Informacje prasowe

Raport “What’s Up Wholesale?” Mali i średni operatorzy rzadko sięgają po unijne środki na budowę światłowodów

9 maja 2024

Raport “What’s Up Wholesale?” Mali i średni operatorzy rzadko sięgają po unijne środki na budowę światłowodów

Mali i średni operatorzy planują rozwijać swoje sieci głównie z własnych środków. Zaledwie co piąty ankietowany operator starał się o dofinansowanie do budowy światłowodów z funduszy unijnych. Rozwój 5G w ich opinii nie spowoduje odpływu klientów z sieci stacjonarnych, za to sztuczna inteligencja może wspomóc rozwój biznesu. To wnioski z najnowszej edycji raportu dotyczącego rynku operatorskiego „What’s Up Wholesale?”, wydawanego przez Orange Polska.

Celem tegorocznego badania było określenie kierunków rozwoju krajowych sieci operatorskich. Ankietowani – mali i średni operatorzy – zostali zapytani m.in. o to, jak fundusze unijne wpłyną na rozwój ich sieci, jak oceniają oni współpracę hurtową, a także jak oceniają wpływ nowych technologii na ich biznes. W badaniu wzięło udział ponad 200 respondentów.

Programy dofinansowujące budowę sieci nie dla małych i średnich ISP?

Ponad 80% małych i średnich operatorów biorących udział w badaniu planuje zwiększać  zasięgi swoich sieci w ciągu najbliższych 2 lat. Większość zamierza ten rozwój finansować przede wszystkim z własnych środków, przeznaczając je na rozbudowę własnej infrastruktury, dostęp do sieci innych operatorów i akwizycje. Dofinansowanie z programów unijnych cieszą się mniejszym zainteresowaniem.

Tylko co piąty ankietowany wziął udział w pozyskaniu środków publicznych na zwiększenie zasięgu sieci. Ponad połowa respondentów uważa, że konkursy nie są dostosowane do ich możliwości – głównie ze względu na skomplikowane procedury i zbyt duże obszary do objęcia inwestycjami.

Wśród najczęściej wskazywanych rozwiązań, które przekonałyby operatorów do wzięcia udziału w programach są: zmniejszenie obszarów konkursowych (51%), możliwość dowolnego wyboru punktów adresowych do objęcia zasięgiem (43%) oraz brak konieczności pokrycia 100% wylicytowanego obszaru (38%). Istotne byłoby także wydłużenie czasu realizacji inwestycji (37%).

Z drugiej strony, beneficjenci programów unijnych oceniają je pozytywnie i polecają w nich udział innym przedsiębiorcom telekomunikacyjnym. W przypadku kończącego się programu POPC zdecydowana większość jego uczestników (67%) deklaruje, że osiągnęła zakładany próg rentowności w przewidywanym czasie.

Operatorzy uważają rozwój 5G za naturalny etap rynku i uważają, że ich oferty będą się rozwijać równolegle odpowiadając na zwiększone zapotrzebowanie ich klientów na usługi coraz większych przepływności. 63% uważa, że 5G nie wpłynie na ich biznes, a 13% widzi w usługach mobilnych szansę dla rozwoju swojej oferty. Większość ankietowanych nie spodziewa się także odpływu klientów z sieci stacjonarnych. Usługi mobilne chciałby wprowadzić do swojej oferty co trzeci operator. 32% widzi także szansę na rozwój w wykorzystaniu sztucznej inteligencji – przede wszystkim w obszarach obsługi klienta (23%) i zarządzania siecią (21%).

Szczegółowe wyniki badania, a także praktyczne przykłady łączenia technologii kablowych i radiowych, opisy nowoczesnych rozwiązań, takich jak 6G, Wi-Fi 7 i XGS-PON, omówienie krajowych i unijnych regulacji prawnych oraz wskazanie perspektyw rozwoju rynku dostępne są w raporcie „What’s Up Wholesale?”.

Raport do pobrania znajduje się na stronie hurt-orange.pl

Część hurtowa Orange Polska odpowiada za współpracę z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi dostarczając usługi operatorskie w oparciu o najnowsze technologie. Portfolio zawiera m.in. usługi transmisji danych, dostępu do internetu, kanalizacji i słupów, projekty techniczne, stacjonarne usługi głosowe, ofertę MVNO, a także usługi dostępu do abonentów na FTTH: BSA i LLU. Z oferty hurtowej Orange Polska korzysta blisko 3000 operatorów w Polsce i za granicą. Zobacz więcej na https://www.hurt-orange.pl/

GRAFIKA-HURT-2024

Udostępnij: Raport “What’s Up Wholesale?” Mali i średni operatorzy rzadko sięgają po unijne środki na budowę światłowodów

Informacje prasowe

Orange Flex świętuje piąte urodziny. Swoich klientów zaprasza do FLEXOTERII i urodzinowych promocji

8 maja 2024

Orange Flex świętuje piąte urodziny. Swoich klientów zaprasza do FLEXOTERII i urodzinowych promocji

Orange Flex ma już pięć lat. Z okazji urodzin klienci mogą wziąć udział w loterii, w której można wygrać bony na wakacje, e-bilety na koncerty i vouchery do kina. Flexowicze mogą także kupić taniej słuchawki Samsung, a w aplikacji czekają na nich niespodzianki z oferty Flex. Wszystkie urodzinowe atrakcje startują już jutro. Loteria i promocje w aplikacji potrwają 4 tygodnie. 

We FLEXOTERII, która wystartuje 9 maja rano, do zdobycia jest 555 nagród. Do tego co tydzień inna niespodzianka w aplikacji. A w tym tygodniu dodatkowo 50% rabat na słuchawki Samsung Buds FE.

Loteria Orange Flex

W loterii Orange Flex do zdobycia będzie:

  • 5 bonów do serwisu wakacje.pl o wartości 5000 zł,
  • 50 voucherów do serwisu eBilet o wartości 500 zł,
  • 500 e-kart podarunkowych na dwuosobowy seans filmowy 2D w Cinema City.

Aby wziąć udział we FLEXOTERII, należy wygenerować w aplikacji Orange Flex kod, a następnie wejść na podaną stronę WWW i go zarejestrować. W każdym tygodniu użytkownik może wygenerować jeden kod, a tym samym łącznie zagrać cztery razy, by zwiększyć swoją szansę na nagrody. Rejestracja kodów w loterii potrwa do 5.06.

Każdy kod pobrany w aplikacji, oprócz tego, że jest losem w loterii, umożliwia jednocześnie skorzystanie z promocji niespodzianek, obejmujących ofertę Orange Flex. Pierwsza już jutro!

Rabat 50% na słuchawki w Sklepie Flex

Od 9 maja w Sklepie Flex można kupić słuchawki Samsung Buds FE w cenie 239 zł zamiast 479 zł. Aby skorzystać z niższej ceny, należy wygenerować kod w Klubie Flex. Jeden użytkownik może kupić jeden produkt. Liczba produktów objętych promocją jest ograniczona, a akcja potrwa do wyczerpania puli objętej rabatem.

5 lat aplikacji, czyli jak zmieniał się Flex

Z Orange Flex korzysta już ponad 360 tys. klientów. A jak to się zaczęło? Orange Flex zadebiutował 10 maja 2019 r., a w ofercie było wtedy… aż 10 Planów do wyboru. Co ciekawe, za 35 zł, czyli cenę obecnego Planu 45 GB, użytkownicy mieli wtedy 10 GB, natomiast za 80 zł (obecny najwyższy Plan z opcją internetu bez limitu i trzech dodatkowych SIM-ów) – 100 GB.

Większe pakiety internetu to niejedyna zmiana na plus. Przez pięć lat aplikacja Orange Flex wzbogaciła się o wiele funkcji, dzięki którym obecnie użytkownicy mają nieporównanie więcej możliwości.

flex

Najważniejsze zmiany to wprowadzenie kart eSIM, opcji przekazywania GB znajomym, Klubu i Sklepu Flex, internetu UNLMTD oraz zwiększenie liczby dodatkowych bezpłatnych kart SIM lub eSIM z 1 do 3 w zależności od Planu. Tylko w ciągu ostatniego roku  Orange Flex wzbogacił się o:

  • Sejf GB, dzięki któremu GB nie przepadają i można je wykorzystać w ciągu 6 miesięcy, a nie jak dotąd miesiąca rozliczeniowego,
  • usługę przekazania numeru innej osobie w 100% cyfrowo, bez konieczności podpisywania dokumentów w salonie,
  • pakiety roamingowe Tu i Tam oraz Brytyjski, które umożliwiają korzystanie z internetu za granicą w bardzo przystępnych cenach;
  • subskrypcję roczną, w której można zyskać 12 miesięcy Planu 45 GB w cenie 10.

Orange Flex w swoim DNA ma również troskę o środowisko. W 2021 roku zyskał status usługi telekomunikacyjnej neutralnej klimatycznie. Od startu akcji EKO GB w 2020 r. Flex – dzięki swoim użytkownikom – posadził 58 000 m² Lasu Na Zawsze. Dzięki kolejnej edycji 10 000 m² lasów zostanie objęte ochroną.

 

Udostępnij: Orange Flex świętuje piąte urodziny. Swoich klientów zaprasza do FLEXOTERII i urodzinowych promocji

Informacje prasowe

Orange Polska ma własne rozwiązanie metawersalne do prezentacji zaawansowanych rozwiązań dla biznesu

7 maja 2024

Orange Polska ma własne rozwiązanie metawersalne do prezentacji zaawansowanych rozwiązań dla biznesu

Orange Business Metaverse to środowisko metawersalne, w którym Orange Polska będzie prezentować klientom biznesowym usługi: Smart City i sieci kampusowe 5G. Wirtualna i interaktywna przestrzeń pozwala w angażujący sposób pokazać działanie zaawansowanych technologicznie rozwiązań – w dowolnym miejscu z użyciem gogli VR. Operator planuje także dostarczać rozwiązania i projekty metawersalne dla firm wspólnie z BlueSoft i Integrated Solutions – spółkami z Grupy Orange

– Z punktu widzenia rynku biznesowego metaverse to silnie rozwijający się trend. Jako Grupa Orange Polska jesteśmy od lat zaufanym partnerem przedsiębiorstw, firm, instytucji i miast w Polsce w ich cyfrowej transformacji oraz jednym z liderów rynku ICT. Metaverse wpisuje się w ciągłe doskonalenie doświadczeń klientów biznesowych i dlatego jest dla nas jednym z kluczowych elementów do realizacji tego celu – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezeska Orange Polska ds. Rynku Biznesowego. – Dziś zaczynamy korzystać z rozwiązania metawersalnego stworzonego do prezentowania własnych zaawansowanych rozwiązań dla biznesu. Jesteśmy także gotowi, by wykorzystać tę technologię i rozwijać kompetencje w ramach spółek Grupy Orange Polska, aby projektować i budować tego typu rozwiązania dla innych firm, korporacji i szeroko rozumianego Przemysłu 4.0 – dodaje Bożena Leśniewska.

Technologia metaverse umożliwia m.in. realizację wirtualnych spotkań, prezentacji i szkoleń w bardziej angażującej i interakcyjnej formie niż tradycyjne metody, budować cyfrowe bliźniaki (ang. digital twins) przestrzeni co wprost przekłada się na poprawę efektywności i optymalizację kluczowych procesów biznesowych. Metaverse może pomóc firmom docierać do klientów i partnerów z całego świata. Dzięki temu firmy mogą osiągać większy zasięg i skalowalność swoich działań biznesowych. Metaverse może w końcu stać się kolejnym etapem ewolucji internetu i zmienić sposób, w jaki ludzie korzystają z sieci. Zamiast pasywnego przeglądania treści, użytkownicy mogą aktywnie uczestniczyć w wirtualnych środowiskach. To również daje firmom nowe możliwości.

W raporcie McKinsey & Company „Value Creation in the Metaverse” z 2022 r. telekomunikacja została wymieniona wśród branż, które wyniosą największe korzyści z metaverse, a według firmy Meta, wartość samego tylko polskiego rynku metaverse będzie w 2035 roku wynosić 10 miliardów dolarów.

Orange Polska zamierza także wykorzystać technologię metaverse do nawiązywania partnerstw i współpracy z innymi firmami, takimi jak dostawcy treści oraz rozwiązań i zastosowań metawersowych, czy producenci sprzętu VR. Właśnie w oparciu o takie specjalistyczne partnerstwo z Connected Realities – firmą technologiczną specjalizująca się w dostarczaniu rozwiązań VR/AR i metaverse – powstało rozwiązanie Orange Business Metaverse. Aby umówić się na spotkanie w przestrzeni metawersalnej Orange Polska, wystarczy wypełnić formularz na dedykowanej stronie: www.orange.pl/duze-firmy/orange-business-metaverse

Mediateka

Udostępnij: Orange Polska ma własne rozwiązanie metawersalne do prezentacji zaawansowanych rozwiązań dla biznesu

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej