Informacje prasowe

TP gospodarzem międzynarodowej konferencji i3 Forum

15 czerwca 2010
TP gospodarzem międzynarodowej konferencji i3 Forum

Ponad 60 czołowych firm telekomunikacyjnych z całego świata - operatorów oraz dostawców sprzętu i oprogramowania dla telekomunikacji - weźmie udział w konferencji i3Forum, która odbędzie się w dniach 15-16 czerwca w siedzibie Telekomunikacji Polskiej w Warszawie.  Celem konferencji jest wymiana doświadczeń oraz podsumowanie dotychczasowych prac nad zastosowaniem technologii IP do  międzynarodowej wymiany ruchu telefonicznego.

- Pierwszym, najszybciej odczuwalnym i oczekiwanym przez nas efektem prac i3 Forum będzie obniżenie w przyszłości kosztów połączeń międzynarodowych, a także cen dla klientów oraz dla operatorów alternatywnych w Polsce - powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes Zarządu TP ds. Operacyjnych . - Nowa technologia umożliwi także korzystanie w ruchu międzynarodowym z nowych usług, takich jak równoczesna transmisja głosu i obrazu, inteligentne książki telefoniczne, transfer dużych ilości danych czy przesyłanie różnego rodzaju wiadomości - dodał.

International IP Interconnection Forum (i3 Forum) zostało powołane przez operatorów telekomunikacyjnych by wypracowywać wspólne rekomendacje biznesowe i techniczne, które umożliwią przeniesienie międzynarodowego interkonektu dla usług głosowych do technologii IP. Powstało z inicjatywy France Telecom we wrześniu 2007 roku. Początkowo w skład Forum weszło 8 operatorów: AT&T, FT, DT, OptusSingtel, Telecom Italia Sparkle, Telefonica, Telia Sonera oraz Telekomunikacja Polska, a dziś uczestniczy w nim już 37 największych telekomów z całego świata.

Wdrożenie interkonektu IP dla usług głosowych jest jednym z najważniejszych i najtrudniejszych elementów wdrażania sieci następnej generacji (NGN).

W konferencji  - oprócz przedstawicieli Telekomunikacji Polskiej - wezmą udział m.in. specjaliści z British Telecom, Deutsche Telekom, France Telecom, Telia Sonera, Cisco, Huawei, Yankee Group oraz Ericsson.


Informacje prasowe

Specjalne zasady rozliczeń i pomoc dla osób poszkodowanych przez powódź

14 czerwca 2010
Specjalne zasady rozliczeń i pomoc dla osób poszkodowanych przez powódź

Grupa TP umożliwia poszkodowanym przez powódź klientom TP i Orange opłacenie rachunków w dłuższym okresie czasu bądź na raty. Obie firmy w indywidualnych przypadkach będą podejmować decyzje o umorzeniu należności za usługi szczególnie poszkodowanym. Orange przekaże też powodzianom 5 tysięcy telefonów wraz z ze starterami.

Już od kilku dni klienci TP i Orange w salonach sprzedaży i na infoliniach są informowani o zasadach rozliczenia usług dla osób poszkodowanych przez powódź. Operatorzy wydłużyli czas na zapłatę rachunków dla osób, którzy dostarczą zaświadczenia z urzędu gminy lub innych uprawnionych organów, potwierdzające poniesienie w powodzi straty. Możliwe jest też rozłożenie płatności na raty. W indywidualnych przypadkach rozpatrywane będzie umorzenie należności.

Poszkodowani przez powódź klienci TP i Orange, korzystający ze stacjonarnego telefonu i internetu, będą też mogli bez opłat czasowo zawiesić ich działanie lub przenieść te usługi do nowego miejsca zamieszkania. Osoby korzystające z mobilnych usług Orange również mogą czasowo zawiesić ich działanie, bezpłatnie zmienić plan taryfowy na niższy lub zmienić plan abonamentowy na ofertę mix.

*****

Orange nieodpłatnie przekaże powodzianom 5 tysięcy telefonów Motorola WX395, każdy razem ze starterem o nominale 20 złotych. Chcemy by darmowe telefony z kartami trafiły do najbardziej potrzebujących jak najszybciej, dlatego współpracujemy tu z organizacjami pozarządowymi, które dysponują listami poszkodowanych.

Grupa TP w ramach współpracy z pozarządową inicjatywą Razem Powodzianom (www.powodz.ngo.pl) udostępniła łącza na specjalną infolinię dla poszkodowanych i chcących pomagać. Przekazała też 10 darmowych numerów komórkowych dla osób koordynujących pomoc w terenie. Pomaga stworzyć i wdrożyć serwis alertów SMS-owych.

TP odpowiedziała też na prośbę władz zalanej gminy Wilków, gdzie podłączyła telefony i neostradę w tymczasowej siedzibie urzędu gminy. Urząd został zwolniony od opłat za te usługi, otrzymał też od TP aparaty telefoniczne i drukarki.

W czasie potrzebnym na niezbędne naprawy sieci telekomunikacyjnej TP zapewnia na terenach zalanych łączność przez automaty telefoniczne, z których bezpłatnie można dzwonić do wszystkich stacjonarnych i komórkowych sieci w Polsce. Do takich automatów można się też dodzwonić. Już od 22 maja 2010 roku są one instalowane tam, gdzie jest najwięcej ewakuowanych powodzian i proszą o to lokalne sztaby kryzysowe. Automaty będą dostępne do czasu, aż sytuacja się ustabilizuje (w załączniku lista automatów).


Informacje prasowe

TP wśród Liderów Zarządzania Zasobami Ludzkimi

11 czerwca 2010
TP wśród Liderów Zarządzania Zasobami Ludzkimi

Podczas XI gali Konkursu Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi Telekomunikacja Polska została wyróżniona Bursztynową Statuetką za System Kompleksowej Oceny i Rozwoju (SKOR). Tym samym znalazła się w prestiżowym gronie 15 wyróżnionych firm, wśród których są m.in. Grupa LOTOS, IBM Polska, DHL Express, Tesco, Alcatel-Lucent Polska, Bank Zachodni-WBK, Volkswagen Poznań.

Bursztynowe statuetki przyznawane są corocznie za osiągnięcia w obszarach zarządzania zasobami ludzkimi (zzl) takich jak restrukturyzacja zatrudnienia, systemy ocen pracowniczych, szkolenia i rozwoju personelu, nowoczesne metody zzl, równowaga pomiędzy życiem a pracą zawodową.

W ubiegłym roku Telekomunikacja Polska także była laureatem Konkursu i zdobyła najwyższe wyróżnienie.

Wybór laureatów Konkursu poprzedził szczegółowy audyt oraz rekomendacje Komitetu Oceniającego. Nagrody przyznawane są przez Kapitułę w skład której wchodzą m.in. Minister Pracy i Spraw Socjalnych, Dyrektor Instytut Pracy i Spraw Socjalnych oraz przedstawiciele NBP, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, Polskiej Rady Biznesu.

Konkurs Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi organizowany jest przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych. Celem Konkursu jest propagowanie wiedzy i najlepszych doświadczeń praktycznych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi poprzez wyróżnianie organizacji, które odnoszą sukcesy w tej dziedzinie zarządzania.

Scroll to Top