Informacje prasowe

TP współpracuje z poznańskimi uczelniami

30 marca 2010
TP współpracuje z poznańskimi uczelniami

Telekomunikacja Polska, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz Uniwersytet Medyczny w Poznaniu będą prowadziły wspólne projekty badawcze oraz wymieniały się doświadczeniami związanymi z najnowszymi trendami naukowymi i technologicznymi.  Umożliwiają to podpisane 30 marca porozumienia o współpracy między nimi.

Porozumienia mają na celu rozszerzanie dialogu pomiędzy ośrodkami naukowymi  a sektorem niepublicznym oraz stworzenie lepszych warunków zdobywania przez studentów i doktorantów wiedzy i umiejętności potrzebnych w przyszłej pracy. Współpraca TP z Uniwersytetem Ekonomicznym dotyczyć będzie teleinformatyki, natomiast z Uniwersytetem Medycznym wykorzystania teleinformatyki w medycynie.

- Tego rodzaju współpraca stanowi siłę napędową rozwoju technologicznego i umożliwia wykorzystanie najnowszych osiągnięć w rozwiązaniach  służących  klientom  - powiedział Krzysztof Kozłowski, dyrektor  jednostki badawczo rozwojowej Grupy TP - Orange Labs.

W myśl porozumień, studenci dwóch poznańskich uczelni będą odbywać praktyki zawodowe i staże w TP oraz brać udział w pracach badawczych Orange Labs.  Planowane są także  wspólne konferencje naukowe, publikacje i realizacja projektów badawczych finansowanych ze środków krajowych i Unii Europejskiej.

Centrum Badawczo - Rozwojowe Grupy TP (od grudnia ub. roku zrzeszone w  Orange Labs) współpracuje blisko z ośrodkami naukowymi w całym kraju, wspólnie z nimi realizuje projekty badawczo-rozwojowe m.in. dotyczące e-Zdrowia i robotyki. W ubiegłym roku wspólnie z Politechniką Łódzką Orange Labs opracował program B-Link, który umożliwia osobom niepełnosprawnych ruchowo korzystać z komputera za pomocą mrugnięć powiekami.

 

Orange Labs

Centrum Badawczo - Rozwojowe Grupy TP dołączyło do Orange Labs Grupy France Telecom i wzmocniło międzynarodowe grono Laboratoriów. W sieci Orange Grupy France Telecom działa obecnie 15 jednostek badawczo rozwojowych i laboratoriów Orange w dziewięciu państwach na czterech kontynentach (Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Polska, Chiny, Japonia, Egipt, Jordania oraz Stany Zjednoczone). W Laboratoriach pracuje blisko 3,5 tys. pracowników, specjalizujących się w pracach badawczo - rozwojowych, marketingu i promocji. W ciągu roku Orange Labs oddają ok. 350 opatentowanych usług i systemów.


Informacje prasowe

„Godzina dla Ziemi” w Grupie TP

26 marca 2010
„Godzina dla Ziemi” w Grupie TP

Grupa TP po raz kolejny przyłącza się do firm wspierających ogólnoświatową inicjatywę WWF „Godzina dla Ziemi" (Earth Hour). W najbliższą sobotę w kilkunastu budynkach Grupy na 60 minut zostanie wyłączone oświetlenie na znak poparcia dla idei powstrzymania globalnego ocieplenia i racjonalnego wykorzystania energii elektrycznej.

27 marca o godz. 20.30 zgaśnie na godzinę oświetlenie w 17 lokalizacjach w całej Polsce. Będzie to symbolizować podejmowane przez Grupę TP działania na rzecz ochrony środowiska. Grupa promuje  oszczędzanie energii elektrycznej i papieru, planując inwestycje uwzględnia aspekty ekologiczne, rozważa też inwestowanie w alternatywne źródła energii.

W ubiegłym miesiącuGrupa TP zakończyła proces konsolidacji zakupu energii, który obejmie ok. 16 000 punktów poboru w całym kraju. W TP działa system monitorowania i raportowania poziomu zużycia energii.

Zgodnie z ideą WWF, wyłączenie świateł na jedną godzinę przez ludzi na całym świecie jest  apelem o porozumienie i podjęcie wspólnych działań, aby zatrzymać globalne ocieplenie.


Informacje prasowe

Orange Warsaw Festival w nowej odsłonie

24 marca 2010
Orange Warsaw Festival w nowej odsłonie

Orange Warsaw Festival odbędzie się w tym roku w zupełnie nowej formule. Za organizację festiwalu odpowiada TVN, natomiast Orange pozostaje głównym sponsorem imprezy, który wspiera Warszawę w uzyskaniu tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.

Orange Warsaw Festival to wydarzenie, które od dwóch lat stanowi ważny punkt na muzycznej mapie stolicy. Już pierwsza edycja pokazała, że w  Warszawie  jest miejsce na dużą imprezę muzyczną, skierowaną do  szerokiej  publiczności. W kolejnym roku festiwal rozwinął się i dwudniowa impreza zgromadziła na Placu Defilad ponad 50 tysięcy uczestników, którzy bawili się na kilkunastu koncertach.

Sponsorując muzykę Orange daje  Polakom możliwość udziału w unikalnych wydarzeniach, dlatego zdecydowaliśmy o dalszym rozwoju festiwalu, powierzając jego organizację TVN. Połączenie możliwości obu firm pozwoli nam przygotować wydarzenie muzyczne na światowym poziomie, zarówno artystycznym, jak i organizacyjnym. Przy planowaniu festiwalu 2010 uważnie wsłuchiwaliśmy się w opinie dziennikarzy, ale przede wszystkim uczestników poprzednich edycji imprezy. Liczymy, że zmiany, które zaproponujemy, odpowiedzą na postulaty podnoszone w poprzednich latach. Szczegóły dotyczące organizacji festiwalu przedstawimy wkrótce, już dziś jednak możmy zdradzić, że miejsce imprezy ulegnie zmianie, a nowa lokalizacja będzie pozytywnym zaskoczeniem.

Obecność TVN przy organizacji festiwalu gwarantuje wysoki poziom organizacyjny imprezy, a także ogólnopolską promocję dla Warszawy, co jest istotne w kontekście ubiegania się stolicy o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Wierzymy, że Orange Warsaw Festival  będzie główną inicjatywą, wspierającą miasto w walce o ten tytuł.

Tak jak w poprzednich latach festiwal odbędzie się na zakończenie lata. Również linia muzyczna festiwalu nie będzie znacznie odbiegać od dotychczasowej. Za merytoryczną  stronę przedsięwzięcia odpowiada dyrekor artystyczny Piotr Metz.

Szczegółowy program imprezy, jej datę oraz lokalizację przedstawimy w najbliższym czasie na spotkaniu prasowym.

Scroll to Top