpowiedzą na pytania zainteresowanych, pokażą, jak wypełnić formularz aplikacyjny i przygotować niezbędne formalności. Daty i miejsca spotkań dostępne są tutaj

Lista placówek, które otrzymają wsparcie, zostanie ogłoszona w lipcu. Oprócz przyznania dofinansowania, eksperci „Lekcji:Enter” przygotują 4 trenerów z każdego regionu do prowadzenia szkoleń dla trenerów lokalnych, a ci będą przekazywać wiedzę dalej – nauczycielom. Taka konstrukcja projektu pozwoli na przeszkolenie w ciągu 4 lat aż 75 tys. nauczycieli - po 15% nauczycieli z każdego województwa, w tym 30% z małych miejscowości i wsi. Każdy z nich,  wykorzystując nowe umiejętności, ma szansę zmienić sposób swojej pracy z dziećmi i młodzieżą, a  nowe technologie wykorzystywać kreatywnie i skutecznie, prezentując uczniom ich wartościowe strony.

- W ramach projektu przygotowaliśmy szereg materiałów dla nauczycieli: webinaria, instrukcje korzystania z konkretnych aplikacji  i narzędzi cyfrowych, scenariusze zajęć,pokazujące nauczycielom korzyści z wprowadzania nowych technologii do zajęć z uczniami – podsumowuje Jacek Królikowski, prezes zarządu Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Szkolenia  przeznaczone  są dla  nauczycieli  edukacji  wczesnoszkolnej,  a  także  przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych, artystycznych i   informatycznych  w szkołach podstawowych i średnich. Już teraz mogą oni zgłaszać się na szkolenia prowadzone przez placówki, które zakwalifikowały się do pierwszej edycji projektu. Więcej szczegółów na https://lekcjaenter.pl/strona/19/o-szkoleniach

Projekt „Lekcja:Enter” jest realizowany ze środków UE. Dofinansowanie zostało przyznane przez Centrum Projektów Polska  Cyfrowa  w  ramach  działania  3.1  „Działania  szkoleniowe  na  rzecz  rozwoju  kompetencji cyfrowych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

[*1] Nastolatki 3.0 (NASK PBS 2019)


Informacje prasowe

Nowe Plany Firmowe w Orange – zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług, tak jak potrzebujesz

24 lutego 2020
Nowe Plany Firmowe w Orange – zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług, tak jak potrzebujesz

W prowadzeniu skutecznego biznesu dobrze być gotowym na zmieniające się okoliczności. W nowych Planach Firmowych właściciele mogą dopasowywać usługi do swoich aktualnych potrzeb. To pierwsza oferta na rynku, w której przedsiębiorcy w cenie abonamentu mogą wybierać spośród paczek różnych usług i zamieniać je w trakcie obowiązywania umowy. W paczkach mają do wyboru mi.in. usługi: Orange Smart Care Premium, CyberTarczę i pakiet połączeń międzynarodowych. W każdym Planie Firmowym są nielimitowane rozmowy, smsy i mmsy w Polsce oraz paczka GB w Polsce i Unii Europejskiej zależna od wybranego planu.

Badanie konsumenckie przeprowadzone przez Urząd Komunikacji Elektronicznej potwierdza, że Orange jest najczęściej wybieranym i najlepiej ocenianym przez przedsiębiorstwa dostawcą usług komórkowych i internetu mobilnego w Polsce. Chcemy dostarczać naszym klientom rozwiązania maksymalnie dopasowane do ich potrzeb. Dziś przedsiębiorca musi umiejętnie reagować na zmieniające się warunki, w jakich prowadzi swój biznes. Elastyczność małych i średnich firm, umiejętność zmiany i adaptacji, determinują silną pozycję tego sektora gospodarki. Z naszych badań wynika, że przedsiębiorcy wybierając usługi, szukają przede wszystkim prostej i zrozumiałej oferty, na ten czynnik wskazuje blisko 40% ankietowanych. Dlatego nasza najnowsza propozycja umożliwia  comiesięczną zamianę paczek usług w ramach abonamentu tak, aby można było je dobierać zależnie od bieżących wyzwań - powiedziała Bożena Leśniewska wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego Orange Polska.

W firmie trzeba na bieżąco reagować i dostosowywać się do zmieniającego się rynku, potrzeb klienta, rozwijać nowe pomysły, do wdrożenia których często potrzebne są – na różny etapach – odmienne narzędzia. Targi za granicą, wiele podróży służbowych autem, częste rozmowy z kontrahentem zza granicy – w każdym miesiącu inne wyzwanie.

Dostosowanie oferty wg własnych potrzeb

W nowych, prostych Planach Firmowych można swobodnie wymieniać elementy taryfy w trakcie trwania umowy. Dostępne są 4 warianty: Plan Firmowy S za 45 zł, Plan Firmowy M za 60 zł w cenie z 1 paczką usług do wyboru, Plan Firmowy L za 75 zł z pakietem dwóch paczek usług w cenie i Plan Firmowy XL za 100 zł z pakietem 3 paczek usług. W ramach posiadanego abonamentu można wybierać spośród 7 paczek usług: Serwis Telefonu, Bezpieczna Firma, W Podróży, Połączenia Międzynarodowe, W Internecie, Połączenia na Ukrainę, W Biurze. Paczki z usługami można bezpłatnie i dowolnie zmieniać w ramach wybranego abonamentu w zależności od jego wielkości.

Grafika prezentująca Nowe Plany Firmowe w Orange. Plan Firmowy S to 20GB transferu w Polsce, kosztuje 45 zł a każda kolejna SIM - 25 zł.

 

Zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług w cenie abonamentu

Co miesiąc można bezpłatnie zamieniać paczki usług. Do wyboru jest ich siedem:

Serwis telefonu, czyli Orange Smart Care Premium to usługa, dzięki której uszkodzenie telefonu przestaje być problemem. Co druga osoba przynajmniej raz doświadczyła uszkodzenia telefonu. Aż 80% awarii dotyczy wyświetlacza. Urządzenia są naprawiane w autoryzowanych serwisach producentów, a przy poważnej awarii bez możliwości naprawy, raz do roku przysługuje prawo do wymiany telefonu. Usługą objęte są również urządzenia zakupione poza Orange. Tę paczkę można wybrać tylko w momencie podpisywania umowy. Nie można jej wymienić w trakcie umowy, ale w każdym momencie można z niej zrezygnować.

Bezpieczna Firma zawiera mobilną CyberTarczę, czyli usługę zwiększającą bezpieczeństwo korzystania z Internetu w telefonie. Usługa po wykryciu zagrożenia blokuje je oraz powiadamia o próbie cyberataku. W 2019 roku Orange zapobiegł ponad 2 mln cyberataków w sieci mobilnej i stacjonarnej dzięki usłudze CyberTarcza. Na portalu cybertarcza.orange.pl można zarządzać usługą oraz na bieżąco śledzić raporty bezpieczeństwa. Paczka zawiera także podstawowe wsparcie IT, czyli zdalną pomoc informatyczną. Usługa zapewnia wsparcie i konsultacje zespołu informatyków w ramach bezpłatnej infolinii oraz zdalną pomoc w problemach z oprogramowaniem.

Paczka w Podróży to wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy podróżują samochodem. Aż 69% badanych przedsiębiorców korzystających ze smartfonów deklaruje, że nie może obejść się bez nawigacji GPS. W ramach tej paczki klienci otrzymują dostęp do Nawigacji Orange, która pomoże szybko i bezpiecznie dojechać do celu, podpowie, jak ominąć korki, gdzie na drodze są fotoradary czy kontrole drogowe. Każdego dnia aktualizowane są informacje drogowe, a w samym 2019 roku w Nawigacji Orange wdrożono 33 tysiące aktualizacji. Paczka zawiera także 100 minut na rozmowy w roamingu. Usługa działa w jednym z 10 krajów objętych usługą: Ukraina, Rosja, Szwajcaria, Chiny, Białoruś, Turcja, Izrael, USA, Serbia i Kanada. Minuty można wymienić na SMS-y lub MMS-y.

Paczka Rozmowy Międzynarodowe zawiera 250 minut do wykorzystania na połączenia z krajami Unii Europejskiej, Stanami Zjednoczonymi, Szwajcarią i Kanadą. Usługa działa tylko w przypadku połączeń z Polski na numer zagraniczny.

Zdecydowana większość, bo 86% przedsiębiorców korzysta z internetu codziennie. Dla tych osób idealnym rozwiązaniem może być Paczka w internecie. To dodatkowe 10 GB przyznawane co miesiąc, które można wykorzystać w dowolny sposób. W ramach tej paczki można skorzystać z Music Pass, która pozwala na korzystanie z największych serwisów muzycznych bez pomniejszania pakietu internetu posiadanego w abonamencie. Serwisy muzyczne, wchodzące w skład usługi to: Spotify, Tidal, Deezer, Apple Music, Amazon Music, Polskie Radio i Open FM.

Paczka połączeń na Ukrainę to 40 minut do wykorzystania na telefony z Polski na Ukrainę. Minuty można wymieniać na SMS-y lub MMS-y.

Paczka w biurze zapewnia profesjonalne oprogramowanie biurowe Microsoft Office, które ułatwi prowadzenie firmy. Są to aplikacje na komputer: Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Access i Publisher oraz internetowe wersje aplikacji Word, Excel i PowerPoint, a także 1 TB przestrzeni dyskowej w OneDrive. Usługa jest dostępna tylko w planach L i XL i rozliczana jako dwie paczki.

Internet Rzeczy w zasięgu małych i średnich firm

Dodatkowo, małe i średnie firmy mogą skorzystać z nowej oferty dostępu do przygotowanej przez Orange Polska platformy Live Objects IoT. Umożliwia ona korzystanie z m.in. inteligentnych liczników energii elektrycznej, wody, systemów oświetlenia czy czujników temperatury i jakości powietrza. Usługa w modelu SaaS (Software as a Service) dostępna jest w czterech pakietach odpowiadających potrzebom użytkowników o różnym stopniu zaawansowania.

[KGVID]https://biuroprasowe.orange.pl/wp-content/uploads/2020/02/office/Karaiby-animacja.mp4[/KGVID]

Mediateka


Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska za 2019 rok: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL w górę kolejny rok z rzędu. Więcej klientów korzysta ze światłowodu, Orange Love i usług mobilnych.

12 lutego 2020
Wyniki Orange Polska za 2019 rok: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL   w górę kolejny rok z rzędu. Więcej klientów korzysta ze światłowodu, Orange Love i usług mobilnych.

Na koniec minionego roku z Orange Światłowodu korzystało już 520 tysięcy klientów. Tylko w czwartym kwartale przybyło ich 47 tysięcy, co jest najlepszym kwartalnym wynikiem w historii tej usługi. Klienci chętnie decydują się na pakiety konwergentne – korzysta z nich już blisko 1,4 mln rodzin. Przybyło także klientów usług mobilnych,  w samym czwartym kwartale dołączyło 76 tysięcy użytkowników abonamentowych ofert głosowych. Po raz pierwszy od 13 lat roczne przychody Orange Polska wzrosły – były wyższe o blisko 3% niż w roku poprzednim. Drugi rok z rzędu rośnie EBITDAaL, w 2019 roku była ona o 7% wyższa niż w 2018. Firma przewiduje, że utrzyma wzrost obu wskaźników w 2020 roku.

- Wyniki za 2019 rok, które właśnie ogłosiliśmy, są dobre – rentowność operacyjna EBITDAaL rośnie drugi rok z rzędu, a po raz pierwszy od 13 lat odnotowaliśmy wzrost przychodów. To efekt bardzo dużej koncentracji na realizowaniu naszej strategii i mocnego zaangażowania w ten cel całej naszej organizacji. W ubiegłym roku widzieliśmy pierwsze oznaki naprawy rynku telefonii mobilnej i konkurowanie bardziej jakością niż wyłącznie ceną usług. Zmienialiśmy nasze oferty w duchu „więcej za więcej”, oferując więcej korzyści za nieco wyższą cenę. Widzimy, że to rozwiązanie zostało dobrze przyjęte przez klientów. W ubiegłym roku pozyskaliśmy więcej użytkowników naszych abonamentowych usług głosowych niż w 2018, a obecni klienci chętniej polecają Orange. Niezmiennie widzimy duży apetyt  na szybki, światłowodowy internet. Inwestujemy w tę technologię przyszłości, która nie tylko daje nam przewagę konkurencyjną na rynku, ale będzie nam służyć przez następne dekady. Dziś użytkownicy światłowodu to już 20% wszystkich klientów usług szerokopasmowych od Orange – podkreślił Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska

Najważniejsze wyniki komercyjne: strategia „więcej za więcej” się sprawdza, rośnie liczba klientów Orange Love, światłowodu i usług mobilnych 

Rośnie liczba klientów pakietów Orange Love – w 2019 roku przybyło ich 133 tysiące. W sumie z konwergentnych pakietów korzysta już 1,37 mln rodzin w kraju, czyli o 11% więcej niż rok wcześniej. Na koniec roku spośród użytkowników domowego internetu od Orange, już 62% korzystało z całego pakietu usług operatora (rok wcześniej było to 57%). W przypadku indywidualnych klientów mobilnych usług głosowych, z pakietów korzysta już co drugi z nich, rok wcześniej było to 46%.

Wraz z rozwojem sieci światłowodowej coraz więcej klientów wybiera ten superszybki internet. Na koniec grudnia z Orange Światłowodu korzystało o 42% więcej klientów niż rok wcześniej. W 2019 roku przybyło ich 154 tysiące, najwięcej w czwartym kwartale – aż 47 tysięcy.  Liczba klientów Orange TV wzrosła w 2019 roku o 51 tysięcy, na koniec roku korzystało z niej 994 tysiące klientów. Aż 83% spośród klientów usług telewizyjnych ma pakiet konwergentny.

W zasięgu sieci światłowodowej znajduje się już pond 4,2 mln mieszkań, domów i małych firm w całym kraju. Inwestycje będą kontynuowane w tym roku, by do końca 2020 objąć zasięgiem około 5 mln gospodarstw domowych. W 2019 roku na rozbudowę sieci światłowodowej Orange Polska przeznaczył ponad 720 mln zł, czyli  co trzecią złotówkę wydaną na inwestycje. W sumie w latach 2016-2019 operator wydał na ten cel ponad 2,5 mld złotych.

O 315 tysięcy wzrosła liczba klientów abonamentowych usług mobilnych, czyli o 3,2 % rok do roku. To oznacza, że w 2019 roku liczba użytkowników tych usług rosła szybciej niż rok wcześniej. Tylko w ostatni trzech miesiącach roku przybyło 109 tysięcy użytkowników ofert abonamentowych. To najwięcej od ponad dwóch lat.

Statystycznie klient Orange zużył w 2019 roku 3,6 GB danych miesięcznie, czyli niemal dwa razy więcej niż w 2017 (1,9 GB). Operator inwestuje w sieć mobilną by sprostać oczekiwaniom klientów coraz intensywniej korzystających z transmisji danych. W sieci Orange na koniec 2019 roku działało już 8900 stacji bazowych z agregacją pasma, co zwiększa pojemność sieci i odpowiada na to zapotrzebowanie. Dla porównania, na koniec 2017 roku było ich 3900.

Dzięki podejściu „więcej za więcej” poprawia się trend średniego przychodu z oferty (ARPO) dla mobilnych usług abonamentowych kupowanych poza pakietem. Spadek ARPO ograniczono do 5,6% ( w porównaniu z 10,1% w 2018 roku), a w samym czwartym kwartale do zaledwie 3,6% rok do roku.

Kluczowe wyniki finansowe: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL rośnie drugi rok z rzędu. Przewidywania dalszego wzrostu w 2020.

Przychody Orange Polska w 2019 roku wzrosły o 2,9% i był to pierwszy wzrost od 13 lat.

Na ten wynik pozytywnie wpłynęły zwłaszcza przychody z konwergencji (o 20% wyższe niż rok wcześniej, dzięki rosnącej liczbie klientów i poszerzaniu pakietów o kolejne usługi),  przychody z usług IT i integratorskich (wzrost o 30% rok do roku, z czego 16 % to organiczny wzrost, a pozostała część to wynik BlueSoft, który dołączył do Orange Polska w 2019 r.) oraz przychody ze sprzedaży sprzętu, które wzrosły o 11% rok do roku.

EBITDAaL wzrosła o 7% rok do roku, głównie za sprawą rekordowych wpływów ze sprzedaży nieruchomości, redukcji kosztów działalności oraz poprawie w zakresie marży bezpośredniej. Warto zauważyć, że nawet odliczając wpływy z nieruchomości, EBITDAaL w ujęciu rocznym wzrosła o 4,5%. Na ten wynik pozytywnie wpłynęła strategia budowania wartości w działaniach komercyjnych, coraz większe wykorzystanie sieci światłowodowej przez klientów, a także znaczące oszczędności. Koszty pośrednie działalności firmy zredukowano o 7% rok do roku, a w samym tylko czwartym kwartale - aż o 11%. Stało się to za sprawą transformacji procesów biznesowych we wszystkich dziedzinach działalności firmy.

W 2020 roku firma spodziewa się utrzymania pozytywnego trendu - wzrostu przychodów i EBITDAaL.

Pełny raport z wynikami za 4 kwartał oraz cały 2019 rok znajduje się na stronie www.orange-ir.pl

Mediateka

Scroll to Top