Informacje prasowe

Pracowniczy Program Emerytalny Orange Polska ma 20 lat. Kwota zgromadzonych w nim oszczędności przekracza 1,7 mld złotych

22 listopada 2021

Pracowniczy Program Emerytalny Orange Polska ma 20 lat. Kwota zgromadzonych w nim oszczędności przekracza 1,7 mld złotych

Pracowniczy Program Emerytalny Orange Polska – jeden z największych i najdłużej działających w Polsce – zarządza dziś kwotą  ponad 1,7 mld zł. Wypracowana przez 20 lat stopa zwrotu sięga ponad 238%. Do tej pory z Pracowniczego Funduszu Emerytalnego Orange, gromadzącego i inwestującego środki uczestników Programu, wypłacono ponad 860 mln złotych. To dodatkowe zabezpieczenie finansowe dla pracowników na czas emerytury.

Na początku drogi zawodowej rzadko myślimy o emeryturze, a jednak warto zawczasu zadbać o dodatkową poduszkę finansową. My od lat zachęcamy do tego naszych pracowników. Decyzję o utworzeniu pracowniczego programu emerytalnego podjęliśmy 20 lat temu, jako jedna z pierwszych firm w Polsce. To była dobrowolna decyzja, wówczas regulacje nie nakładały na pracodawców żadnych obowiązków w tym zakresie. Do dziś warunki oszczędzania na dodatkową emeryturę, jakie proponujemy, są jednymi z  najkorzystniejszych na rynku, a w programie uczestniczy zdecydowana większość pracowników firmy – mówi Jacek Kowalski, członek zarządu Orange Polska ds. Human Capital.

Orange Polska, największy pracodawca w Grupie, zatrudniający obecnie ponad 10  tysięcy osób, finansuje pracownikom comiesięczną składkę w wysokości 7% wynagrodzenia brutto. To – wg obowiązujących regulacji – najwyższa składka, jaką może wpłacać pracodawca. Pracownicy mogą ponadto zdecydować się na składkę dodatkową i zwiększyć w ten sposób pulę oszczędności. Obecnie niemal 90% pracowników Orange Polska uczestniczy w PPE.

Wpłacane do Funduszu składki trafiają na indywidualne rachunki uczestników. Zarządzaniem Funduszem zajmuje się Pracownicze Towarzystwo Emerytalne Orange Polska.

– Wyniki naszego funduszu pokazują, że inwestujemy mądrze, dbając o bezpieczeństwo, ale i odpowiedni zysk. Od początku istnienia programu wartość jednostki rozrachunkowej systematycznie rośnie. Stopa zwrotu osiągnęła w tym czasie ponad 238%, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 15%. Warto pamiętać, że to całkowicie prywatne środki, należą tylko do uczestnika programu i są dziedziczone. To bardzo dobry sposób zabezpieczenia finansowego na przyszłość – podkreśla Janusz Szreder, prezes zarządu Pracowniczego Towarzystwa Emerytalnego Orange Polska.

Co istotne, wypłaty z Funduszu nie są obciążone żadnymi kosztami, ponieważ wpłacone składki zostały już wcześniej opodatkowane, a osiągnięte zyski nie podlegają podatkowi od zysków kapitałowych. Od dokonywanych wypłat Fundusz nie pobiera także jakichkolwiek opłat manipulacyjnych. Uczestnicy wypłacają więc 100% kwoty zgromadzonej na rachunku.

Wartość aktywów netto Funduszu to obecnie ponad 1,7 mld złotych. To oznacza, że stanowią około 10% wartości aktywów wszystkich pracowniczych programów emerytalnych działających w Polsce, która wg danych KNF na koniec 2020 roku sięgnęła 17 mld złotych. (1)

(1) Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Informacja o stanie rynku emerytalnego w Polsce na koniec 2020 roku

Mediateka

Udostępnij: Pracowniczy Program Emerytalny Orange Polska ma 20 lat. Kwota zgromadzonych w nim oszczędności przekracza 1,7 mld złotych

Informacje prasowe

Orange zbadał czym jest wykluczenie społeczno-cyfrowe w Polsce

17 listopada 2021

Orange zbadał czym jest wykluczenie społeczno-cyfrowe w Polsce

Orange Polska przedstawił raport na temat wykluczenia cyfrowego w Polsce oraz jego wpływu na sytuację społeczną. Raport opisuje  m.in nierówności w dostępie do internetu, oraz to, że różne  umiejętności cyfrowe czy różnice w poziomie motywacji do korzystania z usług cyfrowych prowadzą do różnicowania się szans życiowych i poziomu życia. Raport pokazał, że obecnie wykluczenie bardziej wiąże się z naszymi postawami wobec nowych technologii, umiejętnościami i wiedzą  niż z fizycznym dostępem do sieci.

W 2020 roku internetu w domu nie miało 25% najuboższych gospodarstw domowych,  40% osób starszych nie korzystało z sieci a ponad połowa osób niekorzystających z internetu mieszkała na wsi. Choć w pandemii wiele osób weszło do cyfrowego świata,  różnice terytorialne w intensywności wykorzystania internetu podwoiły się – to tylko niektóre spostrzeżenia zawarte w raporcie. Nierówności w dostępie do internetu czy umiejętnościach cyfrowych, a także różna motywacja do korzystania z sieci prowadzą w długiej perspektywie do różnicowania się szans życiowych (od edukacji, przez pracę, po konsumpcję), w tym większym stopniu, im bardziej rośnie znaczenie usług cyfrowych w życiu społecznym i gospodarczym.

Badania zostały przedstawione w taki sposób, aby nadać im możliwie praktyczny charakter. Wskazano więc konkretne grupy, do których w dobie pandemii i po jej zakończeniu należałoby w pierwszym rzędzie adresować konkretne działania wspierające włączenie cyfrowe. Wśród grup najbardziej narażonych na wykluczenie społeczno-cyfrowo znalazły się  osoby starsze,  osoby z niskim wykształceniem,  mieszkańcy wsi, osoby z niepełnosprawnościami, osoby z w kryzysie bezdomności i dzieci z wieku szkolnym. Wykluczenie cyfrowe dla każdej z tych grup oznacza coś innego, dlatego każdą z nich omówiono w raporcie osobno.

Celem raportu było omówienie zjawiska wykluczenia cyfrowego w szerszym kontekście, niż się to zwykle czyni. Z premedytacją, zastąpiliśmy w nim pojęcie „wykluczenia cyfrowego” alternatywnym, nowym w polskiej debacie terminem „wykluczenie społeczno-cyfrowe”. Chcieliśmy zwrócić uwagę, że nierówności cyfrowe to dziś kluczowe ogniwo całego łańcucha przyczyn i konsekwencji decydujących o naszych szansach życiowych – mówią Aleksandra Pierścińska i Jan Herbst z Fundacji Stocznia.

Raport zawiera też wyniki badań internautów na temat wykluczenia cyfrowego. Wyniki te sugerują, że istotnym i nierozpoznanym dotąd problemem jest znaczny poziom społecznego przyzwolenia na istnienie tego zjawiska. Choć ponad połowa z nas ma świadomość, że „bez nowych technologii nie można dziś uczestniczyć w społeczeństwie”, to zarazem relatywnie rzadko  uważamy wykluczenie za istotny problem społeczny w Polsce  (30%), a częściej – niemal za rodzaj świadomego wyboru  (40%). Tym samym, wyrażamy poniekąd zgodę na postępującą izolację tych, którzy nie są w stanie samodzielnie dołączyć do cyfrowej wspólnoty.

Mniejsze wykluczenie dzięki Indeksowi  wykluczenia społeczno-cyfrowego

Indeks Wykluczenia Lokalnego, który został opracowany w oparciu o 30 wskaźników społecznych, edukacyjnych oraz cyfrowych, pokazał, że ponad 20% gmin w Polsce jest szczególnie zagrożonych wykluczeniem. Placówki z tych obszarów zyskują dodatkowe szanse w programach edukacyjnych Fundacji Orange.

Wnioski z raportu pomogły nam w opracowaniu indeksu wykluczenia lokalnego, który zastosowaliśmy w praktyce. Chcieliśmy unikać w naszych działaniach obserwowanego i doświadczanego od dawna zjawiska nazywanego efektem św. Mateusza (inaczej to „zasada skumulowanej przewagi”), które, w skrócie rzecz ujmując, oznacza, że wiele programów społecznych, pomocowych i edukacyjnych trafia jedynie do wąskiego grona tych, którzy mają i tak większe szanse, a niekoniecznie do tych społeczności, które najbardziej ich potrzebują.” – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Raport pokazuje na przykładzie Fundacji Orange,  w jaki sposób można wykorzystać wiedzę na  temat wykluczenia społeczno – cyfrowego w programach społecznych. Mając na uwadze wykluczenie społeczno-cyfrowe zmieniono sposób rekrutacji do programów MegaMisja, #SuperKoderzy. Dzięki temu zwiększono szansę placówek pochodzących z gmin o najwyższym wskaźniku wykluczenia.  W rezultacie, prawie 1/5 placówek zakwalifikowanych do udziału w obu programach to szkoły położone w miejscach najbardziej zagrożonych wykluczeniem. Odsetek ten jest ponad dwukrotnie większy niż w poprzedniej edycji. Szkoły z obszarów zagrożonych wykluczeniem występują teraz wśród odbiorców programów o 40% częściej niż wynikałoby z udziału placówek z tych terenów wśród wszystkich szkół w kraju.

Raport „Wykluczenie społeczno-cyfrowe w Polsce” powstał z inspiracji Orange Polska i Fundacji Orange, na bazie przeglądu danych publicznych (GUS, Eurostat, UKE), badań publikowanych przez inne ośrodki, danych sieciowych operatora oraz dedykowanych badań opinii społecznej zleconych przez Orange (w tym sondaż CAWI na reprezentatywnej próbie 1000 użytkowników internetu oraz sondaż CAPI na próbie 2018 dorosłych Polaków). Autorami raportu są badacze Fundacja Stocznia, z którą firma współpracuje od kilku lat przy badaniach wpływu społecznego. Raport został zaprezentowany podczas Miasteczka Myśli „Włączaj. Nie wykluczaj”.

Raport „Wykluczenie społeczno-cyfrowe w Polsce” będzie dostępny dzisiaj na stronie www.miasteczkomysli.pl

 

***

Włączenie społeczno-cyfrowe to ważny element nowej strategii Grupy Orange Engage 2025 i strategii społecznej odpowiedzialności Orange Polska. Firma podejmuje różnorodne działania w tym zakresie – od inwestycji w infrastrukturę i budowę sieci światłowodowej, poprzez edukacje seniorów w zakresie nowych technologii, dostępność dla osób z niepełnosprawnościami, poprzez programy edukacyjne dla szkól i marniejszych społeczności do programów akceleracyjnych dla strupów.Więcej na stronie.

Mediateka

Udostępnij: Orange zbadał czym jest wykluczenie społeczno-cyfrowe w Polsce

Informacje prasowe

Grzeczny czy nie, odbierz prezent w Orange Flex

16 listopada 2021

Grzeczny czy nie, odbierz prezent w Orange Flex

W Orange Flex nie trzeba być grzecznym, żeby dostać prezent. Flex wystartował z nową ofertą świąteczną. Od dziś warto zaglądać do aplikacji, gdzie na użytkowników czekają specjalne kody promocyjne obniżające ceny wybranych urządzeń w Sklepie Flex a także dodatkowe 300 GB.

W Orange Flex nie trzeba być grzecznym, żeby dostać prezent. Flex wystartował z nową ofertą świąteczną. Od dziś warto zaglądać do aplikacji, gdzie na użytkowników czekają specjalne kody promocyjne obniżające ceny wybranych urządzeń w Sklepie Flex a także dodatkowe 300 GB.

W te święta na użytkowników Orange Flex  czekają wybrane smartfony i gadżety z rabatami. Do wyboru są urządzenia z rabatem 300 zł lub 100 zł. Do zakupu każdego urządzenia objętego świąteczną promocją, Flex dorzuca dodatkowy prezent, czyli pakiet 300 GB ważnych przez 90 dni. Warto pamiętać też o specjalnej cenie dostawy za 1 zł. Oferta jest dostępna dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Klienci indywidualni mogą także skorzystać z oferty zakupów na raty 30x 0% z RRSO 0%, jeśli wartość sprzętów w koszyku wyniesie co najmniej 300 zł.

Urządzenia z rabatem 300 zł oraz 300 GB w prezencie:

  • Samsung Galaxy A52s 5G 128GB za 1699 zł (przecena z 1999 zł)
  • Samsung Galaxy A32 5G 64GB za 949 zł (przecena z 1249 zł)
  • Samsung Galaxy Watch 4 40mm eSIM za 1099 zł (przecena z 1399 zł)
  • Samsung Galaxy Watch 4 44mm eSIM za 1219 zł (przecena z 1519 zł)
  • Xiaomi Redmi Note 10 Pro 6/128GB za 1299 zł (przecena z 1599 zł)
  • Xiaomi Watch za 249 zł (przecena z 549 zł)
  • Oppo Reno5 Lite za 1099 zł (przecena z 1399 zł)
  • Oppo Watch 46mm eSIM za 1099 zł (przecena z 1399 zł)

Urządzenia z rabatem 100 zł oraz 300 GB w prezencie:

  • Samsung Galaxy A03s za 599 zł (przecena z 699 zł)
  • Samsung Galaxy Buds2 za 549 zł (przecena z 649 zł)
  • Xiaomi Redmi 10 4/64 GB za 799 zł (przecena z 899 zł)
  • Xiaomi Redmi 9A 2/32GB za 299 zł (przecena z 399 zł)
  • Xiaomi Redmi Buds3 Pro za 199 zł (przecena z 299 zł)
  • Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor za 79 zł (przecena z 179 zł)
  • Xiaomi MiWatch Lite za 109 zł (przecena z 209 zł)
  • Oppo A16 za 599 zł (przecena z 699 zł)
  • Oppo Band za 89 zł (przecena z 189 zł)
  • Oppo Enco Free za 399 zł (przecena z 499 zł)

Na każdego użytkownika z aktywnym planem czekają w Klubie Flex dwa kody promocyjne do wykorzystania na wybrane urządzenia w Sklepie Flex: obniżające ich cenę o 300 zł lub 100 zł. Po dodaniu wybranego urządzenia do koszyka, użytkownik powinien wpisać indywidualny kod promocyjny w celu naliczenia promocji i odbioru 300 GB.

Jak odebrać prezent 300 GB?

Użytkownik, który zakupi urządzenia ze świątecznej promocji Orange Flex, otrzyma notyfikację push z aplikacji w ciągu 48h. Powiadomienie przekieruje użytkownika do prywatnej promocji w Klubie Flex gdzie będzie mógł odebrać kod i go aktywować.

Warto się spieszyć, bo liczba urządzeń objętych promocją jest limitowana. Więcej prezentów znajdziesz w Sklepie Flex. Sprawdź na flex.orange.pl lub w aplikacji Orange Flex.

*Regulamin promocji oraz lista urządzeń objętych promocją dostępny jest na stronie flex.orange.pl.

Udostępnij: Grzeczny czy nie, odbierz prezent w Orange Flex

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej