Informacje prasowe

Nowy numer dodatkowy w nju mobile. Oprócz duetów teraz w nju także trio

22 kwietnia 2021
Nowy numer dodatkowy w nju mobile. Oprócz duetów teraz w nju także trio

Od dzisiaj w nju mobile można oprócz głównego, korzystać z dwóch dodatkowych numerów. Trzeci numer kosztuje 19 zł i oprócz nielimitowanych połączeń, SMS-ów i MMS-ów oferuje również dodatkowe 10GB internetu. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy komunikowali, że chcieliby mieć w ofercie kolejny numer dodatkowy.

Wprowadzenie nowego numeru dodatkowego oznacza, że teraz w nju dostępna jest bardzo atrakcyjna oferta w trio. Do tej pory, aby mieć pełną ofertę dla trzech numerów, trzeba było kupić trzecią kartę za 29 zł. Teraz trzeci numer jest tańszy o 10 zł. Dzięki temu każdy numer z trio kosztuje tyle samo, czyli po 19 zł.

Oprócz dotychczasowego numeru głównego (za 19, 29 lub 39 zł) i numeru dodatkowego za 9 zł, teraz można dokupić kolejny numer. Za 19 zł miesięcznie klient korzysta za pomocą dodatkowej karty z oferty numeru głównego (nielimitowane połączenia, SMS-y, MMS-y i internet z pakietu numeru głównego) oraz dodatkowo otrzymuje 10 GB do wykorzystania w kraju wspólnie przez wszystkie trzy numery. W zależności od stażu w nju numeru głównego, klient może otrzymać już na start więcej GB np. 20GB (staż za pół roku), 25GB (za rok) lub 30GB (za dwa lata). Do wspólnego wykorzystania są także  ekstra 2,23 GB w ramach roamingu UE.

W najpopularniejszej w nju ofercie 19 zł na głowę (29 + 9 zł), w wersji trio (+19 zł) klient będzie otrzymywał teraz:

  • nielimitowane rozmowy, SMSy i MMSy w kraju i w roamingu w UE
  • 20 GB internetu na start do wspólnego wykorzystania przez numery w trio (10 GB z numeru głównego + 10GB z numeru nju dodatkowy 19 zł), 40GB po pół roku, 50GB po roku i aż 60GB po dwóch latach (tu liczy się staż numeru głównego, więc jeśli ktoś ma już numer w nju od dwóch lat i dokupi nju dodatkowy 19zł to od razu będzie miał 60GB)
  • 5,62 GB w roamingu UE w ramach pakietu głównego do wspólnego wykorzystania przez trzy numery (3,39 GB z numeru głównego + 2,23 GB z numeru nju dodatkowy 19zł)

Nju dodatkowy 19 zł może być dokupowany tylko przez klientów, którzy wcześniej kupią numer główny na planie nju podstawowy. Oferta będzie rozwijana w kolejnych miesiącach.

Więcej informacji na stronie nju mobile.

Mediateka


Informacje prasowe

Bardzo dobre wyniki finansowe Orange Polska za pierwszy kwartał 2021, coraz bardziej widoczny wpływ światłowodu

21 kwietnia 2021
Bardzo dobre wyniki finansowe Orange Polska za pierwszy kwartał 2021, coraz bardziej widoczny wpływ światłowodu

Orange Polska osiągnął w pierwszych trzech miesiącach bardzo dobre wyniki finansowe: przychody firmy wzrosły o ponad 4%, a EBITDAaL o ponad 5% rok do roku. Dużym zainteresowaniem cieszy się Orange Światłowód – w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku przybyło 54 tys. klientów superszybkiego internetu. W zasięgu sieci światłowodowej Orange jest już 5,2 mln gospodarstw domowych. Wyniki za 1 kwartał są zgodne z całorocznymi planami.

-  Pomimo ograniczeń związanych z pandemią, które wpłynęły także na zakupy w naszych sklepach, osiągnęliśmy dobre wyniki komercyjne. Cieszy nas zainteresowanie światłowodem, powtórzyliśmy drugi najlepszy kwartalny wynik tej usługi. Rośnie zainteresowanie wyższymi prędkościami, a my widzimy, że światłowód w coraz większym stopniu wpływa na wyniki finansowe firmy. W pierwszym kwartale zwiększyliśmy zasięg tej usługi o kolejne 176 tys. gospodarstw domowych. Ogłosiliśmy też  powstanie spółki Światłowód Inwestycje, która pozwoli nam budować superszybką sieć wspólnie z inwestorem, głównie tam, gdzie dziś brakuje infrastruktury. To istotny wkład w cyfryzację kraju, bo jak pokazał ostatni rok, potrzeby są wciąż bardzo duże - powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – Nowoczesne, zdecydowanie mniej energochłonne technologie takie jak światłowód wspierają także zieloną transformację naszego biznesu, m.in. ograniczanie emisji CO2. Odpowiedzialność klimatyczna jest jednym z naszym długoterminowych priorytetów – właśnie ogłosiliśmy nasze cele w tym zakresie na najbliższe lata. Będzie to też widoczne w naszej nowej strategii, którą planujemy przedstawić w  czerwcu – dodał.

Solidne wyniki komercyjne: dalsze efekty strategii opartej na budowaniu wartości

W pierwszym kwartale przybyło 20 tysięcy indywidualnych klientów ofert konwergentnych, co oznacza 8% wzrost rok do roku. Klienci dokupują kolejne usługi do swoich pakietów, rośnie też udział klientów światłowodu, co przekłada się na wzrost ARPO (średni przychód na klienta) z ofert konwergentnych. Wynosi już 109,6 zł i wzrosło w ciągu roku o prawie 5%.

Na wzrost liczby klientów szerokopasmowego internetu (3,6% rok do roku) wpłynęło głównie  duże zainteresowanie światłowodem: liczba klientów światłowodowych zwiększyła się aż o 38% rok do roku. Stanowią oni już 29% wszystkich klientów usług internetowych Orange Polska. ARPO z usług światłowodowych jest też zdecydowanie wyższe niż z pozostałych usług internetowych – klienci chętnie wybierają wyższe opcje prędkości (stanowiły one w pierwszym kwartale niemal 1/3 zawartych umów), częściej korzystają z usług telewizyjnych.

Dzięki kolejnym inwestycjom światłowód jest coraz bardziej dostępny – obecnie w zasięgu jest już 5,2 mln gospodarstw domowych, w 168 miastach. Około połowa tego zasięgu znajduje się w małych lub średnich miastach. Rośnie także wykorzystanie sieci przez klientów – wskaźnik ten sięga już 16% (na koniec 1 kwartału 2020  było to 13%), a w 10 miastach przekroczył 30%.

W pierwszym kwartale przybyło także 88 tysięcy klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych, co oznacza 5% wzrostu rok do roku. Na ARPO z usług mobilnych negatywnie wpłynęły niższe wpływy z roamingu spowodowane pandemią, niemniej trend w tym zakresie się poprawia: w pierwszym kwartale 2021 ARPO było niższe o 2,9% w porównaniu do 3,9% spadku rok wcześniej.

Liczba klientów usług prepaid nadal maleje, m.in. z powodu ograniczeń w podróżach spowodowanych pandemią, niemniej ARPO z tych usług wzrosło dzięki większemu korzystaniu przez klientów zarówno z usług głosowych, jak i transmisji danych.

Kluczowe wskaźniki finansowe: wzrost przychodów i EBITDAaL

Rentowność operacyjna EBITDAaL za pierwszy kwartał 2021 była wyższa o ponad 5% rok do roku. Co istotne, wynik ten – oprócz dalszych oszczędności kosztowych - w coraz większym stopniu odzwierciedla wzrost przychodów. To oznacza, że wzrost ma coraz bardziej solidne fundamenty.

Przychody Orange Polska za pierwszy kwartał wzrosły o 4,1% rok do roku. Na ten wynik wpłynęły przychody z konwergencji, które były wyższe o 14% rok do roku. Widać, że tempo tego wzrostu przyspiesza w porównaniu do poprzednich kwartałów – zarówno za sprawą rosnącej liczby klientów tych usług, a także wyższego ARPO. Drugim ważnym czynnikiem były przychody z usług IT i integratorskich, które wzrosły w minionym kwartale o 7% rok do roku. To zarówno efekt popytu na ten rodzaj usług, jak również wyniku należącej do Grupy spółki Craftware. Wyższe były także przychody ze sprzedaży sprzętu – o 12% rok do roku. Tegoroczny lockdown wpłynął na sprzedaż sprzętu już w nieco mniejszym stopniu niż w ubiegłym roku. W kategorii pozostałych przychodów firma odnotowała wzrost o 37% rok do roku, dzięki dobrym wynikom z odsprzedaży energii.

Wyniki Orange Polska za pierwszy kwartał tego roku potwierdzają, że firma jest na właściwej drodze do realizacji całorocznych planów.

Pełny raport z wynikami Orange Polska znajduje się na  www.orange-ir.pl

Mediateka


Informacje prasowe

#OrangeGoesGreen: Orange Polska ogłasza swoje cele klimatyczne – redukcja emisji CO2 i więcej energii ze źródeł odnawialnych

21 kwietnia 2021
#OrangeGoesGreen: Orange Polska ogłasza swoje cele klimatyczne – redukcja emisji CO2 i więcej energii ze źródeł odnawialnych

Zmiana klimatu i degradacja środowiska są realnymi zagrożenia dla przyszłości planety. Orange Polska ogłasza konkretne cele klimatyczne, które zobowiązuje się zrealizować, by zminimalizować wpływ działalności na środowisko naturalne. Firma do 2025 roku zmniejszy swoje emisje CO2 aż o 65% oraz zdecydowanie zwiększy wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych - do co najmniej 60%. Nadrzędnym celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej netto (Net Zero Carbon) najpóźniej do 2040 roku.

 - W Orange wierzymy, że postęp technologiczny musi być dostępny dla wszystkich, ale nie może odbywać się kosztem środowiska naturalnego. Przyjmujemy odpowiedzialność za nasz wpływ na klimat. Wyznaczyliśmy sobie konkretne, ambitne cele i wiemy, że będziemy z nich rozliczani. Inwestujemy w nowe, energooszczędne i bardziej wydajne technologie jak np. światłowód, szukamy też zielonych źródeł energii. Oprócz ograniczania własnych emisji, branża technologiczna ma do spełnienia szczególną rolę. Nowoczesne technologie cyfrowe oraz usługi, które oferujemy, wspierają zieloną transformację wielu branż. Angażujemy też klientów w działania na rzecz środowiska. Jestem przekonany, że także codzienne wybory, jakich dokonujemy jako konsumenci, mają znaczenie – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Orange Polska, podobnie jak cała globalna Grupa Orange, chce  osiągnąć neutralność klimatyczną netto (Net Zero Carbon) do 2040 roku, dziesięć lat przed celami klimatycznymi UE w Strategii Zielonego Ładu czy rekomendacjami GSMA dla operatorów telekomunikacyjnych. Neutralność obejmie zarówno własne emisje bezpośrednie i pośrednie (Zakresy 1 i 2 Protokołu GHG) jak i emisje w łańcuchu wartości (Zakres 3).

W pierwszym okresie działań, do 2025 roku, Orange Polska zmniejszy emisje CO2 w zakresach 1 i 2  Protokołu GHG (tj. bezpośrednie i pośrednie emisje własne) aż o 65% w porównaniu do roku 2015. Osiągnięcie celu będzie możliwe przede wszystkim dzięki zwiększaniu udziału energii odnawialnej w strukturze energetycznej - do co najmniej 60% w roku 2025 w oparciu o długoterminowe umowy zakupowe bezpośrednio z producentami energii odnawialnej (PPA) a także poprzez dalszą pracę nad efektywnością energetyczną  sieci. Operator przyspiesza także działania zmierzające do redukcji emisji w całości łańcucha dostaw, tj. z uwzględnieniem dostawców i klientów (tzw. zakres 3).

To bezpośrednia kontynuacja dotychczasowych działań. Orange Polska zredukował o 20% emisje CO2 pomiędzy rokiem 2015 i 2020, pomimo zwielokrotnienia transmisji danych w sieciach.

Orange Polska w perspektywie 2025 roku skupia się wokół trzech priorytetów: odpowiedzialności za redukowanie emisji CO2 i zużycia zasobów; wartości, jakie chce zbudować dla klientów, akcjonariuszy i interesariuszy; oraz wpływu, jaki ma na cyfrową transformację polskiej gospodarki.

Orange Polska wdraża ponadto zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, starając się redukować ślad klimatyczny w całości łańcucha wartości: odkupujemy  starsze modele smartfonów a niesprawne telefony komórkowe przyjmujemy do recyklingu w każdym salonie Orange;  co roku odnawiamy i kierujemy do ponownego wykorzystania  kilkaset tysięcy modemów i dekoderów; wprowadzamy innowacje w naszych urządzeniach wydłużające ich życie oraz redukujące zużycie energii; pracujemy nad rozszerzeniem oferty sprzedaży odnawianych smartfonów.

GSMA, globalne stowarzyszenie operatorów telekomunikacyjnych, oszacowała pod koniec 2019 roku, że 1 tona emisji CO2 w sektorze telekomunikacyjnym może się przyczynić do zredukowania nawet 10 ton emisji CO2 w innych sektorach gospodarki. Wpływ na redukcję emisji mają nawet tak proste rozwiązania takie jak praca zdalna redukująca emisje związane z dojazdami do pracy, ale najważniejszy wpływ mają zwłaszcza usługi oparte o Internet Rzeczy, takie jak rozwiązania smart city dla biznesu i  samorządów. Orange oferuje takie nowoczesne technologie cyfrowe oraz usługi, tym samym wspierając zieloną transformację.

Link do wideo z wypowiedzią prezesa Orange Polska.

Mediateka

Scroll to Top