Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska za 3 kwartał: wyższe przychody i EBITDAaL. Rośnie liczba klientów najszybszego internetu i usług mobilnych. W zasięgu światłowodu już 4 miliony mieszkań i domów

28 października 2019
Wyniki Orange Polska za 3 kwartał: wyższe przychody i EBITDAaL. Rośnie liczba klientów najszybszego internetu i usług mobilnych. W zasięgu światłowodu już 4 miliony mieszkań i domów

Z Orange Światłowodu korzysta 473 tys. klientów, tylko w trzecim kwartale przybyło ich prawie 40 tys. Sieć światłowodowa dociera do 141 miast. Nadal rośnie liczba klientów konwergentnych pakietów Orange Love oraz abonamentowych usług mobilnych. Przychody firmy wzrosły o 4,3% w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku m.in.  dzięki rosnącym przychodom z usług konwergentnych oraz usług IT i integratorskich dla biznesu. Po raz pierwszy uwzględniono wyniki BlueSoft, który w czerwcu dołączył  do grupy. Firma podtrzymuje całoroczne przewidywania dotyczące wzrostu przychodów i EBITDAaL.

Orange Światłowód dotarł już do 4 mln domów i mieszkań w całej Polsce. Widzimy, że klienci doceniają zalety superszybkiego internetu i chętnie się na niego decydują. W minionym kwartale usługę wybrało 39 tys. nowych klientów. Cieszy nas to tym bardziej, że konkurencja na rynku jest znacząca. W tym kontekście trzeba docenić nową decyzję UKE o deregulacji kolejnych gmin w Polsce, która daje nam możliwość efektywniejszej rywalizacji jakością i atrakcyjnością usług. To dobra wiadomość dla klientów i rynku - powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. - Coraz więcej klientów wybiera abonamentowe usługi mobilne, a nasi dotychczasowi klienci chętniej zostają w Orange. To przełożyło się na najlepszy wynik w tym segmencie od 2 lat.  Wkrótce zaprezentujemy nasze propozycje, jakie przygotowaliśmy na okres przedświąteczny. Jestem przekonany, że będą atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie przyczynią się do realizacji celów firmy na koniec tego roku - dodał.

Najważniejsze wyniki komercyjne: klienci chętnie wybierają światłowód, usługi mobilne i Orange Love

Konwergentne pakiety usług dla całej rodziny Orange Love nadal cieszą się dużym  zainteresowaniem klientów. W trzecim kwartale ich liczba zwiększyła się o 24 tys. (13% rok do roku). Na koniec września użytkownicy Orange Love stanowili już 61% indywidualnych klientów korzystających z domowego internetu Orange, a rok temu było to 55%. Wśród klientów mobilnych usług głosowych użytkownicy pakietów stanowią 49% (w porównaniu do 44% rok wcześniej). Na pakiety usług klienci miesięcznie wydają  103,4 zł - wskaźnik ARPO (czyli przychód na klienta) lekko rośnie.

Rośnie liczba klientów korzystających z najszybszych opcji domowego internetu. Na koniec września 2019 stanowili już 38% wszystkich (rok temu było to 32%). Stało się tak głównie za sprawą dużego zainteresowania internetem światłowodowym. Liczba klientów tej usługi wzrosła o 46% rok do roku. Tylko w trzecim kwartale przybyło ich 39 tys.

W trzecim kwartale do Orange dołączyło 88 tys. klientów abonamentowych usług mobilnych. Klienci tych usług coraz chętniej zostają w Orange -  wskaźnik odejść był w trzecim kwartale rekordowo niski i wyniósł zaledwie 2,4%. Dużą popularnością cieszyły się również oferty na kartę - wybrało je 88 tys. nowych klientów.

Kluczowe wyniki finansowe: rosną przychody i EBITDAaL

Przychody Orange Polska były w trzecim kwartale 2019 roku o 4,3 % wyższe niż rok wcześniej. Na wynik wpłynęły głównie rosnące przychody z usług konwergentnych (wyższe o 19% rok do roku) oraz z usług IT i integratorskich. Na te ostatnie złożył się zarówno dynamiczny wzrost organiczny (o 27% rok do roku) jak również wyniki BlueSoft za 4 miesiące. Na przychody Orange Polska pozytywnie wpłynęła także sprzedaż smartfonów oraz polepszający się trend w usługach mobilnych kupowanych poza pakietami: większa lojalność klientów oraz poprawiający się trend w przychodach na jednego klienta - ARPO.

Wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 22,4%. Ten spektakularny wynik to efekt wzrostu przychodów firmy, przyspieszenia spadku kosztów pośrednich działalności (o 5 % rok do roku), a także zysku na sprzedaży nieruchomości  przy ul. Nowogrodzkiej / św. Barbary w Warszawie. Odliczając ten ostatni czynnik, EBITDAaL wzrosła aż o 7,1 % rok do roku w ujęciu kwartalnym oraz o 1,2 % rok do roku licząc łączny wynik za 9 miesięcy.

Przedstawione wyniki pozwalają podtrzymać całoroczne przewidywania dotyczące wzrostu przychodów i EBITDAaL.

Mediateka


Informacje prasowe

Rozpoczęliśmy testy 5G w Lublinie. Orange Polska i Nokia uruchomiły w mieście sieć 10 stacji bazowych

24 października 2019
Rozpoczęliśmy testy 5G w Lublinie. Orange Polska i Nokia uruchomiły w mieście sieć 10 stacji bazowych

Orange Polska – w partnerstwie z Nokią – rozpoczął testy sieci 5G w Lublinie. To kolejny etap największych w Polsce testów najnowszej technologii mobilnej. Dziesięć stacji bazowych działa w dzielnicach Ponikwoda, Tatary, Wieniawa i Śródmieście.

Miesiąc temu Orange Polska, rozpoczął testy 5G w Warszawie. Teraz podobne próby rozpoczęły się w Lublinie.

- Od ponad roku pracujemy nad budową polskiego 5G, aby wybrać optymalne rozwiązanie dla naszych klientów i rozwoju sieci mobilnej. Testy z różnymi dostawcami dają nam bezcenne doświadczenia. Potwierdzają też, że technologicznie jesteśmy gotowi na uruchomienie tej sieci kolejnej generacji i pokazują, jakie możliwości da w przyszłości Polakom i polskiej gospodarce. Cieszę się, że testy odbywają się w Lublinie, mieście stawiającym na rozwój z wykorzystaniem nowoczesnych technologii - powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

- Lublin jest przyjaznym miejscem dla najnowszych technologii. W mieście działa prężny sektor IT skupiony w ramach ekosystemu Lubelskiej Wyżyny IT. Jesteśmy też ważnym ośrodkiem akademickim. Od lat wdrażamy rozwiązania, czyniące z Lublina miasto inteligentne (Smart City), a przez to również bardziej atrakcyjne dla inwestorów. Zależy nam, żeby miasto odpowiadało potrzebom i ambicjom mieszkańców. W ten sposób krok po kroku budujemy nowoczesny Lublin, a testy sieci mobilnej 5G realizowane przez Orange i Nokię potwierdzają pozycję Lublina w zakresie wdrażania idei Smart City - powiedział Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

W Lublinie partnerzy uruchomili 10 stacji bazowych. Pozwalają osiągnąć prędkość mobilnego transferu danych nawet do 800 Mb/s. Sieć pracuje w oparciu na częstotliwości 3,4-3,6 GHz w paśmie o szerokości 80 MHz, czyli węższym niż optymalne pasmo o szerokości 100 MHz. W czasie testów, podobnie jak w Warszawie, zostaną wykorzystane smartfony Orange Neva Jet, obsługujące 5G, a także Nokia FastMile 5G Geatways – urządzenia służące do zapewnienia internetu mobilnego do użytku domowego.

- Przełomowe technologie, takie jak 5G, dają nowe możliwości nie tylko firmom telekomunikacyjnym oraz klientom indywidualnym. To także szansa dla przedsiębiorstw, od produkcyjnych zaczynając na zajmujących się bezpieczeństwem kończąc, a także szerzej, dla całej gospodarki. Polscy inżynierowie pracujący w centrach badawczych Nokii we Wrocławiu, Krakowie i w Bydgoszczy stworzyli liczne innowacje, przyczyniając się do rozwoju sieci 5G. Jako jeden z największych inwestorów w sektorze ICT, z ponad 6000 pracownikami w Polsce, Nokia posiada wszystkie zasoby by wesprzeć Orange w rozwoju 5G, dostarczając sprawdzone, bezpieczne i innowacyjne rozwiązania – powiedział Piotr Kaczmarek, prezes zarządu Nokia w Polsce.

Podobnie jak w Warszawie, lubelska sieć 5G została stworzona w taki sposób, by móc przemieszczać się pomiędzy stacjami bazowymi bez zrywania połączenia. Każda z dziesięciu stacji zapewnia zasięg w promieniu 360 stopni. Wszystkie testowe instalacje zostały podłączone do sieci operatora łączem optycznym o przepustowości 10 Gb/s, czyli dziesięciokrotnie szybszym niż standardowo stosowane w sieci 4G Orange Polska. W Lublinie wsparciem dla rozwoju 5G stała się rozbudowana sieć światłowodowa Orange Polska, która w mieście dociera już do 3/4 wszystkich gospodarstw domowych.

Mediateka


Informacje prasowe

Najnowocześniejsze call center Orange otwarte w Radomiu

24 października 2019
Najnowocześniejsze call center Orange otwarte w Radomiu

Orange Polska otwiera w Eko Park Radom nową siedzibę, w której znajdzie się najnowocześniejsze call center firmy w Polsce. Pracownicy tej infolinii miesięcznie obsługują blisko 40 tys. połączeń od klientów Orange. Jako jedyni wspierają klientów Orange Flex – innowacyjnej usługi komórkowej w aplikacji.

- Naszym celem jest zapewnienie pracownikom nowoczesnego i przyjaznego środowiska pracy. Dzięki temu będą mogli efektywnie zaspakajać potrzeby klientów. Taki model funkcjonuje już w Warszawie, Gdańsku i w Łodzi, a w przyszłości wprowadzimy go także w innych miastach w kraju – powiedział Jacek Kowalski, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska.

Do dyspozycji pracowników będzie ponad 1100 m2 powierzchni zaaranżowanej w nowoczesną, otwartą przestrzeń biurową z salami konferencyjnymi i miejscami do pracy cichej. Znajdą się tam także jest pokój  relaksu i pokój gier oraz wygodnie urządzone pomieszczenia socjalne. W pomieszczeniach biurowych zamontowano lampy akustyczne absorbujące hałas, które  wpływają na wyciszenie biur i zwiększenie komfortu pracy.

W call center zlokalizowanym przy ul. Wrocławskiej, pracować będzie obecnie 110 osób. Pracownicy innych działów rozpoczną tam pracę w przyszłym roku.

Orange Polska rozwija swoją działalność w Radomiu. Jeszcze w tym roku planowane jest  zatrudnienie dodatkowych osób do działu obsługi klienta.

Wykorzystywane dotąd przez Orange  budynki  w Radomiu  (przy ul. Gajowej i Piłsudskiego /Plac Konstytucji) są przeznaczone do sprzedaży.

 

Scroll to Top