Informacje prasowe

Rozpoczęliśmy testy 5G w Lublinie. Orange Polska i Nokia uruchomiły w mieście sieć 10 stacji bazowych

24 października 2019
Rozpoczęliśmy testy 5G w Lublinie. Orange Polska i Nokia uruchomiły w mieście sieć 10 stacji bazowych

Orange Polska – w partnerstwie z Nokią – rozpoczął testy sieci 5G w Lublinie. To kolejny etap największych w Polsce testów najnowszej technologii mobilnej. Dziesięć stacji bazowych działa w dzielnicach Ponikwoda, Tatary, Wieniawa i Śródmieście.

Miesiąc temu Orange Polska, rozpoczął testy 5G w Warszawie. Teraz podobne próby rozpoczęły się w Lublinie.

- Od ponad roku pracujemy nad budową polskiego 5G, aby wybrać optymalne rozwiązanie dla naszych klientów i rozwoju sieci mobilnej. Testy z różnymi dostawcami dają nam bezcenne doświadczenia. Potwierdzają też, że technologicznie jesteśmy gotowi na uruchomienie tej sieci kolejnej generacji i pokazują, jakie możliwości da w przyszłości Polakom i polskiej gospodarce. Cieszę się, że testy odbywają się w Lublinie, mieście stawiającym na rozwój z wykorzystaniem nowoczesnych technologii - powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

- Lublin jest przyjaznym miejscem dla najnowszych technologii. W mieście działa prężny sektor IT skupiony w ramach ekosystemu Lubelskiej Wyżyny IT. Jesteśmy też ważnym ośrodkiem akademickim. Od lat wdrażamy rozwiązania, czyniące z Lublina miasto inteligentne (Smart City), a przez to również bardziej atrakcyjne dla inwestorów. Zależy nam, żeby miasto odpowiadało potrzebom i ambicjom mieszkańców. W ten sposób krok po kroku budujemy nowoczesny Lublin, a testy sieci mobilnej 5G realizowane przez Orange i Nokię potwierdzają pozycję Lublina w zakresie wdrażania idei Smart City - powiedział Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

W Lublinie partnerzy uruchomili 10 stacji bazowych. Pozwalają osiągnąć prędkość mobilnego transferu danych nawet do 800 Mb/s. Sieć pracuje w oparciu na częstotliwości 3,4-3,6 GHz w paśmie o szerokości 80 MHz, czyli węższym niż optymalne pasmo o szerokości 100 MHz. W czasie testów, podobnie jak w Warszawie, zostaną wykorzystane smartfony Orange Neva Jet, obsługujące 5G, a także Nokia FastMile 5G Geatways – urządzenia służące do zapewnienia internetu mobilnego do użytku domowego.

- Przełomowe technologie, takie jak 5G, dają nowe możliwości nie tylko firmom telekomunikacyjnym oraz klientom indywidualnym. To także szansa dla przedsiębiorstw, od produkcyjnych zaczynając na zajmujących się bezpieczeństwem kończąc, a także szerzej, dla całej gospodarki. Polscy inżynierowie pracujący w centrach badawczych Nokii we Wrocławiu, Krakowie i w Bydgoszczy stworzyli liczne innowacje, przyczyniając się do rozwoju sieci 5G. Jako jeden z największych inwestorów w sektorze ICT, z ponad 6000 pracownikami w Polsce, Nokia posiada wszystkie zasoby by wesprzeć Orange w rozwoju 5G, dostarczając sprawdzone, bezpieczne i innowacyjne rozwiązania – powiedział Piotr Kaczmarek, prezes zarządu Nokia w Polsce.

Podobnie jak w Warszawie, lubelska sieć 5G została stworzona w taki sposób, by móc przemieszczać się pomiędzy stacjami bazowymi bez zrywania połączenia. Każda z dziesięciu stacji zapewnia zasięg w promieniu 360 stopni. Wszystkie testowe instalacje zostały podłączone do sieci operatora łączem optycznym o przepustowości 10 Gb/s, czyli dziesięciokrotnie szybszym niż standardowo stosowane w sieci 4G Orange Polska. W Lublinie wsparciem dla rozwoju 5G stała się rozbudowana sieć światłowodowa Orange Polska, która w mieście dociera już do 3/4 wszystkich gospodarstw domowych.

Mediateka


Informacje prasowe

Najnowocześniejsze call center Orange otwarte w Radomiu

24 października 2019
Najnowocześniejsze call center Orange otwarte w Radomiu

Orange Polska otwiera w Eko Park Radom nową siedzibę, w której znajdzie się najnowocześniejsze call center firmy w Polsce. Pracownicy tej infolinii miesięcznie obsługują blisko 40 tys. połączeń od klientów Orange. Jako jedyni wspierają klientów Orange Flex – innowacyjnej usługi komórkowej w aplikacji.

- Naszym celem jest zapewnienie pracownikom nowoczesnego i przyjaznego środowiska pracy. Dzięki temu będą mogli efektywnie zaspakajać potrzeby klientów. Taki model funkcjonuje już w Warszawie, Gdańsku i w Łodzi, a w przyszłości wprowadzimy go także w innych miastach w kraju – powiedział Jacek Kowalski, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska.

Do dyspozycji pracowników będzie ponad 1100 m2 powierzchni zaaranżowanej w nowoczesną, otwartą przestrzeń biurową z salami konferencyjnymi i miejscami do pracy cichej. Znajdą się tam także jest pokój  relaksu i pokój gier oraz wygodnie urządzone pomieszczenia socjalne. W pomieszczeniach biurowych zamontowano lampy akustyczne absorbujące hałas, które  wpływają na wyciszenie biur i zwiększenie komfortu pracy.

W call center zlokalizowanym przy ul. Wrocławskiej, pracować będzie obecnie 110 osób. Pracownicy innych działów rozpoczną tam pracę w przyszłym roku.

Orange Polska rozwija swoją działalność w Radomiu. Jeszcze w tym roku planowane jest  zatrudnienie dodatkowych osób do działu obsługi klienta.

Wykorzystywane dotąd przez Orange  budynki  w Radomiu  (przy ul. Gajowej i Piłsudskiego /Plac Konstytucji) są przeznaczone do sprzedaży.

 


Informacje prasowe

Badanie Orange Insights: ochrona firmy przed cyberatakami najważniejsza dla dyrektorów IT, a dla zarządów i właścicieli – zachowanie ciągłości biznesowej.

15 października 2019
Badanie Orange Insights: ochrona firmy przed cyberatakami najważniejsza dla dyrektorów IT, a dla zarządów i właścicieli – zachowanie ciągłości biznesowej.

Dla 43% kierowników i dyrektorów IT w największych polskich firmach, zatrudniających powyżej 250 pracowników, ochrona przed cyberzagrożeniami jest najważniejszym wyzwaniem dotyczącym cyberbezpieczeństwa. Ich opinię podziela zaledwie 24% zarządzających, dla których kluczowe jest zapewnienie ciągłości biznesowej. To pierwsze wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights.

- Badanie Orange Insights po raz kolejny pokazuje, że zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego to dla polskich firm spore wyzwanie. Tak uważa blisko 80% zarządzających i jeszcze większy odsetek dyrektorów IT. Gdy jednak przyjrzymy się szczegółom, widać, że inaczej postrzegają oni najważniejsze zagrożenia i wyzwania. W Orange zachęcamy naszych klientów, by do bezpieczeństwa podchodzili całościowo, począwszy od zabezpieczenia sieci firmowej przed cyberatakami, poprzez rozwój narzędzi wczesnego ostrzegania, aż po właściwe zabezpieczenie urządzeń służbowych. Tylko w ten sposób mogą przygotować swoje firmy do cyfrowej transformacji i w pełni z niej korzystać. To istotne zwłaszcza w obliczu szerokiego zastosowania technologii 5G już w niedalekiej przyszłości, a także rozwoju Przemysłu 4.0, czy handlu Retail 4.0 - mówi Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. Rynku Biznesowego.

Zarówno szefowie IT, jak też kadra zarządzająca biorąca udział w badaniu Orange Insights zauważają, że poziom zagrożenia bezpieczeństwa informatycznego w ich firmach rośnie - takiej odpowiedzi udzieliło odpowiednio 67% i 74% przedstawicieli tych grup.

Badanie pokazuje również, że wzrost zagrożenia bezpieczeństwa informatycznego oraz przeciwdziałanie temu zjawisku jest bardzo ważne dla wszystkich ankietowanych firm, niezależnie od branży. Różnice pojawiają się w rozłożeniu akcentów. Przykładowo, dla branży handlowej dużym wyzwaniem jest pozyskanie niezbędnego finansowania na zapewnienie cyberbezpieczeństwa. Taką opinię podzielało 26% respondentów z tej branży, podczas gdy średnia dla wszystkich branż wynosiła 19%. Z kolei wśród firm usługowych większy niż w innych branżach nacisk kładziono na budowanie świadomości dbania o bezpieczeństwo danych wśród pracowników.

Orange Polska jest liderem w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego, o które dba specjalistyczna jednostka CERT Orange Polska. Firma oferuje szeroki zakres rozwiązań cyberbezpieczeństwa w modelu abonamentowym, czyli nie wymagających od firm dużych jednorazowych inwestycji.  Przykładowo, niemal 400 przedsiębiorstw korzysta z ochrony przed atakami DDoS, które mogą zablokować funkcjonowanie stron internetowych czy aplikacji firmy i zagrozić ciągłości jej biznesu. By odpowiednio zabezpieczyć dane na firmowych smartfonach Orange oferuje także mobilną Cybertarczę, która pozwala ochronić je m.in. przed próbami phishingu. Jak wynika z najnowszych analiz CERT Orange Polska, próby wyłudzenia danych stanowiły ponad 2/3 zagrożeń (67 proc.) wykrytych w pierwszej połowie 2019 roku w sieci operatora.

Badanie zrealizowane w sierpniu 2019 roku przez ICAN Institute, wydawcę Harward Business Review Polska na próbie 304 respondentów z segmentu firm zatrudniających powyżej 250 pracowników. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD. Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI/CAWI.

Mediateka

Scroll to Top