Informacje prasowe

Twoje gigabajty mają moc – posadźmy razem las na zawsze

09 lutego 2021
Twoje gigabajty mają moc – posadźmy razem las na zawsze

Rusza akcja Orange Flex, w której można przekazać wolne gigabajty dostępne w ramach Planu, by później zamienić je w prawdziwy las. Zasada jest prosta: 30 GB to 1m2 lasu, a każdy użytkownik Orange Flex może przekazać tyle gigabajtów, ile chce. Celem jest posadzenie 10 000 m2 bioróżnorodnego i zarządzanego przez naturę lasu. Takie rosnące, młode drzewa mogą w ciągu roku pochłonąć nawet 7 ton CO2.

Orange Flex zaprasza swoich użytkowników do wspólnej akcji sadzenia lasu na zawsze – dla nas i dla przyszłych pokoleń. Celem pierwszej edycji EKO GB jest zebranie 300 000 gigabajtów i w efekcie posadzenie 10 000 m2 lasu. Akcja podzielona jest na 4 etapy, a każdy z nich oznacza osiągniecie określonej liczby przekazanych gigabajtów. Użytkownicy, którzy zaangażują się w akcję będą mogli śledzić proces ich zbierania w aplikacji Orange Flex. Aby móc przekazywać EKO GB wymagana jest aktualizacja aplikacji do najnowszej wersji.

Akcja EKO GB rusza 9 lutego i potrwa dopóki nie zostanie osiągnięty założony cel. Pierwsze nasadzenia ruszą już za kilka tygodni, wiosną 2021 roku.

Wspólnie posadzone drzewa mają służyć naturze i człowiekowi. Powstanie ekosystem leśny z myślą o przyszłych pokoleniach i planecie. Ten las nie będzie ścięty, a ziemia, na której rośnie nie będzie mogła być sprzedana. Akcję wspiera Fundacja Las na Zawsze, która od kilku lat zajmuje się tworzeniem lasów. Powstanie on w miejscowości Męcikał na Kaszubach. W miejscu, w którym w 2017 huragan zniszczył okoliczne tereny leśne. Posadzony las będzie bioróżnorodny, czyli taki w którym pojawią się gatunki drzew i krzewów liściastych, typowe dla polskich warunków. Taki las ma większe szanse przetrwania podczas huraganów, czy susz. Pojawią się w nim dęby, lipy, graby, topole, wiązy a także krzewy, które będą miejscem legowisk i pożywienia dla ptaków.

Orange Flex idzie w zielone

To, co wyróżnia Orange Flex to brak umów i stosu kartek do podpisania. Opakowania na kartę SIM posiadają etykietę produktową FSC Mix, potwierdzającą, że produkt wytworzono z materiału pochodzącego z dobrze zarządzanych lasów oraz materiałów pochodzących z recyklingu i z innych kontrolowanych źródeł. To oznacza, że pozyskanie surowca nie naruszyło bogactw biologicznych i struktury lasów. Blister, w którym jest umieszczona karta SIM jest mniejszy o połowę, a to oznacza o połowę mniej plastiku.

Orange, jako pierwszy w Polsce operator wprowadził również wirtualną kartę eSIM dla klientów indywidualnych i biznesowych, która w przyszłości całkowicie zastąpi plastikową kartę. Wirtualna karta eSIM cieszy się co raz większą popularnością i obecnie posiada ją już 10% użytkowników aplikacji Orange Flex.

Więcej szczegółów o akcji EKO GB w aplikacji Orange Flex oraz na stronie: flex.orange.pl/eko

Mediateka


Informacje prasowe

5G od Orange? Wypróbuj już dziś!

04 lutego 2021
5G od Orange? Wypróbuj już dziś!

Od dziś klienci Orange posiadający mobilne plany abonamentowe mogą skorzystać z bezpłatnego dostępu do #hello5G. W zasięgu tej sieci jest już ponad 6 mln użytkowników komórek, m.in. w Łodzi, Katowicach, Warszawie czy Gdańsku. Funkcjonalność można uruchomić samodzielne, za pomocą aplikacji Mój Orange.

Aby włączyć możliwość bezpłatnego korzystania z 5G w Orange, wystarczy zalogować się do swojego konta abonenckiego w aplikacji Mój Orange (dostępnej bezpłatnie w App Store oraz Google Play) lub za pomocą strony internetowej Orange Polska: https://www.orange.pl/twojekonto/zaloguj. Następnie, z menu wybrać „Pakiety i usługi”, kliknąć w zakładkę „Internet” oraz aktywować „Możliwość korzystania z 5G”.

Z promocji mogą skorzystać klienci posiadający wybrane oferty indywidualne lub plany dla firm. Są to:

  • Plan Mobilny 35, 45 i 55 (klienci korzystający z Planu Mobilnego 75 mają możliwość korzystania z #hello5G już od startu tej sieci, 1 lipca 2020 roku),
  • Plan Komórkowy,
  • Orange Love, Orange Love Mini i Standard,
  • Orange Love Extra lub Premium, zakupione przed 11 marca 2020 roku (klienci, którzy zdecydowali się na zakup tych pakietów 12 marca lub później, mogą już korzystać z #hello5G),
  • Plan Firmowy S i M (przedsiębiorcy korzystający z Planów Firmowych L i XL mogą już korzystać z #hello5G) oraz oferta Dla Firm.

Dostęp będzie aktywny do 30 kwietnia 2021 roku. Po tym terminie dostęp do 5G dla użytkowników ofert nieobejmujących tej funkcjonalności automatycznie wygaśnie. Klienci korzystający z Planu Mobilnego 75, Orange Love Extra i Premium zakupionych 12 marca 2020 roku lub później oraz Planów Firmowych L i XL będą mogli korzystać z 5G jak dotychczas.

Z promocyjnego dostępu do #hello5G mogą korzystać klienci znajdujący się w zasięgu sieci 5G od Orange, dysponujący jednym z blisko 40 urządzeń współpracujących z tą technologią oraz korzystający z karty SIM 4G LTE (USIM) lub wirtualnej karty eSIM. Myśląc o wymianie smartfonu na nowy, obsługujący 5G, warto sprawdzić ofertę odkupu używanych urządzeń dostępną w Orange.

Szczegółowe informacje na temat dostępności #hello5G, aktualnej promocji oraz oferty urządzeń polecanych do 5G można znaleźć na stronie: www.orange.pl/5G.

Mediateka


Informacje prasowe

Nowy raport o rynku operatorskim w Polsce. Co przyniósł miniony rok, jakie są nowości i trendy w branży, jak budować biznes?

01 lutego 2021
Nowy raport o rynku operatorskim w Polsce. Co przyniósł miniony rok, jakie są nowości i trendy w branży, jak budować biznes?

Ponad połowa małych i średnich dostawców usług internetowych ocenia konkurencję na rynku, z którą mierzą się na co dzień, jako dużą, a za rok ich zdaniem sytuacja będzie jeszcze bardziej wymagająca. Mimo to, większość z nich ma optymistyczne plany na przyszłość, zamierza zdobywać nowych klientów i wdrażać nowe usługi. Szansę na rozwój mali operatorzy widzą w oferowaniu usług mobilnych oraz w projektach światłowodowych POPC.

To wybrane wnioski z badania opinii przeprowadzonego przez Orange, a pełne wyniki można znaleźć w opublikowanym właśnie raporcie rynku operatorskiego „What’s up Wholesale”.

Oprócz wyników badania, w raporcie czytelnicy znajdą informacje o branży, trendach i perspektywach rozwoju tego rynku, nowych technologiach, zagadnieniach prawnych,  a także informacje o nowościach w ofercie usług hurtowych Orange.

- Ubiegły rok pokazał, jak wysoko na liście naszych potrzeb jest szybki dostęp do internetu, zwłaszcza światłowód. Popyt na te usługi rośnie, rośnie też zainteresowanie operatorów hurtowym dostępem do naszej sieci światłowodowej, a także do infrastruktury, którą budujemy w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Do końca 2021 planujemy udostępnić operatorom około 360 tys. lokali abonenckich na zasięgach POPC, a w kolejnych latach około 100 tys. dodatkowych punktów, by mogli świadczyć na nich swoje usługi. To duża szansa dla lokalnych operatorów -  mówi Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska ds. Rynku Hurtowego i Sprzedaży Nieruchomości.

W opracowaniu raportu wzięli udział przedstawiciele blisko 125 firm – zarówno jako ankietowani, jak też autorzy komentarzy i artykułów.

„What’s up Wholesale” to pierwsze, pilotażowe wydanie, w którym dzielimy się wiedzą i wymieniamy doświadczeniami z naszymi klientami.  Chcemy robić to cyklicznie, by pomagać im budować biznes operatorski oraz rozwijać polski rynek telekomunikacyjny – mówi Michał Reutt Dyrektor Marketingu i Strategii Hurtowej Orange Polska.

W badaniu opinii zrealizowanym wśród małych i średnich operatorów, 57% ankietowanych określiło konkurencję w swoim rejonie jako dużą. Za rok dużej konkurencji spodziewa się aż 65% respondentów. 78% respondentów przewiduje dalszą konsolidację rynku w perspektywie najbliższych 5 lat.

Miniony rok upłynął pod znakiem pandemii COVID-19. - Ponad połowa badanych operatorów stwierdziła, że sytuacja ta wpłynęła na ich wyniki finansowe, jedna czwarta odczuła jej negatywne skutki, ale większa grupa -  bo ponad jedna trzecia badanych – pozytywne. Niestety, najbardziej ucierpieli najmniejsi operatorzy obsługujący do 300 abonentów – w tej grupie prawie połowa wskazała, że ich przychody spadły - podsumowuje Michał Reutt.

Około 2/3 ankietowanych operatorów ma jednak optymistyczne plany na przyszłość – zamierza rozwijać biznes wprowadzając nowe usługi i pozyskiwać nowych klientów. Z drugiej strony, aż 18% planuje wycofywać się z rynku poprzez sprzedaż firmy (15%) lub ograniczenie działalności (3%). Nowości w ofercie chce wprowadzić 58% ankietowanych. Największym zainteresowaniem cieszą się usługi głosowe mobilne. Aż 59% respondentów widzi możliwość rozwoju swojej działalności w projektach POPC: 37% ankietowanych deklaruje, że będzie korzystać z infrastruktury wybudowanej przez innych operatorów w ramach POPC, 16% przyznaje, że będzie współpracować z operatorami, którzy wygrali konkurs - udostępnią swoją sieć w modelu hurtowym, a 6% respondentów planuje wybudować i wykorzystywać na cele własne infrastrukturę przy dofinansowaniu z Unii.

Raport można pobrać ze strony: Raport o rynku operatorskim w Polsce 2020 | Hurt Orange (hurt-orange.pl)

****

Część hurtowa Orange Polska odpowiada za współpracę z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi dostarczając usługi operatorskie w oparciu o najnowsze technologie. Portfolio zawiera m.in. usługi transmisji danych, dostępu do internetu, kanalizacji i słupów, projekty techniczne, stacjonarne usługi głosowe, a także usługi dostępu do abonentów na FTTH: BSA i LLU. Z oferty hurtowej Orange Polska korzysta blisko 3000 operatorów w Polsce i za granicą. Zobacz więcej na https://www.hurt-orange.pl/

Scroll to Top