Informacje prasowe

Przez 7 lat Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży pomógł prawie 890 000 razy

12 listopada 2015

Przez 7 lat Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży pomógł prawie 890 000 razy

Ponad 855 tysięcy dzieci usłyszało głos życzliwych dorosłych, blisko 32 tysiące młodych ludzi, przeczytało odpowiedzi na swoje wiadomości online, aż 530 interwencji rozwiązało skrajnie niebezpieczne sytuacje – to dorobek działalności Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. W listopadzie mija 7 lat pracy Telefonu Zaufania prowadzonego przez Fundację Dzieci Niczyje we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Ministerstwem Spraw Wewnętrznych oraz przy wsparciu technologicznym Orange Polska.

Pierwszy raz telefon 116 111 zadzwonił na początku listopada 2008 roku. Już kilka chwil po jego uroczystej inauguracji dzieci uzyskały wsparcie, pomoc i ochronę. 116 111 uzupełnił lukę w polskim systemie pomocy dzieciom – dał im miejsce, w którym mogą liczyć na anonimowe wsparcie w każdej sytuacji.

Najczęściej ze 116 111 kontaktują się młodzi ludzie potrzebujący wsparcia w rozwiązaniu problemów w relacjach z najbliższymi czy rówieśnikami. Co 7. młody człowiek kontaktujący się z Telefonem Zaufania 116 111 zgłasza problemy związane ze zdrowiem psychicznym. Często tylko z konsultantami mają odwagę rozmawiać o depresji, myślach i próbach samobójczych, zaburzeniach odżywiania czy samookaleczeniach. Pojawiają się też nowe problemy i zagrożenia, przede wszystkim te związane z technologiami: seksting, grooming, uzależnienie od komputera, komórki czy tabletu. Dzwoniący szukają także odpowiedzi na pytania związane z seksualnością i dojrzewaniem. Co dziesiąta osoba kontaktująca się ze 116 111 szuka pomocy w związku z doświadczaniem krzywdzenia: przemocy fizycznej, emocjonalnej, zaniedbania czy wykorzystywania seksualnego. Uzupełnieniem oferty pomocy telefonicznej Fundacja Dzieci Niczyje jest strona internetowa www.116111.pl, poprzez którą młode osoby mogą wysłać do konsultantów 116 111 wiadomość oraz skorzystać z bogatej bazy wiedzy.

Od jesieni 2015 roku Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 działa dzięki wsparciu  partnera technologicznego – Orange Polska. Bezpieczeństwo w internecie to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego firmy. Program Bezpiecznie Tu i Tam www.orange.pl/bezpieczenstwo  powstał, aby internet był bezpieczniejszym miejscem, szczególnie dla dzieci. Portal skupia w jednym miejscu wszystkie informacje na temat działań Orange Polska i Fundacji Orange, w tym inicjatywy prowadzone we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje.

_________________________________________________________________________________
Numer 116 111 należy do ogólnoeuropejskiej grupy bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 jest dostępny codziennie od 12:00 do 22:00, pomoc online dostępna jest całą dobę na www.116111.pl/napisz. Telefon 116 111 prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje. Partnerami strategicznymi linii są: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Partnerem technologicznym linii jest Orange Polska.

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 
https://twitter.com/RzecznikOrange

Udostępnij: Przez 7 lat Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży pomógł prawie 890 000 razy

Bezpieczeństwo

Nie wrócimy do powozów

2 kwietnia 2015

Nie wrócimy do powozów

Ponad 855 tysięcy dzieci usłyszało głos życzliwych dorosłych, blisko 32 tysiące młodych ludzi, przeczytało odpowiedzi na swoje wiadomości online, aż 530 interwencji rozwiązało skrajnie niebezpieczne sytuacje – to dorobek działalności Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. W listopadzie mija 7 lat pracy Telefonu Zaufania prowadzonego przez Fundację Dzieci Niczyje we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Ministerstwem Spraw Wewnętrznych oraz przy wsparciu technologicznym Orange Polska.

Pierwszy raz telefon 116 111 zadzwonił na początku listopada 2008 roku. Już kilka chwil po jego uroczystej inauguracji dzieci uzyskały wsparcie, pomoc i ochronę. 116 111 uzupełnił lukę w polskim systemie pomocy dzieciom – dał im miejsce, w którym mogą liczyć na anonimowe wsparcie w każdej sytuacji.

Najczęściej ze 116 111 kontaktują się młodzi ludzie potrzebujący wsparcia w rozwiązaniu problemów w relacjach z najbliższymi czy rówieśnikami. Co 7. młody człowiek kontaktujący się z Telefonem Zaufania 116 111 zgłasza problemy związane ze zdrowiem psychicznym. Często tylko z konsultantami mają odwagę rozmawiać o depresji, myślach i próbach samobójczych, zaburzeniach odżywiania czy samookaleczeniach. Pojawiają się też nowe problemy i zagrożenia, przede wszystkim te związane z technologiami: seksting, grooming, uzależnienie od komputera, komórki czy tabletu. Dzwoniący szukają także odpowiedzi na pytania związane z seksualnością i dojrzewaniem. Co dziesiąta osoba kontaktująca się ze 116 111 szuka pomocy w związku z doświadczaniem krzywdzenia: przemocy fizycznej, emocjonalnej, zaniedbania czy wykorzystywania seksualnego. Uzupełnieniem oferty pomocy telefonicznej Fundacja Dzieci Niczyje jest strona internetowa www.116111.pl, poprzez którą młode osoby mogą wysłać do konsultantów 116 111 wiadomość oraz skorzystać z bogatej bazy wiedzy.

Od jesieni 2015 roku Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 działa dzięki wsparciu  partnera technologicznego – Orange Polska. Bezpieczeństwo w internecie to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego firmy. Program Bezpiecznie Tu i Tam www.orange.pl/bezpieczenstwo  powstał, aby internet był bezpieczniejszym miejscem, szczególnie dla dzieci. Portal skupia w jednym miejscu wszystkie informacje na temat działań Orange Polska i Fundacji Orange, w tym inicjatywy prowadzone we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje.

_________________________________________________________________________________
Numer 116 111 należy do ogólnoeuropejskiej grupy bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 jest dostępny codziennie od 12:00 do 22:00, pomoc online dostępna jest całą dobę na www.116111.pl/napisz. Telefon 116 111 prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje. Partnerami strategicznymi linii są: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Partnerem technologicznym linii jest Orange Polska.

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 
https://twitter.com/RzecznikOrange

Udostępnij: Nie wrócimy do powozów

Bezpieczeństwo

Dzieci w sieci

3 października 2014

Dzieci w sieci

Jak dzieci korzystają z Internetu, jak często natrafiają na treści niebezpieczne, co to jest Bezpieczny Starter i jak wolontariusze Orange uczą dzieci bezpiecznych zachowań w sieci? – o tym mówiliśmy niedawno podczas międzynarodowej VIII Międzynarodowej Konferencji „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie”. Organizatorami konferencji było Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) i Fundacja Dzieci Niczyje (FDN), oraz niemieckie konsorcjum realizujące projekt Klicksafe, a Fundacja Orange głównym partnerem wydarzenia.

Zapraszam na krótką relację z tej konferencji.

Jak widzicie podchodzimy do tematu bezpieczeństwa dzieci w sieci w sposób kompleksowy. Dla wszystkich rodziców mamy Bezpieczny Starter, a także nową edycję poradnika „Bezpieczne media”. Szkoły natomiast mogą korzystać z materiałów edukacyjnych przygotowanych wspólnie z Fundacją Dzieci Niczyje lub zaprosić do siebie wolontariusza Orange, który poprowadzi zajęcia o bezpiecznym korzystaniu z sieci. Formularz takiego zaproszenia znajdziecie na stronach Fundacji Orange.

Udostępnij: Dzieci w sieci

Bezpieczeństwo

Orange Polska przeciwko cyber-przemocy!

12 czerwca 2014

Orange Polska przeciwko cyber-przemocy!

21,5% polskiej młodzieży w wieku 14-17 lat dostarczyło przemocy w internecie. Niby to „tylko” 20 procent, ale jeśli wyobrazimy sobie szkołę z czterema 25-osobowymi oddziałami na każdym z sześciu poziomów, okazuje się, że mówimy o… 129 dzieciach. To już robi wrażenie – szczególnie jeśli w tej grupie wyobrazimy sobie nasz własne dziecko.

Czyli można podsumować sprawę krótko – jest źle. Nie ma co bagatelizować problemu, tym bardziej, że – o czym ochoczo informują media – czasami problemy młodych ludzi w sieci kończą się tragicznie. Co z tym zrobić? Brytyjska organizacja BeatBullying wpadła na pomysł, by zorganizować marsz. Ale nie taki standardowy, na ulicach (przyznam, że do takich imprez jestem nastawiony mocno sceptycznie), ale wirtualny. Awatary uczestników, którzy mogli zarejestrować się i stworzyć swój transparent na stronie www.wielkimarsz.pl, przemaszerowały bowiem przez… witryny WWW w bardzo wielu krajach Europy. W Polsce udział ponad 100 tysięcy wirtualnych demonstrantów z 26 krajów przemaszerowało m.in. przez strony Fundacji Orange, Pracowni Orange, Akademii Orange, Fundacji Dzieci Niczyje, czy witrynę Sieciaki.pl. Akcją zainteresowało się również szereg mediów, a informacje trafiły do TVN 24, Polskiego Radia, czy też serwisu Polskiej Agencji Prasowej.

Pomysł nieco przewrotny i jak dla mnie świetny, bo nie tylko wywołuje uśmiech, ale też daje sporo do myślenia, a przede wszystkim trafia bezpośrednio do grupy docelowej, która – niestety – coraz częściej zamiast podwórka wybiera internet i tam łatwiej zobaczy maszerującą pikietę. A przede wszystkim zobaczy, że żadna ofiara cyber-bullyingu nie jest i nigdy nie powinna być sama. Ta świadomość może dodać odwagi, by nie poddawać się woli łobuzów tylko dlatego, że rzecz dzieje się w internecie.

Udostępnij: Orange Polska przeciwko cyber-przemocy!

Odpowiedzialny biznes

Witamy wiosnę w Orange (+konkurs)

25 marca 2014

Witamy wiosnę w Orange (+konkurs)

W piątek (21 marca br.) powitaliśmy wiosnę w Orange.  Jak? Zaprosiliśmy dzieciaki i wspólnie zastanawialiśmy się, jak być bezpiecznym w sieci, a potem zajrzeliśmy do Ogrodów Innowacji i sprawdziliśmy, co w trawie piszczy.  Wydarzeniu patronowała Fundacja Dzieci Niczyje, z którą współpracujemy oraz Fundacja Orange. Zobaczcie relację.

A Wy jak uczciliście pierwszy dzień wiosny? Wpisujcie odpowiedzi w komentarzach. Dla najbardziej oryginalnego pomysłu przygotowałam niespodziankę – maskotki Serca i Rozumu oraz podwójny bilet do Multikina na dowolny seans, do wykorzystania na terenie całego kraju.

Udostępnij: Witamy wiosnę w Orange (+konkurs)

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej