Informacje prasowe

Orange Polska udostępni Play blisko milion łącz światłowodowych w dostępie hurtowym

25 października 2022
Orange Polska udostępni Play blisko milion łącz światłowodowych w dostępie hurtowym

Dzięki sieci światłowodowej Orange Polska kolejny operator może oferować swoje usługi superszybkiego internetu swoim klientom.  To efekt porozumienia pomiędzy Orange Polska a P4 w sprawie dostępu do sieci obejmującej blisko milion gospodarstw domowych.

Umowa zawarta pomiędzy Orange Polska i P4 – operatorem sieci Play  – dotyczy 360 tys. gospodarstw domowych podłączonych w ramach realizowanych przez Orange projektów Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa oraz blisko 560 tys. domów, biur i mieszkań objętych zasięgiem światłowodów pomarańczowego operatora w gminach regulowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

- Jednym z celów naszej strategii .Grow ogłoszonej w ubiegłym roku jest pełniejsze wykorzystanie i uzyskanie lepszego zwrotu z inwestycji w infrastrukturę, które prowadzimy od kilku lat. Na rozbudowę sieci światłowodowej przeznaczyliśmy już ponad 4 mld zł. Dziś Orange jest nie tylko największym światłowodowym operatorem na polskim rynku detalicznym, ale też największym dostawcą usług hurtowych. Umowa z P4 to kolejny krok zmierzający do wykorzystania potencjału naszej sieci – mówi Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska kierujący rynkiem hurtowym.

Zgodnie z ogłoszoną w czerwcu 2021 r. strategią .Grow, Orange Polska planuje do końca 2024 r. znacząco zwiększyć liczbę klientów hurtowych na swojej sieci światłowodowej. Współpraca obejmie zarówno dużych, jak i średnich i małych operatorów. W ostatnim czasie spółka wprowadziła atrakcyjne zmiany w ofercie BSA na światłowodzie - zarówno w zakresie korzystniejszych cen, jak też możliwości technicznych korzystania z usługi. W najbliższym też czasie Orange uruchomi portal do obsługi zamówień na sieci FTTH.

W zasięgu światłowodowych usług Orange jest już 6,8 mln gospodarstw domowych w całym kraju, oferowanych na własnej sieci oraz sieciach dzierżawionych od innych operatorów.


Informacje prasowe

Dobre wyniki Orange Polska za 3 kwartał 2022

24 października 2022
Dobre wyniki Orange Polska za 3 kwartał 2022

Pomimo wymagającej sytuacji makroekonomicznej, zwłaszcza rosnących cen energii, Orange Polska zdołał wypracować w 3 kwartale tego roku dobre wyniki finansowe i komercyjne.

Przychody firmy wzrosły o ponad 8%, a rentowność operacyjna EBITDAaL o niemal 4% rok do roku. W stabilnym tempie przybywa klientów kluczowych usług: Orange Światłowodu, pakietów Orange Love oraz usług mobilnych. Popyt na cyfrowe usługi przełożył się na ponad 20-procentowy wzrost przychodów z usług ICT dla biznesu.

- Pomimo coraz trudniejszego otoczenia gospodarczego, jakość i dostępność naszych usług pozwala nam realizować cele komercyjne. Dzięki wspólnemu wysiłkowi całego zespołu działamy też bardziej efektywnie. Kryzys energetyczny i szybujące ceny energii pokazują dobitnie, że strategia #OrangeGoesGreen ma głęboki sens nie tylko społeczny, ale też biznesowy. W dłuższej perspektywie podnosi ona naszą efektywność - dzięki odnawialnym źródłom energii zasilającej nasze działania, a także dążeniu do zamykania obiegu -  powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – Zwłaszcza dziś, w czasie kryzysu, nie możemy zapominać o wspieraniu społeczności, w których działamy. Nie możemy pozwolić na wykluczenie. Dlatego w ubiegłym tygodniu otworzyliśmy w Polsce Orange Digital Center, aby wspierać upowszechnianie nowych kompetencji, tak potrzebnych na rynku pracy – dodaje.

Orange Światłowód, Orange Love i usługi mobilne - liczba klientów i wartość rosną w dobrym tempie

Superszybki Orange Światłowód jest już dostępny dla niemal połowy Polaków - 6,8 mln gospodarstw domowych w całym kraju. W ciągu ostatnich 3 miesięcy zasięg usługi poszerzył się o ponad 280 tysięcy domów i mieszkań, głównie za sprawą współpracy z operatorami hurtowymi. W tym czasie przybyło także 55 tysięcy klientów Orange Światłowodu. Łącznie z tej usługi korzysta już 1,12 mln użytkowników. To o 27% więcej niż przed rokiem.

Stabilnie rośnie liczba klientów pakietów konwergentnych dla domu. W 3 kwartale przybyło 16 tysięcy użytkowników Orange Love, a łączna ich liczba zwiększyła się do 1,6 mln (o 4% rok do roku).

W podobnym tempie (4% rok do roku) rośnie liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych. W minionym kwartale przybyło ich 57 tysięcy.

Zainteresowanie szybszymi opcjami światłowodu, bogatszymi pakietami usług, oferującymi więcej za więcej, przekłada się także na wzrost przychodu na jednego klienta (ARPO) z poszczególnych, kluczowych usług telekomunikacyjnych.

Kluczowe wyniki finansowe – na dobrej drodze do realizacji całorocznych celów

Bezprecedensowy, niemal dwukrotny wzrost kosztów energii w porównaniu z 3 kwartałem ub. roku firma zdołała zrównoważyć z nadwyżką wzrostem przychodów z kluczowych usług, a także oszczędnościami. Dzięki temu rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o niemal 4% rok do roku (podobny wzrost firma osiągnęła także łącznie za pierwsze 9 miesięcy).

Na przychody za minione 3 miesiące pozytywnie wpłynęły m.in. rosnące przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych (+5% rok do roku), kolejny bardzo dobry kwartał w usługach ICT dla biznesu (wzrost przychodów o 23% rok do roku). Dzięki skutecznym akcjom komercyjnym, o 17% w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku wzrosły przychody ze sprzedaży urządzeń.

Wyniki Orange Polska za 3 kwartał i pierwsze 9 miesięcy roku to dobra baza dla osiągnięcia całorocznych celów finansowych. Wyzwaniem jest jednak stale rosnąca i nieprzewidywalna inflacja. Będzie ona powodować wzrost kosztów, dlatego firma będzie pracować nad rozwiązaniami, które pozwolą w przyszłości ten niekorzystny wpływ ograniczyć.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 3 kwartał 2022 znajduje się na www.orange-ir.pl


Informacje prasowe

Orange wzbogaca ofertę na abonament dla klientów indywidualnych – nowe bezpieczne plany 5G

24 października 2022
Orange wzbogaca ofertę na abonament dla klientów indywidualnych – nowe bezpieczne plany 5G

Od dzisiaj w Orange dostępna jest nowa, uproszczona oferta usług mobilnych, w której zgodnie z zasadą „więcej za więcej”, klienci otrzymają jeszcze większe paczki GB w ramach abonamentu, dostęp do najnowszej technologii 5G w każdym planie oraz bezpłatną CyberOchronę, zwiększającą bezpieczeństwo w sieci.

 

W nowej odsłonie oferty będą dostępne trzy atrakcyjne plany – Plan S, Plan M i Plan L. Niezawodny internet w smartfonie to podstawa, dlatego Orange zadbał o to, aby klienci kupujący abonament komórkowy, dostali jeszcze więcej GB. W każdym z planów operator zwiększy pakiet danych - od 30 GB w Planie S do nawet 300 GB w Planie L. Klient Orange, który przedłuża umowę w Planie S - za 55 zł otrzyma 30 GB, a dopłacając jedynie 5 zł miesięcznie, otrzyma aż 110 GB miesięcznie w Planie M oraz telefon tańszy nawet o 150 zł w porównaniu do ceny telefonu w ofercie bez abonamentu. Szczegóły oferty na stronie.

Co jeszcze warto wiedzieć? W nowej ofercie nadal rozmowy, SMS-y, MMS-y do wszystkich w kraju i w roamingu w Unii Europejskiej pozostają bez limitu. Dostępne będą także promocje, które pozwolą na obniżenie comiesięcznych rachunków za usługi, m.in.: rabat w wysokości 20 zł mies. za łączenie usług w Orange, 3 GB na konto, także za łączenie usług, rabat na usługi mobilne dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Po zakończeniu umowy lojalnościowej (po 24 mies.) ceny abonamentów zwiększą się o 10 zł miesięcznie.

5G w każdym planie abonamentowym

Orange stale rozwija ofertę piątej generacji sieci komórkowej, a od dziś udostępnia 5G w każdym planie mobilnym. Operator wzmacnia swoją sieć - w każdym tygodniu przybywa nawet po kilkadziesiąt nowych stacji umożliwiających dostęp do tej technologii, dzięki czemu z rozwiązania może korzystać ok. 9 mln osób. Orange oferuje szeroką ofertę smartfonów z różnych półek cenowych współpracujących z 5G. W rękach klientów Orange jest już ok. 1,5 mln takich urządzeń.

Najnowsza technologia podnosi komfort korzystania z sieci. Daje gwarancję dostępu do połączenia internetowego wysokiej jakości. Szybki internet pozwala na błyskawiczne pobieranie i udostępnianie treści. Dzięki najnowszym technologiom można przesyłać dane dużo szybciej, a także słuchać muzyki i prowadzić wideorozmowy bez zacięć i utraty jakości. Operator oferuje dostęp do sieci, która w centrach miast będzie działała nawet w godzinach szczytu na stałym, wysokim poziomie. Szczegóły i zasięg 5G można sprawdzić na stronie.

Skuteczna CyberOchrona

Orange oferuje w nowych planach także ochronę przed zagrożeniami w sieci. W ramach abonamentu, klienci otrzymują za 0 zł CyberOchronę dla jednego numeru. Orange blokuje powszechne zagrożenia, takie jak np. fałszywe strony wyłudzające dane czy połączenia z serwerami, kontrolującymi botnety. Dodatkowo, usługi te pozwalają samodzielnie konfigurować blokady wybranych kategorii stron, czy konkretnych adresów. Użytkownik otrzymuje też powiadomienia o zagrożeniach. Więcej na stronie.

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.