Informacje prasowe

Orange Polska intensyfikuje oszczędzanie energii – i zaprasza klientów do włączenia się w działanie

11 października 2022

Orange Polska intensyfikuje oszczędzanie energii – i zaprasza klientów do włączenia się w działanie

Orange Polska od lat optymalizuje swoje zużycie energii. Operator pokazuje, jak w prosty sposób oszczędzać energię korzystając z technologii, i zachęca klientów do drobnych zmian, które mogą wiele.

Od przeszło siedmiu lat intensywnie optymalizujemy nasze zużycie energii. Przyspieszamy też transformację źródeł jej pochodzenia, abyśmy nasze potrzeby energetyczne mogli zaspokajać jak najefektywniej i z poszanowaniem klimatu. Względem 2015 roku ograniczyliśmy nasze całkowite zużycie energii już o ok. 16% a emisje własne gazów cieplarnianych o ok. jedną trzecią – i intensyfikujemy działania, zwłaszcza w obliczu kryzysu energetycznego. Zaczynamy od siebie, ale chcemy też wspierać naszych klientów w świadomym i efektywnym korzystaniu z urządzeń i usług, które im dostarczamy. Tak, aby nie generowały niepotrzebnych kosztów związanych z energią. To często drobne gesty, które pozwolą oszczędzić i środowisko, i pieniądze – mówi Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Od dziś wskazówki i porady dotyczące tego, jak można zredukować zużycie energii przeznaczanej na usługi cyfrowe w domach można znaleźć na specjalnie przygotowanej stronie https://www.orange.pl/razemdlaplanety. Można się tam też dowiedzieć, jak korzystać z usług cyfrowych, żeby ograniczać konsumpcję energii w sieciach telekomunikacyjnych oraz gdzie szukać informacji o innych sposobach na oszczędzanie energii. To praktyczny przewodnik, który pomoże w codziennym zarządzaniu zasobami.

Od 2015 roku dzięki prowadzonemu w sieciach Orange Polska Programowi Optymalizacji Energii, firma zaoszczędziła ponad 700GWh prądu – tyle, ile w ciągu roku zużywa blisko 300 tys. przeciętnych polskich gospodarstw domowych. Od 2015 do 2021 roku operator zredukował całkowite roczne zużycie energii o 16%, pomimo ponad trzykrotnego wzrostu transmisji danych w sieciach. W 2022 roku w porównaniu do ubiegłego, Orange Polska zetnie całkowite zużycie przynajmniej o kolejne 25 GWh, czyli dodatkowe 2% (dla energii biurowej redukcje sięgną natomiast aż 8%). Orange Polska kontynuuje też zmniejszanie zużycia paliw w pojazdach, budynkach i generatorach prądu.

W 2020 rozpoczęła się transformacja struktury pochodzenia energii zużywanej przez Orange Polska. Dzięki kolejnym podpisywanym długoterminowym umowom zakupu energii z nowych źródeł odnawialnych (tzw. umowy PPA, Power Purchase Agreement) do 2025 co najmniej 60% energii zaspokajającej potrzeby Orange będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych, co wpisuje się w strategię klimatyczną #OrangeGoesGreen:

  • w 2025 co najmniej 65% redukcji emisji własnych CO2 w porównaniu do 2015,
  • do 2040 pełna neutralność klimatyczna netto dla wszystkich emisji (w tym w całości łańcucha wartości).

W obliczu kryzysu energetycznego Orange Polska intensyfikuje działania. Obok coraz bardziej dynamicznych prac w sieci, tego lata jako uzupełniające źródło energii ruszyły instalacje fotowoltaiczne na dachach dwóch z największych nieruchomości: warszawskiej centrali (Miasteczko Orange) oraz centrum przetwarzania danych w Łodzi (a kolejne projekty są w przygotowaniu). Firma ograniczyła w biurach funkcjonowanie klimatyzacji w lecie (min. 23 stopnie) oraz ogrzewania w zimie (max. 20 stopni). Redukuje też intensywność oświetlenia oraz funkcjonowanie ekranów komunikacyjnych w biurach i salonach. Do planowania dalszych oszczędności energii Orange angażuje pracowników, zapraszając do zgłaszania pomysłów i wdrażając te najefektywniejsze.

Orange Polska aktywnie włącza się też w zarządzanie dostępnością mocy w Polsce. Żeby ograniczyć ryzyko blackoutu, 23 września w ramach naszego udziału w tzw. mechanizmie DSR (Demand Side Response) Polskich Sieci Energetycznych na dwie kluczowe godziny ograniczyliśmy o 2 MW moc pobieraną z sieci przez Orange. Jedno z naszych centrów danych przeszło wtedy na zasilanie rezerwowe – bez szkody dla klientów udało się dzięki temu wspomóc odciążenie krajowego systemu energetycznego.

Udostępnij: Orange Polska intensyfikuje oszczędzanie energii – i zaprasza klientów do włączenia się w działanie

Informacje prasowe

Jeszcze lepszy dostęp do światłowodu Orange – zmiany i promocje w ofercie BSA dla operatorów

26 września 2022

Jeszcze lepszy dostęp do światłowodu Orange – zmiany i promocje w ofercie BSA dla operatorów

Orange rozwija swoją ofertę dostępową do infrastruktury optycznej. Teraz, mali i średni operatorzy będą mieli jeszcze większe możliwości rozwoju biznesu w oparciu o usługi i infrastrukturę optyczną największej sieci w Polsce. Będzie taniej, szybciej i bardziej komfortowo.

BSA w lepszej cenie

Na obszarach POPC oraz regulowanych od 1 listopada Orange Polska wprowadza nowe, atrakcyjne warunki finansowe dla usługi BSA. Opłata instalacyjna na usługę BSA wynosić będzie 1 zł. Promocja potrwa 6 miesięcy.

Jednocześnie Orange zniesie opłatę za dobudowę przyłącza abonenckiego LPŚ dla zabudowy jednorodzinnej na obszarze POPC. Ofertę będzie można łączyć z promocją na instalację.

Łatwiejszy dostęp do lepszych usług

Od listopada operatorzy będą mogli także prościej podłączać usługi BSA. Orange uruchomi przyjazny sposób konfiguracji VLAN z dostępem do Internetu. Operator będzie miał możliwość wyboru parametrów usługi (m.in. C-VLAN, RiD), dzięki czemu nie będzie musiał wprowadzać zmian w swojej sieci. To Orange dostosuje konfigurację swojego rozwiązania do wymagań operatora. Zwiększy to komfort korzystania z oferty Orange oraz pozwoli małym i średnim ISP na większą elastyczność w kreowaniu własnych usług dla abonentów.

Do usługi BSA operatorzy będą mogli także zamawiać dodatkowe VLAN-y (np. VoIP czy Multicast), dzięki czemu łatwiej będą mogli budować własne oferty konwergentne. Rozdzielenie usług na poszczególnych VLAN-ach istotnie zwiększy także bezpieczeństwo sieci. W przypadku awarii jednego z VLAN-ów, pozostałe umożliwiają abonentom niezakłócony dostęp do oferowanych na nich treści.

W listopadzie Orange rozpocznie również testy rozwiązania umożliwiającego zestawienie punktu dostępu do usługi poza obecnie zdefiniowanymi. Umożliwi to lokalnym ISP podłączenie się do sieci Orange bez konieczności zestawiania łączy do oddalonych nieraz punktów dostępu.

Prostsze warunki współpracy

Nowe rozwiązania to nasza praktyczna odpowiedź na głosy z rynku. Rozmawiamy bezpośrednio z operatorami, ale korzystamy także ze wskazówek, które przekazują nam branżowe izby – mówi Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska ds. Rynku Hurtowego i Sprzedaży Nieruchomości. Jednym z naszych celów w ramach strategii .Grow jest zwiększenie współpracy z małymi i średnimi ISP działającymi na lokalnych rynkach. Dlatego nie tylko uatrakcyjniamy naszą ofertę, ale też upraszczamy warunki współpracy.

Dotychczasową ofertę regulowaną SOR zastępują sprofilowane oferty na światłowód i sieć miedzianą. Dzięki temu operatorzy będą zamawiali dostęp wyłącznie do tej technologii, którą są faktycznie zainteresowani. Zmiany skrócą proces dostarczania usług i wprowadzą nowe możliwości, takie jak codzienna aktualizacja bazy zasięgów oraz opcjonalne zamówienie asysty technika w lokalu abonenta. Na zwiększenie komfortu współpracy z Orange wpłynie także oddzielenie oferty od wzoru umowy, dzięki czemu oba dokumenty będą bardziej przejrzyste i przyjazne dla odbiorcy. W przyszłości operatorzy będą mogli także w łatwiejszy sposób składać zamówienia na obecnie powstającym, nowym portalu dla usług realizowanych na światłowodzie. 

Orange Polska wspiera operatorów w zakresie dostarczania usług transmisji danych, dostępu do internetu oraz infrastruktury telekomunikacyjnej. W tym roku otworzył na współpracę hurtową także swoją sieć mobilną w ramach usługi dla MVNO. Z oferty hurtowej Orange Polska korzysta blisko 3000 operatorów w Polsce i za granicą.

Więcej na: https://www.hurt-orange.pl/

Udostępnij: Jeszcze lepszy dostęp do światłowodu Orange – zmiany i promocje w ofercie BSA dla operatorów

Informacje prasowe

Klienci nju mobile mogą korzystać z 5G

22 września 2022

Klienci nju mobile mogą korzystać z 5G

Klienci nju mogą już korzystać z sieci najnowszej generacji 5G. Dotyczy to użytkowników nju na abonament oraz  nju na kartę od 29 zł. Sieć 5G to przede wszystkim szybsze i bardziej komfortowe korzystanie z internetu w komórkach.

Użytkownicy, którzy:

  • znajdą się w zasięgu 5G,
  • mają urządzenie współpracujące z tą technologią,
  • korzystają z nowych usług w nju na abonament: nju 29 zł 5G, nju 39 zł 5G lub istniejących usług: nju internetowy, wszystko za nie więcej niż 29 zł w nju na kartę mogą cieszyć się szybkim internetem.

5G jest dostępne dla klientów korzystających z nowych usług nju solo od 29 zł, a w parze i trio od 19 zł od osoby. W ofercie w parze za 19 zł od osoby klienci mają do wykorzystania wspólnie do 60 GB w technologii 5G, a za 24 zł do 120 GB z 5G.

W internecie mobilnym (plan nju internetowy) 5G zostanie włączone automatycznie dla obecnych i nowych klientów. Podobnie w ofercie nju na kartę w usłudze wszystko za nie więcej niż 29 zł. W planie nju internetowy do wykorzystania jest miesięcznie aż do 180 GB z 5G.

Obecni klienci nju na abonament mogą bezpłatnie migrować na nowe usługi, logując się na swoje konto na www.njumobile.pl/logowanie.

Sprawdź gdzie można skorzystać z 5G

W zasięgu 5G od Orange jest już 7,2 mln osób. 5G dostępne jest w takich miastach, jak: Warszawa, Łódź, Płock, Poznań, Wrocław, Górnośląski Okręg Przemysłowy, Kraków, Kielce, Opole, Częstochowa, Rzeszów, Bielsko-Biała, Trójmiasto, Lublin, Konin

Klienci Orange mają już w rękach ponad milion urządzeń obsługujących najnowocześniejszą technologię mobilną. Z sieci 5G w Orange mogą korzystać użytkownicy ponad 142 modeli smartfonów i innych urządzeń dostępnych w salonach Orange i sklepie internetowym.

Mediateka

Udostępnij: Klienci nju mobile mogą korzystać z 5G

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej