Informacje prasowe

Krok po uważność – rusza nabór zgłoszeń szkół i przedszkoli do programu MagaMisja

25 marca 2025
Krok po uważność – rusza nabór zgłoszeń szkół i przedszkoli do programu MagaMisja

pobierz-PDF

Szkoły podstawowe i przedszkola z całej Polski mogą zgłaszać się do bezpłatnej inicjatywy edukacyjnej Fundacji Orange. Cykl zajęć prowadzonych przez nauczycielki i nauczycieli wzmocni kompetencje społeczne dzieci, w szczególności uważność, współpracę, empatię, a także krytyczne myślenie. Pomoże też przygotować najmłodszych na wyzwania, które mogą spotkać w świecie pełnym ekranów. Zgłoszenia można przesyłać do 25 kwietnia 2025 r.

W rzeczywistości pełnej intensywnych bodźców, atrakcji online i przeładowania informacjami, trudniej o równowagę zarówno dorosłym, jak i dzieciom. Według raportu NASK „Nastolatki 3.0” ponad połowa nastolatków (54,9%) funkcjonuje w trybie multiscreeningu, czyli używa kilku urządzeń równocześnie, co wpływa na spadek koncentracji poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę.

- W świecie pełnym ekranów warto ćwiczyć i rozwijać umiejętności, które przygotują dzieci na wyzwania związane z obecnością technologii w naszym życiu. Te umiejętności to nie tylko higiena i bezpieczeństwo cyfrowe, ale też uważność. Wpływa ona na koncentrację, możliwość uczenia się, a także dbania o siebie i relacje z innymi - mówi Małgorzata Kowalewska, Członkini Zarządu ds. Programowych Fundacji Orange.

MegaMisja dla przedszkoli i szkół

Fundacja Orange prowadzi szereg inicjatyw nastawionych na wsparcie dzieci w rozwoju kompetencji społecznych ułatwiających funkcjonowanie w rzeczywistości pełnej technologii. Do 25 kwietnia br. szkoły i przedszkola mogą zgłaszać się do bezpłatnych programów edukacyjnych MegaMisja dla szkół i MegaMisja dla przedszkoli. Na zajęciach dzieci ćwiczyć będą uważność, współpracę, empatię, rozpoznawanie emocji swoich i innych, a także krytyczne myślenie. Te umiejętności to prawdziwe MegaMoce.

Cykl zajęć prowadzić będą nauczycielki i nauczyciele w oparciu o gotowe scenariusze zajęć, którym towarzyszy historia o zabawnym Psotniku. Tworzy ona możliwość nauki poprzez zabawę i zwiększa zaangażowanie dzieci.

  • MegaMisja dla przedszkoli skierowana jest do dzieci w wieku 5-6 lat i zachęca do rozmowy z dziećmi o uważności, emocjach, zaufaniu; proponuje także liczne aktywności ruchowe tak potrzebne dzieciom w tym wieku. Dodatkowe działania kierowane są także do rodziców, którzy mogą ćwiczyć w domu kompetencje zdobyte przez dzieci w placówce.
  • MegaMisja dla szkół to zajęcia dla klas 1-3, na których dzieci poznają takie zagadnienia jak higiena cyfrowa i zasady bezpieczeństwa w internecie (w tym ochrona prywatności i przed fake newsami). Zajęcia pomyślane są tak, by dzieci jak najwięcej współdziałały i same dochodziły do wielu wniosków. MegaMisja dla klas 1-3 z sukcesem realizowana jest już od 10 lat. Wzięło w niej udział już 50 tys. dzieci z blisko 2 tys. szkół w całej Polsce.

Nauczycielki i nauczyciele, którzy poprowadzą zajęcia MegaMisji, otrzymają kompleksowe wsparcie ze strony Fundacji oraz możliwość rozwoju nowych kompetencji. Placówki nie ponoszą żadnych kosztów związanych z udziałem w programach. Zdobywają natomiast gry, książki, zestawy kreatywne i inne materiały dydaktyczne do pracy z dziećmi.

Jak się zgłosić

Zgłoszenia do MegaMisji dla przedszkoli i MegaMisji dla szkół przyjmowane są do 25.04.2025 r. do godz. 12.00. Placówki zainteresowane udziałem powinny wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www.fundacja.orange.pl/megamisja oraz przygotować krótkie nagranie video z odpowiedzią na pytanie, dlaczego chcą uczestniczyć w inicjatywie. Do 13 czerwca 2025 r. niezależna komisja wybierze 150 przedszkoli oraz 140 szkół, które od września 2025 r. rozpoczną realizację zajęć z dziećmi.

W obu inicjatywach mogą wziąć udział placówki publiczne i niepubliczne. Szczegóły na stronie  www.fundacja.orange.pl/megamisja

20 lat na rzecz dzieci i edukacji

W 2025 roku mija 20 lat działania Fundacji Orange. W tym czasie w jej projektach edukacyjnych wzięło udział łącznie prawie 650 tys. dzieci, a ponad 93 tys. nauczycieli skorzystało ze wsparcia w rozwoju kompetencji cyfrowych niezbędnych w pracy z młodzieżą. Od roku 2025 kolejnych 11 tys. weźmie udział w szkoleniach o AI. Fundacja utworzyła 124 multimedialne świetlice w małych miastach i wsiach, z których tylko w 2024 roku skorzystało 112 tys. osób. W pierwszych latach działania Fundacja pomogła zapewnić dostęp do internetu wielu placówkom: skorzystało z niego 3500 bibliotek publicznych i 14500 szkół. Jest partnerem wielu działań i kampanii na rzecz bezpieczeństwa i higieny cyfrowej. Wydaje raporty i publikacje, poradniki i gotowe scenariusze zajęć edukacyjnych. Więcej na www.fundacja.orange.pl.

 

Kontakt dla mediów

Magda Mierzwińska, Fundacja Orange

e-mail: magda.mierzwinska@orange.com

tel. +48 512 356 297

----------------------------------------------------------


Informacje prasowe

Lead the Future – nowa strategia Orange Polska. Kolejny poziom na drodze budowania wartości

19 marca 2025
Lead the Future – nowa strategia Orange Polska. Kolejny poziom na drodze budowania wartości

pobierz-PDF

Orange Polska prezentuje dziś nowy, ambitny plan strategiczny Lead the Future, który odpowiada na dynamicznie zmieniające się wyzwania przyszłości, kształtowanej przez cyfrowe technologie. Przenosi on proces tworzenia wartości przez firmę na kolejny poziom.

Lead the Future następuje po zrealizowanej z sukcesem strategii .Grow, która wprowadziła Orange Polska na ścieżkę stabilnego, rentownego wzrostu, budowanego przez działalność komercyjną. Realizując nowy plan, Orange Polska zamierza umocnić wiodącą pozycję na rynku, opierając ją na zaufaniu, najlepszej jakości sieciach i usługach telekomunikacyjnych, a także zintegrowanych rozwiązaniach cyfrowych.

Celem Lead the Future jest dalszy rentowny wzrost oraz podniesienie efektywności. Pozwoli to znacznie zwiększyć przepływy pieniężne i wygenerować trwałą wartość dla akcjonariuszy. Odzwierciedleniem nowego planu strategicznego są nowe, ambitne, średniookresowe cele finansowe oraz polityka konsekwentnych wypłat dywidendy.

Aby osiągnąć te cele, Orange Polska wzmocni sprawdzone już strategie budowania wartości oraz podejmie nowe, istotne działania. Plan Lead the Future opiera się na czterech filarach:

  1. Rentowny WZROST – intensyfikując sprawdzone strategie budowania wartości, Orange Polska będzie pozyskiwać nowych klientów odpowiadając na rosnący popyt na rozwiązania cyfrowe. To przełoży się na wzorcowy wzrost.
  2. Nowoczesna SIEĆ – Orange Polska będzie wzmacniać wysokiej jakości sieć i infrastrukturę, by efektywnie wspierać wzrost komercyjny, a jednocześnie zwiększać jej monetyzację.
  3. TRANSFORMACJA i innowacje – poprzez kompleksową transformację sposobu działania, Orange Polska chce zapewnić najlepsze doświadczenia klientów, a także osiągnąć dalszy wzrost efektywności i oszczędności.
  4. Silny ZESPÓŁ – rozwój nowych kompetencji zespołu i kultury przedsiębiorczości będą wspierać realizację nowego planu.

Długoterminowy program motywacyjny, ściśle skorelowany ze wzrostem wartości spółki, połączy działania zarządu i wyższej kadry kierowniczej z interesem akcjonariuszy.

Komentując nową strategię, Liudmila Climoc, prezeska zarządu, powiedziała:

„Potrzeby klientów, otoczenie konkurencyjne oraz kształtujące naszą branżę technologie stale się zmieniają – i to w coraz szybszym tempie. Zdolność przewidywania, adaptacji i reagowania na pojawiające się w związku z tym wyzwania zdecyduje o naszych przyszłych sukcesach.

Mając to na uwadze, przedstawiamy dzisiaj nowy plan strategiczny Lead the Future, który wzmocni naszą wiodącą pozycję rynkową, dostosuje naszą działalność do przyszłych wyzwań i przyczyni się do wzrostu naszych zysków.”

Prognozy wskazują, że rynek usług telekomunikacyjnych i informatycznych będzie w najbliższych latach rósł. Wynika to z rosnącego zapotrzebowanie klientów na coraz lepszą jakość tych usług. Orange Polska jest doskonale przygotowany do tego, aby wykorzystać te trendy.

Konsumenci oczekują wygodnego korzystania z usług i chcą czuć się bezpiecznie w sieci. Orange Polska jest liderem rynku w zakresie jakości i komfortu usług oraz cyberbezpieczeństwa. Firma umocni swoją pozycję rynkową rozszerzając ofertę o usługi zintegrowane, które odpowiadają na nowe potrzeby gospodarstw domowych. Będzie przy tym korzystać ze sprawdzonych strategii konwergentnych skoncentrowanych na wartości. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji oraz nowe, spersonalizowane produkty i usługi, pomogą pozyskać nowych klientów. Będzie to baza dla przyszłego wzrostu w konwergencji.

Biznes coraz częściej poszukuje partnera technologicznego, popyt na usługi IT i integracyjne rośnie. Orange Polska wykorzysta swoje kompetencje na rynku dużych klientów biznesowych, a wprowadzany nowy, zintegrowany model operacyjny, pozwoli przynieść jeszcze większą wartość. Także mniejsze firmy - w miarę zwiększania się ich potrzeb cyfrowych - będą coraz częściej korzystać z naszych zintegrowanych rozwiązań.

Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska, dodała:

„Sztuczna inteligencja jest na ustach całego świata. Dla Orange Polska to nie tylko modne hasło, ale stosowane już dzisiaj narzędzie, które pomaga nam w pełni odkrywać nasz potencjał biznesowy. W kolejnych latach, AI zrewolucjonizuje doświadczenia klientów oraz naszą zdolność do identyfikowania, personalizacji i zaspokajania ich potrzeb. To przełoży się na wzrost przychodów. Sztuczna inteligencja zmieni również sposób działania naszej sieci, prowadzenia biznesu, podnosząc jakość usług i efektywność.

Aby sprostać wyzwaniom przyszłości, budujemy kulturę przedsiębiorczości, skupiamy się na podnoszeniu i zdobywaniu przez pracowników nowych kompetencji oraz pozyskiwaniu i utrzymaniu największych talentów.  

Zrównoważony rozwój to dla nas kluczowa wartość, wbudowana w nasze DNA. Realizując strategię Lead the Future, będziemy się kierować jego zasadami w każdym aspekcie naszych działań.

Chcemy być najbardziej lubianym i darzonym największym zaufaniem dostawcą usług cyfrowych w Polsce oraz preferowanym pracodawcą. W ten sposób, będziemy budować wartość dla wszystkich interesariuszy.”

Jacek Kunicki, członek zarządu ds. finansów, kontynuował:

„Plan Lead the Future wyznacza nowy etap wzrostu, opartego na solidnych podstawach. Bazujemy na stworzonym już modelu, który sprostał ogromnym wyzwaniom makroekonomicznym. W okresie poprzedniej strategii zapewnił on akcjonariuszom łączny zwrot w wysokości ponad 40%, na który złożyły się dywidendy i wzrost kursu akcji. Wraz z planem Lead the Future, wynosimy rentowny wzrost na kolejny poziom, przykładając jeszcze większą wagę do wskaźników zwrotu, które budują wartość dla akcjonariuszy.

Średniookresowa prognoza finansowa

Cele Prognoza na lata 2025-2028[1]
EBITDAaL Niski do średniego jednocyfrowy wzrost (CAGR)
eCapex/przychody <14% jako średni poziom w tym okresie
Organiczne przepływy pieniężne Co najmniej 1,2 mld zł w 2028 roku
Dywidenda na akcję 0,53 zł jako poziom bazowy w latach 2025-2028

Bardziej niż kiedykolwiek skupiamy się na generowaniu przepływów pieniężnych, co uwzględniliśmy w naszej prognozie. Postawiliśmy sobie nowy ambitny cel, aby w 2028 roku osiągnąć organiczne przepływy pieniężne w wysokości co najmniej 1,2 mld zł. Solidna generacja gotówki jest podstawą do budowania wartości dla akcjonariuszy.

Osiągniemy ten cel poprzez konsekwentny wzrost EBITDAaL, wsparty efektywnymi nakładami inwestycyjnymi, skoncentrowanymi na obszarach, które generują najwyższe zwroty.

Kluczem do uwolnienia wartości będzie wzrost komercyjny. To oznacza wykorzystanie naszych głównych motorów wzrostu, jakimi są kluczowe usługi telekomunikacyjne oraz usługi IT i integracji, odpowiadające za większość naszych przychodów i zysków.

Jednocześnie, zintensyfikujemy działania na rzecz transformacji i poprawy efektywności w celu zmniejszenia wskaźnika kosztów pośrednich i zwiększenia marż. Kluczowym narzędziem w tym procesie stanie się sztuczna inteligencja, wspierająca transformację we wszystkich elementach naszego modelu biznesowego.

W efekcie, w okresie objętym nowym planem, osiągniemy niski do średniego jednocyfrowy CAGR wskaźnika EBITDAaL – szybszy od wzrostu przychodów.

Nasze plany inwestycyjne będą wymagać nakładów w wysokości porównywalnej do 2024 roku. Priorytetem będą aktywa wspierające wzrost komercyjny, a konkretnie sieć 5G i sieć światłowodową. W ten sposób, poprzez poprawę alokacji nakładów podniesiemy ich produktywność, co znajdzie odzwierciedlenie w spadku wskaźnika nakładów inwestycyjnych do przychodów. Wszystkie te działania – osiągniecie wyższej EBITDAaL, poprawa alokacji nakładów inwestycyjnych i zwiększenie przepływów pieniężnych – przyczynią się do dalszego wzrostu stopy zwrotu z zaangażowanego kapitału dla Orange Polska.

Naszym ambitnym celom finansowym towarzyszy zobowiązanie do zapewnienia akcjonariuszom trwałego i progresywnego wynagrodzenia – proponowana dywidenda za rok finansowy 2024 w wysokości 0,53 zł na akcję została przyjęta jako poziom bazowy dla całego okresu objętego nowym planem.”

Liudmila Climoc, prezeska zarządu, podsumowała:

„Plan strategiczny Lead the Future to dla Orange Polska nowy, ekscytujący etap na ścieżce wzrostu i budowania wartości.

Nasz biznes jest obecnie w doskonałej kondycji, a dzięki wsparciu utalentowanych i pełnych pasji zespołów, wejdziemy na kolejny etap rozwoju.  

Dla klientów chcemy być najlepsi. Będziemy wyznaczać trendy w telekomunikacji i rozwiązaniach cyfrowych i osiągać rentowny wzrost, wspierany najlepszej jakości usługami. Kompleksowe działania transformacyjne pomogą stworzyć model działalności gotowy na przyszłość, wyznaczający standardy branży pod względem efektywności i rentowności.

Dla Orange Polska, przyszłość nie jest odległą wizją, lecz rzeczywistością, którą już teraz kreujemy. Chcemy być liderem tej przyszłości – patrząc w kierunku 2028 i kolejnych lat.”

Polityka dywidendowa

Orange Polska uznaje dywidendę w wysokości 0,53 zł na akcję jako poziom bazowy na lata 2025-2028. Decyzje o wzroście dywidendy będą podejmowane co roku, z uwzględnieniem prognozowanych bazowych trendów finansowych oraz kondycji bilansu.

-----------------------------------------------------------------------

[1] Z wyłączeniem istotnych nieorganicznych zmian w strukturze Orange Polska oraz płatności z tytułu istotnych roszczeń i spraw sądowych; CAGR względem 2024 roku.

Mediateka


Informacje prasowe

Chapell Roan, Michael Kiwanuka i Barry Can’t Swim na Orange Warsaw Festival 2025

24 lutego 2025
Chapell Roan, Michael Kiwanuka i Barry Can’t Swim na Orange Warsaw Festival 2025

pobierz-PDF

Chappell Roan Midwest Princess headlinerką Orange Warsaw Festival 2025. HOT TO GO! Nowa, niezwykle wszechstronna super-gwiazda globalnego alt-popu dołącza do ogłoszonej już sobotniej headlinerki . Charli xcx. Co to jest za skład! Dwie artystki z absolutnej światowej topki, zdobywczynie tegorocznych nagród Grammy i kreatorki bieżących, muzycznych trendów na jednym festiwalu w Warszawie. W piątek dołączymy do Pink Pony Club, a sobota będzie BRAT! Na tegorocznej edycji OWF meldują się również Michael Kiwanuka - mistrz niezwykłych emocji, a także Barry Can't Swim - przyszłość światowej elektroniki.

Widzimy się w dniach 30-31 maja, na Torze Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie! Bilety na www.orangewarsawfestival.pl. Klienci Orange mogą je kupić ze 15% zniżką. Kod rabatowy do eBiletu lub do AlterSklepu można pobrać w aplikacji Mój Orange, w zakładce Dla Ciebie.

CHAPPELL ROAN

Odważne popowe melodie, szczery przekaz i duża dawka brokatu tworzą świat Chappell Roan - nowej, niezwykle wszechstronnej popowej super-gwiazdy. Popularność amerykańskiej artystki wręcz eksplodowała po wydaniu albumu "The Rise and Fall of a Midwest Princess" w 2023 roku. Dzięki spektakularnym koncertom, szybko zbudowała globalną, bardzo zaangażowaną społeczność fanów, a następnie stworzyła własny, fantastyczny muzyczny wszechświat, który celebruje queerową ekspresję i honoruje jej prawdziwe „ja” – do którego wszyscy chcą dołączyć.

Chappell wiedziała od najmłodszych lat, że chce być artystką. W dzieciństwie uczęszczała na zajęcia aktorskie, a w wieku 12 lat zaczęła grać na pianinie, zyskując w szkole miano „tej śpiewającej dziewczyny”. W wieku 16 lat wydała utwór "Die Young", który przyniósł jej kontrakt z dużą wytwórnią i doprowadził do wydania debiutanckiej EP-ki "School Nights" (2017). Jednak, dopiero w 2020 roku, dzięki synth-popowemu przebojowi "Pink Pony Club" świat poznał Chappell Roan, w całej jej wspaniałości. Inspirowane niemal wszystkim, od lalek Bratz po burleskę i Hannę Montanę, uniwersum Chappell Roan oparte jest na kiczowatych, błyszczących, zabawnych rzeczach, które artystka ceniła jako dziecko. "Po prostu staram się uhonorować swoje wewnętrzne dziecko, które myślało, że nie jest nic warte, i udowodnić jej, że tak naprawdę jest naprawdę dobrą osobą", przyznaje Roan. A już 30.05 dołączymy do niej w tej celebracji na OWF 2025!

MICHAEL KIWANUKA

W grudniu, pięć lat po nagrodzonej Mercury Prize oraz nominowanej do Grammy i Brit płycie „Kiwanuka”, Michael Kiwanuka powrócił z albumem „Small Changes” – dziełem, które potwierdza jego status jako jednego z najważniejszych songwriterów swojego pokolenia. Od 2012 roku i debiutanckiego albumu „Home Again” artysta urósł do rangi kluczowego przedstawiciela brytyjskiego soulu, indie rocka i folku. Duża w tym zasługa sukcesu albumu „Love & Hate” (2016), na którym znalazły się takie piosenki jak „Cold Little Heart, czy utwór tytułowy. Jak przyznaje, "Love & Hate" był dość introspektywny i stanowił dla niego rodzaj terapii. Tworząc płytę "Kiwanuka" (2019), czuł się w końcu sobą. Natomiast "Small Changes" to efekt wydarzeń, jakie wpływały na artystę w ostatnim czasie - m.in. narodzin dwójki dzieci. Mówiąc o życiowych zmianach Michael cytuje jednego ze swoich przyjaciół, który zapewniał go, że "dzieci dodają skrzydeł". "Nie wiedziałem wtedy, co miał na myśli, ale teraz całkowicie to rozumiem", puentuje Kiwanuka. Nie przegapcie tego wyjątkowego koncertu na OWF 2025! 30.05, Orange Stage

BARRY CAN'T SWIM

W dzisiejszych czasach może być trudno znaleźć artystów z tak szerokim wachlarzem energii i emocji jak Barry Can’t Swim. Jego styl – czerpiący wokale i sample z całego świata – zbudowany jest w niemal progresywno-jazzowy sposób: eklektyczny, dynamiczny i czasami wręcz duchowy. Barry Can’t Swim, czyli Joshua Mainnie, konsekwentnie rozwijał się w ramach undergroundowych wytwórni w UK, zanim ostatecznie podpisał kontrakt z Ninja Tune w 2021 roku. Jego pierwsze EP w tej wytwórni - „More Content” - umieściło Szkota obok Bonobo, Bicep i Peggy Gou w lidze najbardziej ekscytujących artystów elektronicznych na świecie. Album „When Will We Land?” ukazał się w październiku 2023 roku i odniósł ogromny sukces zarówno krytyczny, jak i komercyjny, przynosząc artyście nominacje do Mercury Prize i BRIT Awards. A już 31.05 Barry Can't Swim zobaczy, że Warsaw Can Party!

Bilety normalne w sprzedaży do 15 maja lub wyczerpania puli (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). Dostępne tutaj.

Karnet 2 DNI - 659 zł

Karnet 2 dni z 15% rabatem dla klientów Orange - 560 zł

Bilet jednodniowy - 439 zł

Bilet jednodniowy z 15% rabatem dla klientów Orange - 373 zł

Do podanych cen należy doliczyć koszt obsługi (opłata serwisowa): +5%

Mediateka

Scroll to Top