Informacje prasowe

Ponad 100 tysięcy widzów 7. edycji festiwalu Orange Kino Letnie

2 września 2014

Ponad 100 tysięcy widzów 7. edycji festiwalu Orange Kino Letnie

Zakończyła się 7. edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego w Europie: Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane. Ponad 100 tysięcy widzów obejrzało filmy w plenerowych kinach na sopockim molo i przy zakopiańskich Krupówkach oraz w podróżującym między dwoma największymi polskimi kurortami Wagonie Filmowym.

Tegoroczna edycja festiwalu to 7 filmowych cykli tematycznych w repertuarze kin plenerowych, 7 weekendów w Wagonie Filmowym. Miłośnicy kina mogli obejrzeć 76 tytułów na 176 seansach filmowych. Filmowych emocji Orange Kino Letnie dostarczało codziennie przez 62 dni wakacji.

Repertuar obejmował najnowsze polskie filmy, zwycięskie tytuły oscarowe, filmy francuskie, o tematyce kulinarnej oraz współczesne kino czarno-białe i najciekawsze dokumenty ostatnich lat. W kursującym pomiędzy Sopotem i Zakopanem weekendowym Wagonie Filmowym odbywały się projekcje najsłynniejszych hollywoodzkich produkcji wszechczasów.

Najwięcej widzów zgromadziły środowe pokazy w cyklu „Z Orange i megahitem”. To właśnie wyświetlany w tym cyklu film „Iluzja” w reżyserii Louis’a Leterriera widzowie głosujący w Plebiscycie Publiczności uznali za najlepszy film tegorocznej edycji festiwalu.
Diamentowy Klaps Filmowy, nagroda festiwalu Orange Kino Letnie, przyznawana aktorce lub aktorowi za osobowość, wnoszącą do kina pozytywną energię, w tym roku została przyznana Agnieszce Grochowskiej. Widzowie w Sopocie i w Zakopanem mogli podziwiać aktorkę, w wyświetlanym w czwartkowym cyklu „Made in Poland” filmie „Wałęsa. Człowiek z nadziei”. Opowieść o przełomowych wydarzeniach w polskiej historii powstała w koprodukcji z Orange i była jednym z najbardziej popularnych w kinach filmów 2013 roku.

Na sopockim molo widzowie festiwalu mogli zobaczyć specjalnie wyselekcjonowane fotosy i kadry z filmu „Miasto 44” wraz z komentarzami jego twórców. Ponad 500 000 osób obejrzało w Sopocie plenerową wystawę zdjęć z filmu „Miasto 44” w reżyserii Jana Komasy. Koproducentem filmu jest Orange, a obraz trafi do kin w całej Polsce już 19 września.

Ponad 15 000 osób wysłało zdjęcie z festiwalowej fotobudki, z czego 2 000 udostępniło pozdrowienia z wakacji na Facebook’u. Prawie 4 000 osób skorzystało z bezpłatnej aplikacji festiwalowej na smartfony, dzięki czemu było na bieżąco ze wszystkimi atrakcjami Orange Kino Letnie.

Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2014 to projekt realizowany we współpracy miast partnerskich – Sopotu i Zakopanego. Organizatorem jest firma Outdoor Cinema, a Partnerem Głównym już po raz siódmy jest Orange. Oficjalnym przewoźnikiem jest PKP Intercity.

Udostępnij: Ponad 100 tysięcy widzów 7. edycji festiwalu Orange Kino Letnie

Film

Zobaczcie z nami 64. Festiwal Filmowy w Cannes

17 maja 2011

Zobaczcie z nami 64. Festiwal Filmowy w Cannes

Zakończyła się 7. edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego w Europie: Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane. Ponad 100 tysięcy widzów obejrzało filmy w plenerowych kinach na sopockim molo i przy zakopiańskich Krupówkach oraz w podróżującym między dwoma największymi polskimi kurortami Wagonie Filmowym.

Tegoroczna edycja festiwalu to 7 filmowych cykli tematycznych w repertuarze kin plenerowych, 7 weekendów w Wagonie Filmowym. Miłośnicy kina mogli obejrzeć 76 tytułów na 176 seansach filmowych. Filmowych emocji Orange Kino Letnie dostarczało codziennie przez 62 dni wakacji.

Repertuar obejmował najnowsze polskie filmy, zwycięskie tytuły oscarowe, filmy francuskie, o tematyce kulinarnej oraz współczesne kino czarno-białe i najciekawsze dokumenty ostatnich lat. W kursującym pomiędzy Sopotem i Zakopanem weekendowym Wagonie Filmowym odbywały się projekcje najsłynniejszych hollywoodzkich produkcji wszechczasów.

Najwięcej widzów zgromadziły środowe pokazy w cyklu „Z Orange i megahitem”. To właśnie wyświetlany w tym cyklu film „Iluzja” w reżyserii Louis’a Leterriera widzowie głosujący w Plebiscycie Publiczności uznali za najlepszy film tegorocznej edycji festiwalu.
Diamentowy Klaps Filmowy, nagroda festiwalu Orange Kino Letnie, przyznawana aktorce lub aktorowi za osobowość, wnoszącą do kina pozytywną energię, w tym roku została przyznana Agnieszce Grochowskiej. Widzowie w Sopocie i w Zakopanem mogli podziwiać aktorkę, w wyświetlanym w czwartkowym cyklu „Made in Poland” filmie „Wałęsa. Człowiek z nadziei”. Opowieść o przełomowych wydarzeniach w polskiej historii powstała w koprodukcji z Orange i była jednym z najbardziej popularnych w kinach filmów 2013 roku.

Na sopockim molo widzowie festiwalu mogli zobaczyć specjalnie wyselekcjonowane fotosy i kadry z filmu „Miasto 44” wraz z komentarzami jego twórców. Ponad 500 000 osób obejrzało w Sopocie plenerową wystawę zdjęć z filmu „Miasto 44” w reżyserii Jana Komasy. Koproducentem filmu jest Orange, a obraz trafi do kin w całej Polsce już 19 września.

Ponad 15 000 osób wysłało zdjęcie z festiwalowej fotobudki, z czego 2 000 udostępniło pozdrowienia z wakacji na Facebook’u. Prawie 4 000 osób skorzystało z bezpłatnej aplikacji festiwalowej na smartfony, dzięki czemu było na bieżąco ze wszystkimi atrakcjami Orange Kino Letnie.

Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2014 to projekt realizowany we współpracy miast partnerskich – Sopotu i Zakopanego. Organizatorem jest firma Outdoor Cinema, a Partnerem Głównym już po raz siódmy jest Orange. Oficjalnym przewoźnikiem jest PKP Intercity.

Udostępnij: Zobaczcie z nami 64. Festiwal Filmowy w Cannes

Film

The Orange Girl

16 grudnia 2010

The Orange Girl

Dziś publikujemy kolejny wpis naszego czytelnika – tym razem na blogu debiutuje Benchmark, którego propozycja wygrała nasz konkurs urodzinowy. Jeszcze raz gratulujemy. Wcześniej mogliście już przeczytać co nasi stali czytelnicy sądzą m.in. o magicznych kaloszach z ładowarką i namiocie pokrytym ruchomymi panelami słonecznymi.

Benchmark: Niedawno uczestniczyłem w Pierwszym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym RegioFun w Katowicach. Jednym z filmów konkursowych, który przykuł moją uwagę (już sam tytuł był intrygujący) była międzynarodowa koprodukcja norwesko-niemiecko-hiszpańska „The Orange Girl” (na rodzimym, norweskim rynku występuje jako „Appelsinpiken”).

To metafizyczna, wręcz mistyczna historia miłosna w wielu wymiarach. Są piękne, skandynawskie plenery zimowe, jest młodość serca i dojrzałość rozumu, ale również element tragiczny. Każdy znajdzie w nim tak naprawdę coś dla siebie, wszak powstał na podstawie książki przetłumaczonej na 43 języki, bo to historia uniwersalna. Miejmy nadzieję, że niedługo pojawi się na polskich ekranach. Gorąco polecam – naprawdę warto!

Mam nadzieję, że już niedługo będę mógł zaprezentować Wam wywiad z odtwórczynią tytułowej roli, czyli samą The Orange Girl…

Udostępnij: The Orange Girl

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej