Rusza kampania „Tydzień z Internetem”, która w tym roku stawia sobie za cel przybliżanie różnorodnych możliwości internetu i nowych technologii, szczególnie tych potrzebnych do poruszania się po rynku pracy i planowania ścieżki zawodowej. Partnerami kampanii są Orange Polska i Fundacja Orange.
Między 23 a 29 marca w całym kraju organizowane będą spotkania pokazujące ciekawe i praktyczne możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii, zwłaszcza dla tych osób, które z nich do tej pory nie korzystały. W kampanii uczestniczą m.in. wolontariusze z Orange Polska, którzy w szkołach, bibliotekach i świetlicach będą uczyć dzieci, młodzież i seniorów, jak korzystać z internetu w sposób bezpieczny i z pożytkiem. Motywem przewodnim wszystkich spotkań będzie selfie – autoportret wykonywany z trzymanego w ręku aparatu lub telefonu komórkowego W konkursie „Kreatywne selfowanie” można wygrać m.in. smartfony ufundowane przez Orange.
„Internet daje ogromne możliwości ale samo zapewnienie dostępu do globalnej sieci to nie wszystko. Równie ważna jest edukacja cyfrowa, pokazywanie roli jaką internet może pełnić w upowszechnianiu dostępu do wiedzy, kultury, wyrównywaniu szans życiowych i edukacyjnych. Pokazanie, jak korzystać z tego narzędzia nie tylko biernie, ale twórczo, zmieniając swoje otoczenie na lepsze. Orange Polska od lat buduje zasięg internetu, także w białych plamach, gdzie nikt inny nie chce inwestować. Staramy się być również przewodnikiem po cyfrowym świecie. W ten sposób mamy realny wpływ na poprawę jakości życia Polaków” – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i CRS w Orange Polska a zarazem prezes Fundacji Orange.
Orange dba o cyfrową edukację już od najmłodszych lat, w ramach programu „Edukacja z internetem” zapewnia dostęp do sieci na preferencyjnych warunkach prawie 10 tys. placówek, w których uczy się 4 miliony dzieci.
W małych miejscowościach i wsiach działa 50 Pracowni Orange – multimedialnych świetlic wyposażonych w komputery i bezpłatny dostęp do internetu. Funkcjonują jako centra lokalnych aktywności, do których ludzie przychodzą rozwijać swoje cyfrowe kompetencje. Łącznie korzysta z nich ok 250 tys. osób.
Podobną rolę spełniają biblioteki, zwłaszcza w niewielkich miejscowościach. Orange Polska dostarcza bezpłatnie internet ponad 3 tys. bibliotek. Organizuje także zajęcia z bezpiecznego korzystania z internetu dla dzieci i młodzieży oraz szkolenia dla seniorów. Kontakt z siecią w bibliotekach miało już ponad 5 mln osób, znaczna ich część po raz pierwszy.
Program grantowy Akademia Orange zapewnia wsparcie organizacjom pozarządowym, instytucjom kultury i placówkom oświatowym, które łączą pasję do działania z młodymi ludźmi z otwartością na nowe technologie. Dzieci uczą się w nich przez doświadczenie - tworzą medialaby, interaktywne murale, wirtualne mapy, teledyski, remiksy, animacje. Tym samym zdobywają cyfrowe umiejętności, które dziś wspierają realizację ich pasji, a w przyszłości pomogą im odnaleźć się na rynku pracy. Już ponad 20 tysięcy dzieci i młodzieży ma za sobą takie cyfrowe eksperymenty.
***
Tydzień z Internetem (Get Online Week) to ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do skorzystania z Internetu. Kampania organizowana jest w Polsce już po raz czwarty. Jej koordynatorem jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski objął ją honorowym patronatem.
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com