Informacje prasowe

Zmiany w strukturze organizacyjnej Orange Polska

09 września 2016
Zmiany w strukturze organizacyjnej Orange Polska

Orange wprowadza nową strukturę organizacyjną firmy, w tym nowe zakresy odpowiedzialności członków zarządu i dyrektorów wykonawczych. Celem jest uproszczenie organizacji tak, aby jak najlepiej wspierała realizację wyzwań stojących przed firmą. Jedną z głównych zmian jest skupienie w jednym miejscu odpowiedzialności za strategię, transformację, innowacje i rozwój nowych linii biznesowych. Obszarem tym będzie zarządzał wiceprezes Orange Polska Piotr Muszyński.

Rynek na którym działamy jest bardzo wymagający. Utrzymanie pozycji lidera wymaga od nas zmiany sposobu myślenia, powrotu do korzeni – do koncentracji wszelkich działań wokół klienta i realizacji naszych celów biznesowych – powiedział prezes Orange Polska Jean-François Fallacher.

Podkreślił, że zmiany mają wzmocnić orientację na klienta – słuchanie i odpowiadanie na jego potrzeby, zaktywizować działania firmy na głównych rynkach, przyśpieszyć rozwój nowych linii biznesowych, takich jak Orange Finanse, Orange Energia i Orange Światłowód a także usprawnić wdrażanie innowacji.

O przewadze konkurencyjnej decyduje jakość i technologia sieci, dlatego utworzona została funkcja dyrektora wykonawczego ds. sieci, którą objął Piotr Jaworski.

Ze względu na kluczowe znaczenie IT dla prowadzenia biznesu i elastyczności działania, powołany zostanie wkrótce dyrektor wykonawczy ds. IT, podległy bezpośrednio prezesowi zarządu.

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka


Informacje prasowe

Startuje MegaMisja: 10 tysięcy dzieci nauczy się mądrze korzystać z internetu

09 września 2016
Startuje MegaMisja: 10 tysięcy dzieci nauczy się mądrze korzystać z internetu

10 tysięcy dzieci w 350 świetlicach szkolnych będzie w tym roku szkolnym uczestniczyć w pierwszej edycji programu Fundacji Orange – MegaMisja. Poprzez zabawę i ciekawe, angażujące zadania będą mogły nauczyć się bezpiecznego i twórczego korzystania z internetu i nowych technologii. W ubiegłym roku szkolnym, w ramach pilotażu, wiedzę tę zaczęło już zdobywać ponad 1000 dzieci w 50 świetlicach. Właśnie dołącza do nich kolejnych 300 szkół. MegaMisja to pierwszy w Polsce program edukacji cyfrowej adresowany do nauczycieli i uczniów w szkolnych świetlicach.

MegaMisja jest odpowiedzią na realną potrzebę edukacji cyfrowej najmłodszych uczniów. Badania pokazują, że co dziesiąty internauta to dziecko między 7. a 12. rokiem życia (Megaplanet PBI/Gemius, 2015). Coraz młodsze dzieci korzystają ze smartfonów i tabletów. Choć urządzeniami posługują się bardzo sprawnie, nie zawsze potrafią korzystać z nich w sposób pożyteczny. Dlatego tak ważne jest, by jak najwcześniej zaszczepić w nich dobre nawyki, pokazać jak wykorzystywać internet mądrze, twórczo i bezpiecznie. Badanie sondażowe zrealizowane przez MillwardBrown dla Fundacji Orange potwierdza, że w opinii 80% rodziców, świetlica szkolna to odpowiednie miejsce, by taką wiedzę dzieciom przekazywać.

– Życie się cyfryzuje, a Orange Polska, z największą siecią szybkiego internetu w kraju, ma w tym swój udział. Wpływ, jaki dostarczane przez nas technologie wywierają na miliony Polaków, oznacza dużą odpowiedzialność – z jednej strony za bezpieczeństwo usług, a z drugiej – za szeroko rozumianą edukację cyfrową. Technologie są sprzymierzeńcami ludzi, otwierają przed nami ogromne możliwości, trzeba tylko korzystać z nich w odpowiedzialny sposób. Tego uczy MegaMisja. Fundacja Orange od ponad 10 lat wykonuje gigantyczną pracę, edukując cyfrowo Polaków. Prowadzi przemyślane, długofalowe programy, bo tylko takie mają sens i przynoszą realne efekty – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Ministerstwo Cyfryzacji objęło MegaMisję honorowym patronatem, gdyż absolutnie wpisuje się ona w naszą działalność. Pieniądze z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa wydajemy na budowę światłowodów do szkół, tak aby raz na zawsze rozprawić się ze stanem rzeczy, w którym 42% szkół w Polsce korzysta z internetu o prędkości niższej niż 10 Mb/s. Ale wydajemy również 124 miliony złotych na naukę kodowania dzieci z klas 1 – 3 mieszkających na terenie małych miast i wsi. Chcemy w ten sposób zlikwidować odwieczny dylemat jajka i kury, wychodząc z założenia, że równie ważne jak dostęp do sieci szerokopasmowych jest kwestia rozwoju kompetencji cyfrowych. Niezwykle cenimy sobie wszystkich naszych partnerów społecznych, w tym Orange Polska, którzy w ramach swojej aktywności współpracują z nami we wdrażaniu tej cyfrowej dobrej zmiany – mówił Piotr Woźny, podsekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji.

W świetlicach zakwalifikowanych do programu MegaMisja będzie się odbywać 10-miesięczny cykl zajęć. Dzieci zdobędą kompetencje ważne w cyfrowym świecie, nauczą się jak chronić swoją prywatność w sieci, jakie treści publikować, jak unikać niebezpieczeństw, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć w sieci wiarygodne informacje. Nauczą się także tworzyć i edytować proste grafiki, dźwięki i filmy. To wszystko poprzez zabawę - forma programu opiera się na grze edukacyjnej z animowanymi bohaterami, którzy mają mnóstwo pytań oraz kłopotów, a dzieci pomagają im je rozwiązywać. Pracując w grupach i podejmując kolejne zadania, zdobywają punkty, które zamieniają na „realne” nagrody dla swojej świetlicy - sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, gry, zabawki edukacyjne. Co ważne, MegaMisja nie polega jedynie na zajęciach przy komputerze - uczniowie rysują, wycinają, dyskutują. W ten sposób ćwiczą także ważne kompetencje społeczne: umiejętność współpracy i osiągania kompromisów.

– MegaMisja to pierwszy w Polsce program edukacyjny zaprojektowany specjalnie dla szkolnych świetlic, gdzie nauczyciele mają inny kontakt z uczniem niż podczas lekcji. Wpisuje się on w nowoczesne podejście uczenia się przez zabawę. Z rozmów z nauczycielami szkół biorących udział w pilotażu MegaMisji wiemy, że właśnie taka „nielekcyjna” forma przekazywania wiedzy najlepiej sprawdza się na tych zajęciach. Nasz program to odpowiedź na konkretne potrzeby szkolnych świetlic, gdzie brakuje nowoczesnych programów edukacji cyfrowej. Dostaliśmy bardzo dużo zgłoszeń do pierwszej edycji, która właśnie rusza; zakwalifikowało się 300 szkół. Szacujemy, że w tym roku w MegaMisji weźmie udział 10 tysięcy dzieci, a to dopiero początek – zapowiada Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Wychowawcy świetlicowi prowadzący MegaMisję otrzymują od Fundacji Orange pełen zestaw materiałów do realizacji programu, mogą liczyć także na bieżące wsparcie. Mają do dyspozycji portal MegaMisji, w którym znajdą gotowe scenariusze zajęć na temat bezpiecznego i twórczego korzystania z nowych mediów. Dodatkową szansą na podniesienie kompetencji jest uczestnictwo w zjeździe liderów, który odbywa się 9–10 września w Warszawie. Fundacja Orange przygotowała szkolenia i warsztaty, podczas których nauczyciele ze świetlic szkolnych dowiedzą się między innymi jak dopasować działania do potrzeb i możliwości grupy, będą mieli szansę zrobić pierwsze kroki w programowaniu czy popracować nad metodami budowania autorytetu wychowawcy.

Fundacja Orange działa na rzecz nowoczesnej edukacji cyfrowej dzieci i młodzieży. Ma ponad 10 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów edukacyjnych i społecznych. Przez te lata pomogła 450 tys. dzieci i młodzieży korzystać z internetu i technologii w sposób bezpieczny i pożyteczny; zapewniła dostęp do internetu dla 3,5 tys. bibliotek publicznych i 14,5 tys. szkół; w 80 szpitalach zamontowała multimedialne stanowiska dla dzieci; wspomogła ponad 900 organizacji społecznych w Polsce; utworzyła i wspiera Pracownie Orange – w całej Polsce powstało już 77 multimedialnych świetlic dla mieszkańców małych miejscowości. Jest jedyną fundacją wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Więcej na www.fundacja.orange.pl

Partnerami programu MegaMisja są: Fundacja HIGHLIGHT/inaczej, Fundacja Nowoczesna Polska oraz Fundacja Centrum Cyfrowe. Partnerem technologicznym jest Great Interactive. Program wspierają także honorowi ambasadorowie: aktorka Magdalena Kumorek oraz autor książek dla dzieci Grzegorz Kasdepke. Honorowy patronat nad programem MegaMisja objęło Ministerstwo Cyfryzacji.

Dodatkowych informacji udziela:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com 

https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka


Informacje prasowe

100 tysięcy widzów na festiwalu Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2016

01 września 2016
100 tysięcy widzów na festiwalu Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2016

Trzy popularne polskie kurorty, 62 dni wakacji, 141 pokazów filmowych, blisko 300 godzin filmowych emocji, ponad 100 000 widzów i wyjątkowe spotkania z gwiazdami polskiego kina – to w skrócie 9. edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane

Za nami dwa miesiące projekcji na najdłuższym wakacyjnym festiwalu filmowym. Kina letnie czekały na widzów z wygodnymi leżakami na Molo w Sopocie, przy zakopiańskich Krupówkach oraz w urokliwej Ekomarinie w Giżycku, gdzie filmy można było oglądać również z zacumowanych jachtów.

Największymi przebojami sezonu były filmy grane w cyklu „Z Orange i mega hitem”. Tytuły takie jak „Szybcy i wściekli 7”, wojenna „Furia” czy komedia „Ted 2” zgromadziły rekordową widownię. Ogromną popularnością cieszył się również oscarowy „Big short”, znakomity „El Clan” oraz muzyczny dokument „Amy“. W Giżycku sala multimedialna w Ekomarinie, wykorzystywana przy niesprzyjających warunkach pogodowych, wypełniła się po brzegi na seansie „Pani z przedszkola” z czwartkowego cyklu „Made in Poland”.

Tegoroczna edycja festiwalu Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane upłynęła także w blasku gwiazd, które przybywały na spotkania z widzami. Festiwal w Zakopanem otworzyła Katarzyna Figura, która wspólnie z Antonim Królikowskim – aktorem młodego pokolenia, zainaugurowała również pierwsze projekcje w Giżycku. Duet aktorski: Olga Bołądź i Piotr Głowacki poprowadził na sopockim molo galę wręczenia Diamentowego Klapsa Filmowego – nagrody przyznawanej za osobowość, wnoszącą do kina wiele emocji i pozytywnej energii. W tym roku to wyróżnienie otrzymała Alicja Bachleda-Curuś – polska aktorka, która od lat zachwyca urodą i talentem międzynarodową publiczność. Trofeum wręczył Artur Żmijewski – zeszłoroczny laureat festiwalowej nagrody.

Gwiazdy pojawiły się również w kawiarni festiwalowej w Sopocie, gdzie w ramach czwartkowego cyklu „Gotowanie z Gwiazdami” kucharz i smakosz Tomasz Jakubiak przygotowywał swoje ulubione potrawy razem z zaproszonymi gośćmi. Festiwalową Kuchnię WFM odwiedzili: Katarzyna Glinka, Antek Królikowski, kapitan Roman Paszke oraz raper i pasjonat kuchni Vienio. Każdy mógł spróbować kulinarnych popisów naszych gości, zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie albo uzyskać wymarzone autografy gwiazd.

Spotkania z gwiazdami na festiwalu Orange Kino Letnie zagościły na stałe w kulturalnym kalendarium Sopotu. W sierpniu wyjątkową atrakcją były otwarte dla publiczności spotkania z polskimi gwiazdami organizowane w ramach czwartkowego cyklu „Made in Poland”. Z widzami spotkali się Katarzyna Figura i Filip Bajon, którzy opowiedzieli o wspólnej pracy na planie filmu „Panie Dulskie“. Gośćmi festiwalowej kawiarni Koło Molo w Sopocie był także aktor Tomasz Schuchardt, grający jedną z głównych ról w filmie „Chemia” oraz Katarzyna Sarnowska – producentka i scenarzystka tego poruszającego filmu, opartego na prawdziwych zdarzeniach.

Tegoroczny festiwal Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane był już dziewiątą edycją imprezy.

Zapraszamy do obejrzenia filmu podsumowującego festiwal.

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Scroll to Top