Inne

Miliard złotych z cyfryzującego się rynku

21 lutego 2022

Miliard złotych z cyfryzującego się rynku

W 2021 roku po raz pierwszy przychody Orange Polska z usług ICT przekroczyły 1 mld zł. To wynik naszych strategicznych inwestycji, kompetencji i po części pandemii, która przyśpieszyła zmiany gospodarcze. W obecnych czasach bez internetu i cyfryzacji, trudno sobie wyobrazić skuteczną rywalizację na rynku.

W ubiegłym tygodniu opublikowaliśmy świetne wyniki Orange Polska za 2021 rok. Jedną z informacji, na którą szczególnie chcę zwrócić Waszą uwagę, jest rynek ICT. Nie chodzi tylko o ładnie brzmiącą, okrągłą liczbę, ale o trend, który ona oddaje. I o to, jak skutecznie go wykorzystujemy.

Wszystkie spółki do góry

Ponadmiliardowy przychód z ICT i wzrost o 18 proc. rok do roku, wynika z rosnącej pozycji wszystkich spółek Grupy Orange Polska – Integrated Solutions, BlueSoft i Craftware. Dwie ostatnie firmy „urosły” w ubiegłym roku aż o 27 proc., natomiast przychody IS przekroczyły 700 mln zł. Wszystkie trzy należą do najprężniej rozwijających się dostawców rozwiązań IT w Polsce, co pokazał niedawny ranking Diamenty Forbesa.

To potwierdzenie, że przyjęta kilka lat temu strategia rozwoju sprawdziła się. Przypomnę, że BlueSoft kupiliśmy w kwietniu 2019 roku a Craftware w grudniu 2020 roku. Pierwsza spółka zajmuje się rozwiązaniami chmurowymi, oprogramowaniem i aplikacjami. Druga specjalizuje się w rozwiązaniach CRM opartych na technologii Salesforce.

Razem znaczy lepiej

Włączenie tych firm do Grupy zdecydowanie poszerzyło nasze kompetencje IT. Planując rozwój nie mogliśmy jeszcze wiedzieć, że w wyniku pandemii transformacja cyfrowa przyspieszy o kilka lat. Wiele firm z dnia na dzień musiało zmienić swoje modele biznesowe i stawiać czoła nieoczekiwanym wyzwaniom. To była także próba dla nas, którą przeszliśmy wspólnie z naszymi klientami.

Teraz za nami jest drugi rok „nowej rzeczywistości’, w której jeszcze lepiej staraliśmy się wykorzystywać kompetencje i synergie – Orange, Integrated Solutions, BlueSoft i Craftware. Wspieraliśmy rynek w dalszej cyfryzacji i automatyzacji. Rok 2021 był dodatkowo znacznie trudniejszy w zakresie integracji rozwiązań IT ze względu na globalny kryzys związany z dostępem do półprzewodników i opóźnieniami w dostawach sprzętu. Daliśmy sobie jednak radę, co potwierdzają nasze roczne wyniki.

Teraz bezpieczeństwo i Big Data

Rynek ICT będzie się dalej dynamicznie rozwijał, bo nie ma odwrotu od cyfryzacji. Nie wierzę w powrót do „normalności” sprzed pandemii. Jeśli coś się w biznesie sprawdza i opłaca, to zostaje na dłużej. Dlatego będziemy kontynuować naszą strategię chcąc być partnerem cyfryzacji dla kolejnych firm. To bez wątpienia model win-win. Na horyzoncie mamy też kolejne przejęcia spółek. Chodzi zwłaszcza o te, zajmujące się bezpieczeństwem IT i Big Data.

Udostępnij: Miliard złotych z cyfryzującego się rynku

Inne

Potencjał cyfrowych innowacji

30 czerwca 2021

Potencjał cyfrowych innowacji

W tym tygodniu zaprezentowaliśmy nową strategię na lata 2021-2024 roku. Wczoraj na blogu jej pierwszy filar „Więcej z biznesu” zaprezentowali: Jolanta Dudek, wiceprezeska ds. rynku konsumenckiego i Maciej Nowohoński, członek zarządu ds. rynku hurtowego. Dzisiaj więcej o części „Nasz potencjał” czyli wspólnej wędrówce z klientami w cyfrowy świat.

Orange od wielu lat pokazuje innowacyjne rozwiązania, które z jednej strony ułatwiają życie ludziom, z drugiej pozwalają firmie rozwijać się. Sztandarowymi przykładami są m.in. całkowicie cyfrowa i neutralna klimatycznie oferta Orange Flex, sztuczna inteligencja MAX, która pomaga w obsłudze czy platforma U-TECH umożliwiająca klientom zdalny kontakt z ekipą techniczną. Wprowadzając takie rozwiązania nie zapominamy, że nie wszyscy klienci czują się z nimi komfortowo, dlatego będziemy ich wspierać i rozwijać różne formy kontaktu z firmą.

Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu, w którym Artur Stankiewicz, dyrektor wykonawczy ds. digitalizacji opowiada o tym, co już zrobiliśmy i pokazuje kierunek na kolejne 4 lata.

Udostępnij: Potencjał cyfrowych innowacji

Zielony Operator

Nowy cyfrowy zielony ład – wnioski z raportu Polityki Insight

5 lutego 2021

Nowy cyfrowy zielony ład – wnioski z raportu Polityki Insight

W jaki sposób cyfryzacja i nowe technologie mogą wspomóc rządy i społeczeństwa w walce z negatywnymi skutkami zmian klimatycznych? Jakie są szanse i wyzwania zielonej cyfryzacji? Co już zrobił sektor ICT? Odpowiedzi znajdziecie w raporcie Polityki Insight „Nowy cyfrowy zielony ład”, którego partnerami są Orange Polska i Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji.  

Infrastruktura telekomunikacyjna pełni coraz ważniejszą rolę w funkcjonowaniu państw, dlatego musi być dostosowana do zmieniającego się klimatu. Wzrostowi popytu na usługi cyfrowe musi towarzyszyć poprawa efektywności energetycznej, a nowe technologie muszą być bezpieczne. Dlatego rządy powinny angażować sektor ICT planując politykę klimatyczną, a pieniądze na innowacje cyfrowe wspierać redukcję emisji. Oto wnioski z raportu opublikowanego w ubiegłym tygodniu przez centrum analityczne Polityka Insight.

Sektor ICT a emisje

Sektor ICT w Polsce nie jest w czołówce największych źródeł emisji, a rozwiązania technologiczne potrzebne do osiągnięcia neutralności klimatycznej są już dostępne. Według autora raportu branża ICT rozumie konieczność przeciwdziałania niekorzystnym zmianom klimatu, dlatego już rozpoczęła konkretne działania. Ilustrują to przywołane w raporcie przykłady efektywności energetycznej sieci i centrów danych, szerszego wykorzystania odnawialnych źródeł energii (OZE) oraz zobowiązania firm dotyczące osiągnięcia neutralności klimatycznej np. Grupy Orange o wyzerowaniu emisji CO2 do 2040 roku, czyli 10 lat wcześniej, niż zadeklarowała UE. Wykorzystanie technologii cyfrowych jest niezbędne do osiągnięcia klimatycznych celów Unii Europejskiej, przy czym technologia sama w sobie jest neutralna, a od jej zastosowania zależy wpływ, jaki będzie miała na środowisko.

Autor raportu podkreśla konieczność wprowadzenia regulacji zapewniających szybki rozwój m.in. morskich elektrowni wiatrowych (tzw. Offshore), a także usunięcie istniejących barier dla długoterminowych kontraktów zakupu zielonej energii bezpośrednio u producentów (kontrakty PPA). Istotne jest wsparcie efektywności energetycznej przedsiębiorstw poprzez narzędzia finansowe oraz regulacyjne, takie jak uproszczenie procesu odchodzenia od starych technologii w sieciach telekomunikacyjnych.

Cyfryzacja pomaga innym branżom

Potencjał sektora w walce ze zmianami klimatu nie ogranicza się do redukcji własnych emisji. Cyfryzacja może być katalizatorem zmian w innych sektorach. Jak wskazuje w raporcie autor technologie cyfrowe mogą wspierać zieloną cyfryzacją we wszystkich sektorach gospodarki: od rolnictwa, przez transport, przemysł i usługi aż po produkcję i dystrybucję energii.

Nowe technologie telekomunikacyjne i cyfrowe pozwalają także na poprawę efektywności energetycznej procesów produkcyjnych, umożliwiają pełniejsze korzystanie z OZE i dostarczają informacji koniecznych do lepszego zrozumienia zmian klimatu. Wpływają na nasze codzienne życie, pozwalając konsumentom podejmować świadome decyzje i redukować zachowania, które mogą być szkodliwe dla planety.

Recykling i eko-projektowanie

Cyfryzacja jest konieczna do rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ), ale nie oznacza to, że zastosowanie technologii cyfrowych automatycznie prowadzi do bardziej zrównoważonej produkcji. Możliwość recyklingu powinna być analizowana już na etapie projektowania produktów i opakowań. Firmy z sektora ICT powinny systematycznie uwzględniać możliwość stosowania i sprzedaży sprzętu odnawianego, naprawionego czy takiego, którego części pochodzą z odzysku. Powinny też angażować się w zbieranie elektrośmieci, rezygnować z papieru wewnątrz i w relacjach zewnętrznych oraz stosować jak najmniej szkodzące środowisku opakowania czy materiały marketingowe. W tym kontekście np. Grupa Orange zakłada, że w 2025 r. wszystkie urządzenia z marką Orange będą w pełni zgodne z podejściem eko-projektowania.

Całość raportu do darmowego pobrania znajdziecie tutaj.

 

Udostępnij: Nowy cyfrowy zielony ład – wnioski z raportu Polityki Insight

Inne

Przyszłość jest dziś. Czy platformy cyfrowe zdominują gospodarkę?

4 grudnia 2020

Przyszłość jest dziś. Czy platformy cyfrowe zdominują gospodarkę?

W kolejnym odcinku podcastu Polityki Insight „Przyszłość jest dziś”, którego jesteśmy partnerem, naszymi przewodniczkami po świecie technologii są prof. Katarzyna Śledziewska i prof. Renata Włoch z Uniwersytetu Warszawskiego. Obie panie działają w DeLab UW – placówki badawczej zajmującej się cyfrowym światem. Opowiadają m.in. rosnącym znaczeniu platform, zmianach gospodarczych na rynku pracy oraz reakcjach państw i regulatorów.

Jak działają globalne firmy technologiczne i co decyduje o ich sukcesie? Jak pod ich wpływem zmienia się sposób funkcjonowania instytucji i państw? Czy podział na gospodarkę tradycyjną i cyfrową ma jeszcze w ogóle sens? Wreszcie czy korzystanie z usług cyfrowych jest za darmo?

Warto wiedzieć więcej. Podcastu posłuchacie na: SoundCloud, Spotify, Apple Podcasts i Google Podcasts.

Udostępnij: Przyszłość jest dziś. Czy platformy cyfrowe zdominują gospodarkę?

Odpowiedzialny biznes

Magazyny Orange bardziej cyfrowe i ekologiczne

14 października 2020

Magazyny Orange bardziej cyfrowe i ekologiczne

Na początku roku informowaliśmy, że we wszystkich salonach Orange klienci mogą podpisać na tablecie umowę oraz inne dokumenty związane z usługami. Wygodnie i bezpiecznie. Z takiej możliwości korzysta teraz 9 na 10 klientów. Chcemy, aby jak najwięcej procedur odbywało się online. Elektroniczny obieg dokumentów jest szybszy i ogranicza zużycie papieru. Chodzi nie tylko o relacje z klientami, ale też partnerami biznesowymi i technicznymi.

Dlatego zrobiliśmy kolejny krok w kierunku cyfryzacji naszych procesów. Od tego tygodnia obsługa w 9 magazynach regionalnych Orange Polska odbywa się już bez drukowania sterty dokumentów magazynowych. Mówimy o wydawaniu rocznie milionów urządzeń oraz materiałów niezbędnych do rozbudowy i utrzymania naszej sieci stacjonarnej i mobilnej.

Oznacza to oszczędność ok. 600 tys. kartek papieru rocznie, czyli 51 oszczędzonych drzew. Proces przyjęcia i wydania towarów z magazynów będzie też zdecydowanie krótszy. Wdrożenie zrealizowaliśmy razem z naszym operatorem logistycznym, firmą Ceva.

Udostępnij: Magazyny Orange bardziej cyfrowe i ekologiczne

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej