Technologie zmieniają nasze życie, oferują coraz większe możliwości komunikowania się i rozwoju. Niosą za sobą także wyzwania, z którymi musimy sobie radzić - indywidualnie, w rodzinach i jako społeczeństwo. Orange we wszystkich krajach, w których obecna jest marka, zwraca uwagę na potencjalne zagrożenia związane z cyfrowymi narzędziami i pokazuje sposoby radzenia sobie z nimi. Startuje polska odsłona globalnej inicjatywy promującej odpowiedzialne korzystanie z technologii. Ruszył także portal Razem w sieci, dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć więcej o świadomym korzystaniu z możliwości, jakie daje cyfrowy świat.
- Nowoczesne technologie są naszymi sprzymierzeńcami. Otworzyły przed nami niesamowite możliwości, to nie ulega wątpliwości. Chcemy pokazywać te dobre strony internetu i uczyć, jak radzić sobie z tymi trudniejszymi aspektami bycia online. Od wielu lat dbamy o bezpieczeństwo internautów i mądrą edukację cyfrową. Programy Fundacji Orange uczą dzieci i młodzież bycia świadomymi użytkownikami multimediów. Wdrażamy rozwiązania technologiczne i usługi bezpieczeństwa. Wyzwań jest jednak coraz więcej. Nadużywanie czasu spędzanego przed ekranem, kontakt z nieodpowiednimi treściami - to tylko niektóre zagrożenia w internecie. Z tym wszystkim muszą sobie radzić coraz młodsi użytkownicy i ich rodzice. Stąd nasz apel. Będziemy wspierać budowanie świadomości na temat roli technologii w naszym życiu i potrzeby równowagi pomiędzy tym, co wirtualne, a co realne, aby w centrum naszej uwagi pozostawał drugi człowiek -mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.
Rodzice mogą od dziś korzystać z nowego serwisu internetowego Razem w sieci. Znajdą tam praktyczne informacje i wskazówki, odpowiadające na najbardziej aktualne dziś pytania: od kiedy dziecko powinno zacząć korzystać z urządzeń multimedialnych; jak odpowiednio zabezpieczyć pierwszy smartfon dziecka, jak chronić najmłodszych w internecie, towarzyszyć im w cyfrowym świecie, jak rozmawiać z nastolatkiem zanurzonym w wirtualnym świecie, który jest dla niego równie ważny, jak ten offline; gdzie szukać pomocy, gdy dzieje się coś niepokojącego; co robić, jeśli mamy wrażenie, że spędzamy za dużo czasu przed ekranem; jak zabezpieczyć komputer i smartfon, ale też jak wykorzystać pozytywnie możliwości, które technologie stwarzają. Można też pobrać specjalny test, który pomoże ocenić, ile czasu rzeczywiście spędzamy w internecie i czy nie stwarza to ryzyka uzależnienia.
Orange Polska od lat bardzo aktywnie działa na rzecz edukacji cyfrowej i bezpieczeństwa w internecie, zwłaszcza jeśli chodzi o najmłodszych internautów. Wszystkie działania są odpowiedzią na rzeczywiste i aktualne potrzeby oraz wyzwania społeczne, opierają się na wynikach badań i konsultacjach z ekspertami w danej dziedzinie, np. raporty EU Kids On-line, „Rodzice i dzieci wobec zagrożeń w internecie” czy „Postrzeganie internetu i nowych technologii”. Firma prowadzi działania edukacyjne poprzez Fundację Orange, a także w ramach wieloletniej współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Dzięki niej powstało wiele narzędzi i materiałów edukacyjnych, takich jak platforma e-learningowa, portale informacyjne oraz broszury i zasady w wersji elektronicznej dla dzieci, rodziców i nauczycieli. W samym 2018 roku z materiałów edukacyjnych skorzystały blisko 2 miliony dzieci i dorosłych. Wszystkie te materiały można teraz znaleźć na stronie Razem w sieci: https://www.orange.pl/razemwsieci#
Więcej na temat programów edukacyjnych Orange Polska i Fundacji Orange dowiesz się z infografiki.
Orange nie tylko edukuje, ale daje swoim klientom konkretne narzędzia ochrony rodzicielskiej. Firma oferuje usługi takie jak Bezpieczny Starter czy Chroń Dzieci w Sieci, które pomagają chronić dzieci przed nieodpowiednimi dla nich treściami. Z kolei Cybertarcza działająca w sieci Orange chroni urządzenia klientów podłączone do internetu przed atakami ze strony cyberprzestępców.
Od dziś w mediach można też zobaczyć spoty towarzyszące globalnej kampanii świadomościowej Orange. Widzowie są świadkami emocji, jakie przeżywa rodzic wręczający swojej córce pierwszego smartfona. Prowokuje to u niego refleksję nad własnymi nawykami związanymi z korzystaniem z cyfrowych narzędzi. Kampania wspierająca bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z technologii będzie prowadzona w 27 krajach, w których działa Orange. Spot wyreżyserowała Katia Lewkowicz, a producentem jest Publicis Conseil.