Informacje prasowe

W laboratoriach Orange Polska osiągnięto rekordową prędkość internetu mobilnego

26 września 2016
W laboratoriach Orange Polska osiągnięto rekordową prędkość internetu mobilnego

Transfer 1,91 Gb/s w sieci mobilnej, który został osiągnięty wspólnie przez inżynierów Orange Polska i Huawei , to obecnie jeden z najlepszych wyników transferu w sieci 4G na świecie i najlepszy w Polsce. Jego osiągniecie było możliwe dzięki zastosowaniu urządzeń i rozwiązań, z których większość jest obecnie testowana lub wdrażana w sieci Orange Polska. Eksperymenty laboratoryjne pozwalają sprawdzić możliwości zastosowanych rozwiązań i będą wstępem do technologii 5G, która nie jest jeszcze na etapie standaryzacji. 

Uzyskanie takiego wyniku transferu było możliwe dzięki równoczesnemu zastosowaniu nowatorskich rozwiązań i technologii, które będą stopniowo wdrażane na rynku komercyjnym. Kluczowa dla powodzenia przedsięwzięcia była agregacja 5 pasm nośnych w jeden superkanał o szerokości 100 MHz. Każdym z kanałów udało się przesłać 382 Mb/s.

Coraz bardziej zanurzamy się w cyfrowym świecie, zmieniają się nasze przyzwyczajenia. Zapotrzebowanie na transfer danych stale rośnie, przez siedem pierwszych miesięcy tego roku nasi klienci przesłali przez sieć mobilną więcej danych niż w całym 2015 roku. Dlatego Orange testuje coraz to nowe możliwości sieci, by zapewnić naszym klientom najlepsze na rynku rozwiązania. Osiągnięte 1,91 Gb/s to prędkość, która pozwala na ściągnięcie filmu w jakości HD w zaledwie kilka sekund przy użyciu komórki. To jest przyszłość, którą właśnie oswajamy – mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Schemat agregacji pasm nośnych 4G LTE wykorzystanych w czasie testów

W teście wykorzystano pasma 800 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz i 2600 MHz. Zastosowano transmisję wieloantenową MIMO 4x4, poprawiającą transfer dwukrotnie w stosunku do obecnie stosowanych rozwiązań. Skorzystano także z modulacji wyższego rzędu - 256QAM, która poprawia szybkość transferu o ok. 30 proc. w stosunku do obecnie stosowanej modulacji 64QAM. Jedynym urządzeniem niestosowanym komercyjnie, które zostało użyte w testach, był terminal pełniący w eksperymencie rolę, którą na co dzień pełni telefon komórkowy, przewyższający możliwości tych obecnie dostępnych na rynku.

wykres pokazujący prędkość mobilnego internetu w czasie testów.

Komercyjne zastosowanie testowanych rozwiązań pozwoli znacznie podnieść szybkość transferu danych w sieci mobilnej Orange, a także zwiększyć jej pojemność. Obok prowadzenia testów laboratoryjnych Orange Polska intensywnie inwestuje w rozwój sieci mobilnej, powiększając zasięg i poprawiając jakość dostępu do technologii 4G. W tym momencie dostęp do niej, poprzez sieć Orange ma 96 proc. populacji kraju, a do końca roku odsetek ten ma wynieść 98.

Animacja - 1,91 Gb/s w laboratoriach Orange Polska - prędkość internetu mobilnego

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka


Informacje prasowe

Premiera iPhone’a 7 i iPhone’a 7 Plus w Orange

21 września 2016
Premiera iPhone’a 7 i iPhone’a 7 Plus w Orange

Orange Polska wprowadził do swojej oferty iPhone'a 7 i iPhone'a 7 Plus najlepszego, najbardziej zaawansowanego iPhone'a w historii. Został wyposażony w całkowicie nowy system aparatów do robienia zdjęć i wideo oraz głośników stereo. Odporna na kurz, wodę i zachlapania konstrukcja kryje w sobie chip A10 Fusion – najpotężniejszy procesor instalowany w smartfonach, zapewniający jednocześnie najwyższą w historii iPhone'a wydajność baterii.

- Najnowszy iPhone zasługuje na najszybszą sieć 4G Orange Polska, która w rankingu Speedtest.pl od wielu miesięcy zajmuje pierwszą pozycję i jest dostępna dla ponad 96 proc. Polaków. Dzięki niej klienci kupujący iPhone’a 7 będą mogli cieszyć się pełnią jego multimedialnych możliwości - powiedział Jean-François Fallacher, prezes Zarządu Orange Polska.

Sprzedaż najnowszych iPhone’ów rozpocznie się w piątek, 23 września 2016 r. Pierwsi klienci będą mogli je kupić minutę po północy w dwóch salonach Orange w Warszawie: w Centrum Handlowym „Arkadia” oraz w Smart Store Orange przy ul. Pańskiej 57/61, gdzie zaplanowano specjalną premierę najnowszego iPhone’a.

Najnowsze smartfony firmy Apple będą dostępne w ofertach abonamentowych Orange dla klientów kupujących nową aktywację, a także przenoszących numer czy przedłużających umowę. W zależności od wybranego modelu oraz abonamentu, klienci będą mogli kupić je już od 699 zł na start w ofertach dla klientów indywidualnych oraz od 0 zł na start w ofertach dla firm.

Klienci Orange od kilku dni mogą zamawiać iPhone'a 7 i iPhone'a 7 Plus w przedsprzedaży na stronie www.orange.pl. Natomiast od piątku 23 września urządzenia będą dostępne we wszystkich Smart Store Orange, salonach sprzedaży a także w sklepie online. W ofercie Orange pozostaną również dostępne poprzednie modele w tym: iPhone 6s, iPhone SE oraz iPhone 5s.

Oprogramowanie iPhone'a 7 i iPhone'a 7 Plus to iOS 10, najdoskonalsza wersja najbardziej zaawansowanego mobilnego systemu operacyjnego na świecie.

Więcej o iPhone na stronie: www.apple.com/iphone.

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka


Informacje prasowe

Chroń Dzieci w Sieci – nowa aplikacja mobilna, jeszcze więcej wsparcia dla rodziców w salonach Orange

19 września 2016
Chroń Dzieci w Sieci – nowa aplikacja mobilna, jeszcze więcej wsparcia dla rodziców w salonach Orange

Ponad połowa dzieci ma własny smartfon, aż jedna czwarta rodziców przyznaje, że ich dziecko może korzystać z internetu kiedy chce i gdzie chce. Wydłuża się czas przebywania w sieci, nawet 8 proc. dzieci deklaruje, że „jest stale online”. Większość rodziców nie ma pełnej wiedzy dotyczącej aktywności ich dzieci w internecie. Prawie co piąte dziecko przyznaje, że trafiło tam na treści przeznaczone tylko dla dorosłych, zdecydowana większość przypadkowo. Zaledwie 18 proc. rodziców wykorzystuje oprogramowanie chroniące je przed nieodpowiednimi treściami. To tylko niektóre wnioski z najnowszego badania Fundacji Orange. Odpowiedzią na te wyzwania jest nowa aplikacja mobilna „Chroń Dzieci w Sieci”, a także szkolenia dla sprzedawców w salonach Orange z zakresu bezpieczeństwa dzieci w sieci.

Słuchamy naszych klientów, którzy uważają, że kwestie związane z bezpieczeństwem dzieci w internecie i edukacją cyfrową powinny być ważne dla Orange Polska jako firmy odpowiedzialnej społecznie. Także w rankingu działań CSR postrzeganych przez Polaków jako najważniejsze dla operatora, aż 81 proc. badanych wskazało bezpieczeństwo dzieci w sieci. Odpowiadając na te potrzeby, dodatkowo szkolimy naszych sprzedawców, aby potrafili być dla rodziców doradcami w tym obszarze. Jednocześnie staramy się wyposażać rodziców w potrzebne im narzędzia, właśnie udostępniliśmy specjalną aplikację „Chroń Dzieci w Sieci”. To kolejna usługa, po Bezpiecznym Starterze, stworzona z myślą o najmłodszych internautach – mówi Bożena Leśniewska, członek zarządu ds. Sprzedaży i Komercyjnej Digitalizacji.

Z badań Fundacji Orange wynika, że podczas gdy 25 proc. dzieci korzysta z bezpłatnego internetu bezprzewodowego w miejscach publicznych, zaledwie 10 proc. rodziców ma tego świadomość.

Nowa aplikacja ochrony rodzicielskiej zapewnia kompleksową opiekę nad dziećmi korzystającymi ze smartfonów i tabletów, także wtedy kiedy łączą się z siecią poza domem, za pośrednictwem wi-fi. Umożliwia rodzicom kontrolę czasu jaki dziecko spędza w sieci, weryfikuje uruchamiane przez dziecko aplikacje, filtruje strony pod kątem nieodpowiednich treści. Oprogramowanie klasyfikujące treści opiera się na największej dostępnej obecnie bazie danych, która jest aktualizowana co 5 minut. Rodzic może łatwo zarządzać ustawieniami z dowolnego miejsca. Aplikację przygotowano na najbardziej popularne systemy operacyjne (Android, iOS, Windows Phone), można ją pobrać ze sklepów z aplikacjami. Jest dostępna w dwóch wersjach Standard i Premium. W opcji Standard rodzic może zarządzać dwoma urządzeniami z poziomu swojego komputera, poprzez panel www. Opcja Premium oferuje dodatkowo aplikację dla rodzica, umożliwiającą mu obsługę ustawień dziecka na swoim smartfonie, a także możliwość zarządzania kolejnymi 2 urządzeniami. Miesięczny koszt to 3 zł dla opcji Standard i 8 zł w przypadku opcji Premium. Firma planuje również udostępnić bezpłatne rozwiązanie zapewniające ochronę dzieci w sieci Orange.

– W Polsce 60% chłopców po raz pierwszy styka się z treściami pornograficznymi przed 12. rokiem życia. Połowa gimnazjalistów ma kontakt z tego typu treściami regularnie, natomiast co siódmy - przynajmniej raz dziennie. Dzieci są zupełnie nieświadome faktu jak destrukcyjny wpływ pornografia wywiera na ich zdrowie oraz przyszłe życie – pracę zawodową czy więzy międzyludzkie. Za ich ochronę odpowiadają dorośli, dlatego cieszy nas nowa usługa Orange, która umożliwia ochronę dzieci przed nieodpowiednimi treściami. Uważamy, że powinna być ona jak najbardziej rozpowszechniona wśród polskich rodzin” – mówi Anna Bućkowska, członek zarządu Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

Oprócz nowej aplikacji, rodzice otrzymają wsparcie w zakresie bezpieczeństwa dzieci w sieci w salonach Orange. Fundacja Orange przeszkoliła już ponad 200 sprzedawców, m.in. na temat zagrożeń, z jakimi młody internauta może się spotkać (cyberprzemoc, nawiązywanie ryzykownych znajomości, hejt, szkodliwe treści) oraz gdzie szukać pomocy. Na rodziców i dzieci w wybranych salonach czekają też bezpłatne materiały edukacyjne i gry na temat bezpiecznego korzystania z sieci.

Dla dzisiejszych dzieci internet jest „cyfrowym podwórkiem” – tu rozmawiają, nawiązują relacje z rówieśnikami. Tak samo jak w świecie realnym, w internecie boją się przemocy, ośmieszenia, chcą chronić swoja prywatność. Ważne jest, aby rodzice pamiętali, że to co się dzieje w sieci jest dla ich dzieci tak samo ważne, jak to, co dzieje się w szkole czy w domu, a także by wiedzieli jak rozmawiać z dziećmi, zarówno o możliwościach jakie daje sieć, jak i zagrożeniach. Dlatego taką wagę przykładamy do edukacji rodziców – w ubiegłym roku udostępniliśmy dla nich bezpłatny kurs online Bezpiecznie Tu i Tam (fundacja.orange.pl/kurs), teraz znajdą wsparcie i pomoc także w salonach Orange, gdzie przygotowaliśmy specjalne ulotki, naklejki i gry edukacyjne, które ułatwią rozmowę z dzieckiem – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Z najnowszych badań Fundacji Orange „Rodzice i dzieci wobec zagrożeń w internecie” wynika, że internet odgrywa w życiu dzieci zdecydowanie większą rolę niż w życiu ich rodziców. Aż 62 proc. dzieci twierdzi, że trudno im sobie wyobrazić życie bez internetu, podczas gdy w przypadku rodziców tylko 39 proc. Dorośli inaczej postrzegają też zagrożenia w sieci, obawiają się uzależnienia dzieci od internetu, kontaktu z nieznajomymi czy nieodpowiednimi dla dzieci treściami i dodatkowych kosztów. Dzieci, poza odcięciem od sieci, bez której nie wyobrażają sobie życia, boją się kradzieży danych osobowych, podszywania się pod nie, publikowania ośmieszających treści. Jednocześnie, kiedy dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, od 54 proc. do nawet 68 proc. dzieci nie wie co powinno zrobić w takiej sytuacji.

Zdecydowana większość dzieci ma własny komputer, ponad połowa smartfon. Według relacji rodziców, z urządzeniami podłączonymi do internetu mają kontakt już dzieci w wieku 1 - 2 lat. Czas, jaki dzieci spędzają w sieci, wydłuża się. W najnowszych badaniach pojawia się nowa kategoria – „jestem stale online”. W weekendy tak spędza czas 8 proc. badanych dzieci, a 17 proc. - ponad 4 godziny dziennie.

Dzieci traktują internet jako narzędzie do kontaktu z innymi, ale też źródło wiedzy i rozrywki. Analizując częstotliwość wykorzystania internetu przez dzieci, rodzice nie mają pełnej wiedzy dotyczącej czasu korzystania przez ich dzieci z serwisów społecznościowych i czatów – oceniają, że dzieci spędzają tam znacznie mniej czasu niż w rzeczywistości. Większość rodziców uważa, że odpowiedzialność za bezpieczeństwo ich dzieci w internecie spoczywa głównie na nich. Co prawda siedmiu na dziesięciu twierdzi, że posiada odpowiednią wiedzę na temat bezpieczeństwa w internecie, ale połowa z nich chciałaby się dowiedzieć się więcej.

Badanie „Rodzice i dzieci wobec zagrożeń w internecie” zostało przeprowadzone przez TNS Polska S.A. na zlecenie Orange Polska, we współpracy z Fundacją Orange i Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka

Scroll to Top