Odpowiedzialny biznes

Co się mówi o czytelnikach blogów firmowych?

3 września 2015

Co się mówi o czytelnikach blogów firmowych?

Dowiedziałem się dzisiaj, że Wam – naszym czytelnikom bardzo dobrze się powodzi. Jesteście nawet „innowatorami” – jako pierwsi macie nowe produkty.  Co czwarty z Was komentuje co najmniej raz dziennie wpisy w internecie, co zdaniem niektórych sprawia, że jesteście „heavy userami” mediów społecznościowych. Taki oto obraz czytelników blogów firmowych wyłania się z badania portalu… blogifirmowe.com. Mnie osobiście najbardziej cieszy to, że 80% z Was uznało treści, które publikuje się na blogach firmowych, czyli także u nas, za wiarygodne.

Chcecie dowiedzieć się o sobie więcej? Zajrzyjcie tutaj.

 

Udostępnij: Co się mówi o czytelnikach blogów firmowych?

Informacje prasowe

Orange łączy bazy wyników badań Orange Mobile Exposure oraz TGI

22 lipca 2011

Orange łączy bazy wyników badań Orange Mobile Exposure oraz TGI

Od 21 lipca br. baza wyników niezależnych badań Orange Mobile Exposure zostaje połączona z bazą badań TGI (Target Group Index). Dzięki połączeniu tych dwóch źródeł danych firmy reklamowe i właściciele marek będą mogli lepiej analizować zachowania klientów i efektywniej organizować kampanie reklamowe w mediach mobilnych.

  • Nowa, połączona baza wyników badań Mobile Exposure ułatwi firmom poszerzenie miksu marketingowego o reklamę w mediach mobilnych.
  • Dane dostępne w połączonej bazie pomogą reklamodawcom i agencjom medialnym w analizie trendów i zachowań na europejskim rynku mediów mobilnych.
  • Specjaliści ds. marketingu będą mogli efektywniej planować i realizować kampanie reklamowe w mediach mobilnych oraz lepiej dostosowywać formaty reklam do konkretnych grup odbiorców.
  • Skorzystają też klienci, którzy będą otrzymywać informacje o promocjach dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań.

Korzystając z wyników badań zawartych w bazie Orange można uzyskać szczegółowe dane o użytkownikach mediów mobilnych, np. jak, gdzie i dlaczego uzyskują dostęp do treści, informacji i rozrywki, natomiast badania TGI dostarczają informacji na temat używania tradycyjnych mediów, marek i produktów. 

Po połączeniu obu baz powstało kompleksowe źródło wiedzy o poziomie szczegółowości, jakiego nie zapewnia żadne z dotychczas dostępnych narzędzi. Baza Orange Mobile Exposure dostarcza informacji o zachowaniach użytkowników mediów mobilnych. Umożliwia reklamodawcom określenie, jakiego typu treści należy kierować do różnych grup odbiorców, aby osiągnąć najlepsze rezultaty, oraz gdzie i o jakiej porze dnia użytkownicy z największym prawdopodobieństwem uzyskują dostęp do treści w poszczególnych branżach i sektorach.

Baza obejmuje sektor samochodowy, odzieżowy, kosmetyczny, elektroniczny, komputerowy, gier komputerowych, spożywczy, turystyki i rekreacji oraz ubezpieczeń. Oto przykładowe dane dotyczące użytkowników mediów mobilnych w Wielkiej Brytanii, którzy są zainteresowani rynkiem samochodowym:

  • 59% regularnie korzysta z przeglądarek mobilnych,
  • 49% często szuka nowych informacji,
  • 45% korzysta z mediów mobilnych przez ponad 10 minut, gdy ma na to czas,
  • 14% jest zainteresowane reklamą w mediach mobilnych.

W połączonej bazie reklamodawcy będą też mogli poszukać dokładniejszych informacji o konkretnych markach (ponad 7000) i innych typach mediów.  Oto jeszcze jeden przykład:

  • 3% mieszkańców Wielkiej Brytanii posiada samochody marki BMW.
  • Spośród nich 44% korzysta z mediów mobilnych (o 10% więcej niż w przypadku użytkowników innych porównywalnych marek samochodów).
  • Grupa ta jest najbardziej zainteresowana następującymi formatami reklamy w mediach mobilnych: kuponami (16%), promocjami sprzedaży (11%), informacjami lokalnymi (11%) oraz grami sponsorowanymi (9%).
  • Ponadto użytkownicy mediów mobilnych częściej przeglądają Internet na komputerach (26%), oglądają telewizję (16%) i chodzą do kina (15%). Informacje takie ułatwiają reklamodawcom i marketerom łączenie różnych formatów medialnych w sposób zapewniający efekt synergii.

 

Wiedza o klientach jest niezbędna w naszej branży, a zrozumienie ich zachowań to podstawa dla każdego, kto zajmuje się reklamą” – stwierdza Luc Tran Thang, wiceprezes grupy Orange odpowiedzialny za reklamę. „Udostępniając te informacje, stajemy się partnerem branży reklamowej i przyczyniamy się do rozwoju  rynku mediów mobilnych.  Rozwój ten z kolei zwiększa efektywność reklamy w mediach mobilnych, na czym korzystają wszyscy – operatorzy telekomunikacyjni, reklamodawcy, a także konsumenci, którzy będą otrzymywać materiały promocyjne dostosowane do swoich oczekiwań”.

Wprawdzie w ubiegłym roku liczba reklam w mediach mobilnych wzrosła dwukrotnie, ale brak wiedzy o zachowaniach klientów wciąż jest jedną z głównych barier zniechęcających reklamodawców” – powiedział Jon Mew, szef działu mediów mobilnych w firmie Internet Advertising Bureau. „Połączenie znakomitych baz wyników badań Exposure i TGI otworzy przed branżą nowe perspektywy. Umożliwi przeprowadzanie dokładniejszych i efektywniejszych analiz każdemu brytyjskiemu reklamodawcy lub agencji reklamowej”.

To nowe narzędzie znacznie ułatwi nam planowanie. Populacja użytkowników urządzeń mobilnych jest coraz większa i zróżnicowana, a wiedza o tym, z jakich produktów użytkownicy ci korzystają i w jaki sposób, stanowi dla nas nieocenioną pomoc” – powiedział George Dixon, dyrektor ds. urządzeń mobilnych i główny specjalista ds. planowania rozwiązań cyfrowych w firmie MediaCom, GroupM. „Badania Orange Mobile Exposure od dawna dostarczały nam niezawodnych informacji na ten temat. Połączenie ich bazy danych z bazą TGI pozwoli nam ocenić rynek urządzeń mobilnych w porównaniu z innymi mediami”.

To wspaniała wiadomość dla rynku” – powiedział Will King, dyrektor ds. rozwoju produktów w dziale Internetu i urządzeń mobilnych firmy Unanimis. „Aby dobrze zaplanować kampanię medialną, trzeba dysponować odpowiednią wiedzą, która dotąd była trudno dostępna na tym obszarze. Wyniki badań TGI, od dawna wykorzystywane w planowaniu, po połączeniu z bazą Orange Mobile Exposure zapewnią reklamodawcom pełny obraz sytuacji, co ułatwi im efektywne włączenie do swojego miksu marketingowego reklamy w mediach mobilnych”.

Aby skorzystać z bazy danych Exposure, reklamodawcy i agencje medialne powinny się skontaktować z siecią Orange Advertising Network (w Wielkiej Brytanii: Unanimis) oraz złożyć odpowiedni wniosek. Dotychczasowi użytkownicy bazy TGI mogą uzyskać dostęp do połączonej bazy bezpłatnie, po złożeniu wniosku. Reklamodawcom oferowane są również analizy na indywidualne zamówienie oraz informacje dotyczące kampanii w określonym sektorze i grupie odbiorców. Unanimis może przedstawić grupę potencjalnych odbiorców dla konkretnej marki, sposób korzystania przez tę grupę z mediów mobilnych, jej zachowania społeczne i zachowania dotyczące zakupów, preferowane przez nią formaty medialne oraz możliwości zastosowania w jej przypadku m-handlu.

Więcej informacji: http://www.unanimis.co.uk/orange-mobile-exposure-2010/

Wyniki najnowszej edycji badań Orange Mobile Exposure będą dostępne w IV kwartale 2011 r. Znajdą się w nich jeszcze dokładniejsze informacje dotyczące zwyczajów użytkowników mediów mobilnych, w tym – wykorzystania tabletów.

Informacje o badaniach TGI:

TGI (Target Grouup Index) to badania zwyczajów, opinii i stylów życia konsumentów oraz zasięgu reklamy na różnych nośnikach, takich jak materiały drukowane, telewizja, radio, reklama zewnętrzna, kino i reklama elektroniczna. Z wyników tych badań korzysta od lat (w Wielkiej Brytanii – od 1969 r.) branża reklamy podczas planowania i realizacji strategii reklamowych.

http://www.tgisurveys.com/

Informacje o firmie Orange Mobile Exposure:

Orange Mobile Exposure to niezależne badania konsumenckie przeprowadzane co roku przez firmę TNS. Ich tegoroczna, trzecia edycja obejmuje Wielką Brytanię, Francję, Hiszpanię i Polskę. Wyniki badań Orange Mobile Exposure 2011 zostaną opublikowane w czwartym kwartale bieżącego roku. Ich celem jest analiza trendów dotyczących wykorzystania mediów mobilnych oraz dostarczenie inteligentnych danych, z których mogą korzystać reklamodawcy.

Informacje o firmie Orange Advertising:

W 2009 r. Orange przejął brytyjską spółkę Unanimis, aby stworzyć Orange Advertising Network.Reklama jest jednym z najważniejszych elementów strategii France Telecom Orange. Orange Advertising Network ma obecnie 123 mln użytkowników* (dane z marca 2011 r., źródło: Comscore, NNR, Gemius) i obejmuje sieć 731 reklamodawców oraz miliony użytkowników na całym świecie (Comscore, marzec 2011).

W marcu 2010 r. Orange podpisał umowę o partnerskiej współpracy z firmą OpenX i stworzył nowy model wymiany reklam online, który wyznacza nowe kierunki rozwoju w tej dziedzinie w Europie.

* (UK / FR / SP / PL / USH / LATAM) 

Informacje o Orange

France Telecom-Orange jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie. Zatrudnia łącznie 170 000 pracowników, w tym 102 000 we Francji. W pierwszym kwartale 2011 osiągnął sprzedaż o wartości 11,2 mld EUR. Działa w 35 krajach. Ma 215,9 mln klientów (dane z 31 marca 2011 r.), z czego 141,6 mln to użytkownicy marki Orange – jedynej marki Grupy oferującej komunikację internetową, telewizję i usługi mobilne, dostępnej w większości krajów, w których działa Grupa. 31 marca 2011 r. z urządzeń mobilnych korzystało 156,7 mln klientów na całym świecie, a z szerokopasmowego Internetu (łącza ADSL i łącza optyczne) – 13,9 mln. Orange jest jednym z największych europejskich operatorów Internetu mobilnego i szerokopasmowego, a pod marką Orange Business Services – jednym ze światowych liderów w dziedzinie usług telekomunikacyjnych świadczonych firmom wielonarodowym.

 

Spółka France Telecom jest notowana na paryskiej giełdzie Euronext (przedział A) i na nowojorskiej giełdzie NYSE.

Więcej informacji (przez Internet i w urządzeniach mobilnych): www.orange.com, www.orange-business.com, www.orange-innovation.tv

Orange oraz nazwy wszystkich innych produktów i usług Orange wymienionych w niniejszym materiale są znakami towarowymi firmy Orange Brand Services Limited, Orange France lub France Telecom.

Udostępnij: Orange łączy bazy wyników badań Orange Mobile Exposure oraz TGI

Informacje prasowe

Orange Mobile Exposure 2010 – Polacy lubią mobilne media

20 października 2010

Orange Mobile Exposure 2010 – Polacy lubią mobilne media

Polacy znacznie częściej niż użytkownicy mobilnego internetu w innych krajach europejskich wyszukują informacje za pomocą telefonu komórkowego, wynika z opublikowanego przez Orange badania „Mobile Exposure 2010”. Badanie dotyczy sposobów, w jaki użytkownicy telefonów komórkowych i smartfonów korzystają z mobilnego internetu oraz dostępnych za jego pośrednictwem treści. Tegoroczna edycja objęła Wielką Brytanię, Francję, Hiszpanię oraz Polskę, gdzie badanie zostało przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia. Realizatorem badania był TNS Global a koordynatorem Wirtualna Polska.

Wyniki badania pokazują, jak, kiedy, dlaczego i gdzie europejscy użytkownicy mediów mobilnych uzyskują dostęp do treści, informacji i rozrywki. Dzięki porównaniu zebranych wyników uwidaczniają także różnice preferencji użytkowników w poszczególnych krajach. Na przykład w Polsce, w odróżnieniu od Wielkiej Brytanii i Francji użytkownicy wolą korzystać z mobilnego internetu w telefonie za pomocą aplikacji a nie przeglądarki www. Analiza danych wynikających z badania pozwala markom działających w  różnych sektorach lepiej komunikować się ze swoimi odbiorcami.

Polska woli aplikację

  • Użytkownicy telefonów mobilnych w Polsce wolą uzyskiwać dostęp do mobilnego internetu raczej przez aplikację, niż przez przeglądarkę (odpowiednio 45% i 39%), natomiast we Francji i Wielkiej Brytanii występuje tendencja odwrotna.
  • Polscy mężczyźni są bardziej skłonni uzyskiwać dostęp do informacji przez aplikacje niż kobiety (odpowiednio 50% i 37%).
  • 40% Europejczyków szybko sprawdza informacje na swoich urządzeniach mobilnych,
    a następnie czyta je dokładniej za pomocą komputera PC.

Dostęp przez aplikacje jest najbardziej preferowany w Polsce, gdzie 45% użytkowników mediów mobilnych woli wyszukiwać informacje i treści za pomocą aplikacji. W Hiszpanii proporcje są wyrównane: z przeglądarki i z aplikacji korzysta po 42% użytkowników. W innych krajach występuje niechęć do aplikacji. Widać to zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, gdzie użytkownicy zdecydowanie wolą przeglądarkę (70%) niż aplikacje mobilne (55%). We Francji przeglądarkę preferuje 68% użytkowników, a aplikacje 60%.

72% polskich użytkowników chętnie wyszukuje te same informacje na telefonie i na komputerze. Sugeruje to, że popularność aplikacji wiąże się z możliwością oferowania rozszerzenia mobilnego, chociaż sposób dostępu jest inny, niż przez przeglądarkę internetową na komputerze. Podobnie jak bezpłatne treści w internecie wpłynęły na tradycyjne media, łatwość obsługi i niskie koszty w największym stopniu decydują o rosnącej popularności mediów mobilnych. Europejscy użytkownicy najbardziej cenią w mediach mobilnych takie zalety, jak oszczędność czasu (44%), jakość nawigacji (42%) i szybki dostęp (29%). Cena aplikacji jest mniej istotną barierą dla użytkowników w Wielkiej Brytanii i Francji (odpowiednio 13% i 20%), gdzie mobilny internet jest bardziej dojrzały, natomiast w Polsce (41%) i Hiszpanii (28%) jest ona większym problemem.

Paul Francois Fournier, wiceprezes wykonawczy działu reklamy Orange, mówi: „Wyniki te odzwierciedlają aktualną dojrzałość poszczególnych rynków, ale także dają obraz przyszłych trendów w użytkowaniu mediów mobilnych. We Francji i Wielkiej Brytanii, gdzie internet mobilny jest już bardziej ustabilizowany, jest więcej stron zoptymalizowanych pod kątem telefonów komórkowych i obsługa jest łatwiejsza, co zachęca do korzystania z przeglądarki. Mimo że obecnie w Hiszpanii i Polsce mniej korzysta się z mobilnej przeglądarki, uważamy, że ten sposób będzie się upowszechniał ze wzrostem popularności smartfonów, lepszym wykorzystaniem ofert cenowych i dostępności szybszych technologii dostępu do sieci”.

Wpływ mediów mobilnych na inne media

Badanie wykazało także rosnący wpływ mediów mobilnych na korzystanie z mediów tradycyjnych. Obecnie wpływają one negatywnie na media drukowane. 19% użytkowników mediów mobilnych w Polsce podaje, że czytają mniej magazynów, a 21% czyta mniej gazet. Ten trend będzie się prawdopodobnie utrzymywał, ponieważ coraz więcej konsumentów będzie używać smartfonów i tabletów. Jednakże wpływ na upowszechnienie internetu jest pozytywny — korzysta z niego 36% użytkowników mediów mobilnych. Ponadto 24% więcej słucha radia, a 19% więcej ogląda telewizję. Stacje telewizyjne mogą zyskać najbardziej na obsłudze użytkowników mobilnych zwiększając liczbę programów interaktywnych. Dane pokazują także, jaką rolę odgrywają urządzenia mobilne jako rozszerzenie dostępu do mediów z komputera PC. 40% Europejczyków szybko sprawdza informacje na swoich urządzeniach mobilnych, a następnie czyta je dokładniej po powrocie do komputera PC.

Paul Francois Fournier mówi dalej: „Marki i firmy medialne mają dużą szansę wykorzystania technologii mobilnej do lepszej komunikacji z klientami. Mogą to być nadawcy poszukujący rozmówców do udziału w programie telewizyjnym, albo sprzedawcy detaliczni starający się zintegrować sprzedaż przez internet z usługami opartymi na lokalizacji. Dzięki współpracy z reklamodawcami, którym zapewniamy wyjątkowo szczegółowe informacje o użytkownikach mobilnych, Orange ułatwia markom optymalne wykorzystywanie możliwości technologii mobilnej w sposób, który daje korzyści także mobilnym klientom.

Zaufanie klientów — rozwój m-handlu

Orange Mobile Exposure 2010 pokazuje aktualne nastawienie do m-handlu oraz perspektywy rozwoju płatności mobilnych. Mimo, że cena jest pewną barierą dla użytkowników w Polsce, 64% chętnie dokonuje płatności, rezerwacji lub zakupów za pomocą swoich urządzeń mobilnych. Dla porównania — do tych celów wykorzystuje swoje urządzenia mobilne 48% użytkowników we Francji, 43% w Hiszpanii i 39% w Wielkiej Brytanii.

Badanie pokazuje także znaczenie zaufania, zarówno do operatorów, jaki marek próbujących wykorzystać zainteresowanie m-handlem. W Polsce zaufanie do marki jest bardziej istotne dla kobiet, niż dla mężczyzn (odpowiednio 86% i 71%). W ogólnym przekroju dla ponad trzech czwartych użytkowników mediów mobilnych w Europie ważne jest, aby odwiedzane przez nich serwisy były im znane i cieszyły się ich zaufaniem (75% w Polsce, 83% we Francji, 87% w Hiszpanii i 92% w Wielkiej Brytanii).

O klientach — jak, gdzie, kiedy i dlaczego Europejczycy używają mediów mobilnych

Badanie Mobile Exposure dostarcza też informacji o tym jak zmieniają się zachowania użytkowników mediów mobilnych zależnie od miejsca, w którym się znajdują i rodzaju aktywności (np. korzystanie z poczty elektronicznej lub sieci społecznościowej), co umożliwia Orange utworzenie przejrzystego obrazu i porównanie tych zachowań w poszczególnych krajach.W Polsce mobilny internet jest wykorzystywany przez 73% użytkowników w czasie gdy są w domu, przez 59% poza domem, przez 59% w czasie pobytu w pracy lub w szkole i przez 54% w autobusie lub pociągu.W domu najczęściej jest on używany do pobierania muzyki (76%) i oglądania wideo (66%), a poza domem do przeglądania map ulic (62%), wyszukiwania w Internecie (52%) i szybkiego wysyłania wiadomości (44%). W Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Polsce respondenci dłużej przeglądają internet poza domem niż w domu, co sugeruje, że wraz z poprawą jakości sieci przeglądanie w ruchu będzie coraz powszechniejsze.

Z badania wynika także, z jakich informacji i treści najczęściej korzystają użytkownicy w Europie. We wszystkich czterech krajach poczta elektroniczna jest używana częściej niż sieci społecznościowe. Zyskują również popularność usługi wideo i związane z lokalizacją, na przykład informacje lokalne przesyłane na telefon:

Najczęściej używane Wielka Brytania Francja Hiszpania Polska
1 E-mail (60%) E-mail (60%) Geolokacja (44%) E-mail (44%)
2 Sieci społecznościowe (44%) Geolokacja (42%) E-mail (41%) Geolokacja (44%)
3 Geolokacja (39%) Sieci społecznościowe (40%) Sieci społecznościowe (36%) Sieci społecznościowe (39%)
4 Komunikator (32%) Oglądanie TV (35%) Komunikator (30%) Oglądanie TV (35%)

Badanie zostało przeprowadzone równolegle z wprowadzeniem na rynek nowego narzędzia do planowania kampanii i badania rynku, Orange Mobile Targeting Monitor (OMTM), opracowanego dla europejskiej branży reklamowej. To pierwsza tego typu usługa na rynku, opracowana w oparciu o wyniki niezależnego badania Mobile Exposure.  Pozwoli ona firmom lepiej zrozumieć użytkowników mediów mobilnych i łatwiej do nich docierać przez tworzenie kampanii łączących we właściwych proporcjach wykorzystanie form mobilnych z innymi formatami. Narzędzie Mobile Targeting Monitor jest już dostępne, wyłącznie w sieci reklamowej Orange (Orange Advertising Network).

Więcej informacji o badaniu Orange Exposure 2010 i narzędziu Orange Mobile Targeting Monitor można znaleźć pod adresem: http://orangeadvertisingnetwork.fr/studies/exposure
*   *   *
Orange Exposure 2010

Badanie ankietowe przeprowadzone przez TNS Global na zlecenie Orange. Badanie zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce, gdzie realizatorem badania była Wirtualna Polska. Faza kalibracji obejmowała 2000 bezpośrednich wywiadów, w każdym z krajów. Badanie zostało przeprowadzone główne online z udziałem:

  • Wielka Brytania: 1000 użytkowników mediów mobilnych i 450 użytkowników iPhone’ów
  • Francja: 1000 użytkowników mediów mobilnych i 450 użytkowników iPhone’ów
  • Hiszpania: 1000 użytkowników mediów mobilnych i 450 użytkowników iPhone’ów
  • Polska: 1000 użytkowników smartfonów

Informacje o Orange

Orange jest główną marką France Telecom, jednego z największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie. Ma prawie 131 mln klientów i oferuje usługi Internetowe, telewizji kablowej i telefonii komórkowej w większości krajów, w których Grupa prowadzi działalność. Według stanu na koniec 2009 r. wartość sprzedaży France Telecom wyniosła 44,8 mld EUR (w pierwszej połowie 2010 r. 22,1 mld EUR). Na dzień 30 czerwca 2010 r. Grupa miała łącznie 182 mln klientów w 32 krajach Liczba ta obejmuje 123,1 mln klientów telefonii komórkowej i 13,2 mln klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu (ADSL) na całym świecie. Orange jest trzecim co do wielkości operatorem telefonii komórkowej i trzecim co do wielkości dostawcą szerokopasmowego Internetu (ADSL) w Europie oraz, pod marką Orange Business Services, jednym z największych na świecie dostawców usług telekomunikacyjnych dla przedsiębiorstw międzynarodowych.

Spółka France Telecom jest notowana na paryskiej giełdzie Euronext (przedział A) i na nowojorskiej giełdzie NYSE.

Orange w Polsce pojawił się 5 września 2005 roku zastępując popularną markę Idea. Operator sieci Orange – PTK Centertel Sp. z o.o., jest liderem rynku usług mobilnych. Z jego usług korzysta ponad 14 mln klientów. Pod marką Orange sprzedawana jest telefonia komórkowa, telefonia stacjonarna, mobilny i stacjonarny dostęp do internetu, transmisja danych oraz usługi multimedialne: mobilna telewizja, mobilny portal czy kontent muzyczny. Całkowity zasięg sieci Orange obejmuje 99,5 proc. populacji. Właścicielem PTK Centertel jest w 100 % Telekomunikacja Polska.

Więcej informacji: www.orange.com, www.francetelecom.com, www.orange-business.com, www.orange.pl

Prezentacja dotycząca wyników badania jest dostępna na: http://biuroprasowe.tp.pl/

Udostępnij: Orange Mobile Exposure 2010 – Polacy lubią mobilne media

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej