Informacje prasowe

Orange partnerem Balu w Operze

22 grudnia 2011
Orange partnerem Balu w Operze

Na dwa dni przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™, 6 czerwca 2012 roku, w Teatrze Wielkim w Warszawie odbędzie się Bal w Operze - gala operowo-baletowa z udziałem światowej sławy artystów. Partnerem projektu jest Orange. 

„Bal w Operze, który odbędzie się w przededniu rozpoczęcia w Warszawie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, łączy w sobie dwa ważne pola zaangażowania Orange, jakimi są kultura i sport. To znakomita okazja, by połączyć inaugurację nowej tradycji kulturalnej ze świętowaniem historycznego dla Polski wydarzenia sportowego. Bardzo się cieszę, że marka Orange będzie obecna na tych wyjątkowych wydarzeniach, które  - jestem o tym przekonany – zwrócą oczy Europy na nasz kraj” – powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP.

Organizatorami Balu w Operze są Teatr Wielki – Opera Narodowa wraz z Profesorem Hansem - Joachimem Freyem – dyrektorem artystycznym Semper Opera Ball w Dreźnie. Tym niecodziennym projektem organizatorzy pragną pokazać różnorodność świata muzyki operowej i zaoferować nowy rodzaj rozrywki na najwyższym poziomie.

Koncepcja balu i jego program zostały oparte na doświadczeniach balu w Operze Drezdeńskiej, nawiązują także do tradycji zabaw jakie organizowano w Teatrze Wielkim w XIX wieku i na początku XX. Podczas półtoragodzinnej gali operowo-baletowej światowej sławy artyści – niemiecka śpiewaczka Diana Damrau (sopran koloraturowy) i pochodzący z Malty tenor Joseph Calleja, wspierani przez Chór i Orkiestrę Opery Narodowej, wykonają arcydzieła klasyki operowej.

Scenografię przestrzeni recepcyjnych, sceny  oraz Sali Stanisława Moniuszki wykreuje znakomita polska scenografka – Izabela Chełkowska.

„Bal w Operze jest nową propozycją na kulturalnej mapie Polski. Jesteśmy dumni, że to właśnie w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej będzie miał miejsce. To nie tylko nawiązanie do przebogatej tradycji bali i zabaw odbywających się w tym gmachu, w XIX wieku i początku XX. To zarazem doskonała okazja by zaprezentować gościom, polskim jak i zagranicznym, światowy poziom naszych zespołów artystycznych – Polskiego Baletu Narodowego, Chóru i Orkiestry Opery Narodowej” – stwierdza Waldemar Dąbrowski, Dyrektor Naczelny Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.

„Warszawa stwarza wspaniałe warunki - przepiękny Teatr Wielki i  znakomici artyści – to wszystko, czego trzeba. Chciałbym przy tej okazji podziękować Teatrowi Wielkiemu – Operze Narodowej i Waldemarowi Dąbrowskiemu za współpracę. Nie możemy się doczekać efektów - chwili, kiedy przywitamy pierwszych gości i będziemy mogli wspólnie uczestniczyć w tym niezwykłym wieczorze 6 czerwca” – mówi dyrektor artystyczny i zarządzający firmy organizującej bal Opera Ball Warszawa, sp. Z o.o., prof. Hans – Joachim Frey. Jako Prezydent Semper Opera Ball w Dreźnie, profesor Frey posiada wieloletnie doświadczenie w organizowaniu wieczorów operowych na najwyższym poziomie. „Semper Opera Ball w Dreźnie jest przez nas organizowany od sześciu lat z dużym sukcesem. Należy obecnie do najważniejszych wydarzeń kulturalnych i towarzyskich Niemiec. Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie i stworzyć w Warszawie nową tradycję corocznych Bali w Operze” – dodaje profesor Frey.

Na stronie organizatora www.balwoperze.com osoby zainteresowane już teraz mogą zapoznać się z informacjami na temat wieczoru, z ofertą biletów i dokonać rezerwacji.

 


Teatr Wielki – Opera Narodowa

Monika Deptuła

mdeptula@teatrwielki.pl

Opera Ball Warszawa Sp. Z o.o

Kai Meesters

Rzecznik prasowy Opera Ball Warszawa

Email: Kai.meesters@balwoperze.com


Informacje prasowe

Naukowcy z kilkunastu krajów Europejskich połączyli siły, aby opracować rozwiązania Smart Energy

21 grudnia 2011
Naukowcy z kilkunastu krajów Europejskich połączyli siły, aby opracować rozwiązania Smart Energy

35 wiodących firm z branży energetycznej i ICT, instytuty badawcze i uniwersytety utworzyły międzynarodowe konsorcjum FINSENY (Future INternet for smart ENergY). Jest ono częścią europejskiej inicjatywy Future Internet Public Private Partnership i jest współfinansowane przez Komisję Europejską. W projekcie uczestniczy Grupa TP.

Zmiany klimatyczne i ograniczone zasoby paliw kopalnych uświadomiły konieczność stworzenia inteligentnych sieci energetycznych (smart energy networks), które mogą skutecznie zarządzać zarówno tradycyjnymi, jak i odnawialnymi źródłami energii, a także przygotować pojazdy elektryczne do korzystania z nowej energii. Polska jako kraj należący do Unii Europejskiej jest zobowiązana do realizacji tzw. planu 20/20/20, co wymagać będzie nie tylko modernizacji sieci energetycznej oraz utworzenia nowych źródeł energii (np. elektrowni nuklearnych, wiatrowych, słonecznych), lecz również stworzenia odpowiednich mechanizmów do skutecznego zarządzania tą siecią.

Inteligentne sieci energetyczne są w tej kwestii dużym krokiem naprzód. Umożliwiają one niezawodną dystrybucję energii elektrycznej i zapewniają stałą równowagę pomiędzy dostępną energią a popytem na nią, poprzez integrację zaawansowanych technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) w systemie energetycznym.

Wiodące firmy z branży energetycznej i informatycznej, ośrodki badawczo-rozwojowe i uczelnie z Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Grecji, Irlandii, Polski, Włoch, Hiszpanii, Szwecji i Szwajcarii utworzyły konsorcjum FINSENY (Future INternet for Smart ENergY) w celu przeprowadzenia analizy różnych scenariuszy w obszarze inteligentnych sieci energetycznych. FINSENY jest częścią inicjatywyFuture Internet Public Private Partnership (FI-PPP) współfinansowanej przez Komisję Europejską. Konsorcjum naukowo-badawcze zidentyfikuje wymagania dla systemu ICT inteligentnych sieci energetycznych, rozwinie architekturę referencyjną i włączy się do działań standaryzacji międzysektorowej  Dzięki temu będzie możliwa adaptacja I wdrożenie inteligentnych rozwiązań energetycznych w Europie i poza nią.

Integracja ICT z infrastrukturą dostarczania energii umożliwia błyskawiczny czas reakcji pozwalający skutecznie poradzić sobie ze zmiennością obciążenia sieci I wytwarzania energii poprzez wykorzystanie bezprzewodowych i optycznych systemów komunikacji. Sieci przyszłości będą na przykład wspierać ładowanie pojazdów elektrycznych przy użyciu energii ze źródeł odnawialnych i oferować systemy oszczędzania energii dla domów i budynków komercyjnych.

Piotr Muszyński, wiceprezes Zarządu Telekomunikacji Polskiej powiedział: Grupa TP konsekwentnie stosuje zasady odpowiedzialnego biznesu w swojej działalności.  O środowisko naturalne dba nie tylko firma, ale także wszyscy jej pracownicy.  W  opublikowanym  ostatnio przez Grupę raporcie CSR  wskazujemy z dumą, że  w 2010 r. urządzenia TP ograniczyły produkcję dwutlenku węgla o 7,8 tys. ton. Grupa ograniczyła też zużycie energii elektrycznej o 13 GWh.   W 2009 roku Grupa TP otrzymała tytuł Lidera Green IT.

Dr Werner Mohr,  Dyrektor Research Alliances w Nokia Siemens Networks i koordynator konsorcjum stwierdził: "Konsorcjum FINSENY skupia najwybitniejsze umysły branży ICT, branży energetycznej, przedstawicieli badań i rozwoju oraz świata akademickiego, którzy będą pracować nad stworzeniem innowacyjnych rozwiązań energetycznych, dzięki którym będzie można zoptymalizować dostawy energii elektrycznej do domów, budynków, fabryk i samochodów. Zmianie ulegnie nie tylko nasz sposób życia.  Pojawią się również nowe możliwości biznesowe, które pozwolą nowym graczom wejść na rynek energetyczny przy jednoczesnej redukcji emisji CO2 i poprawie naszego środowiska."

 


Lista uczestników FINSENY:

Nokia Siemens Networks GmbH & Co. KG, Nokia Siemens Networks Oy, Siemens AG, ABB AG, ABB Schweiz AG, Acciona Infraestructurar S.A., Alcatel-Lucent Deutschland AG, Atos Origin Sociedad Anonima Española, B.A.U.M. Consult GmbH, Busch-Jaeger Elektro GmbH, Electricite de France S.A., Electricity Supply Board, Enel.SI SRL, Engineering - Ingegneria Informatica SPA, E.ON Sverige AB, Ericsson AB, Ericsson GmbH, European Utilities Telecom Council ASBL, Forschungsinstitut für Rationalisierung, France Telecom SA, Institut Polytechnique de Grenoble, Iberdrola SA, Intune Networks Limited, Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen, SAP AG, Siemens Wind Power, Stadtwerke Aachen Aktiengesellschaft, Synelixis Lyseis Pliroforikis Automatismou & Tilepikoinonion Monoprosopi EPE, Telekomunikacja Polska SA, Telefonica Investigacion y Desarrollo SA, Telecom Italia S.p.A, Thales Communications & Security SA. VDE Verband der Elektrotechnik Elektronik InformationstechnikN e.V., Teknologian Tutkimuskeskus VTT, Waterford Institute of Technology.


Informacje prasowe

Środy z Orange w Multikinie

15 grudnia 2011
Środy z Orange w Multikinie

Od 1 stycznia 2012 roku akcja Środy z Orange będzie kontynuowana we współpracy z siecią Multikino. To nie jedyna nowość. W związku z ogromną popularnością akcji Orange wprowadza od stycznia 2012 roku nielimitowaną liczbę kodów umożliwiających zakup dwóch biletów do kina w cenie jednego. Ponadto pełen dostęp do filmów 3D i rabat na zakupy w barach kinowych.

- Środy z Orange w Polsce to wielki sukces i przykład aktywnej komunikacji firmy z klientami. Gdy popularność akcji spowodowała, że liczba kodów na środowe seanse kinowe zaczęła stanowić barierę, rozmawialiśmy o tym z klientami w mediach społecznościowych i obiecaliśmy zmianę. Dziś, dzięki współpracy z Multikinem, możemy zapewnić, że każdy nasz klient będzie mógł wybrać się do kina z Orange i oglądać filmy w wybranej technologii 2D lub 3D – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor PR i Sponsoringu Grupy TP.

Od początku 2012 roku kody akcji Środy z Orange uprawniające do zakupu dwóch biletów w cenie jednego będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych użytkowników telefonów w sieci Orange, a jedynym ograniczeniem będzie liczba miejsc w kinach sieci Multikino. Dotyczy to zarówno filmów wyświetlanych w technologii 2D, jak i 3D. By z nich skorzystać wystarczy wysłać SMS o treści FILM pod numer 241.

Ponadto, każdy uczestnik akcji Środy z Orange będzie mógł skorzystać z 15-procentowego rabatu na zakup specjalnego zestawu w barach kinowych. Umowa z siecią Multikino została podpisana na trzy lata, do końca 2014 roku.

Akcja Środy z Orange na rynku polskim trwa nieprzerwanie od kwietnia 2009 roku. W ciągu 32 miesięcy środa stała się specjalnym dniem dla polskich kinomanów. W ramach akcji kina odwiedziło już ponad 3 miliony osób.

Najbardziej popularnym filmem wśród uczestników Śród z Orange była polska komedia „Och Karol 2”, która przyciągnęła do kin ponad 101 tysięcy widzów. Niewiele mniejszą widownię zgromadziła „Incepcja”, którą zobaczyło ponad 100 tysięcy klientów Orange.

 

***

Marka Orange jest bardzo aktywna w świecie filmu. Poza Środami z Orange organizuje m.in. przedpremierowe pokazy kinowe „Orange Kocha Kino” oraz umożliwia miłośnikom kina wirtualne spotkania i wymianę opinii w Klubie Filmowym Orange na Facebooku. Od 2007 roku jest również sponsorem tytularnym projektu Orange Kino Letnie - dwóch największych kin plenerowych w Europie - na molo w Sopocie i w Zakopanem przy Krupówkach. Realizuje także projekt Kino Orange, czyli kino objazdowe umożliwiające oglądanie największych kinowych hitów w małych miejscowościach, w których nie ma kin.

Scroll to Top