Informacje prasowe

Pierwszy interaktywny audiobook „1812: Serce Zimy”

27 października 2011
Pierwszy interaktywny audiobook „1812: Serce Zimy”

Telekomunikacja Polska stworzyła pierwszy w Polsce interaktywny audiobook „1812: Serce Zimy”. Jego akcja przenosi nas do Rosji w czasach kampanii Napoleona.  Scenariusz książki wyłoniony został w konkursie organizowanym przez Telekomunikację Polską. Lektorem jest znakomity aktor Piotr Fronczewski.

Partnerem projektu jest Wirtualna Polska.

Serce Zimy to nowatorska gra, która opiera się niemal wyłącznie na dźwiękach. Grafika została zredukowana do minimum tak, aby gracz mógł skoncentrować się na opowieści. Akcja rozgrywa się w czasie inwazji wojsk Napoleona na Rosję. Historia ma wiele wątków, a decyzje, które podejmuje gracz, mają wpływ na losy bohaterów i bieg wydarzeń. Scenariusz jest dziełem cenionego w świecie fantasy duetu: Magdy i Macieja Reputakowskich. Autorzy chcieli uniknąć schematów z typowych światów fantasy i wybrali ciekawe połączenie wątków literackich znanych z epoki romantyzmu, dość bliskim polskim odbiorcom, z tłem historycznym początku XIX wieku. „Romantyzm ma też tę zaletę, że pozwala na wprowadzenie motywów nadnaturalnych i magicznych, ożywiających fabułę odrobiną niesamowitości” – podkreślił Maciej Reputakowski. Postaciom swoich głosów użyczyło 36 aktorów, w tym Piotr Fronczewski (lektor), Jacek Kopczyński oraz Jarosław Boberek.

„Scenariusz gry jest bardzo rozbudowany i zapewnia interesującą zabawę przez wiele godzin. Ponadto, jest to jeden z pierwszych produktów tego typu na rynku, innowacyjny i bardzo obiecujący, który daje osobom niewidomym i niedowidzącym możliwość pełnego korzystania z elektronicznej rozrywki”– powiedział Krzysztof Kozłowski, dyrektor Orange Labs. Polski Związek Niewidomych przeprowadził testy weryfikujące dostępność gry, które potwierdziły możliwość samodzielnego korzystania z aplikacji przez osoby z dysfunkcją wzroku.

Gra "Serce Zimy" jest już dostępna dla urządzeń z systemem iOS na Apple AppStore w promocyjnej cenie 2,39 EUR (do końca 2011 roku). Sprzedaż na pozostałych platformach zostanie uruchomiona w listopadzie. Użytkownikom komputerów z systemem Windows oraz urządzeń mobilnych z systemem Android i Symbian S60 v3, w oczekiwaniu na pełną wersję polecamy bezpłatny prolog Serca Zimy, dostępny na www.sercezimy.pl.

Polskie Orange Labs należy do sieci laboratoriów Grupy France Telecom, w skład której wchodzi 15 jednostek badawczo rozwojowych i laboratoriów Orange w dziewięciu państwach na czterech kontynentach (Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Polska, Chiny, Japonia, Egipt, Jordania oraz Stany Zjednoczone). W ośrodkach Orange Labs pracuje blisko 3,5 tys. ekspertów specjalizujących się w pracach badawczo - rozwojowych, marketingu i promocji.


Informacje prasowe

TP dla firm – większe bezpieczeństwo korzystania z Internetu

27 października 2011
TP dla firm – większe bezpieczeństwo korzystania z Internetu

Telekomunikacja Polska wprowadza nową usługę dla firm - Zarządzany UTM ( Unified Threat Management – Zintegrowane Zarządzanie Zagrożeniami), która zwiększy bezpieczeństwo korzystania z Internetu.

W ramach usługi TP oferuje urządzenia zapewniające firmom wielowarstwową ochronę podczas korzystania z internetu. W jednym urządzeniu UTM zintegrowanych jest kilka modułów funkcjonalnych, takich jak: antywirus, firewall, system wykrywania i zapobiegania włamaniom IPS/IDS i  filtracja stron internetowych.

Klienci mogą wybrać jeden z dwóch wariantów usługi.  W podstawowym wariancie klient sam zarządza urządzeniami, a TP zapewnia obsługę serwisową.  Za dodatkową opłatą TP oferuje konfigurację i instalację urządzenia oraz konsultacje  wykwalifikowanych inżynierów TP.

W wariancie zaawansowanym TP przygotowuje koncepcję rozwiązania, konfiguruje i instaluje urządzenie oraz zapewnia bezpłatne konsultacje. Standardem w opcji zaawansowanej jest także aktywny zdalny monitoring urządzeń UTM w trybie 24/7/365, oraz gwarancja usunięcia ewentualnych awarii oraz nieprawidłowości.

W usłudze Zarządzany UTM wykorzystywane są urządzenia typu Fortigate firmy Fortinet, światowego lidera rynku zintegrowanych systemów zarządzania zagrożeniami UTM. Telekomunikacja Polska  posiada certyfikat MSSP ( Managed Security Service Provider)  nadany przez firmę Fortinet oraz status Gold partnera firmy Fortinet.

TP  w całości zarządza konfiguracją urządzeń, wprowadza zmiany na żądanie klienta oraz zapewnia odtworzenie ostatniej konfiguracji urządzeń UTM po awarii, dzięki czemu klient może odciążyć swoje działy IT od tego typu zadań

Zarządzany UTM jest skierowany do firm zatrudniających już kilkudziesięciu pracowników korzystających z Internetu i  zapewnia wysoki poziom  bezpieczeństwa za rozsądną i  przewidywalną cenę. Usługa jest łatwo skalowalna, można ją  rozbudować o kolejne moduły, zmienić typ urządzenia, a nawet zmienić jej wariant w trakcie obowiązującej umowy. Dla firm wymagających najwyższych standardów bezpieczeństwa TP może dostarczyć rozwiązania „szyte na miarę”,  opracowywane przez ekspertów z Security Operation Center

Zarządzany UTM to kolejna usługa TP oferująca firmom wsparcie w zarządzaniu infrastrukturą IT tak jak między innymi oferta „IT dla Firm”, Zarządzanie siecią LAN.


Informacje prasowe

TP wyróżniona 3 nagrodami Lidera Filantropii

25 października 2011
TP wyróżniona 3 nagrodami Lidera Filantropii

Podczas dzisiejszej gali konkursu „Liderzy Filantropii 2011” organizowanego przez Forum Darczyńców, Telekomunikacja Polska otrzymała nagrodę specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Ponadto TP została wyróżniona 2 tytułami Lidera Filantropii dla firmy, która przekazała w 2010 roku na cele społeczne największy odsetek swoich dochodów oraz najwięcej środków finansowych na cele społeczne.

Pierwszy raz w historii konkursu zdarzyło się, że ta sama firma zwyciężyła w obydwu kategoriach. Jak podkreślali organizatorzy przekazanie przez TP ponad 5% zysku na cele społeczne jest sytuacją rzadko spotykaną wśród dużych spółek nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

 - Zaangażowanie społeczne jest integralnym elementem naszych działań z zakresu CSR. Programy, które realizujemy są odzwierciedleniem idei globalnego myślenia i lokalnego działania. Zastanawiamy się nad konkretnymi problemami, a potem proponujemy rozwiązania, z których może skorzystać każda organizacja społeczna. Dzisiejsze nagrody to znak, że ta strategia jest skuteczna – powiedział Tomasz Nowakowski, Dyrektor Wykonawczy Grupy TP.

Od początku istnienia Telekomunikacja Polska, a z czasem Grupa TP część swoich zysków przeznaczała na cele społeczne, przekazując darowizny dla organizacji społecznych tj. fundacje, stowarzyszenia i instytucje użyteczności publicznej. Były to najczęściej darowizny finansowe i było ich ponad 100 w ciągu roku.

Z czasem firma postanowiła skupić się na wybranych zagadnieniach społecznych i tworzyć własne programy, np. „Edukacja z internetem tp” czy „Telefon do mamy”. Skala działań prospołecznych sprawiła, że w 2005 roku Grupa TP zdecydowała się powołać własną Fundację. Tak powstała Fundacja Grupy TP, która obecnie pod nazwą Fundacji Orange aktywnie uczestniczy w życiu społecznym prowadząc autorskie programy lub wspierając wartościowe działania innych organizacji pozarządowych w zakresie edukacji dzieci i młodzieży, kultury i ochrony zdrowia.

Teraz zaangażowanie Grupy TP to autorskie wieloletnie programy angażujące nie tylko nasze finanse, ale też usługi, know-how czy pracowników – wolontariuszy. Nie jesteśmy tylko darczyńcą, staramy się być partnerem dla organizacji społecznych i pomagać kompleksowo.

Scroll to Top