Innowacje

Roboty, startupy i Eric Schmidt, czyli Viva Technology 2017

23 czerwca 2017

Roboty, startupy i Eric Schmidt, czyli Viva Technology 2017

W jakim miejscu mogą się spotkać prezydent Emmanuel Macron, Eric Schmidt (Google), Daniel Zhang (Alibaba), Stephane Richard (Orange), największe korporacje, jak Google, Facebook, Carrefour i akcelerowane przez nie startupy? Odpowiedź jest prosta: Viva Technology w Paryżu. To bodaj największa w Europie impreza, która co roku przyciąga startupy, inwestorów, korporacje, wizjonerów i innowatorów, czyli crème de la crème europejskiego biznesu i innowacji. Tutaj można, jak w soczewce zobaczyć, co dzieje się na rynku i jak będzie wyglądał nasz świat za kilka lat.

Jako uczestnik tego wydarzenie miałam niesamowitą przyjemność polatać nad miastem w Wirtualnej Rzeczywistości, porozmawiać z robotami, wypić kawę zamawianą przez Messenger, a na koniec wziąć lekcję gry na pianinie, oczywiście w okularach Wirtualnej Rzeczywistości. Jesteście ciekawi, jak było na Vivie? To zobaczcie 🙂

W tym roku do Paryża przyjechało 5000 startupów, 1000 inwestorów i 7000 CEO’s, w sumie ok. 50 000 uczestników. To impreza o ogromnym rozmachu. Nie mogło zabraknąć tam Orange Fab i startupów, z którymi współpracujemy w #4 edycji: Take Task, Applica, TOS, Dotsens i Wandlee. Zwieńczeniem ich akceleracji był udział w Demo Day podczas imprezy, gdzie pitchowali na scenie startupowej i prezentowali swoje rozwiązania na stoiskach. Część z nich poznaliście już w naszej startupowej serii, Generacja Startup. Zobaczcie poniżej.

Jak podobała Wam się Viva Technology?

PS. A tak bawiliśmy się na stoisku startupu headoo, który robi zdjęcia 180 stopni. Fajnie? 🙂

Viva Technology 2017

Udostępnij: Roboty, startupy i Eric Schmidt, czyli Viva Technology 2017

Innowacje

Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

12 czerwca 2017

Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

Sztuczna inteligencja stała się słowem o dużej sile rażenia: wszyscy o niej mówią, prawie wszyscy chcą ją mieć, część się jej boi, mało kto wie, czym dokładnie jest. Definicji jest tyle, ile zastosowań.

Warszawski startup Applica, z którym współpracujemy w ramach Orange Fab, wykorzystuje go m.in. do analizy tekstu i wyszukiwania w Internecie mowy nienawiści. Nie tylko wyszukuje charakterystyczne sformułowania, ale również bardziej wyszukane obelgi – np. opisowe, lub odnoszące się do pewnych skojarzeń. Przydatne? Na pewno, zwłaszcza w czasach, gdy w sieci spędzamy wiele godzin dziennie, czytamy, piszemy i przesiąkamy z przekazem, z którym obcujemy.

Algorytm stworzony przez Applicę potrafi o wiele więcej – zajmuje się też precyzyjnym targetowaniem reklamy online oraz  automatyzacją procesów obsługi klienta, co oznacza, że może analizować e-maile, diagnozować najczęściej pojawiające się problemy klientów, czy monitorować pracę konsultantów. Czy to oznacza, że wkrótce inteligentne, samouczące się algorytmy zastąpią nas w pracy, np. w obsłudze klienta? Odpowiedź znajdziecie w nowym, 4. odcinku „Generacji Startup”.

Udostępnij: Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej