Informacje prasowe

Pierwszy w Polsce test agregacji 3 pasm częstotliwości w technologii LTE

27 listopada 2014
Pierwszy w Polsce test agregacji 3 pasm częstotliwości w technologii LTE

Orange Polska oraz Huawei pomyślnie zakończyli pierwsze w Polsce testy agregacji 3 pasm częstotliwości w standardzie LTE. Technologia ta pozwala użytkownikom na jednoczesny dostęp do więcej niż jednego bloku częstotliwości, co w konsekwencji znacząco poprawia prędkość przesyłania danych - w trakcie testów wyniosła ona aż 296 Mb/s. Ponadto, technologia agregacji pasm częstotliwości poprawia elastyczność wykorzystania widma, zapewniając lepszą jakość usług i zarządzanie zasobami radiowymi.

- Z technologicznego punktu widzenia już dzisiaj jesteśmy gotowi wdrożyć testowane rozwiązania. Czekamy jednak na decyzje UKE w sprawie aukcji na pasma 800 & 2600 MHz, która jest głównym czynnikiem, niezbędnym do dalszych działań. Rozwój agregacji częstotliwości LTE stanowi część naszej średnio i długoterminowej strategii, dlatego też postanowiliśmy przeprowadzić testy w naszym Orange Labs wraz z Huawei - naszym partnerem technologicznym. Wyniki testów są bardzo obiecujące i jesteśmy przekonani, że technologia agregacji pasm częstotliwości będzie ciepło przyjęta przez naszych klientów w najbliższym czasie - powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska ds. Operacyjnych.

Testy przeprowadzono według następujących scenariuszy:

  • 10 MHz w paśmie 800 MHz + 10 MHz w paśmie 1800 MHz + 20 MHz w paśmie 2600 MHz
  • 10 MHz w paśmie 1800 MHz + 10 MHz w paśmie 2600 MHz  + 20 MHz w paśmie 2600 MHz

W obu przypadkach osiągnięto imponującą prędkość pobierania danych wynoszącą 296 Mb/s.

- Jako zespół odpowiedzialny za badania i rozwój w obszarze Wireless Access Development jesteśmy niezwykle zadowoleni z udziału w przeprowadzonych testach multipasmowej agregacji częstotliwości. Mimo, że nie jest możliwe uruchomienie tej funkcjonalności już dziś, chcemy być przygotowani na jej wdrożenie jak tylko będzie to zgodne z regulacjami. Funkcjonalność agregacji pasm jest kolejnym, oczywistym krokiem rozwoju komercyjnej sieci Orange. Dzięki niej, nasi klienci będą mogli otrzymać więcej korzyści, szczególnie w kontekście uzyskiwania maksymalnych przepustowości - powiedział Aleksander Jakubczak, dyrektor Rozwoju Dostępu Radiowego Orange Polska.

Możliwość agregacji 2 pasm częstotliwości to niezwykle ważna technologia, która jest testowana i komercyjnie wdrażana jedynie przez najbardziej zaawansowanych technologicznie operatorów na świecie.  Testy agregacji 3 pasm częstotliwości świadczą o zaangażowaniu Orange i Huawei w rozwój rozwiązań mających na celu zagwarantowanie jak najwyższej jakości usług dla swoich klientów.

 

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

„Polska Cyfrowa 2020+” – KIG i Orange Polska wspierają młodych naukowców

25 listopada 2014
„Polska Cyfrowa 2020+” – KIG i Orange Polska wspierają młodych naukowców

Jerzy Toborowicz, Monika Swaczyna i Piotr Osiadły zostali laureatami konkursu „Polska Cyfrowa 2020+” organizowanego przez Krajową Izbę Gospodarczą. Młodzi doktoranci, zajmujący się badaniem przyszłości Internetu, stosowaniem nowych technologii i szeroko pojętą cyfryzacją, otrzymali stypendia naukowe ufundowane przez Orange Polska.  Wyniki konkursu zostały ogłoszone 25 listopada podczas debaty „Impet cyfrowy. Polak e-gotowy?” odbywającej się w siedzibie Orange Polska w ramach cyklu spotkań Miasteczko Myśli.

Stypendia naukowe w wysokości 10 000 zł, ufundowane przez OPL, przyznane zostały autorom najciekawszych opracowań w kategoriach ekonomii, prawa i socjologii:

  • ekonomia – Jerzy Toborowicz (Akademia Leona Koźmińskiego), za pracę: Jak polityka cyfrowa może pomóc uchronić Polskę przed Pułapką Średniego Dochodu;
  • prawo – Monika Swaczyna (PAN), za pracę: Usprawnienie innowacyjności;
  • socjologia – Piotr Osiadły (Dolnośląska Szkoła Wyższa), za pracę: Dzień z życia Jasia Wykluczonego – osoba z niepełnosprawnością intelektualną w cyfrowym świecie roku 2020+.

„Cieszymy się, że mogliśmy poznać bardzo interesujących młodych ludzi z ciekawym spojrzeniem na przyszłość cyfrowej Polski, która również dla Orange stanowi nie tylko wyzwanie, ale i priorytet w codziennej działalności” – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska ds. operacyjnych.

Nagrodzeni naukowcy wzięli udział w debacie „Impet cyfrowy. Polak e-gotowy?”, w trakcie której mogli skonfrontować swoje poglądy jak optymalnie zarządzać rozwojem cyfrowym Polski z opiniami ekspertów m.in ministerstwa cyfryzacji, GIODO i Fundacji demosEUROPA.

Miasteczko Myśli to cykl debat na tematy ważne dla Orange Polska i rynku, nie tylko telekomunikacyjnego. Trzecia edycja została poświęcona właśnie cyfryzacji.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Rusza druga edycja Orange Fab – programu dla start-up’ów

21 listopada 2014
Rusza druga edycja Orange Fab – programu dla start-up’ów

Startuje druga edycja Orange Fab -  programu wspierającego rozwój małych, innowacyjnych firm, tzw. start-up’ów. Jego uczestnicy otrzymają szansę na rozwój swojego produktu i współpracę z Orange, na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, zdobycie inwestora i wsparcie finansowe.  Do nowej edycji można się zgłaszać do 15 stycznia 2015. Projekty finalistów pierwszej edycji są już wdrażane do oferty Orange.

- Pierwsza edycja Orange Fab przyniosła wymierne efekty - na początku przyszłego roku dwa rozwiązania: PublishSoSimply i wizyta.pl będzie można kupić w naszej „chmurze dla firm”. Trzecim z wybranych rozwiązań, Sesame+, interesuje się firma Integrated Solutions – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska ds. operacyjnych podczas spotkania inaugurującego nową edycję programu.

W ramach Orange Fab, start-upy zyskują dostęp do zasobów technicznych i marketingowych Orange Polska, kanałów komunikacji  (w tym mediów społecznościowych) i kanałów dystrybucji Orange. Mogą liczyć także na wsparcie mentorów z lokalnych ekosystemów technologicznych oraz dofinansowanie na rozwój produktu. Dla Orange współpraca ze start-up’ami to szansa na pozyskanie innowacyjnych produktów do swojej oferty.

- Warto spojrzeć na te korzyści w szerszym wymiarze: nawiązując współpracę ze start-upa’ami nie oczekujemy szybkiego zysku; raczej uczymy się od siebie nawzajem. Duże firmy, aby skutecznie konkurować na rynku muszą być innowacyjne, a nowatorskie, niekonwencjonalne pomysły powstają właśnie w małych firmach. Dla nas współpraca z nimi to jest zastrzyk nowej energii, świeże spojrzenie i pomysły na wykorzystanie technologii. Natomiast dla start-up’ów to dobra lekcja dojrzałego biznesu. Wspieranie młodych, początkujących przedsiębiorstw jest także elementem odpowiedzialnego społecznie biznesu. Dzisiaj to są start-up’y, ale za parę lat mają szansę stać się aktywnymi graczami na rynku i pozytywnie wpłynąć na naszą gospodarkę. – dodał Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu OPL ds. operacyjnych.

W spotkaniu inaugurującym II edycję Orange Fab uczestniczyli laureaci pierwszej edycji programu: Michał Majewski (kreator magazynów on-line PublishSoSimply) i Bartłomiej Danek (elektroniczny system rezerwacji wizyta.pl), Wśród korzyści ze współpracy z Orange wskazywali przede wszystkim na dostęp do infrastruktury i nawiązywanie międzynarodowych kontaktów.

- Dzięki udziałowi w Orange Fab w czerwcu uczestniczyłem w międzynarodowym pokazie start-up’ów Orange Demo Days w Paryżu. Nasz produkt wzbudził tam niemałe zainteresowanie, co utwierdziło mnie, że idziemy w dobrym kierunku. Przy okazji nawiązałem kilka cennych kontaktów i poznałem start-up’y z innych krajów. A już za kilka dni, 25 listopada lecę na kolejny Demo Days  do Tokio. Bez wsparcia Orange nie byłoby to możliwe – podkreślił Michał Majewski z PublishSoSimply.

- Orange udostępniło nam swoją infrastrukturę, m.in. bramkę USSD - którą wykorzystujemy w naszym systemie silnego uwierzytelniania. Jest to ważna część naszej usługi, dlatego cieszę się, że mogliśmy skorzystać z platformy sprawdzonego operatora – powiedział Marcin Szary z Sesame+.

Orange Fab jest programem międzynarodowym. Do tej pory odbył się 8. państwach: we Francji, Stanach Zjednoczonych, Izraelu, Japonii, Korei Płd., Tajwanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej i w Polsce. Do 1. edycji polskiego Orange Fab zgłoszonych zostało 107. usług i rozwiązań. Dominowały usługi cloud computingowe, e-commerce oraz cyfrowego kontentu.

Aby wziąć udział w nowej edycji programu, należy zgłosić swój start-up na stronie http://orangefab.pl/apply/ Termin zgłoszeń upływa 15 stycznia 2015 r. Wybrane firmy przystąpią do pracy już 21 lutego 2015 r.

Więcej informacji: http://orangefab.pl/

 

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.