Jedna z najbardziej oczekiwanych i największych polskich produkcji ostatnich lat „Miasto 44” wchodzi 19 września do kin. Film Jana Komasy to zrealizowana z rozmachem opowieść o miłości, młodości, odwadze i poświęceniu, rozgrywająca się w czasie Powstania Warszawskiego. To kolejna koprodukcja Orange Polska.
„Miasto 44” to projekt filmowy o niespotykanym w Polsce rozmachu scenograficznym, kostiumowym i wizualnym. Konsultantem do spraw efektów specjalnych był wybitny hollywoodzki specjalista Richard Bain, który wcześniej współpracował z takimi wizjonerami kina, jak Christopher Nolan, Peter Jackson oraz Terry Gilliam i ma w dorobku efekty do światowych hitów, m.in. „Casino Royale”, „Incepcji”, „King Konga” i „Nędzników”. Przez plan przewinęło się ponad 3 000 statystów. Budową imponujących dekoracji zajęło się 10 odrębnych ekip, które do zainscenizowania zniszczonego miasta użyły 5 000 ton gruzu. Obsada została wybrana w serii ogólnopolskich castingów, w których wzięło udział ponad 7 000 osób.
„Miasto 44” nie jest filmem historycznym, ani dokumentem o przebiegu Powstania. Mimo że rozgrywa się w walczącym Mieście, opowiada historię ludzi, a nie oddziałów czy barykad. „Miasto 44” nie ma być argumentem w powstańczej dyskusji. Film ma przekazywać emocje, a nie ważyć racje czy odsłaniać kulisy decyzji sprzed 70 lat. To zostawiamy historykom. Nie szukamy spiżowych bohaterów. „Miasto 44” nie jest filmem o polityce. Jest filmem o miłości, młodości i walce. – twierdzą Twórcy filmu.
Specjalny przedpremierowy pokaz „Miasta 44” odbył się na Stadionie Narodowym w Warszawie, w ramach oficjalnych obchodów 70. rocznicy Powstania Warszawskiego. To pierwsze tej skali wydarzenie nie tylko w historii polskiej kinematografii, ale i w Europie. Film obejrzało wówczas ok. 12 000 osób. Wśród nich honorowe miejsce zajęli żyjący Powstańcy, którzy przybyli z całego świata.
Od lat Orange Polska angażuje się w koprodukcje filmowe. Jak dotąd zrealizował 31 projektów, które z zainteresowaniem obejrzało ponad 12 mln Polaków. „Drogówka” to numer jeden w minionym roku, obejrzało go ponad milion widzów. Wraz z filmem „Wałęsa. Człowiek z nadziei”, którego widziało ponad 960 tysięcy osób, tytuły otwierają filmowy box office za 2013 rok. W roku 2014 dużym sukcesem może pochwalić się "Jack Strong", który w czasie swojego pierwszego weekendu w kinach zgromadził na widowni prawie 220 tysięcy widzów, zaś w ciągu pierwszych trzech miesięcy od swojej premiery film obejrzało ponad 1 milion 170 tysięcy kinomaniaków. To jedna z najchętniej oglądanych koprodukcji Orange Polska.
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
e-mail: biuro.prasowe@orange.com