Inne

Mniej facebooka i inteligentna laska

5 lutego 2022

Mniej facebooka i inteligentna laska

Facebook traci użytkowników

Społecznościówka Marka Zuckerberga nie jest już cool dla młodego pokolenia, które przesiaduje więcej w innych miejscach np na TikToku. W 4 kwartale 2021 roku liczba użytkowników spadła o 1 milion. Dodatkowo, akcje Mety zmalały o 22%. Ale Meta nie próżnuje i teraz rozwija nowość czyli Reels, funkcję krótkiego wideo na Instagramie, bardzo przypominającej TikToka. Czy pomoże to firmie w osiąganiu lepszych wyników finansowych oraz zwiększeniu (albo utrzymaniu) liczby użytkowników? Czas pokaże. A wy, korzystacie z fb?

źródło: benchmark.pl

Inteligentna laska dla niewidomych

Dzięki naukowcom z amerykańskiego Uniwersytetu Stanforda powstała inteligentna laska dla osób niewidomych. Korzysta ona z technologii stosowanej w pojazdach autonomicznych. To właśnie dlatego znakomicie spisuje się w czasie, kiedy niewidomy porusza się w nieznanym terenie, pomagając wykryć przeszkody znajdujące się na jego drodze.

Inteligentna laska działa na bazie czujnika LIDAR (ang. Light Detection and Ranging), który wykorzystuje do nawigacji pomiary odległości od obiektów. Pozycję, prędkość i kierunek poruszania się użytkownika pozwalają śledzić dodatkowe czujniki urządzenia: GPS, akcelerometry, magnetometry i żyroskopy.

źródło: logo24.pl

 

Udostępnij: Mniej facebooka i inteligentna laska

Inne

Startup będzie leczył depresję za pomocą VR

6 lutego 2021

Startup będzie leczył depresję za pomocą VR

Jakie produkty kupujemy teraz w sieci chętniej niż kiedyś…?

W niektórych grupach produktów przejście na zakupy online wywołało niemal rewolucje. Raport firm Shoper i SMSAPI pokazuje, że co trzeci Polak w czasie pandemii przerzucił się na kupowanie odzieży, kosmetyków i książek w sieci. Raport pokazuje, że największym wzrostem sprzedaży za pośrednictwem internetu cieszyły się produkty z kategorii zdrowie i uroda. Ponad 34 proc. respondentów zadeklarowało, że w czasie pandemii zaczęło je częściej kupować w sklepach internetowych. Dane firmy Shoper mówią, że liczba transakcji w branży Zdrowie i uroda wzrosła w ubiegłym roku o niemal 60 proc. względem roku 2019. Na drugim miejscu uplasowała się odzież (34 proc.), a na trzecim książki i multimedia (31,1 proc.). Produkty z tej ostatniej kategorii były również najczęściej wskazywane jako kupowane wyłącznie online (35,4 proc.). Inne branże z dużym udziałem transakcji tylko internetowych to hobby (wzrost o ponad 28 proc.), a także komputery i elektronika (ponad 24 proc.). Ja szczerze mówiąc na kosmetyki w ostatnim czasie nie wydałam wiele.

Źródło: interaktywnie.com

… a jakie kupujemy częściej stacjonarnie?

Rok 2020 wywrócił handel do góry nogami. W nowej rzeczywistości, w której zmagamy się z koronawirusem, przyzwyczajenie konsumenckie Polaków uległy zmianie. A kupujemy nawet więcej, choć niektóre z produktów rzadziej trafiają do naszych koszyków. Kosmetyki i ubrania dużo częściej w necie. Za to w sklepach stacjonarnych kupujemy więcej produktów sypkich, bo i więcej czasu poświęcamy na gotowanie w domowym zaciszu. Zamknięte restauracje dodatkowo dołożyły swoją cegiełkę do nowego trendu konsumenckiego Polaków. I to ma potwierdzenie w rzeczywistości. U nas pizza częściej była domowej roboty niż z dowozem. Podobnie wzrosła sprzedaż kawy, szczególnie ziarnistej, a co za tym idzie ekspresów. I to też się wszystko zgadza, bo na pracy zdalnej w domu potrafię wypić nawet 3 kawy dziennie.

źródło: finanse.wp.pl 

Polski startup będzie leczył depresję za pomocą VR

Polski startup pracujący nad usługą VR TierOne stworzył  oprogramowanie jak i okulary VR, które mają pomóc w zwalczaniu depresji. Autorzy systemu deklarują, że według badań rozwiązanie to obniża poziom depresji o 37 proc. (wg skali GDS), poziom lęku o 36 proc. (wg skali HADS) i poziom stresu o 27 proc. (wg skali PSQ). Technologia Wirtualnej Rzeczywistości pozwala całkowicie oderwać pacjenta od rzeczywistości (również rzeczywistości szpitalnej), samej w sobie często depresyjnej, i przenieść go do świata pełnego kolorów, radości i nadziei, co leczniczo wpływa na jego psychikę i pobudza mechanizmy plastyczności mózgu. Pacjent podczas cyklu terapeutycznego jest pozytywnie bodźcowany immersyjnym światem VR wraz z precyzyjnymi tekstami terapeutycznymi.

źródło: gadzetomania.pl

Większość kupujących czeka na mail ze statusem e-zakupów

Z raportu Shoper i SMSAPI wynika, że 68 proc. kupujących online preferuje powiadomienia na temat statusu swoich zakupów poprzez e-mail. Jednak 19 proc. wolałby otrzymywać je SMS-em, a powiadomienie poprzez aplikację mobilną 11 proc. Zaledwie 1 proc. preferowałby informację poprzez komunikator. Informację o wysyłce zamówienia chciałoby otrzymać SMS-em 35 proc. kupujących. A jak jest z wami? Dla mnie chyba najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest sms. Z prywatnego maila w ogóle już nie korzystam.

źródło: logistyka.rp.pl

 

 

Udostępnij: Startup będzie leczył depresję za pomocą VR

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej