Informacje prasowe

Małopolska Unia Światłowodowa – szybki internet w małopolskich gminach

26 lipca 2018

Małopolska Unia Światłowodowa – szybki internet w małopolskich gminach

Z inicjatywy Orange Polska i przedstawicieli Nowego Targu, Podegrodzia i Gorlic powołano Małopolską Unię Światłowodową. Jej celem jest zapewnienie szerokopasmowego internetu mieszkańcom Małopolski, likwidacja „białych plam” w województwie oraz rozwój społeczeństwa informacyjnego. Pierwszego dnia przystąpiło do niej łącznie 11 gmin z regionu.  Marszałek województwa małopolskiego objął Unię honorowym patronatem.

W 60 małopolskich gminach  obejmujących 423 miejscowości Orange Polska przygotowuje się do realizacji inwestycji związanych z budową sieci szerokopasmowego dostępu do internetu. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Dzięki temu do 2020 r.  światłowód dotrze do ponad 55 tys. gospodarstw domowych i 627 szkół, a operator na inwestycje przeznaczy nawet 176 mln zł, ze środków własnych oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Pierwsze ze szkół zostaną podłączone już w te wakacje.

Celem Unii Światłowodowej jest współpraca z lokalnymi samorządami w celu optymalizacji procesu inwestycyjnego i zapewnienie dostępu do szerokopasmowego internetu na terenie „białych plam” województwa. Dzięki przystąpieniu do Małopolskiej Unii Światłowodowej, gminy będą uczestniczyć w ustalaniu  założeń projektu inwestycyjnego, aby wybudowana sieć najlepiej odpowiadała na potrzeby mieszkańców, firm i jednostek publicznych.

Przystąpienie do Unii daje również możliwość promocji gminy jako lokalizacji przyjaznej inwestorom a zrealizowana inwestycja pozwoli na  wprowadzenie publicznych e-usług i oszczędnościowych rozwiązań typu Smart City.

To kolejna, piąta Unia Światłowodowa. Łącznie do Lubuskiej, Pomorskiej, Mazowieckiej i Zachodniopomorskiej Unii Światłowodowej przystąpiło 172 gmin.

Udostępnij: Małopolska Unia Światłowodowa – szybki internet w małopolskich gminach

Informacje prasowe

Rekordowy wzrost liczby klientów Orange Światłowodu

24 lipca 2018

Rekordowy wzrost liczby klientów Orange Światłowodu
W drugim kwartale 2018 roku aż 39 tys. klientów zdecydowało się na Orange Światłowód. Z superszybkiego internetu korzysta niemal 300 tys. użytkowników, czyli dwukrotnie więcej niż przed rokiem. O ponad jedną trzecią wzrosła liczba indywidualnych klientów usług konwergentnych. Dzięki automatyzacji i uproszczeniu procesów biznesowych Orange Polska obniżył koszty pośrednie swojej działalności aż o 10% rok do roku. Firma podtrzymuje całoroczny plan w zakresie EBITDA. Tak wyglądają wybrane dane z opublikowanych właśnie wyników Orange Polska za II kwartał.

W drugim kwartale 39 tys. nowych klientów wybrało Orange Światłowód i jest to najlepszy wynik kwartalny w historii – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. – Światłowód jest już dostępny dla blisko 3 mln domów i mieszkań w Polsce. Podpisaliśmy też umowę z T-Mobile, by otworzyć ich klientom dostęp do naszej sieci światłowodowej. To pozwoli Orange Polska uzyskać wyższą stopę zwrotu z tej sieci i przyspieszy upowszechnianie się tej technologii i konwergencji w Polsce – dodał.

Orange Polska przybywa użytkowników pakietów konwergentnych, łączących usługi stacjonarne, mobilne, i telewizję. Są one opłacalne dla klientów, a dla firmy budują długoterminową wartość. Oferta telewizyjna Orange również zdobywa coraz więcej użytkowników. Orange TV ogląda już 900 tys. Polaków. Korzystny wpływ na wyniki Orange Polska w drugim kwartale miały znaczące oszczędności wynikające z transformacji działalności. – To wszystko sprawia, że możemy potwierdzić całoroczne przewidywania w zakresie EBITDA. Jesteśmy na dobrej drodze, by wrócić na ścieżkę wzrostu, zgodnie z założeniem strategii Orange.One – podsumował Jean-François Fallacher.

Wyniki komercyjne pod znakiem światłowodu, konwergencji i telewizji

Wyniki za drugi kwartał pokazują, że klienci coraz chętniej wybierają korzystne konwergentne pakiety usług komórkowych i stacjonarnych. W drugim kwartale 2018 roku ich liczba zwiększyła się o 47 tys., czyli o 33% rok-do-roku. W przypadku indywidualnych klientów szerokopasmowego internetu, ponad połowa (54%) korzysta z konwergentnych usług (wobec 43% rok wcześniej), a wśród klientów indywidualnych korzystających z mobilnych usług głosowych, udział ten wzrósł do 42% (w porównaniu z 31% rok wcześniej).

Liczba klientów usług światłowodowych w drugim kwartale wzrosła o 39 tys. i w porównaniu z końcem czerwca 2017 jest niemal dwukrotnie wyższa. Dzięki stale uatrakcyjnianej ofercie telewizyjnej liczba użytkowników Orange sięgnęła 900 tys., a w samym w drugim kwartale przybyło ich 25 tys.

Rośnie też liczba klientów usług mobilnych. W drugim kwartale wzrosła o 116 tys. i jest to najlepszy wynik od wielu kwartałów. Przyczyniła się do tego zwłaszcza stabilizacja sytuacji na rynku usług na kartę po wprowadzeniu obowiązku rejestracji kart prepaid. Liczba klientów usług na kartę wzrosła w porównaniu z pierwszym kwartałem o blisko 2%. Z kolei liczba abonamentowych klientów komórkowych zwiększyła się o 43 tys.

Kluczowe wskaźniki finansowe: cel EBITDA utrzymany, przychody stabilne w porównaniu z poprzednim kwartałem, obniżanie kosztów przynosi efekty.

Orange Polska potwierdza całoroczny cel skorygowanej EBITDA na poziomie ok. 3 mld zł zgodnie ze standardem MSR 18 (ok. 2,75 mld zł zgodnie ze standardem MSSF 15). W drugim kwartale wynik EBITDA był niższy o 4,3% rok do roku. Na ewolucję EBITDA wpływ miały dużo niższe niż przed rokiem zyski ze sprzedaży aktywów z powodu przedłużających się negocjacji przy sprzedaży nieruchomości. Jednak, wyłączając ten wpływ, skorygowana EBITDA wzrosła o 2,5% rok-do-roku. Korzystny wpływ na EBITDA miało obniżenie kosztów pośrednich działalności firmy aż o 10% rok do roku.

Na przychody Orange Polska pozytywnie wpłynęło kilka czynników: przede wszystkim wzrost przychodów z usług konwergentnych, IT i integracji, a także ofert hurtowych. Z drugiej strony, firma odnotowała spadek przychodów ze sprzedaży sprzętu czy usług tradycyjnych. W sumie przychody zmniejszyły się 2,6% w porównaniu z 2 kwartałem ub. roku, natomiast były stabilne kwartał-do-kwartału.

W pierwszym półroczu Orange intensywnie inwestował. Aż 35% całego budżetu na inwestycje, wynoszącego 939 mln zł, przeznaczono na rozbudowę sieci światłowodowej. O niemal połowę w stosunku do czerwca 2017 r. wzrosły nakłady na rozwój sieci mobilnej. Operator przeznaczył na ten cel 135 mln zł. Orange zdecydował się m.in. na refarming, czyli zmianę przeznaczenia posiadanych zasobów częstotliwości. Pozwoli to zwiększyć pojemność sieci 4G LTE Orange nawet o 40% do roku 2020. Całoroczny cel inwestycyjny Orange pozostaje bez zmian, na poziomie 2-2,2 mld zł, z czego do 800 mln zł planuje przeznaczyć na budowę światłowodów.

Pełna treść raportu przedstawiającego szczegółowe wyniki finansowe i komercyjne dostępna jest na stronie: www.orange-ir.pl

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 

Mediateka

Udostępnij: Rekordowy wzrost liczby klientów Orange Światłowodu

Informacje prasowe

Nowość. Smartfony bez abonamentu, na raty 0% dla klientów Orange

24 lipca 2018

Nowość. Smartfony bez abonamentu, na raty 0% dla klientów Orange
Orange jako pierwszy operator zaoferował swoim klientom telefony bez abonamentu, w ratach 0% (RRSO 0%). Z oferty mogą skorzystać klienci Orange, którzy mają podpisaną umowę na usługi mobilne. Smartfon można kupić w dowolnym momencie trwania umowy. Do wyboru jest ponad 70 urządzeń w bardzo konkurencyjnych cenach.

Od dzisiaj klienci Orange mogą kupić nowe urządzenia bez abonamentu w ratach 0%. W sprzedaży są dostępne nowoczesne smartfony w 20 ratach, bez opłaty na start, m.in. Samsung Galaxy A6 (49 zł/mc), Huawei P20 Lite (64 zł/mc), czy LG K11 (39,95 zł/mc); w sumie ponad 70 modeli.To rozwiązanie powinno zadowolić klientów, którzy stracili swój telefon, nie chcą czekać z zakupem nowego modelu do podpisania kolejnej umowy, potrzebują dodatkowego urządzenia lub zdecydują się dokupić telefon do posiadanej już karty SIM. Spłata rat odbywa się na to samo konto, gdzie klient posiada już inne usługi Orange. To oznacza brak dodatkowych formalności związanych z zakupem telefonu. Harmonogram spłaty rat zostanie dołączony do kolejnej faktury.

Smartfony i inne urządzenia są dostępne na stronie internetowej i w salonach Orange. Potwierdzeniem zakupu jest umowa sprzedaży, którą klient otrzyma przy odbiorze urządzenia. Przy zakupie online operator oferuje darmową dostawę.

Udostępnij: Nowość. Smartfony bez abonamentu, na raty 0% dla klientów Orange

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej