Sieć

Technologie mobilne w sieciach kampusowych

8 grudnia 2020

Technologie mobilne w sieciach kampusowych

Nikogo na tym blogu nie muszę przekonywać jak ważna i niezawodna jest łączność komórkowa w biznesie. Zwłaszcza teraz w czasach pandemii, która przyśpieszyła cyfrową transformację wielu firm. Jednym z ciekawych rozwiązań, o których chcę Wam opowiedzieć jest sieć kampusowa. W tradycyjnej opcji ma ograniczony zasięg i najczęściej obejmuje kilka budynków na terenie przedsiębiorstwa, łącząc w jedną sieć wiele sieci lokalnych.

Sieć kampusowa 5G/LTE to w praktyce zasoby sieci komórkowej do wyłącznej dyspozycji i w lokalizacji przedsiębiorstwa. Celem rozwiązania jest obsługa krytycznych procesów biznesowych oraz innowacyjnych rozwiązań związanych np. z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością czy ruchem pojazdów autonomicznych. Sieć jest dostosowana do oczekiwań klienta. Chodzi o zasięg, szybką transmisję danych i niskie opóźnienia połączone z wysokim poziomem bezpieczeństwa i niezawodności. Warto w tym miejscu wspomnieć o dwóch rodzajach sieci kampusowych opartych na technologiach komórkowych.

Sieć komórkowa na wyłączność

Pierwszy z nich to prywatna sieć komórkowa, w której zasoby radiowe są do wyłącznej dyspozycji przedsiębiorstwa. Z takiej sieci nie będą mogli korzystać abonenci Orange, którzy znajdą się w jej zasięgu. Często do korzystania z niej potrzebne są specjalne karty SIM, a sieć nie jest zintegrowana z siecią operatora lub integracja jest tylko częściowa. Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewnia przetwarzanie i przechowywanie danych przesyłanych w sieci np. materiałów z kamer wideo czy danych z czujników i sensorów monitorujących pracę urządzeń na serwerach zainstalowanych w lokalnym centrum danych. Mówiąc prościej, dane nie wychodzą na zewnątrz firmy. Ten rodzaj sieci kampusowych jest przeznaczony dla fabryk, portów, kopalń czy magazynów, w których obsługiwane są krytyczne procesy biznesowe i wymagana jest najwyższa jakość, dostępność i niezawodność.

 

 

Drugi rodzaj to sieci kampusowe zapewniające dedykowany zasięg sieci komórkowej w technologii 5G/LTE w lokalizacji klienta. W tym przypadku zasoby sieci komórkowej są głównie do dyspozycji klienta, ale będzie mógł z niej skorzystać także użytkownik Orange, który po prostu będzie w jej zasięgu. W tym przypadku do korzystania wystarczą klasyczne karty SIM. Sieć jest zintegrowana z siecią operatora i dostępne są wszystkie usługi oferowane przez operatora w sieci publicznej.

Technologie komórkowe lepsze od WLAN

W większości firmowych sieci kampusowych dostępna jest bezprzewodowa sieć WLAN, która wystarcza dla obecnych zastosowań. Jednak wraz ze wzrostem liczby podłączonych urządzeń i aplikacji, a także postępującą automatyzacją i cyfryzacją, przestaje wystarczać. Uruchamianie kolejnych i coraz mocniejszych punktów dostępowych WLAN nie jest ekonomicznie uzasadnione, a do tego ten standard nie gwarantuje niezawodności i bezpieczeństwa.

Przykład? Proszę bardzo. Jeden niewielki punkt dostępowy w technologii komórkowej może obsłużyć kilkaset połączeń, podczas gdy punkt dostępu WLAN maksymalnie kilkadziesiąt. Technologia 5G/LTE zapewnia także kilkukrotnie lepszą penetrację ścian oraz niższe opóźnienia i stabilną przepustowość.

Ograniczenia sieci WLAN są widoczne szczególnie podczas większego obciążenia dużą liczbą podłączonych urządzeń, kiedy rosną opóźnienia, a przepływność ulega wyraźnemu pogorszeniu. Warto też zauważyć, że sieć WLAN nie jest odpowiednia dla rozwiązań związanych z obsługą autonomicznych pojazdów poruszających się na terenie przedsiębiorstwa, w których przełączanie pomiędzy punktami dostępowymi musi być bardzo szybkie i płynne.

Mamy się czym pochwalić w Orange

W grupie mamy kilka świetnych przykładów, jak sieci kampusowe sprawdzają się w realnym biznesie. Schneider Electric to pierwsza fabryka we Francji, w której uruchomiono prywatną sieć 5G. Dostępna jest na powierzchni 2 tys. mkw., umożliwia przesyłanie olbrzymich ilości danych z prędkością powyżej 1 Gb/s, zapewniając niezawodną łączność m.in. dla zastosowań przemysłowych wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość.

Pracownicy fabryki mają tablety z aplikacją AR podłączone do sieci 5G, dzięki którym po sfilmowaniu obiektu dostają dane o jego statusie, przyszłych konserwacjach lub częściach wymagających wymiany. Dzięki temu poprawiła się efektywność, zmniejszyły godziny przestojów, usprawniono czynności konserwacyjne, a liczba błędów ludzkich jest mniejsza.

Port w Antwerpii to drugi po Rotterdamie największy port przeładunkowy w Europie, gdzie Orange uruchomił pierwszą sieć kampusową w technologii 5G.Podłączone są do niej holowniki, które przesyłają do centrum kontroli w czasie rzeczywistym dane z ruchomych kamer, radarów oraz sonarów. Ponadto, dzięki sieci 5G dostępnej na terenie portu możliwa jest komunikacja wideo w czasie rzeczywistym między holownikami. Dotychczas podczas holowania dużych jednostek operator holownika na dziobie nie widział tego, co robi operator holownika na rufie. Nagrania z kamer ułatwiają ustalenie przyczyn incydentów i uszkodzeń. Wdrożenie sieci pozwoliło zwiększyć liczbę obsługiwanych statków i poprawić bezpieczeństwo.

Udostępnij: Technologie mobilne w sieciach kampusowych

Informacje prasowe

Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

29 kwietnia 2019

Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

Orange Polska podpisał wstępną umowę kupna 100% udziałów w BlueSoft Sp. z o.o., specjalizującym się w tworzeniu oprogramowania i aplikacji dla biznesu. Dzięki temu operator zyskuje kompetencje kluczowe dla rozwoju pełnej oferty dla cyfryzacji polskich firm. Akwizycja jest ważnym krokiem do realizacji strategii Orange Polska na rynku ICT.

Rozszerzając wiedzę i doświadczenie operatora telekomunikacyjnego oraz integratora ICT o możliwości tworzenia oprogramowania, Orange Polska będzie mógł jeszcze lepiej wspierać firmy w ich rozwoju i cyfrowej transformacji. Bluesoft, jako część grupy Orange Polska wzmocni swoją rynkową pozycję, wiarygodność i potencjał finansowy.

– Usługi ICT są jednym z kluczowych czynników wzrostu w naszej strategii Orange.One, obok konwergencji i światłowodów. Dlatego z radością witamy Bluesoft w grupie Orange Polska. Wspólnie będziemy mogli stworzyć wyjątkową dla polskiego rynku ofertę, kompleksową i skrojoną do potrzeb firm. Ta transakcja wzmocni nasze kompetencje cyfrowe i związane z ICT. Razem będziemy mogli rozwijać się szybciej – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Podpisanie ostatecznej umowy kupna nastąpi po uzyskaniu zgody UOKiK na tę transakcję. Po dołączeniu do Orange Polska, Bluesoft pozostanie odrębną spółką. Struktura firmy pozostanie bez zmian. Na czele Bluesoft pozostanie dotychczasowy prezes zarządu.

– Wejście do grupy Orange Polska to dla Bluesoft szansa na bardziej dynamiczny rozwój. Zyskujemy stabilnego partnera, o znaczącym potencjale i doświadczeniu na rynku telekomunikacyjnym i integratorskim. Razem mamy możliwość realizacji największych projektów IT w kraju i za granicą, a marka Bluesoft zyska większą rozpoznawalność na globalnym rynku. To ważny krok dla naszej firmy i cieszę się, że będę mógł poprowadzić ją ku tym nowym możliwościom  – mówi Wojciech Pawiński, prezes Bluesoft.

– Bluesoft da nam kompetencje, które doskonale uzupełniają naszą ofertę dla biznesu. Dzięki temu stworzymy kompleksowe rozwiązania IT “end-to-end” zawierające – obok realizowanych już dziś przez Orange i Integrated Solutions usług telekomunikacyjnych oraz infrastruktury IT, hostingu czy bezpieczeństwa – także aplikacje dopasowane do potrzeb firm umożliwiające im dalszy rozwój w cyfrowym świecie. Będziemy też mogli zbudować przewagę konkurencyjną zarówno nad innymi telekomami, jak również firmami zajmującymi się wyłącznie usługami integratorskimi. Z radością witamy kluczowych menedżerów z grupy Bluesoft, którym firma zawdzięcza swój dotychczasowy sukces – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.

Rynek ICT rośnie dynamicznie, zwłaszcza w dziedzinie aplikacji i rozwiązań chmurowych. Cyfryzacja biznesu jest dziś kluczowym zadaniem firm, niezależnie od branży i wielkości. Dlatego rozwój usług ICT  to jeden z kluczowych elementów strategii Orange Polska. Zakłada ona podwojenie przychodów z ICT do 2020 roku. W 2018 roku, przychody Orange Polska z podstawowych usług ICT, takich jak infrastruktura IT, sieć i  bezpieczeństwo wzrosły o 16% rok do roku, natomiast, jeśli chodzi o nowe usługi ICT, takie jak oprogramowanie czy aplikacje, wzrost wynosił aż 73%. To ilustruje potencjał tej branży i zapotrzebowanie firm na nowoczesne cyfrowe rozwiązania.

Bluesoft działa na rynku od 15 lat. Dla firmy pracuje około 650 osób, przede wszystkim konsultantów i programistów. Osiąga przychody na poziomie około 120 mln złotych rocznie. Z usług Bluesoft korzysta ponad 80 firm na całym świecie.

Adres strony: bluesoft.com

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

Informacje prasowe

Cyfryzacja w dużych polskich firmach ma wspierać sprzedaż. To wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights

29 października 2018

Cyfryzacja w dużych polskich firmach ma wspierać sprzedaż. To wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights

Blisko dwie trzecie polskich firm zatrudniających od 100 do 250 pracowników stawia na cyfryzację by rozbudować systemy wspierające sprzedaż. W nieco mniejszym stopniu skupiają się one na cyfrowym wspieraniu działań marketingowych czy też rozwoju platform e-commerce. To najważniejsze wnioski z badania Orange Insights, zrealizowanego na zlecenie Orange Polska.

Choć cyfryzacja jest ważna niezależnie od skali biznesu, to z badania wyraźnie wynika, że duże polskie firmy są dużo bardziej świadome jej znaczenia niż mniejsze przedsiębiorstwa. Dwie trzecie badanych firm traktuje cyfryzację jako jedną z najważniejszych kompetencji w rozwoju biznesu w ich branży. Opiera się ona na czterech filarach – zaangażowaniu klientów w różnych kanałach komunikacji, optymalizacji procesów biznesowych, transformacji produktów i modelu działania, a także wsparciu pracowników w cyfrowym środowisku pracy.

Informatyzacja jest wymagana, lecz to cyfryzacja daje przewagę

Badanie Orange Insight wyraźnie rozgranicza na informatyzację i cyfryzację. Przedsiębiorstwa mniej zinformatyzowane zazwyczaj o wiele rzadziej stają się liderami w swojej dziedzinie, a samo unowocześnianie sprzętu informatycznego nie przekłada się znacząco na sukces biznesowy. Dopiero cyfryzacja, rozumiana jako rozwijanie i integracja systemów informatycznych umożliwiająca analizowanie dostępnych informacji i dalsze ich wykorzystanie przez biznes, przynosi mierzalne efekty.

Ponad 90% przedstawicieli przedsiębiorstw biorących udział w badaniu uważa, że ich firmy prezentują wysoki stopień zinformatyzowania, a 77% wskazuje także na wysoki stopnień cyfryzacji.

Outsorcing usług ICT coraz ważniejszy

86% firm biorących udział w badaniu podkreśliło, że wybór gotowych rozwiązań z rynku zapewnia ich wyższą jakość. Jednocześnie zwrócili oni uwagę, że na rzecz outsorcingu przemawia także niedostateczna liczba własnych programistów, rosnące potrzeby oraz konieczność coraz większej elastyczności. Wyzwania te dotyczą to nie tylko sprzedaży i marketingu lecz także m.in. komunikacji wewnętrznej.

Jednocześnie intensywne korzystanie z nowych technologii budzi szereg obaw, związanych między innymi z bezpieczeństwem. Jest ono traktowane jako kluczowy czynnik pozwalający zachować ciągłość procesów biznesowych. 91% procent respondentów uważa, że w zapewnieniu cyberbezpieczeństwa ważny jest właśnie outsourcing usług IT. Jako swoje największe obawy wskazują między innymi brak stabilnego i niezakłóconego dostępu do internetu oraz cyberataki.

***

W bieżącej edycji badania Orange Insights przeprowadzono łącznie 313 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD (po przeważeniu wielkość próby wyniosła 313 ankiet). Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI/CAWI.

Po kliknięciu pobierz grafikę w wyższej jakości

 

Udostępnij: Cyfryzacja w dużych polskich firmach ma wspierać sprzedaż. To wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights

Oferta

Flexible Engine, czyli globalna chmura dla firmy

13 lutego 2018

Flexible Engine, czyli globalna chmura dla firmy

Integrated Solutions, wyspecjalizowany integrator technologii Orange Polska zacznie oferować rozwiązanie Flexible Engine. Bazuje ono na technologii OpenStack i bardzo dobrze sprawdza się w hostowaniu rozwiązań IT. Nie tylko jest ono atrakcyjne pod względem modelu cenowego, ale także zapewnia bogate środowisko usług. Co więcej, co kwartał dokładane są do niego kolejne funkcje.

Nie bądźcie zdziwieni. Na blogu coraz częściej piszemy o naszej ofercie dla biznesu i administracji. Były „inteligentne” lampy, bramki na autostradzie i aplikacja pozwalająca zarządzać Smart Cites. Takie rozwiązania korzystają z naszej sieci w podobnym zakresie co choćby korzystający ze smartfonów. A pewnie będziemy pisać jeszcze więcej. Na horyzoncie widać już choćby LTE-M, rozwiązanie, które zapewnia na polu IoT możliwości porównywalne z 5G.

Flexible Engine to jedno z tych rozwiązań, o których większość z nas nawet nie wie, że istnieje. Korzystamy z nich najczęściej w pracy,  w postaci różnych „dziwnych” systemów, w które wpisujemy konkretne dane, a później dzieje się „rocket science” i  wychodzi jakiś rezultat. Flexible Engine to właśnie ów „rocket science” – cały system, z szerokim portfolio usług, elastyczną obsługą, dostępnością z każdego zakątku globu, przy jednoczesnym umiejscowieniu serwerów w data center na kilku kontynentach i pod nadzorem Orange. Co więcej system regularnie udoskonalany, łatwy w zarządzaniu dzięki standarodowi API i wyposażony w cały zestaw szablonów. Choćby takich, które pozwalają wystawić bazę danych czy system do zarządzania big data. To, że mogę Wam dzisiaj o tym wszystkim opowiedzieć to efekt podpisania przez Integrated Solutions umowy z Orange Cloud for Business, jednostki Orange Business Services.

W innych wpisach o ofercie zapewne tutaj pojawiłby się wątek ceny za pakiet czy rozwiązanie. Jednak ja wrzucę film. Pozwoli Wam on nieco jaśniej przedstawić dla kogo i dlaczego powstają takie rozwiązania.

Jeżeli macie swoją firmę lub po prostu interesują Was takie tematy możecie także zaglądać na stronę www.integratedsolutions.pl

Udostępnij: Flexible Engine, czyli globalna chmura dla firmy

Oferta

Nowa – prosta oferta Orange dla Firm

24 października 2017

Nowa – prosta oferta Orange dla Firm

W ubiegły czwartek pisałem o obniżce cen na smartfony i szalonej cenie Samsung Galaxy S8+ dla klientów indywidualnych. Dziś w pewien sposób mogę uzupełnić tę informację, choć oprócz jej uzupełnienia mam ważną i dobrą wiadomość dla prowadzących firmy.

Samsung Galaxy S8+ taniej również dla firm

Wzorem oferty dla klientów indywidualnych, niższe ceny na smartfony znajdziecie też w nowej ofercie „Dla Firm” i „Orange Love dla Firm„. Oprócz tego, że standardowo w pakietach Orange Love, cena smartfona zawsze jest niższa o 150 zł +VAT, firmy także mogą skorzystać z Szalonej obniżki na Samsung Galaxy S8+, czyli zamówić go o 408 zł, to znaczy z VAT o 501,84 zł z VAT. Taka możliwość łączy się z wprowadzoną właśnie dziś – nową ofertą Dla Firm.

Prostota, przejrzystość i dobra cena w Orange dla Firm

To w wielkim skrócie cechy nowej oferty Orange dla Firm. W jej nowej odsłonie do wyboru są dwa plany taryfowe – jeden przygotowany z myślą o telefonach komórkowych i jeden do internetu mobilnego.

Ale jak to? Tylko jeden plan abonamentowy? Już wyjaśniam…
Nikomu, niczego nie zabraknie. Co więcej, pomysł na tę konstrukcję oferty łączy prostotę z możliwością wyboru takiego zakresu usług jaki konkretnemu klientowi jest potrzebny. Umożliwiają to dwa Multipaki do wyboru, które są uzupełnieniem podstawowego zakresu usług zawartego w planie „podstawowym”. Potrzebuję więcej? Zamawiam Multipak XL, a jeśli jeszcze więcej, zamawiam większy – Mulitpak  XXL. Abonament (podstawowy) kosztuje 34,99 zł + VAT, Multipak XL to koszt 10,00 zł +VAT, a Multipak XXL to koszt 30,00 zł do ceny abonamentu – proste i zrozumiałe.

Składniki poszczególnych paczek widać na poniższej tabeli.

 

Do każdej aktywacji z planem taryfowym Dla Firm można dobrać dodatkowe karty SIM z abonamentami np. dla pracowników. Każda dodatkowa karta SIM to miesięcznie już tylko 19,99 zł +VAT oraz koszt dobranych do nich indywidualnie Multipaków.

Równie prosto w internecie

Takie same, proste zasady i ceny obowiązują w ofercie na Internet Mobilny dla Firm. Tu też mamy jeden plan podstawowy za 34,99 zł + VAT, a do niego dwa Multipaki – za 10 lub 30 zł +VAT. Także tutaj przedsiębiorcy mogą zamówić dodatkowe karty SIM z abonamentem zrabatowanym do 19,99 zł +VAT. Są oczywiście różnice, bo w końcu tutaj mamy do czynienia z usługa internetową – zakres usług w poszczególnych Multipakach, jak i planie podstawowym musi być inny:

999 GB miesięcznie do wykorzystania na maxa

Pamiętacie króla Jagiełłę i 1410 GB? Można było je dostać przy doładowaniu za 200 zł w Orange Free na Kartę. W ofercie Internet LTE dla Firm Biurowy, za 50,99 zł + VAT dajemy teraz 999 GB do wykorzystania co miesiąc z pełną prędkością w strefie biurowej. Zwiększamy więc dotychczasowy pakiet na pełną prędkość o blisko 100% – jak dotąd zawierał on 500 GB miesięcznie. Bez zmian pozostaje to, że nawet po wyczerpaniu paczki 999 GB internet nadal będzie działał bez limitu, tyle, że jego prędkość spadnie do 1 Mb/s. Również bez zmian zostaje pakiet 60 GB który można wykorzystać mobilnie – poza strefą biurową.

Niezorientowanym wyjaśniam, że Internet LTE dla Firm Biurowy to usługa internetu o prędkości do 225 MB/s DL oraz do 50 Mb/s UL – realizowana w technologii mobilnej LTE. Jej przeznaczeniem jest jednak wykorzystanie w biurze, choć jak wspomniałem jest spora paczka na użytek mobilny. Klient wybiera sobie miejsce, w którym ma zamiar korzystać „stacjonarnie” z usługi i w tym miejscu ma do dyspozycji pakiet  999 GB – co miesiąc. Do tego oczywiście w odwodzie nielimitowany dostęp z niższą prędkością. Z usługi tej można korzystać w ramach pakietów…

Orange Love dla Firm

Już na wstępie zaznaczyłem, że ceny smartfonów w tej ofercie są z definicji niższe niż w regularnej ofercie o 150 zł +VAT. To naturalnie nie wszystkie korzyści. Łącząc w pakiet usługi stacjonarne – czyli np. Neostradę z telefonem dla biura, Orange Światłowód lub LTE Biurowy z co najmniej dwiema usługami mobilnymi, wszystko razem wyjdzie znacznie taniej. Kombinacje mogą być dowolne. Do każdej opcji internetu stacjonarnego można dodać dwa plany głosowe – Orange dla Firm, albo Orange dla Firm z wybranymi Multipakami. W każdym przypadku oszczędza się 25,40 zł +VAT miesięcznie. To jeszcze nie koniec, dalsze oszczędności daje dołączenie do pakietu kolejnych kart SIM. One także są rabatowane – wychodzi po 15 zł +VAT za każdą.  No i jeszcze ten Samsung Galaxy S8+… Ale o tym już mówiłem 🙂

 

 

Udostępnij: Nowa – prosta oferta Orange dla Firm

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej