Informacje prasowe

Orange Polska udostępni Play blisko milion łącz światłowodowych w dostępie hurtowym

25 października 2022
Orange Polska udostępni Play blisko milion łącz światłowodowych w dostępie hurtowym

Dzięki sieci światłowodowej Orange Polska kolejny operator może oferować swoje usługi superszybkiego internetu swoim klientom.  To efekt porozumienia pomiędzy Orange Polska a P4 w sprawie dostępu do sieci obejmującej blisko milion gospodarstw domowych.

Umowa zawarta pomiędzy Orange Polska i P4 – operatorem sieci Play  – dotyczy 360 tys. gospodarstw domowych podłączonych w ramach realizowanych przez Orange projektów Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa oraz blisko 560 tys. domów, biur i mieszkań objętych zasięgiem światłowodów pomarańczowego operatora w gminach regulowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

- Jednym z celów naszej strategii .Grow ogłoszonej w ubiegłym roku jest pełniejsze wykorzystanie i uzyskanie lepszego zwrotu z inwestycji w infrastrukturę, które prowadzimy od kilku lat. Na rozbudowę sieci światłowodowej przeznaczyliśmy już ponad 4 mld zł. Dziś Orange jest nie tylko największym światłowodowym operatorem na polskim rynku detalicznym, ale też największym dostawcą usług hurtowych. Umowa z P4 to kolejny krok zmierzający do wykorzystania potencjału naszej sieci – mówi Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska kierujący rynkiem hurtowym.

Zgodnie z ogłoszoną w czerwcu 2021 r. strategią .Grow, Orange Polska planuje do końca 2024 r. znacząco zwiększyć liczbę klientów hurtowych na swojej sieci światłowodowej. Współpraca obejmie zarówno dużych, jak i średnich i małych operatorów. W ostatnim czasie spółka wprowadziła atrakcyjne zmiany w ofercie BSA na światłowodzie - zarówno w zakresie korzystniejszych cen, jak też możliwości technicznych korzystania z usługi. W najbliższym też czasie Orange uruchomi portal do obsługi zamówień na sieci FTTH.

W zasięgu światłowodowych usług Orange jest już 6,8 mln gospodarstw domowych w całym kraju, oferowanych na własnej sieci oraz sieciach dzierżawionych od innych operatorów.


Informacje prasowe

Dobre wyniki Orange Polska za 3 kwartał 2022

24 października 2022
Dobre wyniki Orange Polska za 3 kwartał 2022

Pomimo wymagającej sytuacji makroekonomicznej, zwłaszcza rosnących cen energii, Orange Polska zdołał wypracować w 3 kwartale tego roku dobre wyniki finansowe i komercyjne.

Przychody firmy wzrosły o ponad 8%, a rentowność operacyjna EBITDAaL o niemal 4% rok do roku. W stabilnym tempie przybywa klientów kluczowych usług: Orange Światłowodu, pakietów Orange Love oraz usług mobilnych. Popyt na cyfrowe usługi przełożył się na ponad 20-procentowy wzrost przychodów z usług ICT dla biznesu.

- Pomimo coraz trudniejszego otoczenia gospodarczego, jakość i dostępność naszych usług pozwala nam realizować cele komercyjne. Dzięki wspólnemu wysiłkowi całego zespołu działamy też bardziej efektywnie. Kryzys energetyczny i szybujące ceny energii pokazują dobitnie, że strategia #OrangeGoesGreen ma głęboki sens nie tylko społeczny, ale też biznesowy. W dłuższej perspektywie podnosi ona naszą efektywność - dzięki odnawialnym źródłom energii zasilającej nasze działania, a także dążeniu do zamykania obiegu -  powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – Zwłaszcza dziś, w czasie kryzysu, nie możemy zapominać o wspieraniu społeczności, w których działamy. Nie możemy pozwolić na wykluczenie. Dlatego w ubiegłym tygodniu otworzyliśmy w Polsce Orange Digital Center, aby wspierać upowszechnianie nowych kompetencji, tak potrzebnych na rynku pracy – dodaje.

Orange Światłowód, Orange Love i usługi mobilne - liczba klientów i wartość rosną w dobrym tempie

Superszybki Orange Światłowód jest już dostępny dla niemal połowy Polaków - 6,8 mln gospodarstw domowych w całym kraju. W ciągu ostatnich 3 miesięcy zasięg usługi poszerzył się o ponad 280 tysięcy domów i mieszkań, głównie za sprawą współpracy z operatorami hurtowymi. W tym czasie przybyło także 55 tysięcy klientów Orange Światłowodu. Łącznie z tej usługi korzysta już 1,12 mln użytkowników. To o 27% więcej niż przed rokiem.

Stabilnie rośnie liczba klientów pakietów konwergentnych dla domu. W 3 kwartale przybyło 16 tysięcy użytkowników Orange Love, a łączna ich liczba zwiększyła się do 1,6 mln (o 4% rok do roku).

W podobnym tempie (4% rok do roku) rośnie liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych. W minionym kwartale przybyło ich 57 tysięcy.

Zainteresowanie szybszymi opcjami światłowodu, bogatszymi pakietami usług, oferującymi więcej za więcej, przekłada się także na wzrost przychodu na jednego klienta (ARPO) z poszczególnych, kluczowych usług telekomunikacyjnych.

Kluczowe wyniki finansowe – na dobrej drodze do realizacji całorocznych celów

Bezprecedensowy, niemal dwukrotny wzrost kosztów energii w porównaniu z 3 kwartałem ub. roku firma zdołała zrównoważyć z nadwyżką wzrostem przychodów z kluczowych usług, a także oszczędnościami. Dzięki temu rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o niemal 4% rok do roku (podobny wzrost firma osiągnęła także łącznie za pierwsze 9 miesięcy).

Na przychody za minione 3 miesiące pozytywnie wpłynęły m.in. rosnące przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych (+5% rok do roku), kolejny bardzo dobry kwartał w usługach ICT dla biznesu (wzrost przychodów o 23% rok do roku). Dzięki skutecznym akcjom komercyjnym, o 17% w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku wzrosły przychody ze sprzedaży urządzeń.

Wyniki Orange Polska za 3 kwartał i pierwsze 9 miesięcy roku to dobra baza dla osiągnięcia całorocznych celów finansowych. Wyzwaniem jest jednak stale rosnąca i nieprzewidywalna inflacja. Będzie ona powodować wzrost kosztów, dlatego firma będzie pracować nad rozwiązaniami, które pozwolą w przyszłości ten niekorzystny wpływ ograniczyć.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 3 kwartał 2022 znajduje się na www.orange-ir.pl


Informacje prasowe

Orange wzbogaca ofertę na abonament dla klientów indywidualnych – nowe bezpieczne plany 5G

24 października 2022
Orange wzbogaca ofertę na abonament dla klientów indywidualnych – nowe bezpieczne plany 5G

Od dzisiaj w Orange dostępna jest nowa, uproszczona oferta usług mobilnych, w której zgodnie z zasadą „więcej za więcej”, klienci otrzymają jeszcze większe paczki GB w ramach abonamentu, dostęp do najnowszej technologii 5G w każdym planie oraz bezpłatną CyberOchronę, zwiększającą bezpieczeństwo w sieci.

 

W nowej odsłonie oferty będą dostępne trzy atrakcyjne plany – Plan S, Plan M i Plan L. Niezawodny internet w smartfonie to podstawa, dlatego Orange zadbał o to, aby klienci kupujący abonament komórkowy, dostali jeszcze więcej GB. W każdym z planów operator zwiększy pakiet danych - od 30 GB w Planie S do nawet 300 GB w Planie L. Klient Orange, który przedłuża umowę w Planie S - za 55 zł otrzyma 30 GB, a dopłacając jedynie 5 zł miesięcznie, otrzyma aż 110 GB miesięcznie w Planie M oraz telefon tańszy nawet o 150 zł w porównaniu do ceny telefonu w ofercie bez abonamentu. Szczegóły oferty na stronie.

Co jeszcze warto wiedzieć? W nowej ofercie nadal rozmowy, SMS-y, MMS-y do wszystkich w kraju i w roamingu w Unii Europejskiej pozostają bez limitu. Dostępne będą także promocje, które pozwolą na obniżenie comiesięcznych rachunków za usługi, m.in.: rabat w wysokości 20 zł mies. za łączenie usług w Orange, 3 GB na konto, także za łączenie usług, rabat na usługi mobilne dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Po zakończeniu umowy lojalnościowej (po 24 mies.) ceny abonamentów zwiększą się o 10 zł miesięcznie.

5G w każdym planie abonamentowym

Orange stale rozwija ofertę piątej generacji sieci komórkowej, a od dziś udostępnia 5G w każdym planie mobilnym. Operator wzmacnia swoją sieć - w każdym tygodniu przybywa nawet po kilkadziesiąt nowych stacji umożliwiających dostęp do tej technologii, dzięki czemu z rozwiązania może korzystać ok. 9 mln osób. Orange oferuje szeroką ofertę smartfonów z różnych półek cenowych współpracujących z 5G. W rękach klientów Orange jest już ok. 1,5 mln takich urządzeń.

Najnowsza technologia podnosi komfort korzystania z sieci. Daje gwarancję dostępu do połączenia internetowego wysokiej jakości. Szybki internet pozwala na błyskawiczne pobieranie i udostępnianie treści. Dzięki najnowszym technologiom można przesyłać dane dużo szybciej, a także słuchać muzyki i prowadzić wideorozmowy bez zacięć i utraty jakości. Operator oferuje dostęp do sieci, która w centrach miast będzie działała nawet w godzinach szczytu na stałym, wysokim poziomie. Szczegóły i zasięg 5G można sprawdzić na stronie.

Skuteczna CyberOchrona

Orange oferuje w nowych planach także ochronę przed zagrożeniami w sieci. W ramach abonamentu, klienci otrzymują za 0 zł CyberOchronę dla jednego numeru. Orange blokuje powszechne zagrożenia, takie jak np. fałszywe strony wyłudzające dane czy połączenia z serwerami, kontrolującymi botnety. Dodatkowo, usługi te pozwalają samodzielnie konfigurować blokady wybranych kategorii stron, czy konkretnych adresów. Użytkownik otrzymuje też powiadomienia o zagrożeniach. Więcej na stronie.

Scroll to Top