Innowacje

Mobilna ewolucja

7 lutego 2013

Mobilna ewolucja

45d00800fa5dfcbe68a8e7cd95649095295

Dziś więcej o raporcie, który zajawiałem tydzień temu na blogu Orange. To dość obszerna publikacja analizująca m.in. najważniejsze wydarzenia „mobile” na świecie i w Polsce (w tej części m.in. o rebrandingu TP na Orange i płatnościach mobilnych), smartfonizację Polaków – o czym więcej poniżej i najciekawsze case studies 2012 r. (o tym następnym razem).

No, ale do rzeczy. Przyjrzyjmy się informacjom nt. smartfonów, które jak dla mnie dobrze pokazują naszą mobilność i wiedzę w tym obszarze. Z raportu wynika, że co 4 z nas ma smartfona – średnia dla Europy to 31 proc. Co ciekawe, tylko 9 proc. Polaków zdaje sobie sprawę, że korzysta z tego urządzenia. Dlaczego? I to jest pytanie… Z niewiedzy, czym jest smartfon lub w optymistycznej wersji ich użytkownicy uważają, że możliwości, które dają są normą dla telefonów komórkowych. Tę optymistyczną opcję może potwierdzać duża dysproporcja u osób w wieku 16-21 lat. Tu 13 proc. deklaruje posiadanie smartfona, a faktycznie ma je 40 proc. Szczerze, sam nie wiem co o tym myśleć, a Wy jak sądzicie?

Idźmy dalej. Jak wykorzystujemy smartfony? Najczęściej robimy zdjęcia – 80 proc., 41 proc. osób korzysta zinternetu, 35 proc. z aplikacji mobilnych, a 20 proc. z komunikatorów. Dużo gorzej wygląda wykorzystywanie smartfona do zakupów, tylko 8 proc. i QR kodów, tu aktywnych jest tylko 7 proc. użytkowników. Macie pomysł dlaczego?

Podsumowując, zgadzam się z opinią Moniki Mikowskiej, że jesteśmy na początku mobilnej ewolucji. Pewnie, że nowoczesne urządzenia nas zmieniają, ale nie jest to takie łatwe i szybkie jak się niektórym wydaje. No, ale nie muszę mieć racji, czekam na Wasze opinie.

Udostępnij: Mobilna ewolucja

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej