Informacje prasowe

Ruszył projekt „Szerokopasmowe Pomorskie”

04 listopada 2011
Ruszył projekt „Szerokopasmowe Pomorskie”

Telekomunikacja Polska wygrała konkurs ogłoszony przez zarząd województwa pomorskiego na budowę infrastruktury zapewniającej dostęp do szerokopasmowego internetu mieszkańcom Pomorza. Firma zbuduje tzw. sieć szkieletowo-dystrybucyjną w części województwa, która jest jej pozbawiona. Właśnie rozpoczął się pierwszy etap realizacji tego projektu.

- Liczymy na dobrą współpracę z samorządami. Jest ona niezbędna dla sprawnej realizacji projektu, likwidacji barier cywilizacyjnych oraz wyrównania szans edukacyjnych i zawodowych pomorskiej społeczności  – mówi Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu TP ds. operacyjnych.

- Dzięki inwestycji dostęp do szerokopasmowego internetu w ciągu czterech lat uzyska 160 tysięcy osób. Będzie on w każdym pomorskim powiecie. Nowe łącza powstaną przede wszystkim na obszarach słabych strukturalnie, zarówno pod względem ekonomicznym, jak i społecznym. Skala tego przedsięwzięcia stawia Pomorze na czele całego kraju  - podkreśla Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Projekt „Szerokopasmowe Pomorskie” zlikwiduje tzw. białe plamy internetowe w województwie pomorskim. Dzięki projektowi mieszkańcy ponad 250 miejscowości na terenie prawie 70–ciu gmin zyskają dostęp do szybkiego internetu. Powstanie ponad 1600 km sieci światłowodowej, a w blisko 60 miejscowościach istniejąca sieć zostanie zmodernizowana. Pozwoli to na korzystanie m.in. z takich usług jak telewizja IPTV czy wideo na życzenie.

Łączny koszt inwestycji szacowany jest na ponad 156 mln zł. Dofinansowanie UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego to ponad 36 mln zł. Resztę kosztów z własnych środków pokryje TP. Sieć zagwarantuje "otwarty dostęp" dla innych operatorów. Oznacza to, że dowolna firma będzie mogła dobudować sieć dostępową i świadczyć usługi klientom.

To już drugi konkurs, który wygrała TP. Wcześniej podpisała umowę na realizację projektu „Szerokopasmowe Lubuskie”, który rozwiąże problem białych plam internetowych w województwie lubuskim, poprzez budowę ponad 1300 km sieci światłowodowej. Koszt tej inwestycji szacowany jest na ok. 150 mln zł. Dofinansowanie UE w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego to ponad 52 mln zł. Resztę kosztów z własnych środków pokryje TP.


Informacje prasowe

W Orange klienci mają lepiej

03 listopada 2011
W Orange klienci mają lepiej

Dziś w telewizji, prasie, internecie oraz na bilbordach wystartowała kampania „w Orange zależy nam, żeby nasi klienci mieli lepiej”. Przez cały listopad klienci będą mogli dowiedzieć się jak łatwiej i wygodniej korzystać z oferty Orange dzięki usługom: forum pomocy technicznej, powiedz ile oraz wirtualny doradca.

- Celem kampanii jest pokazanie co robimy w Orange by klienci byli zadowoleni z naszych usług. Dlatego w naszych reklamach mówimy o konkretnych rozwiązaniach, które odpowiadają na ich najczęstsze potrzeby – powiedział Paweł Patkowski, dyrektor Marki Mediów i Komunikacji Grupy TP.

- Komunikujemy działania, które są odpowiedzią Orange na oczekiwania klientów. Wynikają one z rozmów, które prowadzimy z nimi we wszystkich kanałach social media, a w szczególności na blogach, Facebooku i innych forach. Nasze zaangażowanie w media społeczne traktujemy serio i wyciągamy z nich wnioski – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor PR i Sponsoringu Grupy TP.

Narzędzia stworzone przez Orange pomagają klientom w ich najczęstszych bolączkach: jak rozwiązać problem z telefonem czy internetem, skontrolować stan swoich wydatków oraz dobrać ofertę optymalną do indywidualnych potrzeb.

Forum pomocy technicznej – www.orange.pl/forum - to miejsce gdzie użytkownik znajdzie odpowiedzi na standardowe i rzadziej występujące problemy techniczne dotyczące telefonów, internetu, technologii i usług. Może tam również podzielić się własnym doświadczeniem z korzystania z usług Orange czy zaproponować własne, niestandardowe rozwiązanie jakiegoś problemu.

Powiedz ile – jest usługą umożliwiającą bezpłatne sprawdzenie pozostałych do wykorzystania środków z abonamentu czy ilości SMS-ów. By to zrobić wystarczy wpisać na telefonie krótki kod (*103*#), wysyłać SMS o treści ILE pod numer 8005 lub zalogować się na swoje konto na www.orange.pl. Usługa dostępna jest dla osób korzystających z abonamentowych i mix taryf Delfin, Pelikan i Pantera.

Wirtualny doradca – to aplikacja, która na podstawie analizy odpowiedzi na kilka prostych pytań dotyczących sposobu korzystania z telefonu, sugeruje ofertę dopasowaną do indywidualnych potrzeb klienta Orange. Wirtualny doradca sugeruje najlepiej dopasowaną taryfę oraz usługi, które pozwolą obniżyć koszty połączeń, SMS-ów czy korzystania z internetu w telefonie. Aplikacja pomaga dobrać najlepszą ofertę zarówno dla klientów korzystających z oferty abonamentowej, jak i na kartę. Dostępna jest na profilu Orange na Facebooku: www.facebook.com/OrangePolska.

Kreację kampanii przygotowała agencja Leo Burnett, a media zaplanował dom mediowy Mediaedge:cia.


Informacje prasowe

Oświadczenie dla mediów dotyczące wniosku DPTG do Trybunału Arbitrażowego o kolejne 280 mln DKK

02 listopada 2011
Oświadczenie dla mediów dotyczące wniosku DPTG do Trybunału Arbitrażowego o kolejne 280 mln DKK

TP ze zdziwieniem przyjmuje informację o złożeniu przez DPTG wniosku do Trybunału Arbitrażowego o dodatkowe 280 mln koron duńskich. Zdaniem strony duńskiej miałaby to być rekompensata za nie zapłacenie przez TP kwoty przyznanej decyzją arbitrów z dnia 24 sierpnia 2010.

Roszczenie DPTG jest bezzasadne, gdyż decyzja arbitrów nie posiada jeszcze mocy prawnej ani na terenie Polski, ani żadnego innego kraju Unii Europejskiej. Sprawa jest również przedmiotem badania sądu gospodarczego w Wiedniu, w związku ze skargą TP o uchylenie wyroku Trybunału Arbitrażowego, a decyzja sądu austriackiego jest spodziewana do końca tego roku.

TP, która zakwestionowała wyrok Trybunału Arbitrażowego, skorzystała z przysługujących jej środków prawnych do zakwestionowania decyzji arbitrów na terenie Polski i w innych jurysdykcjach, w których DPTG próbuje egzekwować wyrok a żadne z tych postępowań nie jest zakończone. Żądanie zapłaty odszkodowania jest tym bardziej, bezpodstawne, że decyzja arbitrów zawiera przecież wyliczenie odsetek w przypadku nie uiszczenia należności w terminie. Żądania DPTG to próby podwójnego liczenia tych samych pieniędzy.

Działanie to wpisuje się w dotychczasową strategię GN Nord – większościowego udziałowca DPTG - której celem jest jedynie wywarcie za pośrednictwem DPTG nacisku na TP, dyskredytacja operatora w oczach inwestorów i opinii publicznej oraz wymuszenie płatności kwot zasądzonych na rzecz DPTG kwestionowanym przez TP, niepodlegającym egzekucji wyrokiem Trybunału Arbitrażowego. GN Nord od początku traktuje arbitraż jako szansę na uzyskanie jak największej płatności od TP. Dowodzą tego liczne wnioski składane w postępowaniu arbitrażowym pokazujące coraz to dokładniejsze i aktualniejsze wyliczenia kwot ich zdaniem należnych od TP. Miało to miejsce w przypadku pierwszej fazy arbitrażu - roszczenia DPTG rosły aż do ponad 700 mln euro, drugiej fazy – zwiększono kwotę z 125 mln euro do prawie 300 mln euro. Wniosek do arbitrażu z 1 listopada 2011 wpisuje się więc w strategię maksymalnej eskalacji roszczeń praktykowaną przez GN od początku sporu.

Scroll to Top