W ciągu roku niemal o połowę wzrosła liczba indywidualnych klientów korzystających z usług konwergentnych, aż dwie trzecie z nich ma pakiet Orange Love. Podwoiła się też liczba użytkowników światłowodów. Przychody z usług konwergentnych w coraz większym stopniu równoważą mniejsze wpływy z usług sprzedawanych pojedynczo. Zysk EBITDA ustabilizował się. Firma ogranicza koszty i zwiększa efektywność. To efekty realizacji strategii Orange.one nastawionej na budowanie wartości.
- Blisko 1,4 mln klientów indywidualnych i biznesowych korzysta już z naszych usług konwergentnych. Oferta Orange Love, którą wprowadziliśmy przed rokiem, okazała się dużym sukcesem. Szybko rośnie liczba klientów internetu światłowodowego, ponad ćwierć miliona Polaków korzysta z Orange Światłowodu. Pod względem przyłączeń był to jeden z najlepszych kwartałów w historii. Jednocześnie nie zapominamy o tych, którzy wolą kupić tylko usługi mobilne. Tworzymy dla nich atrakcyjne oferty, w których wprowadziliśmy internet bez limitu danych. Wszystko to buduje wartość dla firmy i podstawy przyszłego wzrostu. Cyfryzacja i poprawa efektywności naszych działań również przyczyniają się do tego, że w perspektywie rocznej nasza EBITDA się stabilizuje – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.
Obejrzyj wideo komentarzem Jean-François Fallacher
Najważniejsze dane finansowe – stabilna EBITDA i wzrost przychodów z konwergencji
Począwszy od 2018 roku Orange Polska raportuje dane finansowe według nowego standardu rachunkowości - MSSF 15. To oznacza, że nie będą one porównywalne z danymi za minione kwartały. Jednak na potrzeby odniesienia się do wcześniejszych wyników, posługujemy się w tej informacji danymi liczonymi według dotychczasowego standardu rachunkowości, MSR 18.
- Wyniki finansowe są zgodne z oczekiwaniami. W pierwszym kwartale Orange Polska wypracował 746 mln zł EBITDA. To wynik zbliżony do pierwszego kwartału ubiegłego roku i jedna czwarta całorocznego celu na poziomie 3 mld zł, który firma podtrzymuje.
- Znacznie wzrosły przychody z usług konwergentnych, o 38% rok do roku. W coraz większym stopniu równoważą one spadek przychodów z samodzielnych usług komórkowych i stacjonarnego dostępu szerokopasmowego. W sumie przychody były niższe o 1,8 proc. niż przed rokiem.
- Nakłady inwestycyjne wyniosły 388 mln zł i były przeznaczone głównie na rozbudowę sieci światłowodowej oraz na sieć mobilną.
- Pośrednie koszty działalności były o 5 proc. mniejsze niż rok wcześniej. To kolejny kwartał redukcji tych kosztów.
Obejrzyj wideo z komentarzem Macieja Nowohońskiego.
Dobre wyniki komercyjne w usługach konwergentnych, światłowodowych i TV
- Przybyło 55 tys. indywidualnych klientów usług konwergentnych. Łącznie jest ich blisko 1,1 mln. To 48 proc. więcej niż przed rokiem.
- Na koniec marca z Orange Światłowodu korzystało 248 tys. klientów czyli 34 tys. więcej niż w poprzednim kwartale i o 112% więcej niż rok wcześniej.
- W ciągu roku Orange TV przybyło 100 tys. nowych klientów. To rezultat poszerzenia oferty o nowe, atrakcyjne treści dostępne również w jakości 4K (Netflix, Eleven Sports, Discovery). Łącznie z Orange TV korzysta już 875 tys. klientów.
Pełna treść raportu przedstawiającego szczegółowe wyniki finansowe i komercyjne dostępna jest na stronie: http://orange-ir.pl/pl/results-center/results/2018.
Kontakt dla mediów:
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Twitter: @RzecznikOrange