Informacje prasowe

Wolontariusze Orange na Dzień Dziecka

31 maja 2012

Wolontariusze Orange na Dzień Dziecka

Pracownicy Orange Polska, przy wsparciu Fundacji Orange z okazji Dnia Dziecka przygotowali  społeczne i sportowe inicjatywy dla dzieci w całej Polsce. Wolontariusze zaproponowali aktywności nawiązujące do UEFA EURO 2012™. Spełnią także marzenie dwojga dzieci, które będą mogły kibicować podczas meczu otwarcia Mistrzostw Europy 8 czerwca w Warszawie.

Co roku na Dzień Dziecka wolontariusze Orange Polska inicjują projekty dobroczynne dla dzieci z różnych środowisk i różnych stron Polski. Tym razem tematem przewodnim inicjatyw są Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™. To wydarzenie, może być pretekstem do zabawy i edukacji także poza wielkimi stadionami i strefami kibica.  Dlatego ponad 160 Wolontariuszy Orange wyrusza do szpitali, domów dziecka, bibliotek, szkół, przedszkoli i organizacji pozarządowych działających na rzecz najmłodszych.

Łącznie przy wsparciu Fundacji Orange wolonatriusze zrealizują 41 projekty wolontaryjne, które toczyć się będą w pierwszej połowie czerwca. Wśród pomysłów znalazły się m.in. turnieje piłkarskie,  pikniki sportowe i maraton taneczny. Wiele inicjatyw ma na celu edukację sportowego fair-play, pokazać zwyczaje kulturowe panujące w krajach biorących udział w UEFA EURO 2012™. Wolontariusze postanowili też podjąć się prac remontowo-porządkowych w miejscach służących dzieciom – modernizacji placu zabaw i podwórka przedszkolnego, czy też wyposażenia szkoły w Bogatyni, która ucierpiała w powodzi w 2010 roku,  w sprzęt sportowy.  Akcji towarzyszyć będą liczne konkursy z nagrodami dla najmłodszych, a w wielu miejscach przewidziane są spotkania ze sportowcami m.in. piłkarzami.

Program wolontariatu pracowniczego w Orange prowadzony jest od 2003 roku. Pracownicy firmy z różnych działów i regionów angażują się w programy Fundacji Orange na rzecz dzieci i w akcje społeczne wspierane przez Orange. Jeśli sami znają organizację lub widzą potrzebę wsparcia inicjatyw w swoim otoczeniu, mają także możliwość zwrócić się o grant na projekt do Fundacji Orange i zrealizować własny pomysł na pomaganie. Do końca 2011 roku w działaniach społecznych wzięło udział ponad 6000 pracowników, w wolontariacie przepracowali łącznie 27 tysięcy godzin. W tegorocznej edycji konkursu „Dobroczyńca Roku” Orange Polska zostało wyróżnione w kategorii „Program wolontariatu pracowniczego” a Fundacja Orange otrzymała nagrodę specjalną „Nowe trendy społecznego zaangażowania”

Osoba kontaktowa:
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
E-mail: biuro.prasowe@telekomunikacja.pl

Udostępnij: Wolontariusze Orange na Dzień Dziecka

Informacje prasowe

Orange laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2011”

30 maja 2012

Orange laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2011”

Kapituła jubileuszowej, XV edycji konkursu „Dobroczyńca roku 2011” nagrodziła Orange Polska w kategorii „Program wolontariatu pracowniczego”.  Nagrodę specjalną „Nowe Trendy Społecznego Zaangażowania” odebrała również Fundacja Orange.

Program wolontariatu pracowniczego Orange  „W trosce o innych” został deceniony przez Kapitułę Konkursu  za zaangażowanie pracowników na wszystkich szczeblach kariery oraz za udzielanie im wszechstronnego wsparcia w rozwijaniu działalności społecznej. O ostatecznym zwycięstwie w konkursie zdecydowały głosy internautów.

„Bardzo się cieszę z otrzymanej nagrody. Dziękuję wszystkim naszym pracownikom, którzy bezinteresownie poświęcają swój prywatny czas, żeby pomagać innym. Udowadniają, że nie warto stać z boku z założonymi rękami. Nagroda ta, to dla nas nie tylko wyróżnienie za to, co do tej pory zrobiliśmy, ale również pozytywny impuls na przyszłość. Wolontariat łączy ludzi, daje poczucie społecznej odpowiedzialności i przynależności oraz ogromną satysfakcję. Dobrze być w takim towarzystwie i wspierać tych, którzy swój czas, doświadczenie, umiejętności i zdolności poświęcają innym” – powiedział Prezes Orange Polska Maciej Witucki.

W program wolontariacki Orange Polska do tej pory zaangażowało się już  ponad 6 tys. osób. Pracownicy uczą dzieci, jak bezpiecznie poruszać się w Internecie, tworzą w szpitalach „Bajkowe Kąciki”, a także zangażują się w realizację programów społecznych i edukacyjnych Fundacji Orange. Dzięki firmie zyskują też możliwość realizacji własnych projektów wolontariackich na rzecz lokalnych społeczności.

Akademia Rozwoju Filantropii przyznała również nagrodę specjalną: „Nowe Trendy Społecznego Zaangażowania”. Otrzymała ją Fundacja Orange za współpracę przy organizacji wolontariatu pracowniczego i e-wolontariatu, przy jednoczesnym wykorzystaniu nowych technologii dla wspólnego dobra.

To już kolejne nagrody „Dobroczyńcy Roku”. Wcześniej Orange Polska została nagrodzona  między innymi za współpracę z Fundacją Synapsis oraz startegiczny program społecznego zaangażowania firmy.

Ogólnopolski konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” organizowany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce od 1997 roku – to największy i najdłużej działający w Polsce konkurs nagradzający społeczne zaangażowanie przedsiębiorstw.

Osoba kontaktowa:
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
E-mail: biuro.prasowe@telekomunikacja.pl

Udostępnij: Orange laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2011”

Informacje prasowe

Orange Polska ostrzega swoich klientów przed nadużyciami nieuczciwych operatorów

29 maja 2012

Orange Polska ostrzega swoich klientów przed nadużyciami nieuczciwych operatorów

W trosce o klientów, którzy padają ofiarą nieuczciwych praktyk handlowców niektórych operatorów, Orange Polska rozpoczyna kampanię informacyjną. Klienci dowiedzą się jak postępować w przypadku próby oszustwa i gdzie uzyskać pomoc. Do ich dyspozycji jest już bezpłatna infolinia 800 500 005.

– Oszuści dotychczas podszywali się pod naszych handlowców lub informowali klientów, że UKE zlikwidował TP. Po zmianie marki TP na Orange, twierdzą, że Telekomunikacja Polska przestała istnieć i teraz oni przejmują wszystkich jej klientów. To oczywiście nieprawda i celowe działanie na szkodę klientów. W związku z rozszerzeniem marki Orange na usługi stacjonarne TP nie trzeba podpisywać żadnych nowych umów – powiedział Maciej Witucki, Prezes Orange Polska.

Praktyki oszustów dotykają najczęściej osoby starsze. Wykorzystując ich łatwowierność podsuwają do podpisu rezygnację z usług TP oraz nową umowę. Często nie pozostawiają żadnego potwierdzenia podpisanych dokumentów. Zdarza się, ze po fakcie klient nie ma pojęcia z kim naprawdę podpisał umowę.

Dla klientów, którzy padli ofiarą oszustów bądź chcą się dowiedzieć o zasadach zmiany operatora, Telekomunikacja Polska uruchomiła bezpłatną infolinię 800 500 005 (czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, w sobotę 8-16). Każdy klient może zgłosić nadużycie i pisemnie upoważnić TP do reprezentowania go przy wyjaśnianiu konkretnych spraw z operatorami. Bez takiego upoważnienia Telekomunikacja Polska nie może podjąć żadnych kroków w imieniu klienta.  TP składa również zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury.

Skala zjawiska jest znacząca. Pracownicy infolinii otrzymują tygodniowo setki telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami na temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP. Większość klientów poprzestaje na rozmowie i wyjaśnieniach konsultanta. Jednak rośnie liczba klientów, którzy decydują się upoważnić TP do podjęcia kroków wyjaśniających u innych operatorów, jak również do podjęcia w ich imieniu kroków prawnych. Część z poszkodowanych kierujemy do rzeczników konsumentów, delegatur UKE czy UOKiK.

Każdy klient zawierający umowę poza siedzibą firmy ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny i bez żadnych konsekwencji. Musi jednak posiadać dokument umowy sprzedaży i może to zrobić wyłącznie u operatora,
z którym podpisał umowę, nie w Telekomunikacji Polskiej. Sprawę można załatwić także pisemnie, wysyłając listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Do TP wpływają także wystąpienia bezpośrednio z ww. urzędów i instytucji, które proszą o pomoc w wyjaśnieniu sprawy.

Należy pamiętać aby zawsze czytać umowę, sprawdzić dokładnie nazwę firmy, która widnieje na umowie. Powinniśmy bezwzględnie żądać jednego egzemplarza umowy i pamiętać, że na każdej umowie znajduję się nazwa i logo Orange.

Dziś rozpoczyna się kampania informacyjna. Obejmuje ona media lokalne i ogólnopolskie. W informacjach, które pojawią się w 117 regionalnych oraz 9 ogólnopolskich tytułach prasowych, Orange Polska ostrzega oraz daje wskazówki jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami.

Osoba kontaktowa:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
E-mail: biuro.prasowe@telekomunikacja.pl

Udostępnij: Orange Polska ostrzega swoich klientów przed nadużyciami nieuczciwych operatorów

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej