Informacje prasowe

Orange Polska rozwija Internet Rzeczy i zaprasza do współpracy firmy zajmujące się IoT

08 czerwca 2018
Orange Polska rozwija Internet Rzeczy i zaprasza do współpracy firmy zajmujące się IoT

W Warszawie, Gliwicach, Mysłowicach i Tarnowie ruszył pilotaż komercyjnego wykorzystania technologii LTE-M (CAT-M1), pozwalającej budować Internet Rzeczy (IoT) w oparciu o sieć 4G. Testy umożliwią uczestniczącym w nich firmom rozwój ich usług i urządzeń, a Orange Polska analizę nowego rozwiązania w realnych warunkach biznesowych. Równocześnie operator zaprasza do współpracy firmy, w tym start-upy zainteresowane dostarczaniem innowacyjnych rozwiązań IoT. Przyjmowanie zgłoszeń rozpocznie się 20 czerwca. Najciekawsze propozycje zyskają dostęp do unikalnych możliwości sieci Orange.

LTE-M to jedna z wiodących technologii transmisji danych na potrzeby masowej obsługi urządzeń Internetu Rzeczy, wybrana przez Grupę Orange do komercyjnego wdrożenia. Rozwiązanie to, działające w oparciu o sieć 4G, w zakresie IoT spełnia wszystkie wymagania stawiane przed siecią 5G. LTE-M (CAT-M1) pozwala obsługiwać bardzo dużą liczbę urządzeń w ramach pojedynczej stacji bazowej, zapewnia minimalne zużycie prądu, przekładające się na większą żywotność urządzenia, a także pozwala kontaktować się z urządzaniami w trudnych warunkach – piwnicach, studzienkach itp. Co więcej LTE-M wspiera pełną mobilność wykorzystywanych urządzeń, pozwalając m.in. na ich obsługę w roamingu, monitoring w czasie rzeczywistym, a nawet wykorzystanie transmisji głosu poprzez VoLTE. W porównaniu z innymi technologiami IoT, ma większy potencjał rozwojowy.

- Otwieramy dla Orange Polska nowy rynek, który w nadchodzących latach może się okazać bardzo dochodowy. Doskonalimy i rozwijamy naszą sieć, aby sprostała dynamicznym zmianom technologicznym i rosnącym wymaganiom klientów – powiedział Maciej Zengel, Dyrektor Strategii Sieci i Infrastruktury Mobilnej w Orange Polska.

Więcej na temat możliwości, jakie niesie LTE-M w artykule i wideo dostępnym pod linkiem.

By w pełni zaprezentować możliwości, jakie niesie rozwój Internetu Rzeczy bazujący na LTE-M, Orange zaprasza do współpracy mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, w tym start-upy. Chodzi o podmioty realizujące projekty Smart city, Smart home, Smart car, Smart industry, Smart building, Assets tracking, Smart Metering, Smart Health itp. W ramach współpracy operator umożliwi także testy rozwiązań opartych o inne technologie dostępowe.

Uczestnicy tej inicjatywy będą mieli do dyspozycji ekspertów, systemy, technologie i laboratoria Orange wspierające tworzenie nowych rozwiązań. Wypracowane produkty i usługi będą testowanie i rozwijane z wykorzystaniem specjalistycznych urządzeń oraz platformy Orange Live Object IoT. Startupy zostaną zaproszone do akceleracji w ramach Programu Orange FAB.

- Zamierzamy aktywniej niż dotąd poszukiwać na rynku rozwiązań do wdrożenia w biznesie. Częściej będziemy zapraszać potencjalnych partnerów do współpracy przy tworzeniu innowacyjnych rozwiązań z różnych dziedzin. Obecna edycja poświęcona jest Internetowi Rzeczy. Szczegóły ogłosimy podczas spotkania 20 czerwca, zgłoszenia będą przyjmowane do 10 września, a niedługo potem rozpocznie się etap akceleracji czyli dopracowywania i testowania najlepszych projektów – mówi Sebastian Grabowski, dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii w Orange Polska.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie https://orangefab.pl/

Orange FAB jest międzynarodowym akceleratorem start-upów stworzonym przez Orange. Poza Polską w programie uczestniczą Izrael, Japonia, Korea Płd., Tajwan, Hiszpania, Francja, Senegal i USA. Jest skierowany do innowacyjnych firm, z którymi operator wspólnie rozwija dojrzałe technologicznie usługi. Udział w programie umożliwia rozwój produktu, warsztaty i szkolenia, wsparcie mentorów, dofinansowanie, a także dostęp do sieci dystrybucji i dotarcie do klientów Orange.

W Polsce program wystartował w 2014 r., jako jeden z pierwszych akceleratorów na polskim rynku. Dotychczas do polskiej edycji zgłosiły się 744 start-upy, pilotażowo uruchomiono 28 rozwiązań zaś 8 zostało komercyjnie wdrożonych.

Finalistów programu Orange Polska zaprasza także do udziału w wydarzeniach branżowych, m.in. Viva Technology w Paryżu oraz pomaga w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com 


Informacje prasowe

Fundacja Orange Dobroczyńcą Roku 2018

07 czerwca 2018
Fundacja Orange Dobroczyńcą Roku 2018

Fundacja Orange otrzymała tytuł Dobroczyńcy Roku. Kapituła doceniła projekt FabLab powered by Orange. To przestrzeń otwarta dla wszystkich, którzy chcą podnosić swoje cyfrowe kompetencje.

Nagroda została przyznana w kategorii Projekt społeczny fundacji korporacyjnej. Zakłada ona ścisłą współpracę fundacji korporacyjnej z inną organizacją pozarządową przy projekcie społecznym.

Jako największa polska firma telekomunikacyjna nie tylko zbliżamy miliony Polaków, ale też staramy się inspirować ich do twórczego korzystania z nowych technologii. Nasza Fundacja od kilkunastu lat bardzo aktywnie pomaga w tej cyfrowej edukacji. Nowoczesne technologie dają niesamowite możliwości. W FabLab powered by Orange wspólnie ze stowarzyszeniem Robisz.to pokazujemy, że każdy może zrobić coś z niczego i nauczyć się pozornie skomplikowanych rzeczy, jak np. druk 3D. Cieszę się, że jury i internauci docenili nasze działania – mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Fablab to przestrzeń rozwoju kreatywności i wykuwania się nowych pomysłów. – Dzięki technologiom można tu wykonać dosłownie wszystko, a w przypadku trudności, wykwalifikowani trenerzy służą pomocą i wiedzą – dodaje Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Fundacja Orange zaangażowała się w projekt finansowo, organizacyjnie oraz merytorycznie.

Osoby korzystające z oferty FabLabu mogą uczestniczyć w bezpłatnych warsztatach, podczas których poznają zaawansowane oprogramowanie i maszyny. Tworzą własne przedmioty, takie jak np. syntezatory, neony, modele robotów, modele domów, piłkarzyki, longboardy czy inne samodzielnie zaprojektowane przedmioty. Uczą się modelowania i druku 3D, obsługi plotera laserowego. Wymyślają prototypy produktów, które mogą przerodzić się w start-up. Wokół FabLabu tworzy się społeczność konstruktorów, makerów, entuzjastów ruchu Do-It-Yourself, którzy w wygodnej przestrzeni w centrum Warszawy mogą wcielić w życie najbardziej nieoczywiste pomysły. Warsztaty z modelowania, druku 3D trafiają również do małych miejscowości, w których znajdują się Pracownie Orange.

Ogólnopolski konkurs o tytuł Dobroczyńcy Roku jest organizowany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce od 1997 roku. To największy i najdłużej działający w Polsce konkurs nagradzający i promujący społeczne zaangażowanie przedsiębiorstw.

Tegoroczna nagroda to już kolejne wyróżnienie dla marki Orange, która w poprzednich latach znalazła się wśród laureatów m.in. za program wolontariatu pracowniczego (w latach 2011 i 2012).

Fundacja Orange od kilkunastu lat uczy jak mądrze korzystać z nowych technologii. Wpiera uczniów szkół podstawowych i ich nauczycieli w poznawaniu świata internetu i programowania. W małych miejscowościach pomaga otwierać i prowadzić multimedialne świetlice. Współprowadzi warszawski FabLab powered by Orange. Koordynuje największy program wolontariatu pracowniczego w Polsce. Jest jedyną fundacją korporacyjną wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce.

Więcej informacji: www.fundacja.orange.pl; www.facebook.com/FundacjaOrange.

FabLab powered by Orange (ang. fabrication laboratory) to pracownia stworzona w Warszawie przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Robisz.to, wyposażona w zaawansowane technologie takie jak drukarki 3D, plotery laserowe, frezarki CNC, elektronika. Dzięki wsparciu trenerów można się w niej nauczyć jak twórczo z tych technologii korzystać, aby stworzyć rozmaite przedmioty – od biżuterii po drona. Zajęcia i pracownie są otwarte dla dzieci, młodzieży i dorosłych, niezależnie od umiejętności i doświadczenia.

Więcej informacji: www.fablabtwarda.pl.

Stowarzyszenie Robisz.to prowadzi działalność edukacyjną i popularyzatorską na polu nowych technologii, przez edukację i działania związane z osobistą fabrykacją aktywizuje lokalne społeczności. Organizację tworzy zgrany zespół siedmiu makerów, otwartych na wszelkie nowości, zajmujących się edukacją w dziedzinie nowych technologii i rzemiosła. Członkowie Stowarzyszenia Robisz.to mają doświadczenie w prowadzeniu FabLabu – warsztatu wyposażonego w narzędzia do tworzenia własnych projektów i realizacji pomysłów. Stolarstwo, krawiectwo, elektronika, architektura, muzyka czy nawet ekologia – to dziedziny, w których stowarzyszenie się specjalizuje.

Więcej informacji: www.robisz.to

Kontakt dla mediów:

Bartłomiej Kuczyński

Fundacja Orange

tel. +48 518 278 522

bartlomiej.kuczynski@orange.com

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com 


Informacje prasowe

60 tysięcy fanów na Orange Warsaw Festival 2018 – dziękujemy!

05 czerwca 2018
60 tysięcy fanów na Orange Warsaw Festival 2018 – dziękujemy!

Orange Warsaw Festival imponująco rozpoczął początek koncertowego lata w Polsce. Dwa dni zabawy, dwie sceny, 18 artystów i 60 tys. fanów. Orange strefę odwiedziła połowa festiwalowiczów, a ofertę darmowych 10 GB aktywowało prawie 90 tysięcy osób.

W czasie Orange Warsaw Festival klienci Orange Polska przesłali w sumie 3,35 TB danych, co równa 1 mln 750 tys. zdjęć umieszczonych na Instagramie. Festiwalowicze najchętniej korzystali z internetu po zakończeniu koncertu Sama Smitha – przesłali ponad 138 GB danych oraz po koncercie Dua Lipy – ponad 125 GB w godzinę. Drugiego dnia ruch był nadal bardzo duży i od godziny 16 wynosił około 120 GB wysyłanych i odbieranych w ciągu godziny. Co ciekawe 4 na 5 przesłanych MB przeszło przez sieć 4G. Czas trwania rozmów nie różnił się zbytnio od wcześniejszego weekendu, za to liczba wysłanych SMS w czasie największego ruchu była ponad czterokrotnie wyższa niż zazwyczaj. Najwięcej rozmów wykonali klienci Orange między koncertem Dua Lipy i Sama Smitha,  ponad 20 proc. z nich wykorzystywało technologię VoLTE. Na terenie festiwalu można było też używać darmowego Wi-Fi od Orange. Skorzystało z niego 1300 osób przesyłając łącznie 150 GB. To przekłada się na 75 tys. zdjęć wrzuconych na Instagrama.

 

Darmowy pakiet 10 GB w prezencie od Orange

Podczas dwóch dni Orange Warsaw Festival 86 tys. klientów Orange aktywowało darmowy pakiet 10 GB w prezencie. Zgodnie z ideą recyklingu zachęcaliśmy do pozbywania się niepotrzebnych już telefonów komórkowych. Zebraliśmy ich 450. Sprzęt został przekazany do wyceny, a jego wartość wesprze edukacyjne programy Fundacji Orange. Orange strefa stanie teraz na terenie Open’er Festival Powered by Orange. Zapraszamy 4-7 lipca do Gdyni, a potem na Kraków Live Festival, który 17 i 18 sierpnia zamknie festiwalowe lato.

Muzyka dla wszystkich

Orange Warsaw Festival jest jednym z najlepiej przystosowanych wydarzeń muzycznych dla osób z niepełnosprawnościami w Polsce. Wśród oferowanych udogodnień zapewniliśmy m.in.: ponad 2000 m2 powierzchni utwardzonej, ułatwiającej poruszanie się po terenie, 2 platformy z rampami przy obu scenach, ponad 20 najazdów oraz 60 przeszkolonych wolontariuszy. Osoby słabosłyszące i niedosłyszące mogły skorzystać z pętli indukcyjnych działających przy scenach, a osoby niewidzące z audiodeskrypcji trzech ostatnich koncertów na scenie głównej.

Najlepszy line-up

Jeśli chodzi o wykonawców Orange Warsaw Festival, to Florence + The Machine, Sam Smith, Dua Lipa i pozostali artyści stworzyli jeden z najmocniejszych składów w historii Orange Warsaw Festival. Sam Smith do Polski przyjechał pierwszy raz. Florence Welch z zespołem wzruszała publiczność największymi przebojami. Występ będącej u szczytu popularności Dua Lipy był prawdziwą celebracją muzyki. W sobotnią noc na Orange Warsaw Festival zabawę zapewnili Axwell ^ Ingrosso, swoim spektakularnym setem zatrzymując na festiwalu publiczność spragnioną tańca.

Dziękujemy! Do zobaczenia za rok na Orange Warsaw Festival 2019!

Infografika, podsumowująca dane z Orange Warsaw Festival

Mediateka

Scroll to Top