Innowacje

Offline czy online: gdzie rozwijać startup modowy? One znają odpowiedź

20 maja 2016

Offline czy online: gdzie rozwijać startup modowy? One znają odpowiedź

E- commerce jest niezwykle popularnym rozwiązaniem wśród marek i startupów z branży modowej. Otworzenie sklepu online, czy wystawienie swoich produktów na platformie zakupowej jest znacznie bardziej opłacalne niż butik stacjonarny.

Jednak branża modowa rządzi się swoimi prawami – żeby kupić płaszcz, czy buty trzeba najpierw dotknąć, przymierzyć i ocenić własnym (lub nie własnym, ale zaufanym) okiem. Niektórzy dają klientom możliwość obejrzenia produktu w domu i bezpłatnego zwrotu, jak Zalando, które w 2015 roku miało 107 mln euro zysku i 18 milionów aktywnych klientów.

Inni stosują rozwiązania pośrednie, pokazując na ekranie komputera, jak ubranie może wyglądać w 3D. Zobacz: Jak zostałam Simem. Krótka historia w 3D. Jeszcze inni wolą spotkac się z klientami osobiście, na przykład podczas targów mody.

W pierwszą sobotę maja odwiedziliśmy z blogową kamerą największe i najbardziej znane tego typu targi, HUSH warsaw. Przez kilka godzin obserwowaliśmy, jak wygląda młody biznes modowy. Porozmawialiśmy z współtwórczynią HUSH warsaw, Magdą Korcz, która razem z Anią Piętą zorganizowała już osiem edycji targów, o tym, jak działa obecnie branża modowa, jak osiągnąć sukces i jak odnajdują się na rynku młode marki. Zapytaliśmy projektantów o to, jak docierają do swoich klientów i czy sami siebie uważają za startupy? Zobaczcie, co nam powiedzieli.

Na targach spotkaliśmy pewną znaną blogerkę, która najpierw założyła blog, a potem zajęła się projektowaniem i sprzedażą ubrań i z powodzeniem łączy obie pasje. Kto pamięta, gdzie na blogu orange pojawiła się wcześniej ta blogerka, niech pisze w komentarzach – mam niespodziankę.

Jeśli spodobał Wam się ten odcinek Generacji Startup, zapraszam do obejrzenia wcześniejszego, poświęconego starupowi modowemu, który odniósł sukces szyjąc ubrania z dresu: Ryzykowna moda

Przypominam, że do 20 czerwca br. czekamy na zgłoszenia startupów, które chcą rozwijać swój biznes z Orange, do programu Orange Fab non stop. Aktualnie zapraszamy startupy działające w obszarze Smart City. Formularz zgłoszeniowy jest dostępny TUTAJ

Udostępnij: Offline czy online: gdzie rozwijać startup modowy? One znają odpowiedź

Innowacje

Działasz w e-commerce? Zróbmy to razem.

25 kwietnia 2016

Działasz w e-commerce? Zróbmy to razem.

E-commerce, czyli po prostu handel elektroniczny to w zasadzie nic nowego. Ręka do góry, kto nie wyskakuje na małe zakupy online między poranną kawą, Facebookiem, a pierwszym spotkaniem? Kto nie lubi wieczorem pobuszować po wirtualnym sklepie, dodać do koszyka parę gadżetów i zastanawiać się przez trzy kwadranse kupić – nie kupić, bez ponaglającego wzroku sprzedawcy na karku? Albo po prostu zamówić zgrzewkę wody, owoce i pieczywo online z dostawą do domu i darować sobie targanie siat na 8. piętro?

Według raportu „E-commerce w Polsce 2015” oprócz przeglądania Facebooka (66 proc), w sieci najczęściej wyszukujemy produkty, które chcemy kupić (65 proc.), porównujemy ceny (63 proc.), robimy e-prasówkę (58 proc.) i płacimy rachunki  (53 proc.). Do robienia e-zakupów przyznaje się ponad połowa (55 proc.) Internautów, przy czym prawie wszyscy (54 proc.) dokonują ich w polskich serwisach.

<A gry? a youtube? czy nikt się do tego nie przyznaje? 😉 >

Jednak e-commerce to nie tylko proste przeniesienie sprzedaży do sieci.  Internetowy handel stwarza zupełnie nowe możliwości – w sieci można nie tylko lepiej poznać swoich klientów, ale także być z nimi w stałym kontakcie (o tym, jak to zrobić rozmawiałam z Brand24 – polecam rozmowę). Można wykorzystać możliwości omnichannel, jak startup Inselly, który działa na Instagramie, czy rozwinąć swój biznes w zupełnie nieoczekiwanym kierunku, jak startup zapakuj.to

Branża e-commerce rośnie w siłę. W 2015 r.  liderem sprzedaży w tym segmencie była Wielka Brytania  z 84,72 mld dol (rok wcześniej 72,91 mld dol), a Polska z 7,01 mld dol, znalazła się na 7. miejscu w Europie (wg. raportu Raport RetailMeNot).

To trend, którego nie sposób ignorować. Dlatego właśnie otwieramy się na startupy działające w e-commerce, które chcą rozwinąć z Orange swój biznes.

Aktualnie w Orange Fab non stop szukamy rozwiązań, które zwiększą skuteczność sprzedaży online: m.in. wspierające rozliczenia i transakcje w modelach barterowych, nagradzanie klientów za aktywność, narzędzia  analityczne, aplikacje służące promocji. To nie wyczerpuje listy związanej z -ecommerce – jeśli nie odnalazłeś swojej działki w tych kategoriach, przyjdź i tak – jesteśmy otwarci. Zależy nam na rozwiązaniach, które budują lojalność i trwałe relacje z klientami.

Z najlepszymi startupami nawiążemy współpracę na warunkach określonych przez program Orange Fab non stop.

Orange Fab non stop to równoległy tryb znanego Wam już programu Orange Fab. Tutaj działamy bez fazy 12-tygodniowej akceleracji. Po prostu: zgłaszasz swój biznes, a my po szybkiej ocenie ekspertów  zapraszany Cię na spotkanie, po którym decydujemy o dalszej współpracy.

Nabór w trybie non stop trwa miesiąc i za każdym razem dotyczy innego obszaru. W kwietniu koncentrujemy się na e-commerce. Aby z nami porozawiać, wystarczy, że wypełnisz krótkie zgłoszenie online.

Jestem ciekawa, z jakim ciekawym rozwiązaniem e-commerce ostatnio się zetknęliście?

Udostępnij: Działasz w e-commerce? Zróbmy to razem.

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej