Podczas dzisiejszej gali konkursu „Liderzy Filantropii 2011” organizowanego przez Forum Darczyńców, Telekomunikacja Polska otrzymała nagrodę specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Ponadto TP została wyróżniona 2 tytułami Lidera Filantropii dla firmy, która przekazała w 2010 roku na cele społeczne największy odsetek swoich dochodów oraz najwięcej środków finansowych na cele społeczne.
Pierwszy raz w historii konkursu zdarzyło się, że ta sama firma zwyciężyła w obydwu kategoriach. Jak podkreślali organizatorzy przekazanie przez TP ponad 5% zysku na cele społeczne jest sytuacją rzadko spotykaną wśród dużych spółek nie tylko w Polsce, ale i na świecie.
- Zaangażowanie społeczne jest integralnym elementem naszych działań z zakresu CSR. Programy, które realizujemy są odzwierciedleniem idei globalnego myślenia i lokalnego działania. Zastanawiamy się nad konkretnymi problemami, a potem proponujemy rozwiązania, z których może skorzystać każda organizacja społeczna. Dzisiejsze nagrody to znak, że ta strategia jest skuteczna – powiedział Tomasz Nowakowski, Dyrektor Wykonawczy Grupy TP.
Od początku istnienia Telekomunikacja Polska, a z czasem Grupa TP część swoich zysków przeznaczała na cele społeczne, przekazując darowizny dla organizacji społecznych tj. fundacje, stowarzyszenia i instytucje użyteczności publicznej. Były to najczęściej darowizny finansowe i było ich ponad 100 w ciągu roku.
Z czasem firma postanowiła skupić się na wybranych zagadnieniach społecznych i tworzyć własne programy, np. „Edukacja z internetem tp” czy „Telefon do mamy”. Skala działań prospołecznych sprawiła, że w 2005 roku Grupa TP zdecydowała się powołać własną Fundację. Tak powstała Fundacja Grupy TP, która obecnie pod nazwą Fundacji Orange aktywnie uczestniczy w życiu społecznym prowadząc autorskie programy lub wspierając wartościowe działania innych organizacji pozarządowych w zakresie edukacji dzieci i młodzieży, kultury i ochrony zdrowia.
Teraz zaangażowanie Grupy TP to autorskie wieloletnie programy angażujące nie tylko nasze finanse, ale też usługi, know-how czy pracowników – wolontariuszy. Nie jesteśmy tylko darczyńcą, staramy się być partnerem dla organizacji społecznych i pomagać kompleksowo.